Millainen alue on Malmi?
Siis Helsingissä. Millaista porukkaa, millainen yleinen henki?
Kommentit (93)
Mä kerran menin sinne kampaajalle kun työkaverilla oli aina hienot hiukset ja hän kertoi käyvänsä siellä eräällä virolaisella naisella. No, tämä kampaamo oli siinä torin laidalla lähellä Prismaa. Oli se aika järkytys se ympäristö. Juoppoja ja nistejä lojui ympäriinsä, pubit oli täynnä kunnon alkkiksen näköistä jengiä jo aikaisin, joku hämärän näköinen nuorehko mies yritti kaupata mullekin huumeita vaikka näytän perus keski-ikäiseltä tätiltä siisteissä toimistovaatteissa. Ymmärrän hyvin tuon päihdefestarit 24/7 mitä joku sanoi. Kampaamo tosiaan oli hyvä, mutta vähäisen kokemukseni perusteella en ihan heti harkitsisi Malmia asuinalueekseni.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Malmilla vuosia ja ikinä ei ole kukaan käynyt kimppuun. Malmin Novan ja Ylä-Malmin toreilla pyörii juoppoja. Pyöräsi saatetaan varastaa. Eli peruslähiö.
Mulla myös sama käsitys, tosin vuosien takaa. Rauhassa sai iltasellakin koiran kanssa ulkoilla. Varmaan juuri aseman ympäristö levottomin ja nuhjuisin. Töissä en jaksanut Malmilla kauan olla kun oli liikaa näitä sosiaalisesti työrajoitteisia asiakkaita. Samaa työtä teen mielelläni vähän eri alueella.
Malmin hyvä ja huono puoli on, että se on liikenteen solmukohdassa. Tarkoittaa todella hyvät yhteydet julkisilla ja omalla autolla, lähelle ja kauas. Se myös tarkoittaa, että siellä pyörii epämääräistä ainesta. Ja esim koronarokotukseen oli vaikea päästä, koska sinne on helppo päästä kaukaakin. Ja se on palveluiden keskittymä. Siellä on harekhrisna, moskeija, kirkko, sairaala, paloasema, poliisiasema ennen myös lentokenttä yms. Palveluita käytetään laajalta alueelta. Eli aina tungosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Malmilla vuosia ja ikinä ei ole kukaan käynyt kimppuun. Malmin Novan ja Ylä-Malmin toreilla pyörii juoppoja. Pyöräsi saatetaan varastaa. Eli peruslähiö.
Eli perus huono lähiö. Niissä paremmissa ei juuri näy juoppoja missään ja varkaudetkin on paljon epätodennäköisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu Malmilla, mutta käyn siellä aika usein kaupassa ja lounaalla. Onhan siellä värikästä menoa toki siinä Malmin aseman molemmin puolin. Ei ole itseäni koskaan häirinnyt. Alue on kyllä kehittymässä kovasti, kun katsoo 10 vuoden perspektiivillä eteenpäin. Siitä Malmin aseman ympäristöstä on tulossa yksi Helsingin keskus vielä vahvemmin. Sen verran kun suunnitelmia tsekannut, niin jos ne toteutuu, uudesta Malmista joskus tulevaisuudessa on tulossa hieno. Ja viihtyisyys varmaan tulee kasvamaan, mutta aikaa vie. Hyvät yhteydet junallahan sieltä on sekä keskustaan, että vaikka kentälle.
Vaikka sialle laittaa huulipunaa ei siitä saa kaunista morsianta.
Kyllä ne vaan kuule asuinalueet muuttuu Helsingissä. Kehitystä seuratessa pitää vain olla perspektiivi 10-20 vuodessa. Helsingistä voi katsoa vaikka Kalliota, miten se on muuttunut 90-luvusta nykypäivään. Tai viimeaikaisesti vaikka Pasilaa.
Ja Malmin aseman ympäristön kehittäminenhän ei ole mitään huulipunakunnostusta, vaan sinne rakennetaan ihan kokonaan uutta. Suunnitelmat on kattaa kannella se aseman seutu mm.
Ehkä tuleva Kallio joskus, kun Helsinki kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kerran menin sinne kampaajalle kun työkaverilla oli aina hienot hiukset ja hän kertoi käyvänsä siellä eräällä virolaisella naisella. No, tämä kampaamo oli siinä torin laidalla lähellä Prismaa. Oli se aika järkytys se ympäristö. Juoppoja ja nistejä lojui ympäriinsä, pubit oli täynnä kunnon alkkiksen näköistä jengiä jo aikaisin, joku hämärän näköinen nuorehko mies yritti kaupata mullekin huumeita vaikka näytän perus keski-ikäiseltä tätiltä siisteissä toimistovaatteissa. Ymmärrän hyvin tuon päihdefestarit 24/7 mitä joku sanoi. Kampaamo tosiaan oli hyvä, mutta vähäisen kokemukseni perusteella en ihan heti harkitsisi Malmia asuinalueekseni.
Olen käynyt Malmin asemalla satoja kertoja, eikä kertaakaan ole kaupattu huumeita, vaikka näytän siltä, että saattaisin vetääkin niitä.
Mutta hyvä, että olet kuitenkin käynyt kampaajalla käydessä myös Malmin pubitkin kiertämässä jo aikaisin aamusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen a
sunut Malmilla vuosia ja ikinä ei ole kukaan käynyt kimppuun. Malmin Novan ja Ylä-Malmin toreilla pyörii juoppoja. Pyöräsi saatetaan varastaa. Eli peruslähiö.Mulla myös sama käsitys, tosin vuosien takaa. Rauhassa sai iltasellakin koiran kanssa ulkoilla. Varmaan juuri aseman ympäristö levottomin ja nuhjuisin. Töissä en jaksanut Malmilla kauan olla kun oli liikaa näitä sosiaalisesti työrajoitteisia asiakkaita. Samaa työtä teen mielelläni vähän eri alueella.
Ymmärrän. Se asemanseutu on kuvottava paikka, mutta vaaraa en ole kokenut, toisin kuin esim. Kontulassa, Myllypurossa ja Itäkeskuksessa. Täällä syrjemmällä Malmin seudulla kerrostaloasujatkin ovat ihan rauhallisia.
Eilö Kallion voi jo laskea aikalailla paremmaksi alueeksi? Kävin kesällä,ja maineen perusteella odotin jotain muuta kuin mitä näin. Sehän on siistin oloinen alue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu Malmilla, mutta käyn siellä aika usein kaupassa ja lounaalla. Onhan siellä värikästä menoa toki siinä Malmin aseman molemmin puolin. Ei ole itseäni koskaan häirinnyt. Alue on kyllä kehittymässä kovasti, kun katsoo 10 vuoden perspektiivillä eteenpäin. Siitä Malmin aseman ympäristöstä on tulossa yksi Helsingin keskus vielä vahvemmin. Sen verran kun suunnitelmia tsekannut, niin jos ne toteutuu, uudesta Malmista joskus tulevaisuudessa on tulossa hieno. Ja viihtyisyys varmaan tulee kasvamaan, mutta aikaa vie. Hyvät yhteydet junallahan sieltä on sekä keskustaan, että vaikka kentälle.
Vaikka sialle laittaa huulipunaa ei siitä saa kaunista morsianta.
Kyllä ne vaan kuule asuinalueet muuttuu Helsingissä. Kehitystä seuratessa pitää vain olla perspektiivi 10-20 vuodessa. Helsingistä voi katsoa vaikka Kalliota, miten se on muuttunut 90-luvusta nykypäivään. Tai viimeaikaisesti vaikka Pasilaa.
Ja Malmin aseman ympäristön kehittäminenhän ei ole mitään huulipunakunnostusta, vaan sinne rakennetaan ihan kokonaan uutta. Suunnitelmat on kattaa kannella se aseman seutu mm.
Ymmärtääkseni myös niitä vanhoja kaupungin kerrostaloja puretaan. Joitain onkin jo purettu. Ja nythän siihen on nousemassa ne pari hulppeaa tornitaloa. En kyllä tiedä mitä niihin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäni suurin kohtaamani afrikkalaislauma tuli vastaan malmilla. Satoja jäseniä ja mekkala oli valtava.
En ole kertaakaan nähnyt Malmilla viittä enempää afrikalaista yhdessä laumassa
Oletko viime aikoina käynyt? 5 afroa on minimi miehitys kartsalla.
Missä päin? Mä asun täällä eikä ole tullut koskaan vastaan.
Malmi on ihan ihana. Siellä on koko kansan kirjo. Paikalliset juopot leppoisia. Hyviä ravintoloita. Juna kätevä. Lähellä luonto. Keskuspuistoonkin ja Vantaan joen varteen lyhyt matka. Fallkullan kotieläinpuisto ja Malmin lentokenttä(paikan todellinen helmi, ikävä kyllä kaupungin toimesta lakkautettu ja ängetään täyteen kerrostaloja😡).
Jos kaipaa elitisti menoa, suosittelen Espoon Westendiä tai vaikkapa Töölötä. Malmilla on elämää ja aitoa sellaista.
Malmin kirkko/srk erittäin aktiivinen ja ihana. 💚 Upeita konsertteja, tilaisuuksia, grilli-iltoja jne.
Malmilla on myös ok- ja rivitaloalueet ja hyvin rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Malmin asemalla satoja kertoja, eikä kertaakaan ole kaupattu huumeita, vaikka näytän siltä, että saattaisin vetääkin niitä.
Mutta hyvä, että olet kuitenkin käynyt kampaajalla käydessä myös Malmin pubitkin kiertämässä jo aikaisin aamusta!
Ei niitä tarvinnut kiertää, siinähän niiden terassit oli näkyvissä ja niillä oleva porukka. Ruokaravintolat myös näytti sellaiselta että tietämättä kokemuksia mikä on ok ei näyttänyt sellaisilta missä uskaltaa syödä. Pieniä jotenkin nuhjuisen näköisiä etnisiä paikkoja pääosin.
Hyvä ja omanlaisensa alue, mainettaan huomattavasti parempi. Olen asunut täällä vuosia ja täällä on joku oma tunnelma jota ei muualla ole. Negatiivinen kuva tulee luultavasti sillon jos käy perjantai-iltana Teerisuontiellä tai asemalla, mutta muuten sekä ylä- ja ala-Malmi on hyviä alueita. Paljon luontoa, kaikki isot marketit, junat, bussit. Olen saanut elää täällä jopa naisena ihan rauhassa. Muualle en muuta kuin pakon edessä :)
Mulle tulee mieleen Malmista se, että kaikki menivät sinne kun muuttivat muualta Helsinkiin. Tästä on kylläkin jo 15v aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tarvinnut kiertää, siinähän niiden terassit oli näkyvissä ja niillä oleva porukka. Ruokaravintolat myös näytti sellaiselta että tietämättä kokemuksia mikä on ok ei näyttänyt sellaisilta missä uskaltaa syödä. Pieniä jotenkin nuhjuisen näköisiä etnisiä paikkoja pääosin.
Ravintolat on hyviä Malmilla
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja omanlaisensa alue, mainettaan huomattavasti parempi. Olen asunut täällä vuosia ja täällä on joku oma tunnelma jota ei muualla ole. Negatiivinen kuva tulee luultavasti sillon jos käy perjantai-iltana Teerisuontiellä tai asemalla, mutta muuten sekä ylä- ja ala-Malmi on hyviä alueita. Paljon luontoa, kaikki isot marketit, junat, bussit. Olen saanut elää täällä jopa naisena ihan rauhassa. Muualle en muuta kuin pakon edessä :)
Mitä negatiivista tapahtuu Teerisuontiellä? En ole huomannut sellaistakaan :D
Rehellisesti sanottuna paikka jota välttelen. En tykkää yhtään.
Lentokentän alue oli tosi kiva ja kaunis sillon kun se oli käytössä, sekin on valitettavasti mennyttä.
Liittyy Malmiin, kuten keskusteluketjusta käy ilmi. Kun ajatusvirta kulkee ahdistuneisuudesta Malmiin, en ole havainnut itsessäni tällaista assosiaatiota. Ehkä sinäkin ymmärrät asian, jos luet nuo viestit huolellisesti uudestaan.