Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo *haluaa* alkaa vihaamaan minua, jotta tuleva ero olisi helpompi

Vierailija
17.08.2022 |

Parisuhteemme on ollut vaikean synnytyksen jälkeen koko vuoden kriisissä ja ero näyttää todennäköiseltä. Vaimoni sanoo, että nyt kun ero luultavasti tulee, hän aikoo alkaa vihata minua tarkoituksellisesti, jotta saa "voimia päästä eron yli".

Minusta tuntuu pahalta, että asiallisia välejä ei haluta harkita vaan vaimo uhkaa manipuloimalla itsensä vihaamaan minua, jotta tilanne näyttäisi mustavalkoisemmalta kuin se onkaan.

Tiedän että en ole vastuussa toisen henkilön tunteista tai asennoitumisista, mutta haluaisin apua tämän ongelmatilanteen purkamiseen. En pelkää mahdollista eroa, mutta pelkään yksivuotiaan lapsemme puolesta tilannetta, että vanhempien välillä on tietoisesti ja (mielestäni) täysin tyhjästä synnytetty vihanpito.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi varmaan tarkoittaa ihan muuta kuin lapsen elämän vaikeuttamista. Vihaaminen tosiaan auttaa eron yli, mutta eihän sillä välttämättä tarkoiteta mitään konkreettisia vihatekoja, vaan enemmän henkistä asennoitumista, että tekosi pyritään näkemään erilaisesta näkökulmasta kuin ennen.

Vierailija
2/2 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi varmaan tarkoittaa ihan muuta kuin lapsen elämän vaikeuttamista. Vihaaminen tosiaan auttaa eron yli, mutta eihän sillä välttämättä tarkoiteta mitään konkreettisia vihatekoja, vaan enemmän henkistä asennoitumista, että tekosi pyritään näkemään erilaisesta näkökulmasta kuin ennen.

Kiitos vastauksesta. En itsekään epäile, että vaimoni tieten tahtoen tekisin lapsen elämää vaikeammaksi. Pelkään kuitenkin sitä, että rakentamansa vihan ja kaunan kyllästämänä suhde lapseen muuttuu huonompaan suuntaan. Pelkään myös että minut isänä tarkoituksella vieraannutetaan lapsesta. Tästä on jo muutamia ikäviä esimerkkejä. Lisäksi pelkään, että vaimoni itselietsoma viha ylittää hänen hoivaviettinsä. On huolestuttavia merkkejä siis myös siitä, että vihan kohteen satuttaminen priorisoidaan lapsen hyvinvoinnin edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi