Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikkien kodit ovat nykyään pelkkää Marimekkoa?

Vierailija
16.08.2022 |

Miksi ihmeessä nykyään suurimmalla osalla ihmisistä koti on pelkkää Marimekkoa? Mukeja on joka ikisessä värissä ja kuosissa. Jokainen tyynynpäällinen on Marimerkon. Unohtamatta tietenkään urna maljakkoa, Marimekon pyyhkeitä, purkkeja ja purnukoita, sekä nykyään mielellään myös tapetteja. Unohtumatta mustaa Marimerkon grathalaukkua, joka roikkuu joka toisen olalla.

Sama ihmiset haluavat muumimukeistaan eroon, koska ovat niin vanhanaikaisia ja itse hamstraavat joka ikisen Marimekon kupin, koska ihq söpö uutuus Marimekolta.

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on alkanut vähän ahdistaa koko marimekko. Se on menettänyt hohtonsa mun silmissä. Mä olen aina tykännyt joistain Marimekon jutuista ja esim mustavalkoinen unikko on mun mielestä kaunis. Myös pari tiettyä astiasarjaa on sellaisia, joista tykkään. Marimekon käsipyyhkeitä ollaan saatu lahjaksi. Mutta tosiaan tuo mahdoton Marimekkohypetys on mennyt kyllä yli. Mua on alkanut nolottaa käyttää esim marimekon astioita, koska tulee sellainen fiilis, että ajatellaan, että mäkin olen ne hankkinut vain siksi, koska pitää olla marimekkoa.

Minusta on hyvä, että sinun kaltaiset ihmiset nolostuvat ja ja ahdistuvat tästä asiasta. On hyvä, ettet voi pitää vaatteita tai ostaa tavaroita, joista pidät pelkosi takia. Syytät muita siitä, että he saattaisivat arvostella tavaroitasi, vaikka samaan aikaan itse arvostelet muita. 

Sinä olet enemmän lammas kuin ne, jotka ostavat itselleen mieluisia asioita. 

Vierailija
62/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käynyt kodissa, jossa olisi Marimekkoa. Itselläni ei ole, eikä tutuilla eikä sukulaisillakaan. Ap liikkuu aika erikoisissa ympyröissä. Minä ja lähipiiri ollaan akateemisia pk-seudulla, jos jotakuta ihmetyttää, itse olen 50 v.

Enkä ole nöhnyt muumimukejakaan kellään, mikä on erikoista, kun niitä myydään kaupoissa niin paljon. Jokuhan niitä varmaan ostaa. Ketkä? Olen oikeen ihmetellyt, että onko monilla kotona muumikuppeja. Ovatko ne kaikki kupit lapsiperheissä, kun se on lasten piirrettysarja, vai käyttävätkö jotkut aikuisetkin niitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariskooleja minulla on. Ne ovat olleet minulla 40-vuotta.

Vierailija
64/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käynyt kodissa, jossa olisi Marimekkoa. Itselläni ei ole, eikä tutuilla eikä sukulaisillakaan. Ap liikkuu aika erikoisissa ympyröissä. Minä ja lähipiiri ollaan akateemisia pk-seudulla, jos jotakuta ihmetyttää, itse olen 50 v.

Enkä ole nöhnyt muumimukejakaan kellään, mikä on erikoista, kun niitä myydään kaupoissa niin paljon. Jokuhan niitä varmaan ostaa. Ketkä? Olen oikeen ihmetellyt, että onko monilla kotona muumikuppeja. Ovatko ne kaikki kupit lapsiperheissä, kun se on lasten piirrettysarja, vai käyttävätkö jotkut aikuisetkin niitä?

Siis miten olet voinut välttyä? Minkä ikäinen olet? Me 30-40- vuotiaat ainakin ollaan sitä ikäpolvea, että muumimukit oli muodikkaita just kun muutettiin omiin asuntoihin ja piti hankkia astioita. Niin niitä sitten tuli lahjaksikin. Ei varmaan kaikilla ole, mutta ihmettelen jos tässä ikäluokassa ei tunne ketään jolla niitä olisi. Ja on niitä kyllä monilla vanhemmillakin ihmisillä, ainakin jokunen lahjaksi saatu. Nykyäänhän ne ei enää ole muodissa, ja monella ne onkin siirtyneet sitten lasten käyttöön kun on lapsia tullut. Toisaalta se on näppärän kokoinen kahvimukina joten itsellä ihan arkikäytössä.

Vierailija
65/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat sivistymättömiä somelampaita ilman tyylitajua.

Eivät ole. Ostaisin itsekin, muutta ei ole varaa. Olen hieman kateellinen että heillä elitason vuoksi voi ostella. Jokaisella omakunsa, ei ne haukkumalla muutu.

Taisi nyt osua ja upota? Olet todennäköisesti juuri tyypillinen Marimekkohamsteri, joka nyt pettyi kun Marimekkoa pidetäänkin alemman keskiluokan hupina.

Jos sinä pidät niin minä en. Yksinkertaisesti tykkään Marimekko kuoseista. En makuani muuta sinun takia.

Vierailija
66/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten olet voinut välttyä? Minkä ikäinen olet? Me 30-40- vuotiaat ainakin ollaan sitä ikäpolvea, että muumimukit oli muodikkaita just kun muutettiin omiin asuntoihin ja piti hankkia astioita. Niin niitä sitten tuli lahjaksikin. Ei varmaan kaikilla ole, mutta ihmettelen jos tässä ikäluokassa ei tunne ketään jolla niitä olisi. Ja on niitä kyllä monilla vanhemmillakin ihmisillä, ainakin jokunen lahjaksi saatu. Nykyäänhän ne ei enää ole muodissa, ja monella ne onkin siirtyneet sitten lasten käyttöön kun on lapsia tullut. Toisaalta se on näppärän kokoinen kahvimukina joten itsellä ihan arkikäytössä.

Olen 50 v. Minä siis, joka en ole nähnyt kellään koskaan muumimukeja. Olen tosin helsinkiläinen, olisiko siinä joku ero, että ne ovat olleet maaseudulla enemmän muodissa?

Vierailija
67/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Inhoan Marimekkoa. Esiliinan olen joskus ostanut.

Vierailija
68/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole Marimekkoa. 

Ei ole minun makuuni heidän tuotteet. 

Vierailija
69/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 v. Minä siis, joka en ole nähnyt kellään koskaan muumimukeja. Olen tosin helsinkiläinen, olisiko siinä joku ero, että ne ovat olleet maaseudulla enemmän muodissa?

Mahdollisesti, tosin kyllä niitä oli/on myös pk-seudulla asuvilla tutuillani. Veikkaan ennemmin että ikä vaikuttaa tässä.

Vierailija
70/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ettei nykyään ole sallittua ostaa mikä itseään miellyttää. Hyvä tietää. Kysynkin täältä ensin että onko sopivaa ostaa. Mikähän ap:n mukaan sitten olisi parempi? Mitä sitä omaan kotiinsa saa ostaa?

Vierailija
71/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että Helsingin ulkopuolella on muutakin kuin pelkkää maaseutua? Vaikuttaa sille että liikut melko suppeissa piireissä jos noin kovasti hämmästyttää tämä asia.

Vierailija
72/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten parempi että ostetaan kaikki Ikeasta? Mikähän tässä nyt oikeasti hiertää?

Vierailija
73/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä omistanut yhtäkään Marimekko-tuotetta.

Hirveän ruma brändi.

Se on ihan sinun valintasi. Kuten myös sekin, jos joku haluaa ostaa Marimekon tuotteita. 

Vierailija
74/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekossa ei ole sitä samaa kiehtovaa rentoutta ja kauneutta kuin muistan 1970-luvulla teini-ikäisenä. Tuotteet painettiin ja valmistettin Suomessa, niin niiden laatu oli  oikeastikin parempaa kuin nyt myytävillä Marimekon tuotteilla. Samanlaista vouhkaamista en muista missään kuulleeni tai nähneeni kuin mitä tämän päivän Marimekoista. Olen tosin tyytyväinen, että hyvin suomalaiseksi mielletty tuote somistaa ihmisten koteja kuin ostettaisiin vain vierasta tuontirojua kovalla hinnalla.

Tällä hetkellä omistan yhden Marimekon mekon, tunikan ja neulepaidan. Ne riittävät.

Vierailija
75/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne vaan sattuu nyt miellyttämään ihmisten silmää tällä hetkellä? Itse en pidä marimekkoa sen ihmeellisempänä kuin mitään muutakaan. Tylsää täytyy olla oman elämän jos jaksaa miettiä muiden kotien sisustusta...

Vierailija
76/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Marimekosta. Olen yrittänyt löytää paremmin makuuni sopivaa,  ei ole onnistanut. Ovat niin hyvin hommansa hoitaneen, perkule. Jos ois vielä laatu takavuosien tasolla niin ei tarvitsisi metsästää kirppareilla vintagea.

Vierailija
77/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä beigeissä marimekkokodeissaan elävät sitten luulevat usein olevansa jotenkin uniikkeja ja valtavirrasta poikkeavia.

Anna heidän olla, mikä siinä sua häiritsee?

Vierailija
78/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muumimukit ne vasta onkin noloja.

Vierailija
79/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävän hyvin AP on perillä jostain laukkujen ja maljakoiden nimistä, vaikka inhoaa Marimekkoa. Kannattaisko ennemmin seurata jotain sellaisia brändejä, joista ite tykkäät?

Ite en oo koskaan törmänny Marimekolla kuorrutettuun kotiin. Toki useimmilla joitain Marimekon tuotteita on. Meillä on pari mariskoolia, tuikkulyhtyä ja vissiin joku pyyhe. Lisäksi mulla on parikytä vuotta vanha olkalaukku, jota käytän joskus ja jouluna. 

Vierailija
80/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä aloittaja yleistät? Sun otanta on aika suppea (eli tietty joukko jossain instafeedissä) ja kuvittelet sen perusteella että kaikkien koti on Marimekolla sisustettu. Esim. mun kodissani ei Marimekkoa ole koska en pidä siitä.

Marimekko tulee ja menee. Jos tuotteet miellyttävät ihmisiä niin ei sulta pois ole. Suomalaisen merkin suosiminen on ihan ok ja Marimekon tuotteita ostettiin jo silloin kun sä olit vasta pilke faijasi silmäkulmissa.

Ihan ihme väninää asiasta. Keskity omaan elämääsi jookos.

En ole ap mutta eikös tämä ole keskustelupalsta? Jos kaikkien täytyisi keskittyä omaan elämäänsä niin olisiko näitä palstoja edes olemassa? 🤔 Marimekko ei ole suomalainen.

Marimekko on niin pitkälle suomalainen kuin nykyään voi olla. Meillä ei ole vaateteollisuutta, jossa teettää vaatteita. Tai tehtaita jossa kudotaan kankaita. Marimekolla on kankaanpainantaa Suomessa. Firma on suomalainen pörssiyhtiö. Ei mikään käsityöpaja vaan vaatii tehtaat. Tuskin kannattaa rakentaa omia tehtaita Suomeen, ainakaan vielä. Ehkä myöhemmin. Valitettavasti Neuvostoliiton myötä meiltä katosi teollisuuden ala, jossa vois valmistuttaa tuotteita. Joillakin on omat pajat, mutta pieneimuotoisimpina. Niiden suunnittelijat saavat palkan suomalaiselta Marimekolta ja useimmat asuvat Suomessa.

Jos halutaa100% suomalaista tuotetta, niin esim puuvilla ei kasva meillä. Marimekko taitaa käyttää myös selluloosapohjaista viskoosia, joka kenties on suomalaista .