Mitä ajattelet ihmisistä, jotka eivät ole sisarustensa kanssa tekemisissä?
Kommentit (43)
Mitäs ajattelemista minulla siinä olisi?
Surullista. Joskus pakollista. Esim isäni katkaisi välinsä alkoholistiveljeensä. Näin parempi kaikille.
Jos oma veljeni katkaisisi välit, niin suru olisi valtava.
Jos toinen osapuoli ei halua olla tekemisissä niin ei sitä pakollakaan voi. Viesteihin ei vastata, veljeni ei kertonut edes että ovat muuttaneet perheensä kanssa, sain tietää äidiltäni jälkikäteen.
Ehkä ovat niin erilaisia ihmisiä. Ei ole mitään yhteistä. Erilaiset elämät, arvot, maailma.
Minä en ole koskaan ollut veljeni kanssa läheinen. Lapsena tapeltiin, aikuisena ei ollut mitään yhteistä. Ei soitella. Näemme muutaman vuoden välein pari tuntia kerrallaan. Se riittää molemmille. Ei ole mitään välirikkoa, mutta emme ole yhtään kiinnostuneita toisistamme.
En ajattele mitään.
Joskus kaikelle on olemassa ihan pätevä syy, jota sinä et kokemattomana tynnyrissäsi kasvaneena ymmärrä.
Kain jo tppoi Abelin alkumetreillä, ei ne aina ole hyviä veljiä ja siskoja.
Ihmisen vihollisiksi tulevat hänen oma huonkuntansa jäsenet sanoo Raamattukin. Lopun ajoista.
Jos ei kemiat käy yksiin, ei ole pakko olla tekemisissä , oli sitten kysymys sisarista, veljistä tai muista ihmisistä.
Vika on aina joko sinussa tai sisaruksessasi.
Joskus sisarussuhteessa voi olla ikävää vallankäyttöä, jolloin etäisyyden ottaminen on paras ratkaisu. Tai sitten luonteet eivät vain kohtaa ja kiinnostuksen kohteet ovat erilaisia. Itsekään en ole järin läheinen veljeni kanssa.
Siihen on silloin joku pätevä syy. Joku sen kertookin joskus. Esimerkiksi sisarus ei ole ollut aktiivinen yhteydenpidossa tai on vähän tuntemattomampi puolisisarus jolla on perhe jne.
No voi olla joku riita, kilpailullisuutta ja eripuraa pienestä asti, väkivaltainen sisarus, huumeiden käyttöä, perinnönjaossa sukset ristiin, yksi on vanhempien suosikki... Onhan syitä vaikka kuinka joten miksi sitä kummemmin miettisi.
Sinussa on vika, jos sisarukset eivät pidä yhteyttä.
Katsos, ihmiset haluavat ihmissuhteita jotka antavat jotakin. Jos sinä et sisaruksillesi mitään positiivista anna, he käyttävät aikansa viisaammin, siellä missä voivat jotain itselleen saada.
Kaikissa perheissä ei ole rakkautta eikä halailla toisia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ollut veljeni kanssa läheinen. Lapsena tapeltiin, aikuisena ei ollut mitään yhteistä. Ei soitella. Näemme muutaman vuoden välein pari tuntia kerrallaan. Se riittää molemmille. Ei ole mitään välirikkoa, mutta emme ole yhtään kiinnostuneita toisistamme.
Sama minulla siskon kanssa tosin en ole nähnyt sitä yli 10 vuoteen. Hän halusi aikoinaan pistää välit poikki ja minä olen pitänyt huolen että ne myös pysyy poikki.
Joskus se on niin että parempi näin. Jos rajat on rikottu.