Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Jos suunnittelisit itsellesi ILTAPUVUN, millainen se olisi?

Vierailija
06.07.2023 |

Väri? Materiaali? Ei "pieruverkkari"-vastauksia kiitos.

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut ja bleiseri.

Vierailija
2/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma vihreä varmaan sopii mulle parhaiten, oranssi on myös lempiväri, eli tilaisuudesta ja ajankohdasta riippuen jompikumpi noista varmaan? Joku kevyt materiaali, yksinkertainen malli, ei mitään ylimääräisiä koristuksia tai rimpsuja, mutta meanderikuvion haluaisin siihen jotenkin näkyviin ehkä jonain hopeakirjailuna. Ei hajuakaan, vaatesuunnittelu just ei oo mun vahvuus ;-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaali puuvillaa.

Koko xxxl.

Malli kahden hengen harjateltta.

Suunnittelija Laina-peite.

Merkkinä Marimekko.

Valmistusmaa Kiina.

Vierailija
4/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin violetin puvun jossa musta ohut ruutukuvio. Tekotimantti napit ja violetteja röyhelöitä helmassa ja kaula-aukossa.

Vierailija
5/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumma vihreä varmaan sopii mulle parhaiten, oranssi on myös lempiväri, eli tilaisuudesta ja ajankohdasta riippuen jompikumpi noista varmaan? Joku kevyt materiaali, yksinkertainen malli, ei mitään ylimääräisiä koristuksia tai rimpsuja, mutta meanderikuvion haluaisin siihen jotenkin näkyviin ehkä jonain hopeakirjailuna. Ei hajuakaan, vaatesuunnittelu just ei oo mun vahvuus ;-D

Vois ehkä mainita että jotain Muurimäki / Niskanen- tapaista tyyliä.

Vierailija
6/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi varmaan jonkinlainen fuusio 1910/20/30-lukujen tyyleistä. Tuohon aikaan osattiin ja iltapuvut oli aivan uskomattoman kauniita linjoiltaan.

Vierailija
7/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako 48v. mies vastata?

Itse käytän kilttiä, hametta ja maihareita.

Olisi mahtavaa, jos löytäisin uudestaan/joku voisi tehdä/osaisi tehdä  leveälakeiset housut, hatun, samettitakit. 

Vierailija
8/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi varmaan jonkinlainen fuusio 1910/20/30-lukujen tyyleistä. Tuohon aikaan osattiin ja iltapuvut oli aivan uskomattoman kauniita linjoiltaan.

Muoti muuttui tuona aikana paljon rohkeammaksi. Kukaan nainen ei olisi juljennut pukeutua 1930-luvun tyyliin 1910-luvulla.

Vierailija
9/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin pari vuotta sitten miehen firman iltatilaisuuteen. Mustaa silkkiä, halterneck-kaulus, vartaloa myötäilevä ja pitkä halkio. 

Vierailija
10/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merenvihreä tai Preussin sininen, silkkiä ja kapealinjainen. Yksinkertainen ja ajaton.

Vierailija
11/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelin pari vuotta sitten miehen firman iltatilaisuuteen. Mustaa silkkiä, halterneck-kaulus, vartaloa myötäilevä ja pitkä halkio. 

Olipa tylsä.

Vierailija
12/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako 48v. mies vastata?

Itse käytän kilttiä, hametta ja maihareita.

Olisi mahtavaa, jos löytäisin uudestaan/joku voisi tehdä/osaisi tehdä  leveälakeiset housut, hatun, samettitakit. 

Vaattureita ja ompelimoja on edelleen. Toki vaatii hieman vaivaa löytää taitava. Itse ompelin aikanaan sekä omat ja pitkälti miehenikin vaatteet.

Vierailija
13/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa tylsä.

Kuka tykkää mistäkin. Itselle tuossa se halterneck olisi se no,no. Paljastaa olkapäät ja pahimmillaan sivutissin ja peittää dekolteen ja kuristaa kaulasta. Mutta kuten sanottu jokainen tyylillään.

Vierailija
14/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen, pinkki, violetti tai sininen. Jotain kevyttä materiaalia, vartalonmyötäinen, helma edestä lyhyempi kuin takaa, ei hihoja. Yksityiskohtana voisi olla pitsiä tai helmiä, ehkä mustaa, valkoista tai kultaa. Sellainen kiinnitys, jonka saa itse kiinni ja auki eli ei mitään selässä olevaa punontaa tai vetoketjua.

Vierailija
15/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oikein värikäs ja vaikka kukkakuvioinen 1970-luvun alun tyyliin. Mutta EI Marimekon unikkoa. Sais olla liehuva pitkin hihoin.

Vierailija
16/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa tylsä.

Jokaisella on oma makunsa. Itse tykkään ajattomasta ja klassisesta tyylistä kaikenkaikkiaan

Vierailija
17/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa tylsä.

Kuka tykkää mistäkin. Itselle tuossa se halterneck olisi se no,no. Paljastaa olkapäät ja pahimmillaan sivutissin ja peittää dekolteen ja kuristaa kaulasta. Mutta kuten sanottu jokainen tyylillään.

Kun sen oikean ompelijan kanssa tekee, niin istuu kuin hansikas. 

Vierailija
18/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ajan tyyli oli kyllä kokonaisuutena aivan upeaa. Puvut, kengät kampaukset, acessories. Mikä tuo acessory on suomeksi? En jaksa googlettaa.

Vierailija
19/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut ja ommellut aika monta iltapukua itselleni. Mulla on ammatti, jossa niiden yleensä täytyy olla mustia, mutta materiaalilla ja mallilla voi pelata aika paljon. Otan yleensä mallin jostain kaavalehdestä, monilla on kerran vuodessa joku iltapukunumero joko loppusyksystä tai sit keväällä morsiuspukunumero. Siitä sitten muokkaamaan.

Kun itselläni on näitä iltapukutilaisuuksia paljon, lähestymistapani on aika käytännöllinen, mutta jos sinulla on vain yksi, kannattaa ehkä ottaa koko prinsessa-arsenaali käyttöön.

Minulla on iltapukuja monenlaisiin tilaisuuksiin ja niillä on siis erilaisia tarpeita (sen mustan värin lisäksi). Osa iltapukutilaisuuksista on ns täydellä juhlapuvulla eli puvun pitää olla nilkat peittävä ja käydä yksiin hansikkaiden kanssa. Jos on tilaisuuksia, joissa istutaan paljon ja pitkään, tykkään itse väljemmistä malleista: kovin tykööistuvat ja vartaloamyötäilevät näyttävät hölmöiltä istuessa ja korsetit ovat sietämättömän epämukavia kun istuu pitkään. Tällöin otan itse käyttöön jonku 1920-30-luvuilta inspiraatiota ottavan mallin. Jos taas seistään ja liikutaan, on sellainen kapeampi hyvä. Mitään laahuksia ei kannata edes harkita, ellet sitten kiinnitä sitä laahusta valmiiksi kokoaikaisesti rannekkeeseen tai hihaan.

MInulla on myös pari sellaista mustaa täysin koristeetonta "perusmekkoa" (väljähköä hihatonta lievästi vartaloa mukailevaa) joihin sitten vaihdan erilaista pitsi/sifonki/samettijakkua tai -keeppiä tai jotain muokatakseni niitä sepoivasti. Mulla on myös parit irtohihat jotka voi neuloa kiinni mekkoon jos haluaa.

Materiaalista: iltapuvut tehdään nykyään yleisesti polyester-kuiduista, jos ostat valmisvaatteen tai menet kangaskauppaan kysymään iltapukukankaita. Itse tykkään myös silkistä, villasta ja silkkiviskoosisametista. SIlkkiä voi olla haastava ommella, pitää tietää, miten se toimii ja vaati on myös vuoritettava kunnolla joko silkilla tai asetaatillta - ei polyestervuorilla. Villa on siitä hyvä, että se on lämmin kun pitää ja viileä kun pitää. Sametti on hyvä talvella. Jos harrastat pitsiä niin ole tarkkana pitsin laadusta. Laatu näkyy ja tuntuu. Polyesterpitsiä on tarjolla paljon sellaisena, joka nyppyyntyy pilalle suurinpiirtein ensimmäisestä kosketuksesta.

Kerran kokeilin haalarimallista iltapukua. Se näytti hyvältä ja tuntui hyvältä sekä istuessa että seistessä, mutta en silti toista tätä kokeiliua, sillä sen kanssa vessassa käynti oli aivan liian hankalaa.

Vierailija
20/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ajan tyyli oli kyllä kokonaisuutena aivan upeaa. Puvut, kengät kampaukset, acessories. Mikä tuo acessory on suomeksi? En jaksa googlettaa.

accessory on suomeksi asuste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi