Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeesti kauheeta, että menkkojen alkaminen on ollut monelle niin suuri häpeän paikka. Kyseessähän on hieno juttu, menkkajuhlatkin kuulostaa aika huikeelta :)

Vierailija
17.08.2022 |

Varmaan nykyään kotona puhutaankin noista asioista vähän avoimemmin. Itse ainakin pidän huolen, ettei mun tyttären tarvitse nolostella asiaa sen kummemmin tulevaisuudessa. Voi olla, että hoen vähän liikaakin sitten kuukautisten luonnollisuudesta ym., mutta ennemmin hössötän kuin hyssyttelen :)

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intimiteetti se on teinilläkin. Ajatelkaa, jos joku ehdottaisi siemensyöksyjuhlia.

Vierailija
42/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Itse aloin käyttää e-pillereitä 18-vuotiaana mikä on ollut yksi elämäni parhaita asioita. Syön e-pillereitä kolme laattaa eli 9 vko putkeen, sitten ollut viikon tauko. Jos minulla olisi tyttö, blehoittaisin häntä myös hankkimaan e-pillerit jo viimeistään puolen vuoden kuluttua kuukautisten alkamisesta. Mitäpä sitä turhaan pitämään kuukautisia joka kuukausi, kun ne voi olla vain viidesti vuodessa.

Niin että vaikka 9v pillerit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään häpeämistä kuukautisissa, mutta ei syytä myöskään juhlia. Ihan normaali asia naisen kehityksessä.

Paras tapa suhtautua on asiallisesti ja itsestään selvänä asiana. Eihän sitäkään hävetä tai juhlita kun mies vaikkapa ajaa partansa ensimmäisen kerran.

Juuri näin. Se olis hävettänyt jos olis jotain juhlia pidetty tai sukulaisille kerrottu.

Vierailija
44/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit sanoo että kuukautiset pitävät naisen terveempänä. Kun estrogeenin tuotanto loppuu altistuu mm. tukoksille.

Vierailija
45/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meilläkin oli isot kemut kun menkat alkoi. Kyllä hävettu, suku iloisena siitä että olin kykenevä jatkamaan sukua. Suvussamme juhlitaan kaikki mahdollinen, koiran nimipäivät jne. Sain kukkia ja lahjakortteja, oli perinteiset sukumme tarjoilut noutopöydästä. Illan lopuksi oli ilotulitus erikoisluvalla.

Nyt naurattaa, silloin ei. Siskon menkat alkoi kesällä ja tuolloin pidettiin puutarhajuhlat.

Vierailija kirjoitti:

Mulle pidettiin ensimmäisen finnin puhkeamis-juhlat. Koko suku ja naapurusto koolle. Murrosikä alkoi. Jihuu

Vierailija
46/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin juhliin sitä, että OHI ON! Onneksi on vaihdevuodet 🤗

Vierailija
47/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit sanoo että kuukautiset pitävät naisen terveempänä. Kun estrogeenin tuotanto loppuu altistuu mm. tukoksille.

Estrogeeni taas altistaa rintasyövälle

Vierailija
48/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tyttöä tietenkin hävettää, kun tulee ne kommmentit että nyt hän on nainen. Ja mikäs onkaan keskimääräinen ikä, 12v? Ei 12v ole nainen

Vierailija
49/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on normaalipainoinen eikä tupakoi niin ei tule tuloksia.

Vierailija
50/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meilläkin oli isot kemut kun menkat alkoi. Kyllä hävettu, suku iloisena siitä että olin kykenevä jatkamaan sukua. Suvussamme juhlitaan kaikki mahdollinen, koiran nimipäivät jne. Sain kukkia ja lahjakortteja, oli perinteiset sukumme tarjoilut noutopöydästä. Illan lopuksi oli ilotulitus erikoisluvalla.

Nyt naurattaa, silloin ei. Siskon menkat alkoi kesällä ja tuolloin pidettiin puutarhajuhlat.

Vierailija kirjoitti:

Mulle pidettiin ensimmäisen finnin puhkeamis-juhlat. Koko suku ja naapurusto koolle. Murrosikä alkoi. Jihuu

Et voi olla tosissasi 😳

Vierailija
51/73 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi 😳

Tuohan on lähes yhtä kauheaa kuin se, että joissain kulttuureissa yhä hääyön jälkeen veriset (toivottavasti) lakanat pistetään roikkumaan näytille, ekä suku voi todeta morsiamen olleen neitsyt.

Vierailija
52/73 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ainakin hävennyt silmät päästäni jos äiti olisi järjestänyt jotkin pirskeet joidenkin hemmetin menkkojen takia!

Vierailija
53/73 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen mies, ja JOS olisin tyttö, en kyllä todellakaan haluaisi juhlia asian takia. Pidetäänkö teillä joilla on sellaiset juhlat olleet, niin pidetäänkö teillä jotain KAKKAjuhlia, VALKOVUOTOjuhlia, VIRTSAjuhlia?

No?

Vierailija
54/73 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menkat alkoivat 8-vuotiaana ja äiti ei kertonut siitä kenellekään, eikä järjestänyt juhlia. Osti 10 sidepakettia kaappiin ja käski pyytää lisää tarvittaessa. Tapahtui 90-luvulla.

Ja olin luokan eka jolla menkat alkoivat.

Vierailija
55/73 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tyttöä tietenkin hävettää, kun tulee ne kommmentit että nyt hän on nainen. Ja mikäs onkaan keskimääräinen ikä, 12v? Ei 12v ole nainen

No hyi. Siis luin jostain Ob.:n-sivuilta, että tyttöä pitää onnitella uudesta elämänvaiheesta ja naiseudesta kun kuukautiset alkavat. Niinkun hyi.

Vierailija
56/73 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin juhliin sitä, että OHI ON! Onneksi on vaihdevuodet 🤗

Niin mutta mietippä sitä että joillain vaihdevuodet alkavat vasta 60-vuotiaana, menkat alkavat 8/9-vuotiaana, joutuisit kärsimään 51 vuotta menkoista. Ja vielä jos menkat olisivat runsaat ja kivuliaat.

Vierailija
57/73 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei sitten kun minulla vaihdevuodet alkavat niin altistuneita tukoksille? Veritulpalle? IIIIIIIKKKKK

Vierailija
58/73 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiseni alkoivat muutama vuosi sitten ja olisin varmaan itkenyt häpeästä, jos isäni olisi järjestänyt oikein juhlat.

Vierailija
59/73 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vaan haluaisi, ettei asiaa noteerattaisi suuntaan tai toiseen.

Vierailija
60/73 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkapositivity

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme