Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ei pidä etätöistä?

Vierailija
17.08.2022 |

Taidan olla vähemmistöä, mutta itse saisin paremmin tehtyä hommat toimistolla. Nyt olen tehnyt viimeiset 2,5 v pääasiallisesti etätöitä koronan takia ja syyskuussa menen takaisin toimistolle kokoaikaisesti. Tuntuu, että kotona ei pääse tuulettumaan työasioista ja työpisteeni ovat vielä keittiössä ja makkarissa.

Mulla ole mitään niitä vastaan, jotka haluavat tehdä 100% etätyötä. On vain hyvä, että työelämä joustaa ja saa itse valita työpisteen. Kun itse oon puhunut siitä, että tekisin mielelläni työt työpaikalla ja kodin ja kesämökin pyhitän omalle elämälle, niin on saanut osakseni ihmettelyä ja suoranaista raivoa.

Kommentit (236)

Vierailija
201/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tylsempää kuin palaverit. Ja etänä ne on vieläkin ankeampia ja väkisinkin alkaa tekemään muita asioita.

No haittaako se muu tekeminen palaverin aikana?

Jos istut palaverissa työpaikalla ja mietit syysverhoja, napsuttelet pöydän alla salaa klemmaria, pidätät persus kireänä pierua tai mietit, että kylläpä tuo Jaakko haisee, niin onko se nyt parempi kuin kotihommissa palaverissa joku muu puuha?

Mielestäni palaverit voi vetää ihan hyvin vaikka kuntopyörää polkien, jumppapallon päällä tai tasapainolaudalla keikkuen, pyykkejä käännellen tai vaikka käsipainoja nostellen, jos ei tarvitse jakkupuku päällä kameran edessä pönöttää. Ihmiset ovat ihan liikaa paikallaan muutenkin.

En pystyisi keskittymään, jos samalla tekisin jotain muuta. Piitää kuunnella tarkkaan ja olla valmis vastaamaan kysymyksiin ja usein on myös aina joku dokumentti ruudulla, jota luetaan ja kommentoidaan. 

Vierailija
202/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Töissä kaksi isoa näyttöä, kotona ei yhtään, eli läppärin (n. 15") pientä ruutua pitäisi toljottaa. Omassa läppärissäni kotona on sentään 17", eli vähän paremman kokoinen ruutu.

Et raaski ostaa näyttöä itse tai työnantaja ei anna kotiin?

Meillä kolme näyttöä. Yksi oli torissa lahoitetaan -osastolla. Toisesta maksoin 20€ ja kolmas on uusi, poistosta 89€.

Kun laskisi työmatkatkakulut muutamalta vuodelta, niin ei nyt ihan kalleimmat hankinnat niihin verrattuna.

Niinhän se menee, kun työnantaja hyväksyy etätyön tekemisen, niin työnantaja kustantaa tarvittavat työvälineet. tietokoneet ja muun kaluston, jota tarvitaan kun kotona työskennellään.

Meillä saa tehdä etätöitä, mutta toimistolle voi tulla myös joka päivä halutessaan. Sen takia ei mitään välineitä kotiin osteta ellei sitten itse osta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tylsempää kuin palaverit. Ja etänä ne on vieläkin ankeampia ja väkisinkin alkaa tekemään muita asioita.

Jos istut palaverissa työpaikalla ja mietit syysverhoja, napsuttelet pöydän alla salaa klemmaria, pidätät persus kireänä pierua tai mietit, että kylläpä tuo Jaakko haisee, niin onko se nyt parempi kuin kotihommissa palaverissa joku muu puuha?

Mielestäni palaverit voi vetää ihan hyvin vaikka kuntopyörää polkien, jumppapallon päällä tai tasapainolaudalla keikkuen, pyykkejä käännellen tai vaikka käsipainoja nostellen, jos ei tarvitse jakkupuku päällä kameran edessä pönöttää. Ihmiset ovat ihan liikaa paikallaan muutenkin.

En pystyisi keskittymään, jos samalla tekisin jotain muuta. Piitää kuunnella tarkkaan ja olla valmis vastaamaan kysymyksiin ja usein on myös aina joku dokumentti ruudulla, jota luetaan ja kommentoidaan. 

No voi hemmetti. Silloin sinun ei pidä tehdä muuta. Sama pätee varmaan niin etä- kuin lähityössä.

Vierailija
204/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Töissä kaksi isoa näyttöä, kotona ei yhtään, eli läppärin (n. 15") pientä ruutua pitäisi toljottaa. Omassa läppärissäni kotona on sentään 17", eli vähän paremman kokoinen ruutu.

Meillä kolme näyttöä. Yksi oli torissa lahoitetaan -osastolla. Toisesta maksoin 20€ ja kolmas on uusi, poistosta 89€.

Kun laskisi työmatkatkakulut muutamalta vuodelta, niin ei nyt ihan kalleimmat hankinnat niihin verrattuna.

En ala raahaamaan näyttöä edes takas kodin ja työn välillä, vaikka luvan saisinkin. Meillä saa olla korkeintaan 2 etätyöpäivää viikossa. Ja työmatka on 300 metriä, eli eipä siitä mitään kuluja tule.

Vierailija
205/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa kysytään: Onko muita, jotka eivät pidä etätöistä?

Suurin osa ei osaa lukea, kun tulee tänne kirjoittamaan, kuinka kovasti tykkää etätöistä ja on paljon tehokkaampi ym ym.

Vastauksena kysymykseen: Minä en pidä etätöistä. Haluan pitää kotini mahdollisimman omana linnakkeenani. Työpaikalla olen työroolissa, työasussa, ja pidän ihmisten tapaamisesta livenä.

Vierailija
206/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette niin epäsosiaalista porukkaa te jotka haluatte pysytellä neljänseinän sisällä kotona koko päivän? Kyllä meillä boomereilla on aina työyhteisö ollut se kantava voima. Sieltä löytyy ystävät ja elämänkumppanitkin. Monelle eläköityminen on rankka paikka, kun ei enää näe päivittäin ystäviään.

Minä käyn aina päivälenkillä, jos ei nyt hirveästi sada. Talvellakin pääsee ulos valoisaan aikaan. Toimistolla sitä vaan kökkii sisällä. 

Vierailija
207/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä ei ole tuollaisia jonninjoutavia palavereita vaan tiukkaa asiaa ja ei kyllä ehdi miettimään miltä se Jaakko nyt haisee. 

Vierailija
208/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suoraan anottuna alkoholin käyttö lisääntynyt huomattavasti. Viinipullo läppärin taakse. Nytkin olen vähän tasoitellut. Joku etäkokokous vielä tänään .

Vierailija
209/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala raahaamaan näyttöä edes takas kodin ja työn välillä, vaikka luvan saisinkin. Meillä saa olla korkeintaan 2 etätyöpäivää viikossa. Ja työmatka on 300 metriä, eli eipä siitä mitään kuluja tule.

Voi noita hankaluuksia. Ongelma on selkeästi ihmiskunnan vakavin.

Jos kerrot, mistä päin olet, niin voimme täällä yhdessä etsiä sinulle käytetyn näytön jostakin - vaikka nyt 300m säteeltä kodistasi, niin saat haettua sen ilman matkakustannuksia. Vai etkö jaksaisi sitäkään raahata?

Vierailija
210/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on suoraan anottuna alkoholin käyttö lisääntynyt huomattavasti. Viinipullo läppärin taakse. Nytkin olen vähän tasoitellut. Joku etäkokokous vielä tänään .

Oikeampi osoite lienee kohdallasi AA, kuin lähityö. Ihan samalla tavalla luultavasti toimit alkoholin kanssa elämän monissa muissakin muutoksissa, kuin etätyössä.

Mitäpä jos jäät työttömäksi? Menetät läheisen?

Pistä alkoholiongelmasi kuntoon, älä kaiva jostain syitä ryypätä.

Vierailija
211/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä ei ole tuollaisia jonninjoutavia palavereita vaan tiukkaa asiaa ja ei kyllä ehdi miettimään miltä se Jaakko nyt haisee. 

Ai, itse en kyllä tarvitse mitään erillistä aikaa hajun tunnistamiseen. Siinä se Jaakko haisee ihan samalla tavalla, väännetään kuinka tiukkaa palaveria tahansa.

Mielenkiinnosta kysyn, että kompuroitko, jos syöt samalla purkkaa kun kävelet?

Vierailija
212/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla ja kaupungilla on näitä jonninjoutavia palavereita. Mietitään yhdessä kenelle se Matti voitaisiin parittaa, haiseepas Jaakko voimakkaasti partavedelle, minkälainen voisi olla päivän kalasaalis jne.

Vierailija
213/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei osaa lukea, kun tulee tänne kirjoittamaan, kuinka kovasti tykkää etätöistä ja on paljon tehokkaampi ym ym.

Vastauksena kysymykseen: Minä en pidä etätöistä. Haluan pitää kotini mahdollisimman omana linnakkeenani. Työpaikalla olen työroolissa, työasussa, ja pidän ihmisten tapaamisesta livenä.

Eikö noista viesteistä sitten tule selville, että tykkääkö vaiko ei?

Eli siis alkuun pitää vastata, ei ole ja sitten vasta oma kanta muuten? Vai ei omaa kantaa? Eikös sellaisen gallupin voi tehdä, missä vaan on juu/ei/ei aavistusta?

Vierailija
214/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis alkuun pitää vastata, ei ole ja sitten vasta oma kanta muuten? Vai ei omaa kantaa? Eikös sellaisen gallupin voi tehdä, missä vaan on juu/ei/ei aavistusta?

Kyllä se nimenomaan tulee selville. Ja suurimmalla osalla vastaus ei vastaa kysymystä. Tullaan vaan vakuuttamaan etätöiden ihanuutta.

Vierailija
215/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nimenomaan tulee selville. Ja suurimmalla osalla vastaus ei vastaa kysymystä. Tullaan vaan vakuuttamaan etätöiden ihanuutta.

Voi elämä...

Mene nyt edes johonkin töihin, niin saat järkevämpää puuhaa.

Vierailija
216/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lähityö tarkoittaa, että pitää mennä ruuhkaan jonottamaan 45min. Tämän takia joudun myös heräämään huomattavasti aikaisemmin. Pitää syödä aamupala hyvissä ajoin, käydä suihkussa ja katsoa vaatteet. Paikan päällä sitten ensimmäinen tunti menee yleensä siihen, että joku hölösuu tulee siihen viereen kertomaan kissansa kuulumiset. Sen jälkeen etsit neukkaria joka olisi vapaana, usein sellaista ei ole. Menet yksin ahtaaseen puhelinkoppiin tekemään teamsin kautta palavereja. Lounas kestää aina tunnin, kun pitää sosiaalisesti lähteä työkaverin kanssa jonnekin nepalilaiseen, jonne kestää kävellä. Syöt epäterveellisesti rasvaa ja hiilaria, minkä jälkeen väsyttää. Sitten huomaat että se puhelinkoppikin on varattu jollekin toiselle. Rakennat työpisteen jonnekin todella epämukavaan säkkituoliin, mutta onhan se trendikästä. Läppärin näyttö on pieni ja työnteko hidasta sekä vaikeaa. Kohta tulee joku kollega sitten siihen viereen kahville ja kertoo kissajuttuja. Iltapäivällä uudestaan 45min jonottaminen ruuhkassa ja kotona olet niin väsynyt, ettei salille enää jaksa lähteä. Sitten esihenkilö laittaa sähköpostin, että miksei se excel ole jo valmis, että kun se nyt pitäisi saada. Alat tehdä päivän rästejä, mitkä on jääneet kissajuttujen takia keskeneräisiksi. Kello tulee kymmenen ja kaadut sänkyyn rättiväsyneenä. Mietit, että olipahan taas hyvä päivä kun tuli oltua sosiaalinen ja mentyä toimistolle.

Vierailija
217/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, itse en kyllä tarvitse mitään erillistä aikaa hajun tunnistamiseen. Siinä se Jaakko haisee ihan samalla tavalla, väännetään kuinka tiukkaa palaveria tahansa.

Mielenkiinnosta kysyn, että kompuroitko, jos syöt samalla purkkaa kun kävelet?

No haisee miltä haisee, mutta ei siihen kiinnitetä huomiota, kun on vähän tärkempääkin ajateltavana. 

Vierailija
218/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä...

Eli kun kehtaan olla eri mieltä kanssasi etätöistä, tulkitset minut työttömäksi? Voi elämä tosiaan.

Vierailija
219/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle lähityö tarkoittaa, että pitää mennä ruuhkaan jonottamaan 45min. Tämän takia joudun myös heräämään huomattavasti aikaisemmin. Pitää syödä aamupala hyvissä ajoin, käydä suihkussa ja katsoa vaatteet. Paikan päällä sitten ensimmäinen tunti menee yleensä siihen, että joku hölösuu tulee siihen viereen kertomaan kissansa kuulumiset. Sen jälkeen etsit neukkaria joka olisi vapaana, usein sellaista ei ole. Menet yksin ahtaaseen puhelinkoppiin tekemään teamsin kautta palavereja. Lounas kestää aina tunnin, kun pitää sosiaalisesti lähteä työkaverin kanssa jonnekin nepalilaiseen, jonne kestää kävellä. Syöt epäterveellisesti rasvaa ja hiilaria, minkä jälkeen väsyttää. Sitten huomaat että se puhelinkoppikin on varattu jollekin toiselle. Rakennat työpisteen jonnekin todella epämukavaan säkkituoliin, mutta onhan se trendikästä. Läppärin näyttö on pieni ja työnteko hidasta sekä vaikeaa. Kohta tulee joku kollega sitten siihen viereen kahville ja kertoo kissajuttuja. Iltapäivällä uudestaan 45min jonottaminen ruuhkassa ja kotona olet niin väsynyt, ettei salille enää jaksa lähteä. Sitten esihenkilö laittaa sähköpostin, että miksei se excel ole jo valmis, että kun se nyt pitäisi saada. Alat tehdä päivän rästejä, mitkä on jääneet kissajuttujen takia keskeneräisiksi. Kello tulee kymmenen ja kaadut sänkyyn rättiväsyneenä. Mietit, että olipahan taas hyvä päivä kun tuli oltua sosiaalinen ja mentyä toimistolle.

Pari tuttavaani kertoi vasta samaa. Toinen oli onnesta soikeana, kun siirtyivät nyt pysyvästi etään, toinen joutuu hampaita kiristellen olemaan toimistolla kaksi päivää viikosta. Sitten niinä kolmena muuna tekee ne lähihommat, mitkä meni juurikin juoruja kuunnellen ihan pieleen.

Moni konttori on vielä homeessakin.

Vierailija
220/236 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä...

Eli kun kehtaan olla eri mieltä kanssasi etätöistä, tulkitset minut työttömäksi? Voi elämä tosiaan.

Oliko joku tuossa eri mieltä kanssasi etätöistä, vai olikos kyse nyt siitä, miten mielestäsi pitää vastata ketjuun...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi