Yleisellä uimarannalla uitetaan koiraa, menetkö sanomaan asiasta?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä oo mitään sanottavaa, koirahan ei ihmisen tapaan kuse ja pasko uimavesiin.
Kuseminen ja paskominen eivät ole ainoat syyt miksi piskit kielletään uimarannoilta.
No kerropa se " oikea " syy ?
Miksi pitäisi sanoa? Onko kaloilta tai metsän eläimiltäkin uiminen kiellettyä uimarannalla? Tai karvaisilta miehiltä/naisilta? Entä jos lokki paskantaa uimaveteen?
Vierailija kirjoitti:
Sitten on nämä ääliöt, jotka eivät poista punkkipantaa koiraltaan ennen uittamista, koska ei se pieni määrä mitään haittaa. Tämä on ehdottomasti pantojen käyttöohjeissa kielletty, koska aineet ovat myrkyllisiä vesieliöille. Eikä vain vesieliöille vaan myös ihmisille, kyseessä on hermomyrkky! Olen törmännyt tällaisiin koiranomistajiin ja puistattaa ajatus siitä kuinka moni oikeasti näin toimii. En haluaisi lapseni uivan tällaisessa vedessä, vaikka koirien uimapaikka olisi kauempanakin.
No vesieliöille ja punkeille ym. hyönteisille se on vaarallinen, ei ihmisille😁
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä oo mitään sanottavaa, koirahan ei ihmisen tapaan kuse ja pasko uimavesiin.
Se on juurikin näin. Vain ihminen paskoo rannalla. Ja veteen. Jopa uimahalleissa. En ole yhdenkään koiran nähnyt paskovan kaupungin uimahalliin.
Vierailija kirjoitti:
MUTTA KUN EI TÄÄ MEIDÄN SESSE TEE KENELLEKÄÄN MITÄÄN, SE ON IHAN KILTTI JA PUHDASKIN!
Niin ! Eikä kuse sinne veteen kuten kakarat
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii. Poliisi asia.
No, voithan naurattaa poliisia
Vierailija kirjoitti:
Hakkaisin kepillä sekä piskin että sen omistajan. Poliisille sanoin, että tulivat päälle.
Ei onnistu. 😁
Ihmisille on omat rannat ja rakeille omat. Noudatetaan tätä sääntöä, en ymmärrä ihmisiä, jotka väkisin haluavat rikkoa sääntöjä ja aiheuttavat riitoja. Ei pysty ymmärtämään tuollaisen saastan ajatusmaailmaa.
Noirakielto on koska a) jätökset ja b) koiria pelkäävät ihmiset.
En siis menisi sanomaan, jos ei oikeasti minua haittaa. Toki jos olisi vaikka pari taaperoa, joita koira pelottaisi, sanoisin.
Hyvä myös huomata, että koiraa saa uittaa kaikilla muilla rannoilla paitsi virallisilla uimarannoilla. Monesti on myös vakiintuneita uimapaikkoja, jotka eivät ole kaupungin ylläpitämiä rantoja. Näillä koiraa saa uittaa. Myös virallisen uimarannan liepeillä, jos ranta jatkuu esim. venepaikkoina.
Katsoisin myös vähän pelisilmää. Jos koira näyttää olevan kuumissaan, on pienempi paha kastella se siellä missä voi kuin olla sääntöuskovainen ja aiheuttaa koiralle jopa kuoleman. Eri jos jää puljaamaan veteen oikein ajan kanssa.
Olen aina ihmetellyt näitä koirakieltoja, vaikka niitä kunnioitankin. Mutta siis ymmärtääkö ihmiset, että se vesi ja hiekka missä he pyörii siellä rannalla, on ihan helkkarinmoinen ölliäisten, ötökkä/villieläinpaskan sekä raatojen ekosysteemi. Kalat paskoo, rantalinnut paskoo, erilaiset ölliäiset elelee (ja paskoo), vesi on täynnä erilaista eliöstöä ja mikrobistoa. Sitten joku ajattelee, että siisti lemmikkikoira pilaa veden uimalla... Kuinka kaukana voi ihminen ollakaan luonnosta. Kohta joku varmaan ajattelee, että järvi/merivettä voi hörppiä menemään suoraan rannalta, kunhan ei vaan koira ole käynyt saastuttamassa :D
Täällä uitettiin hevosia aivan yleisen uimarannan vieressä.
Ei minua koirat häiritse rannoilla. Toki jos on erikseen kieltokyltit, niin sitten niitä pitää noudattaa. Noin yleisesti ottaen koirat ei tee tarpeita veteen vaan jonnekin puskaan, lapset taas paskoo jopa uima-altaaseen. Mitä hyötyä eri rannoista edes on? Suomessa tiedän uimapaikkoja, joissa käytännössä samalla ranta-alueella on erikseen koirille aidattu alue eli oikeasti samaa vettä nekin siellä käyttää. Kesämökeilläkin on koirat ihan vapaasti meillä ollut ja käyhän muutkin eläimet samassa järvessä vilvoittelemassa. Ulkomailla kulkukoirat hengailee hiekkarannoilla. Enempi minua häiritsee humalaiset ihmiset ja kirkuvat lapset. Lapsia varten pitäisi olla omat rannat, jossa huolehdittu esim turvallisuus.
Mun lapsi ainakin pelkää koiria ihan kuollakseen, joten ei oo kiva jos joku yleisellä (ihmisten) uimarannalla pitää koiraa vapaana. Ylipäänsä on ongelma pitää vapaana muualla kuin omalla aidatulla pihalla, ja sielläkin se voi olla ongelma jos koira pääsee karkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi sanoa? Onko kaloilta tai metsän eläimiltäkin uiminen kiellettyä uimarannalla? Tai karvaisilta miehiltä/naisilta? Entä jos lokki paskantaa uimaveteen?
Koira ei kuulu suomen luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juurikin näin. Vain ihminen paskoo rannalla. Ja veteen. Jopa uimahalleissa. En ole yhdenkään koiran nähnyt paskovan kaupungin uimahalliin.
onko siellä paljonkin koiria?
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi ainakin pelkää koiria ihan kuollakseen, joten ei oo kiva jos joku yleisellä (ihmisten) uimarannalla pitää koiraa vapaana. Ylipäänsä on ongelma pitää vapaana muualla kuin omalla aidatulla pihalla, ja sielläkin se voi olla ongelma jos koira pääsee karkaamaan.
koiraa ei saa pitää vapaana. sen voi lopettaa vedoten hätävarjeluun ja siihen että koira oli villiintynyt.
Sontasäkin uittaja länkytti: "Eihän tässä nyt ole ketään uimassa"! Olisiko pitänyt lyödä?
Vierailija kirjoitti:
No se on silkkaa tyhmyyttä pitää koiraa vapaana missään, jos ei ole varma että se koira pysyy juuri siinä missä kuuluukin. Olen siis samaa mieltä, että uimarannallakin koirat hihnassa jos ne ei tottele 100 varmasti omistajaa. Lapsen pelkäämiseen kommentoin, että minä aikuisena naisena pelkään lapsia. Siis lapset saattaa potkia palloa ja telmiä tosi lähellä vieraita, eivätkä ne lapset kestä siellä oman perheensä luona myöskään. tietynikäiset koululaiset tekee ilkivaltaa ja kiusaa jopa aikuisia.
Pääasia ettei m amut mene pakoon sinne
Eihän ne edes osaa uidakkaan
Minä vien hevosen sinne uimaa!
T. Ulrika Trötterman
Olen sanonut kaksi kertaa. Toisella kerralla kuusikymppinen mies oli sitä mieltä, että voisin poistaa itseni tästä maailmasta. Toisella kertaa teinityttö jatkoi koiran uittamista.