Vanhemmilla muutto ja soittivat, että pitää tulla katsomaan haluanko jotain..
Soittivat myöhään illalla asiasta ja aluksi kieltäydyin todeten etten tarvitse mitään. Vaatimalla vaativat, että tulisin heti huomenna paikanpäälle katsomaan. Suostuin pitkin hampain kun muistelin, että siellä voisi joku lamppu tai matto olla, jonka voisin ottaa. Kun saavuin paikalle isä (80v) oli katsonut minulle valmiiksi sellaista jonka VOIN SAADA. Tätä korostettiin. Pienessä pahvilaatikossa oli vanhoja satunnaisia ruuveja, jotka oli kerännyt jostain, varsi-imuri ilman laturia ja muutama käytetty pensseli. Tässä kaikki. Suutuin tästä todella. Heillä on talo täynnä arvotavaraa, ovat hyvin varakkaita ja tämä tuntui suorastaan ve etuilulta. Lähdin pois sanomatta mitään.
Jälkeenpäin pohdin mikä tässä oli tarkoitus, että illalla soitetaan ja vaaditaan paikalle ja tarjotaan roskaa? Onko kellään käynyt vastaavaa? Yritän ymmärtää, mutta suututtaa.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tekevät testamen tin muiden kuin sinun hyväksi.
On varmaan lakimiehellä naurussa pitelemistä sen lukemisessa
...laatikko 51 sisältönä vanhoja nauloja, ruuvi, ruostunut meisseli, toimimaton imuri, rikkinäinen juomalasi ja 10 kpl homeisia lautoja. Laatikko 51 menee tädin adoptiopojalle Veeti-Vilma eikä tyttärelleni AP, joka ei osaa arvostaa saamaansa lahjaa. Seuraavaksi laatikko 52...
Vierailija kirjoitti:
Minun isälläni miljoonaomaisuus. Isänsä kuoli ja jätti n. 30 tuhatta perintöä. Emme saaneet veljeni kanssa mitään, se meni isälleni. Sitä pidän outona. 😄
Jos isäsi isä olisi halunnut osan omaisuudestaan tulevan veljellesi ja sinulle, hän olisi tehnyt testamentin, jossa olisitte olleet veljesi kanssa edunsaajina. Teidät olisi kutsuttu myös perunkirjoitustilaisuuteen. Nyt isäsi peri isänsä ja sinä veljesi kanssa perille sitten aikanaan oman isänne. Ei ole mitään outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Meille valmistui uusi omakotitalo keväällä.
Täysin avaimet käteen talopaketti, siivous ja muuttokin ulkoistettu ammattilaisille.Kaikki huonekalut sun muut uusia ja nimenomaan kyseiseen asuntoon hankittuja, harkittuja ja mitoitettuja.
Se on uskomaton määrä vanhaa romua, mitä molempien vanhemmat kuitenkin jatkuvasti tarjoavat,
"tulkaa hakemaan meidän vanha mikro ja korit vaatekaapista niin ei tartte kaikkea ostaa uutena kun on niin paljon rahanmenoa teillä".
"Meillä on autotallin ylisillä remontista jäänyttä jalkalistaa, teillä on varmasti sille käyttöä"
Eivät ymmärrä sitä, että uuden talon pointti meille on nimenomaan se, että kerrankin kaikki on uutta.
Ja toisekseen, vaikka talo on lainarahalla tehty, on budjetti sen verran järkevästi tuloihin mitoitettu, ettei tarvitse rahan vuoksi ottaa sitä 10v vanhaa Gigantin tarjousmikroa meidän yksilöllisten toiveiden mukaan tehtyyn designkeittiöön.
Tämä on myös yksi mitä moni vanhus ei tajua ja sitten vielä loukkaannutaan kun se heidän käytetty roska ei kelpaa. Miksi jonkun käytetyn sukan pitäisi kelvata ja vielä oikein ilahtua siitä? Selittäkää joku vanhus.
Vaarilla on vintillä sellaista 18 cm leveää jalkalistaa, joka maksaa 12 e/m, mutta palstamamma menee K-rautaan ja ostaa kapeinta 1,8 e/m maksavaa, koska haluaa saada uutta.
Mulle on ihan sama vaikka se vaarin jalkalista maksais 200€/m, jos en pidä siitä. Minä en halua kotiini mitään mikä särkee silmiä aina katseen siihen osuessa, vaikka se maksaisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini teki kerran niin, että soitti ja kertoi tietävänsä että minulla on tiukkaa. Kertoi nostaneensa minulle käteistä ja kysyi tulenko hakemaan ja samalla kahville.
Olin tuolloin työtön, kun en ollut saanut opiskelupaikkaa ja kesätöissä eivät jatkaneet sopimusta syksylle. Menin, ja äiti olikin humalassa. Hän nauroi ääneen ettei todellakaan elätä aikuista lasta, että se on joko isäni hommaa tai sitten saan mennä myymään itseäni.
Kyllä, hän sanoi näin.
Poistuin paikalta, pidättelin itkua kotimatkan ja kotona sitten itkin itseni uneen.
Olisit myynyt äitisi kun oli valmiiksi työkunnossa.
Lähdi pois sanomatta mitään, kuten esim. ilmaisematta sitä suuttumustasi tai sitä, mitä mieltä olet tuollaisesta?! Kukin taas tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on jo korkea aika itsenäistyä! Laita hyvä ihminen puhelin kiinni äläkä vastaa vanhempien puheluihin ja viesteihin.
Sanot suoraan vanhemmillesi, ettet halua ja tarvitse heiltä mitään tavaroita. Vanhemmat hoitakoot itse muuttonsa. Muuttoyrityksiä löytyy rahalla. Rahalla saa myös ammattijärjestelijän kotiin. Tavarat lajitellaan säilytettäviin, kierrätyskeskukseen meneviin sekä jäteasemalle ja sekajätteeseen meneviin.
Jos vanhuksilla on muistisairautta, niin heistä voi tehdä huoli-ilmoituksen kunnan sosiaalitoimeen. Vanhustenhuollosta tulee sosiaalityöntekijä kotikäynnille.
Ja jos vanhemmat häiriköivät jatkossakin elämääsi ja kotirauhaasi, niin laita tarvittaessa välit poikki vanhempiin!
Ja samalla kannattaa korostaa ettei myöskään perintö kiinnosta. Siis ei yhtään mitään tarvita koskaan!
Sosiaalityöntekijä voi auttaa myös testamentin tekemisessä. Täten varmistuu ettei jatkossa perinnöllä kiristetä puolin eikä toisin.
Ei kyllä kuulu sosiaalityöntekijän perustehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Lähdi pois sanomatta mitään, kuten esim. ilmaisematta sitä suuttumustasi tai sitä, mitä mieltä olet tuollaisesta?! Kukin taas tyylillään.
Tuohan nyt oli mitä pätevin mielenilmaus: poistua paikalta sanaakaan sanomatt.
Ohan tuo jo selvää sekoilua. Nyt on toisella jo sekavat jutut, niin se muistisairus alkaa olmetä. Ei muista miten ollaan ihmisten kanssa normaalisti. Ei normaali tarjoa likaisia pensseleitä. Nyt pitää ymmärtää vanhuksia eikä haukkua täällä. Olet kiittämätön lapsi kun et auta heitä muutossa.
Vierailija kirjoitti:
Mummolle pitäisi sanoa, että haljenneet ja vähänkin vaurioituneet ovat hengenvaarallisia ja pitää laittaa roskiin välittömästi. Niistä voi irrota siru/siruja jotka vahingossa sitten nielaisee. Edes mahahapot eivät tehoa tuollaisiin, ne ovat vaarallisia.
Ei niihin ole kukaan ennenkään kuollut, tokaisisi mummo ja tuhisis vaan vihasena perään kun taas ollaan niin kiittämättömiä.
Toivottavasti tekevät testamen tin muiden kuin sinun hyväksi.