Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikkien kodit ovat nykyään pelkkää Marimekkoa?

Vierailija
16.08.2022 |

Miksi ihmeessä nykyään suurimmalla osalla ihmisistä koti on pelkkää Marimekkoa? Mukeja on joka ikisessä värissä ja kuosissa. Jokainen tyynynpäällinen on Marimerkon. Unohtamatta tietenkään urna maljakkoa, Marimekon pyyhkeitä, purkkeja ja purnukoita, sekä nykyään mielellään myös tapetteja. Unohtumatta mustaa Marimerkon grathalaukkua, joka roikkuu joka toisen olalla.

Sama ihmiset haluavat muumimukeistaan eroon, koska ovat niin vanhanaikaisia ja itse hamstraavat joka ikisen Marimekon kupin, koska ihq söpö uutuus Marimekolta.

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka huoneessa on marimekon verhot, sängyssä on marimekon lakanat ja kylppärissä roikkuu marimerkon käsipyyhkeet. Jokainen sisustustyyny on marimekolta, paitsi yksi on ehkä Artekin. Olohuoneen pöytää koristaa urnamaljakko ja vitriiniin aseteltu kivasti marimekon mukeja, kippoja, maljakot yms.

Kotoa löytyy myös pari Artekin julistetta kehystettynä. Linie designin Asko-matto mustavalkoisena on vähintään yhdessä huoneessa. Ruokapöydässä on mustat tuolit ja keittiön tasolla moccamaster. Eteisessä roikkuu musta Marimekon laukku näkyvällä paikalla.

Siinä se aikalailla sitten olikin kuvailtuna hyvin keskinkertaisen alempaa keskiluokkaa olevan suomalaisen koti.

Kuulostaa hyvältä. 👍

Vierailija
22/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä aloittaja yleistät? Sun otanta on aika suppea (eli tietty joukko jossain instafeedissä) ja kuvittelet sen perusteella että kaikkien koti on Marimekolla sisustettu. Esim. mun kodissani ei Marimekkoa ole koska en pidä siitä.

Marimekko tulee ja menee. Jos tuotteet miellyttävät ihmisiä niin ei sulta pois ole. Suomalaisen merkin suosiminen on ihan ok ja Marimekon tuotteita ostettiin jo silloin kun sä olit vasta pilke faijasi silmäkulmissa.

Ihan ihme väninää asiasta. Keskity omaan elämääsi jookos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkosuomalainen ja kodissani on paljon suomalaisia tuotteita. Marimekkoa, Pentikiä, Finlaysonia, Sinin siivousvälineitä, Orthexia, suomalaisia vaatteita (mm. North Outdoor), Suomessa painettuja kirjoja. Sen lisäksi paljon muuta ulkomailta, kalusteita Belgiasta, Ranskasta, Ruotsista, Unkarista, Saksasta. Näistä osa on antiikkia.

Mitä pahaa on Marimekossa tuossa kokonaisuudessa? Eikö niitä saisi ostaa koska muutkin ostavat? Samalla logiikalla kaljaa kittaavan miehen pitäisi jättää Karhu-tölkit kauppaan koska herranen aika, eihän niitä nyt voi ostaa koska muutkin ostavat. Voi miten noloa.

Minusta nuo Marimekon mukit ovat pieni juttu jos kodin sisustaa muuten monipuolisesti ja persoonallisesti. Ne tuovat kivan lisän kokonaisuuteen ja muistuttavat ainakin minua synnyinmaastani. Voisin kuvitella, että muutkin suomalaiset ostavat niitä tukeakseen suomalaisia yrityksiä, tietysti sen lisäksi että ne kuosit ovat usein tosi kivoja.

Voisit kenties itse hankkia lukutaidon? Ei aloittaja tässä nyt sanonut missään vaiheessa, että jokainen Marimekon kuosi/asia/esine olisi hirveä, vaan että Suomessa etenkin 20-45v naisilla on joka ikinen sisustusasia Marimekon. Suomesta tuskin löytyy kotia, jossa ei olisi mitään Marimekkoa. Satunnainen tyynynpäällinen on varmasti kaunis ja sopii monen sisustukseen, tai jos aidosti vaikkapa tykkää unikkokuosista tai jostain satunnaisesta astiasarjasta, niin mikäs siinä.

Luulen että aloittaja tarkoitti tässä sitä, että kaikki vuorataan Marimekolla ihan vain siksi, että se on Marimekkoa. Mullakin on tullut aivan ähky, kun kodit tosiaan tursuaa Marimekkoa joka puolelta. Enkä oikeasti usko, että kovin monen esteettistä silmää hivelee sarja eri värisiä ja eri kuosisia mukeja, mutta ne vain pitää saada, koska Marimekko.

Tuo Marimekon Gratha ei edes ole mikään kallis laukku. 275e, eli halvempi/samaa hintaa kuin vaikkapa Michael Kors.

Tuskin löytyy kotia jossa ei ole Marimekkoa? Täh? Meidän kodissa ei ole yhtään Marimekon tuotetta tai vaatetta eikä tule 😄 eikä varmana ole ainut tällainen koti.

Miten tämä fanaattisuus eroaa marimekkofanaattisuudesta?

Siten että en pohdi Marimekon tuotteita lainkaan toisin kuin osa sisustusintoilijoista.

Mitä olen huomannut joidenkin ihmisten juoksevan Marimekon tuotteiden perässä kuin ajokoirat supikoira jahdissa. Mielestäni en kyllä ole fanaattinen sitten ollenkaan jos en huoli kyseisestä brändiä kotiini. Ihan rennoin mielin kävelen kippojen ja kuppien ohitse katselemaan muita tuotteita.

Vierailija
24/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monet vihaavat marimekkoa? Mun mielestä ne astiat ja tyynynpäälliset on nättejä.

Vierailija
25/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut Marimekkoa, Pentikiä, Artekia eikä Aaltoa. Ei Finnlaysonia eikä tuplakuplaa eikä lokkiakaan

Eikä tule

Vierailija
26/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosia npc:t on

Vierailija
27/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä oli jo -70 luvulla kotona Marimekkoa, vaikkea somea ollutkaan.

Ihanan suomalaista!

Vierailija
28/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut vähän ahdistaa koko marimekko. Se on menettänyt hohtonsa mun silmissä. Mä olen aina tykännyt joistain Marimekon jutuista ja esim mustavalkoinen unikko on mun mielestä kaunis. Myös pari tiettyä astiasarjaa on sellaisia, joista tykkään. Marimekon käsipyyhkeitä ollaan saatu lahjaksi. Mutta tosiaan tuo mahdoton Marimekkohypetys on mennyt kyllä yli. Mua on alkanut nolottaa käyttää esim marimekon astioita, koska tulee sellainen fiilis, että ajatellaan, että mäkin olen ne hankkinut vain siksi, koska pitää olla marimekkoa.

Grathaa en omista, koska se on ihan jokaisella. Mun mielestä se on sinänsä ihan ok laukku, mutta mä ihmettelen sen käyttöä juhlissa!! mun mielestä se Gratha on melko sporttinen laukku ja ei todellakaan mikään juhlakapistus.

Vierailija
29/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka huoneessa on marimekon verhot, sängyssä on marimekon lakanat ja kylppärissä roikkuu marimerkon käsipyyhkeet. Jokainen sisustustyyny on marimekolta, paitsi yksi on ehkä Artekin. Olohuoneen pöytää koristaa urnamaljakko ja vitriiniin aseteltu kivasti marimekon mukeja, kippoja, maljakot yms.

Kotoa löytyy myös pari Artekin julistetta kehystettynä. Linie designin Asko-matto mustavalkoisena on vähintään yhdessä huoneessa. Ruokapöydässä on mustat tuolit ja keittiön tasolla moccamaster. Eteisessä roikkuu musta Marimekon laukku näkyvällä paikalla.

Siinä se aikalailla sitten olikin kuvailtuna hyvin keskinkertaisen alempaa keskiluokkaa olevan suomalaisen koti.

Musta tai valkoinen keittiö. Katossa roikkuu rottinkilamppu. Pari Desenio julistetta toki myös joissa usein on jokin abstraktinen väripläiskä tai syvällinen teksti englanniksi.

Myös vähintään yksi tehosteseinä, tummanvihreä.

Vierailija
30/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä aloittaja yleistät? Sun otanta on aika suppea (eli tietty joukko jossain instafeedissä) ja kuvittelet sen perusteella että kaikkien koti on Marimekolla sisustettu. Esim. mun kodissani ei Marimekkoa ole koska en pidä siitä.

Marimekko tulee ja menee. Jos tuotteet miellyttävät ihmisiä niin ei sulta pois ole. Suomalaisen merkin suosiminen on ihan ok ja Marimekon tuotteita ostettiin jo silloin kun sä olit vasta pilke faijasi silmäkulmissa.

Ihan ihme väninää asiasta. Keskity omaan elämääsi jookos.

En ole ap mutta eikös tämä ole keskustelupalsta? Jos kaikkien täytyisi keskittyä omaan elämäänsä niin olisiko näitä palstoja edes olemassa? 🤔 Marimekko ei ole suomalainen.

Vierailija
31/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Marimekkoa on koti täynnä jollain random instatilin pitäjillä, joilla ei ole mitenkään valtava seuraajamäärä tai erityisen hyvä sisustusmaku. Tuo Marimekkoa täyteen ahdettu koti ei kuitenkaan istu mitenkään keskiverto suomalaiseen sisustukseen.

Vierailija
32/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää hankkia kotiinsa ylihintaisia ja mauttomia merkkituotteita, joiden laatu on kyseenalainen?

Marimekot, artekit, fiskarsit, iittalat ja muut sinituotteet maksavat paljon, mutta eivät ole sen parempia kuin muutkaan tuotteet.

Vierailija
33/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä oli jo -70 luvulla kotona Marimekkoa, vaikkea somea ollutkaan.

Ihanan suomalaista!

Silloin se sitä olikin.. vanhat hyvät ajat ei täältä paljon mitään kotimaista enää löydä.. ainakaan niin kuin ennen

Vierailija
34/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tai valkoinen keittiö. Katossa roikkuu rottinkilamppu. Pari Desenio julistetta toki myös joissa usein on jokin abstraktinen väripläiskä tai syvällinen teksti englanniksi.

Myös vähintään yksi tehosteseinä, tummanvihreä.

Tai sitten hiekan/vaalean beigen sävyllä vedetty koko asunto läpi. Usein seinät ovat myös kokonaan valkoiset.

Vierailija
35/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko on sopiva melkein jokaisen kukkarolle ja sieltä löytyy paljon kivoja kuoseja. Siksi se on suosittua.

Vierailija
36/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosia npc:t on

😂

Vierailija
37/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin monet hehkuttaa kun on koti täynnä suomalaisia Marimekon kamoja 🤭 juu kotimaisiahan ne...

Aika harva on täysin alusta loppuun suomalainen. Mutta ainakin firma, suunnittelijat yms . Valmistuskin taitaa olla vähintäänkin Euroopassa.

Vierailija
38/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostalgia vuoksi.

Vierailija
39/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni tuntuu elävän suomalaisuus kuplassa. Todella moni alunperin suomalainen yritys on siirtänyt tuotteiden valmistuksen joko osittain tai kokonaan ulkomaille.

Ei se tee yrityksestä suomalaista jos tuotteet vain kursitaan kokoon Suomessa.

Vierailija
40/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain juttuja on Marimekolta mutta hyvin vähän. En osta sen vuoksi et on Marimekko vaan jos kuosi miellyttää silmää. Mauttomaksi voi tosiaan tehdä jonkun tilan tunkemalla sinne vain ja ainoastaan Marimekkoa. Unikkokuosi on sellainen jota inhoan ja sitä ei löydy.