Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet säästämilläsi rahoilla

Vierailija
17.08.2022 |

Jos kuulut niihin ihmisiin, joilla rahaa jää myös säästöön, niin mitä teet säästöilläsi ? Ovatko rahat ihan vaan pankkitilillä, vai teetkö jotain sijoituksia yms. rahoillasi

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan elämiseen käytän. Saan eläkettä alle tonnin kuussa ja se menee aika lailla kaikki, siitä ei jää säästöön. Mutta töissä ollessa säästin n. 30 000, ei paljon, mutta helpottaa nyt elämistä ja olemista, kun tiedän, että voin säästöihin turvautua, jos jotain yllättävää tulee. En ole osannut koskaan sijoittaa enkä nyt eläkeläisenä enää uskallakaan eikä kai noin pientä rahaa ole järkeä sijoittaakaan. En tiedä sijoittamisesta yhtään mitään. Inflaatiokin hirvittää kyllä.

Vierailija
22/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmassa tapauksessa menee sähkölaskuihin tulevaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän uuteen asuntoon. Erilaisiin rahastoihin menee n. 600 euroa/kk. Ne ovat poikineet ihan hyvin (toistaiseksi). Lisäksi on jemmarahaa n. 10k, jos tarvitsee ostaa jotain isompaa.

Vierailija
24/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi. Minulla on jo kaikkea mitä tarvitsen  ja rahaa jää säästöön yrittämättä pari-kolme tonnia kuussa. Tykkään matkustella sekä harrastan klassikkoautoja ja paljon muutakin mutta ei mene kaikki millään. Henkilökohtainen vakaumukseni estää harrastamasta hyväntekeväisyyttä enempää kuin täysin kohtuuttomia hyvätuloisen veroja maksamalla tällä hetkellä teen. Olen myös sijoittanut paljon enkä oikeastaan ymmärrä miksi koska se vaan "pahentaa" tätä "ongelmaa". Yksi asia minkä haluaisin olisi jonkinlainen sugarbeibe -järjestely nuorehkon naisen kanssa jolla olisi todellinen järkevä tarve rahalle, esim. opiskelija, mutta mistä sellaisen saisi.

Miten ne verot on kohtuuttomat jos sulla nyt jää huomaamatta monta tonnia ylimääräistä per kuukausi ja sulla on jo kaikkea mitä tarvitset ja enemmänkin?

Kuulostaa ihan kohtuullisesta mun mielestä että säkin maksat osasi tämän yhteiskunnan pyörittämiseen.

Vierailija
25/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10.000€ aina säästössä ja kaikki muu menee elämiseen tai sijoituksiin.

Vierailija
26/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tilillä työttömyyden varalta.

Vierailija
27/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä jää menee sijoituksiin viimeistään viikon kuluessa. Gearing ratio (velat:finanssivarat) 1:6. Eli ei ihan riitäkään mitä tuloista jää vaan pitää kaiken aikaa nostaa myös lainaa. Näin vuodesta 2003 asti.

Vierailija
28/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan sijoita mihinkään osakkeisiin. En usko sellaisiin. Minulla on yksi sijoitus asunto josta kerään vuokra rahaa. Säästöillä matkustelen lähinnä. En käy missään kreikassa vaan tahitilla kävin viimeksi kumppanini kanssa. Matkat sinne maksaa 10-13 tonnia. Tai sitten menen karibian risteilylle. Ruotsin risteilyt ei kelpaa minulle.

Ei ole muuten mitään erityisiä säästökohteita.

Vierailija
29/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kyllä kumma kun sain perintöä ja pankissa ne tiesi heti siitä. Menin pankkiin niin heti alkoivat tyrkyttää sijoitusneuvoja ja neuvoja miten rahaa vois käyttää. Olivat todella ärsyttäviä ja jopa agressiivisia ainakin vanhat työntekijät pankissa. Sellainen vanha pankkivirkailija oikein tyrkytti minulle. Otti papereita jostain ja alkoi näyttää että tälläisiä sijoituksia olis tarjolla. Huusin sille että minä en sijoita euroakaan mihinkään.  Saavat varmaan provikat jos onistuvat saamaan jonkun sijoittamaan tuottamattomiin kohteisiin..

Vierailija
30/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan sähkölaskun.

Vierailija
31/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä käytän säästöjäni asuntoni remontoimiseen. Vielä olisi jäljellä yhden makuuhuoneen lattia ja tapetteja seiniin.

Vierailija
32/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti pidän jossain vaiheessa välivuoden työelämästä.

Vierailija
33/33 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

apn kannattaa ostaa lisää kaljaa niin on sitten huomennakin viedä tölkkejä koneeseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän