Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeesti kauheeta, että menkkojen alkaminen on ollut monelle niin suuri häpeän paikka. Kyseessähän on hieno juttu, menkkajuhlatkin kuulostaa aika huikeelta :)

Vierailija
17.08.2022 |

Varmaan nykyään kotona puhutaankin noista asioista vähän avoimemmin. Itse ainakin pidän huolen, ettei mun tyttären tarvitse nolostella asiaa sen kummemmin tulevaisuudessa. Voi olla, että hoen vähän liikaakin sitten kuukautisten luonnollisuudesta ym., mutta ennemmin hössötän kuin hyssyttelen :)

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hössöttäminen on rasittavaa. Menkoissa ei ole mitään juhlimista.

Vierailija
2/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kirjoitti:

No joo, mut on siinä kuitenkin se, että nyt sä yrität tehdä ruikkutaudista juhlaa. Sille, jolla se tauti on just nyt päällä, niin se ei oo mitään muuta kuin kurjaa ja epämukavaa. Lisäksi se on sen oma intiimiasia. Älä ainakaan hihku ja levitä muille. Olis tosi inhottavaa.

Ei se oo mikään tauti eikä kaikille edes vaikeaa. Vaivalloista kyllä ja välillä rajoittavaa, mutta itselle oli ainakin ihan hieno juttu, kun kuukautiset alkoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääripäästä toiseen, häpeästä eritteen juhlimiseen, mikä vois mennä vikaan?

Vierailija
4/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti häpeän aihe, kun aletaan kutsumaan naiseksi vaikka onkin silti pelkkä pieni tyttö.

Vierailija
5/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tasa-arvon nimissä sitten pitää juhlia myös YöllistenSiemensyöksyjenJuhlaa!!

Ehdottomasti! Bileet pystyyn heti kun löytyy ensimmäinen mällilakana!

Vierailija
6/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö.. Mitä kivaa on siinä, että lapsen kroppa valmistautuu lisääntymiseen. Pakollinen paha, ei mitään muuta. 

Vierailija
7/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinnostavaa kun ne alkavat. Ja kivat pikku tiesitkin jo on.

Vierailija
8/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlitaan sitä, että nyt seuraavat 40v vuodat litran ja kärsit kamalista kivuista, ellet tule raskaaksi tai ellet hankkiudu niistä eroon jollain epäluonnollisella tavalla

Vierailija
9/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei juhlimista monen kymmenen vuoden kivuista ja säryistä

Vierailija
10/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlitaan sitä, että nyt seuraavat 40v vuodat litran ja kärsit kamalista kivuista, ellet tule raskaaksi tai ellet hankkiudu niistä eroon jollain epäluonnollisella tavalla

Ja maksat suojista valtavan summan sen 40 vuoden aikana.

Vierailija
11/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään häpeämistä kuukautisissa, mutta ei syytä myöskään juhlia. Ihan normaali asia naisen kehityksessä.

Paras tapa suhtautua on asiallisesti ja itsestään selvänä asiana. Eihän sitäkään hävetä tai juhlita kun mies vaikkapa ajaa partansa ensimmäisen kerran.

Vierailija
12/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kirjoitti:

No joo, mut on siinä kuitenkin se, että nyt sä yrität tehdä ruikkutaudista juhlaa. Sille, jolla se tauti on just nyt päällä, niin se ei oo mitään muuta kuin kurjaa ja epämukavaa. Lisäksi se on sen oma intiimiasia. Älä ainakaan hihku ja levitä muille. Olis tosi inhottavaa.

Nyt puhutaan kuukautisista eikä ripulista, miltä toi sun ruikkutauti kuulostaa.

Jaa, minulla nuo liittyvät kiinteästi yhteen. Varsinkin vähän ennen vuodon alkua kroppa tyhjentää itseään oikein urakalla.

Vierailija
13/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata juhlimista, enkä häpeää, mutta kunhan asia hoidetaan eri tavalla kuin äitini sen teki. Kun pyysin kuukautisten juuri alettua, että ostetaan siteitä ja tamponeita, niin alkoi päätön huuto. "Ei saa mitään tamponeita käyttää, kun niistä tulee hirveitä tulehduksia ja päätyy lapsettomaksi!!!" Tässäpä olen 26 vuotta käyttänyt tamponeja enkä ole tulehtunut tai lapseton.

Vierailija
14/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kirjoitti:

Nyt puhutaan kuukautisista eikä ripulista, miltä toi sun ruikkutauti kuulostaa.

Huomaa, että olet mies. Menkat ihan suoraan verrannollinen ruikkutautiin: maha kipeä ja koko ajan lentää mössöä hallitsemattomasti. Lisäksi hormonit laittaa tosi monilla myös vatsan sekaisin ja veren lisäksi lentää myös ruikkua. Ainut ero ruikkutautiin on se, että menkkoihin tarvii myös siteen tai muun suojan. En ole kuullut niitä käytettävän ruikkutaudissa.

Vierailija
15/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään tuota häpeää ja yököttelyä, mitä monen suusta kuulee kuukautisista puhuttaessa.

Hieno juttu se on, kertoo hedelmällisyydestä ja on terveen naisen merkki.

Vierailija
16/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä itselle ainakin tulee kaikista huonoin olo siitä, kun yritetään pakottaa tympeää asiaa kivaksi, vaikka itsellä on huono olo.

Paras suhtautuminen olisi, kun vanhemmat myöntäisi ihan suoraan, että on joo kurjaa, mutta kyllä niihin ajan myötä tottuu ja oppii elämään. Tarjota tukea ja eri suojavaihtoehtoja sekä kivunlievitys. Luvata jotain pientä kivaa, vaikka shoppailureissu tai yrittää muuten piristää oloa jollain kivalla.

Vierailija
17/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häpeää eikä suuria juhliakaan, mutta äidin (ja isosiskojen) kanssa voisi syödä pizzat tms. ja puhuakin aiheesta. Ne asiat menee samaan tyyliin äidillä ja tyttärellä. Mutta yksityinen asia kuitenkin!

Itse olen sitä häpeäsukupolvea tai ainakin äitini oli. Olin +20v, kun terveydenhoitaja sanoi, että turha kärsiä, ota särkylääkettä. Tämä oli ihan uusi juttu. Siihen asti piti vain kärsiä!

Vierailija
18/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hivenen huomion kipeyttä havaittavissa kun täysin luonnollisen asian johdosta vaaditaan juhlia ja lahjontaa

Vierailija
19/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan olisi halunnut mitään vouhottamista asiasta. Annapa ap vaan tyttäresi itse päättää tuo asia.

Vierailija
20/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkajuhlat, anna mun kaikki kestää. Ihan yhtä luonnollinen juttu se kuukautisten alkaminen on kuin vaikkapa pituuskasvu tai karvoitus. Miksi kaiken pitää nykyään olla niin kovin ihmeellistä, oli kyseessä sitten menkat, raskaus tai piereminen?

Olisin hävennyt silmät päästäni silloin 13v jos mutsi olisi tehnyt asiasta numeron. Muuten ei nolottanut ollenkaan, eikä onneksi äitikään pitänyt asiaa mitenkään erityisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi