Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisistä, jotka eivät ole sisarustensa kanssa tekemisissä?

Vierailija
16.08.2022 |

Missä silloin on vika?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni väkivaltaisuus ja suorastaan rikollisuus perinnönjaon yhtydessä - tavaroiden varastelu ja uhkailu -- oli viimeinen niitti. Kula tarvitsee tuollaista veljekseen. Ei kulaan. Lapsiinsakin välit heikot.

Vierailija
22/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullista. Kun vanhemmista aika jättää niin, kenen kanssa jakaa perheen muistoja paremmin kuin omien sisarusten. Joku sisaruksista voi muistaa paremmin jotain suvun historiasta kuin toinen, se on rikkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi osatekijä on ollut varmaankin iso ikäero. Olin aika nuori kun vanhemmat sisarukset jo muuttivat omilleen eri puolille Suomea. Ei ole missään vaiheessa suhteet päässeet kehittymään kun harvoin näkee ja ikäeroakin tosiaan on. Ei ole mitään riitoja, mutta ei kellään ole oikein mitään aktiivisuuttakaan asian suhteen.

Vierailija
24/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele mitään.

Joskus kaikelle on olemassa ihan pätevä syy, jota sinä et kokemattomana tynnyrissäsi kasvaneena ymmärrä.

Sivusta: miksi olet niin töykeä?

Vierailija
25/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan ollut veljeni kanssa läheinen. Lapsena tapeltiin, aikuisena ei ollut mitään yhteistä. Ei soitella. Näemme muutaman vuoden välein pari tuntia kerrallaan. Se riittää molemmille. Ei ole mitään välirikkoa, mutta emme ole yhtään kiinnostuneita toisistamme.

Minulla on yhden siskoni kanssa näin. Ei mitään suuria riitoja tai mitään, mutta hän ei ole vuosiin kertonut asioistaan minulle joten en minäkään sitten kerro omistani juuri. Nähdään harvakseltaan muutamn kerran vuodessa ja ei soitella melkein ollenkaan, ellei ole joku asia tai meno.

Vierailija
26/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni väkivaltaisuus ja suorastaan rikollisuus perinnönjaon yhtydessä - tavaroiden varastelu ja uhkailu -- oli viimeinen niitti. Kula tarvitsee tuollaista veljekseen. Ei kulaan. Lapsiinsakin välit heikot.

Sama + kyllä muutenkin katosi omaisuutta perinnönjaossa. Esim. 15 000€ auto vaihtoi omistajaa yhdelle sisaruksista hintaan 100€, koska oli kuulemma niin romu. Möivät heti kaupan teon jälkeen seuraavalle hintaan  yli 15 000€. Tiedän hinnan, koska otin yhteyttä ostajaan joka kertoi tämän "romuautonsa" ostohinnan. Lisäksi olisi pitänyt myydä kuolinpesän puut ja minä olisin lunastanut tyhjät maat kalliiseen hintaan itselleni. Ja toki olisi kaikki myyntitulo jäänyt heille ja minä olisin maksanut puiden myynnistä tulevat verot ja uusien puiden istutuksen sen lisäksi, että olisin maksanut puuttomasta kuivan maan maasta törkyhinnan. Olisi pitänyt maksaa rahaa eräästä liikennevälineestä mikä kuulemma kuului oikeasti kuolinpesään, vaikka sen omistaja oli kuollut ja se myyty jo edelleen (omistaja ei ollut se jonka perivät). Vielä tänäkin päivänä ruinaavat rahaa, jotka olisi heille kuuluneet. Siis perintöosuuteni oli noin 2 000€. Kyllä vain kaksituhattaeuroa. Kaikki muu katosi. En tehnyt rikosilmoitusta, kun elin muutenkin ahdistavaa aikaa omasa elämässäni. Aikaa tapauksesta nyt noin 16-vuotta ja yhä vain saan viestejä lakimiehillä uhkailuilla ja ties millä poliisilla uhkailulla, vaikka heille se kuuluisi. Heidän osaltaan vanhentunut rikokset, joten nyt hyvä tehdä minulle perusteettomia uhkauksia. Kumma kun ei ole lakimiehet ja poliisit ottaneet yhteyttä. 

Vierailija
27/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät valitaan, sukua ei. Mutta kenenkään kanssa ei ole pakko olla.

Vierailija
28/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Siihen yleensä on joku syy. Esim oma veljeni on lapsesta asti ollut lellitty ja nyt aikuisena on sitten egosentrinen v*ttupää. Noin nätisti ja tiiviisti sanottuna. Meitä sisaruksia on 5 eikä kukaan ole tämän toiseksi vanhimman kanssa väleissä. Kaikilla sama syy. Nuorin yritti ymmärtää pitkään, mutta lopulta hänkin luovutti.

Vierailija
29/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntipukki ja kultalapsi narsistiperheessä. Vanhemmat haukkuneet syntipukkia toisilleen ja kultalapselle vuosikaudet. Osa tarinoista keksittyjä, tässä ainakin toinen vanhemmista hyvin taitava. Milloin keneltäkin oli saamassa kymmeniä tuhansia euroja ja sen jälkeen rahahuolet hups pois. Ajattelen että syntipukkina olen särö heidän täydellisyydessään, sen takia on parempi kuin minua ei ikään kuin ole. Moni on sanonut että pitäisi sopia ja tulla toimeen. Saatte yrittää, arvaan miten siinä käy :(

Vierailija
30/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhteyksissä ilman sen kummempaa syytä. Meillä ei vaan ole mitään yhteistä. En kaveeraisi sellaisten ihmisten kanssa, joten miksi sisarukset olisivat eri asia?

Vierailija
31/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättivät ulkopuolelle vuosia. Asian harmittaessa syyllistivät minua. Jätin yhteydenpidon ja pyysin etteivät ole yhteydessä. Hyvin on mennyt, kun ei enää tarvitse pettyä heihin.

Vierailija
32/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tekemisissä vain vanhempieni ja yhden siskoni kanssa jotenkuten. Loput siskot ärsyttää enkä kestä jälkeenjäänyttä veljeäni.

Vierailija
33/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olimme lapsia, saimme pelätä isää, eikä äiti puolustanut koskaan. Saimme kukin tahollamme selvitä arjessa yksin, kun ei meistä ollut toistemme tukijoiksi. Se on aika pitkälle jatkunut aikuisenakin näin. Toki soitellaan ja käydään silloin tällöin vierailuilla, mutta siihen se jää. Ei ole riitoja mistään, mutta väitän tämän johtuvan lapsuuden kokemuksista.

Vierailija
34/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään vastaankaan, mutta ei ole vaan suurempia tuntemuksia. Omat erilaiset elämät.

Vierailija
35/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko on lapsesta asti ollut töykeä ja määräilevä. Olisi pitänyt olla ja elää kuten hän haluaa ja ohjaa. Kokoajan neuvomassa vaikka mitään ei edes kysytty. Luonne ei muuttunut edes aikuisiällä. Miksi olisin yhteyksissä ihmiseen joka ei edes tervehdi?

Nähdään kerran pari vuodessa ja joulusin äidin luona.

Vierailija
36/43 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole veljensä kanssa yhteydessä kuin pakon edessä. Veli on itsekäs, petollinen ja omaa etuaan ajava, 

Ihan joo suht normaali, käy töissä (tietääksemme), perheellinen (fiksu vaimo ja 2 aikuista lasta) mutta emme vain pidä siitä että jättää kaiken muiden tehtäväksi. Ei esim koskaan huolehdi iäkkäästä äidistään, kerjää rahaa sukulaiselta "lainaksi" eikä maksa takaisin ja yrittää saada meidät kulutusluottolainan takaajiksi (! liekö lapsenruokkoja vai mitä?). Kulissit on komeat. Koko elämänsä hyödyntänyt muita.

Nyt kytiksellä kun ostimme etelä-Euroopasta talon, ei kyllä tule edes kahville ohikulkumatkalla! 

Vierailija
37/43 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on sairaus enkä halua olla sellaisten kanssa.

Vierailija
38/43 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa olla varkaitten kanssa. Minä EN.

Vierailija
39/43 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt että jos joku on sulle sukua, sinä olet velvollinen viettämään aikaa heidän kanssaan.

Esim serkkuja mulla on, ei mitään käryä niiden määrästä tai nimistä.

Eiköhän me oltais tekemisissä jos niikseen tulee, mutta jos tähän ikään asti on pärjännyt ilman niin on se tarkoitettu niin.

M40

Vierailija
40/43 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olimme lapsia, saimme pelätä isää, eikä äiti puolustanut koskaan. Saimme kukin tahollamme selvitä arjessa yksin, kun ei meistä ollut toistemme tukijoiksi. Se on aika pitkälle jatkunut aikuisenakin näin. Toki soitellaan ja käydään silloin tällöin vierailuilla, mutta siihen se jää. Ei ole riitoja mistään, mutta väitän tämän johtuvan lapsuuden kokemuksista.

Mulla on sama. Välillä harmittaa, kun sitä on niin yksin maailmassa, mutta kun olen tähän astikin pärjännyt, niin enköhän pärjää vastakin.