Oikeesti kauheeta, että menkkojen alkaminen on ollut monelle niin suuri häpeän paikka. Kyseessähän on hieno juttu, menkkajuhlatkin kuulostaa aika huikeelta :)
Varmaan nykyään kotona puhutaankin noista asioista vähän avoimemmin. Itse ainakin pidän huolen, ettei mun tyttären tarvitse nolostella asiaa sen kummemmin tulevaisuudessa. Voi olla, että hoen vähän liikaakin sitten kuukautisten luonnollisuudesta ym., mutta ennemmin hössötän kuin hyssyttelen :)
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään tuota häpeää ja yököttelyä, mitä monen suusta kuulee kuukautisista puhuttaessa.
Hieno juttu se on, kertoo hedelmällisyydestä ja on terveen naisen merkki.
Hieno juttu varsinkin pedareille, mikä olisikaan parempaa kuin hedelmällinen 12v
Vierailija kirjoitti:
Hivenen huomion kipeyttä havaittavissa kun täysin luonnollisen asian johdosta vaaditaan juhlia ja lahjontaa
Tuolla logiikalla mitään ei tarvitse juhlia. Syntymäpäivät, valmistumiset ym. on täysin luonnollisia asioita, mitäpä niitä ihan turhaan huomioimaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti häpeän aihe, kun aletaan kutsumaan naiseksi vaikka onkin silti pelkkä pieni tyttö.
Jep, itse aloin puhumaan kuukautisistani vasta joskus 18-vuotiaana, kun alkoi tulla aikuiseksi niin naiseksi kutsuminen ei tuntunut enää niin pahalta. Ennen sitä en puhunut kuukautisista kenellekkään ja salasin ne kotonakin kuin mestari, ihan siksi että lapsena en halunnut muiden pitävän minua naisena
Se ei ole häpeä,mut onhan se joillekin kestosta+määrästä riippuen joko helposti ohimenevä tai vaikeasti joka kuukausi kärsittävä juttu...mut voishan sitä vaikka juhlistaa pienesti kun ne alkaa,ei huono idea :) Leipoa kakku.
Vierailija kirjoitti:
Menkkajuhlat, anna mun kaikki kestää. Ihan yhtä luonnollinen juttu se kuukautisten alkaminen on kuin vaikkapa pituuskasvu tai karvoitus. Miksi kaiken pitää nykyään olla niin kovin ihmeellistä, oli kyseessä sitten menkat, raskaus tai piereminen?
Olisin hävennyt silmät päästäni silloin 13v jos mutsi olisi tehnyt asiasta numeron. Muuten ei nolottanut ollenkaan, eikä onneksi äitikään pitänyt asiaa mitenkään erityisenä.
Facepalm kun joku mamma julistaa facessa "Nyt meidän Jannica-Jessicasta tuli nainen!" #menkkajuhla #ylpeänaiseudestani #ylpeätyttäreninaiseudesta #äidinjatyttärenyhteinenlaatuaika #suklaatajaburanaa #suklaatajasiteitä #tampaxejatarvitaankintuplasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään tuota häpeää ja yököttelyä, mitä monen suusta kuulee kuukautisista puhuttaessa.
Hieno juttu varsinkin pedareille, mikä olisikaan parempaa kuin hedelmällinen 12v
Miten sairas on sen ihmisen mieli, jolle menkoista puhuttaessa tulee ensimmäisenä mieleen seksuaalisesti häiriintyneet ihmiset?
-Onnea, nyt sinulla vuotaa vit tu seuraavat 40 vuotta, tulet kärsimään kamalista kampreista, luultavasti myös ripulista, migreenistä ja masennuksesta, ja saat myös käyttää paljon rahaa suojiin. Jos haluat tästä helvetistä pois, niin sinun täytyy tulla raskaaksi, käyttää riskikkäitä pillereitä ja kierukoita, tai poistaa kohtu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sairas on sen ihmisen mieli, jolle menkoista puhuttaessa tulee ensimmäisenä mieleen seksuaalisesti häiriintyneet ihmiset?
Miksi on niin hieno juttu, että lapsi on hedelmällinen? Minun mielestä tuo voi olla hieno juttu ainoastaan jollekkin pedarille
Mä olisin itse menettänyt lopullisesti luottamuksen äitiini jos tämä olisi hihkunut menkoistani muille. Omakin tytär on jo aikuinen ja samalla tavoin yksityinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Kun tyttärellä alkaa kuukautiset niin sanokaapas, että olet hedelmällinen, nyt voit saada lapsia joten kannattaakin mennä parittelemaan
Mulle pidettiin ensimmäisen finnin puhkeamis-juhlat. Koko suku ja naapurusto koolle. Murrosikä alkoi. Jihuu
"Huikea" sana paljastaa aloituksen provoksi. Teinit kaipaavat hienotunteisuutta ja tukea, ei huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Mulle pidettiin ensimmäisen finnin puhkeamis-juhlat. Koko suku ja naapurusto koolle. Murrosikä alkoi. Jihuu
Eikä pidetty. Joku raja noille jutuille.
Olenko outo kun kuukautiset, omat tai toisten, vaan oksettaa. En halua kuulla yksityiskohtia.
Aivan hyvä. Suhtautuminen merkitsee äärettömän paljon, joten mielummin sitten liian positiivinen suhtautuminen, kuin negatiivinen.
En nyt oikein ymmärrä näitä pedarikommentteja. Onko niillä nyt vauvakuume vai mitä helee?
Voisin pitää menkkajuhlat, kun ne minulla onneksi loppuivat jo 47-vuotiaana. Siinä on jo juhlalle aihetta!
Itse aloin käyttää e-pillereitä 18-vuotiaana mikä on ollut yksi elämäni parhaita asioita. Syön e-pillereitä kolme laattaa eli 9 vko putkeen, sitten ollut viikon tauko. Jos minulla olisi tyttö, blehoittaisin häntä myös hankkimaan e-pillerit jo viimeistään puolen vuoden kuluttua kuukautisten alkamisesta. Mitäpä sitä turhaan pitämään kuukautisia joka kuukausi, kun ne voi olla vain viidesti vuodessa.
Niiden alkaminen oli sellainen järkytys, etten halunnut puhua asiasta muuta kuin pakolliset. Jotkut juhlat olisi olleet aivan kamalaa.
Sama vika. Menkat alkaa aina ripulilla.