Hengästynyt vaikkei tee mitään. Ylikunto?
Kävely huoneesta toiseen ja hengästyttää kun istahtaa sohvalle ja sydän tykyttää. Harrastan juoksua, joten en huonoa kuntoa epäile. Diagnoosia?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit eivät ymmärrä kuin poikkeuksellisesti ylikunnosta mitään.
Yksinkertainen testi on seuraava:
1. makaa sohvalla ja mittaa leposykkeesi
2. nouse seisomaan
3. Katso kuinka syke muuttuuKun aikoinaan olin pahassa ylikunnosta niin leposyke oli 50 ja 60 välillä, mutta kun nousin seisomaan se ampaisi 120 ja 130 väliin ja sen jälkeen pysyi korkeana.
Toipumiseeni meni vuosia.
Vuosia.............. hehehehe
Luit aivan oikein. Toipumiseeni meni vuosia. Ei mikään mukava kokemus.
Siinä on jotain yhteistä burn outin kanssa ja monet sen kokeneet eivät ole koskaan toipuneet ennalleen.
Täällä on turhaa asioihin vihkiytymättömien kanssa alkaa vääntämään, mutta joo itse olen samassa myllyssä, pari vuotta takana ja varmasti vielä monta edessä, jos koskaan ennalleen toipuukaan. Tuosta, kun sanotaan ettei koskaan palaudu niin olen vähän kriittinen, ja riippu vähän mitä tarkoitetaan ennalleen palautumisella? Jos vertauskohtana on aikaisempi suoritustaso niin ei välttämättä siihen, mutta uskon, että suht normaalia elämää pystyy ajan kanssa viettämään. Kuka on mitannut, ettei joku ole koskaan palautunut?
Minulla refluksi aiheutti ko oireen!
Todellakin vuosia ja minä kans täällä tietämättömät vastaa vaa heh heh noloa
Vierailija kirjoitti:
Ylikuntoon ei ihan helpolla pääse. Jos vedät verenmaku suussa niin ehkä, mutta jos olet vain peruslenkkeilijä niin ei.
Se on uusi muotijuttu.erittäin ylipainoinen työkaveri sanoi, että eivoi mennä kävelylle, koska ylikunto. Niin varmaan
Yatävälläni oli samanlaista ja hänellä todettiin kilpirauhasen liiketoiminta.
Vierailija kirjoitti:
Ylikuntoon ei ihan helpolla pääse. Jos vedät verenmaku suussa niin ehkä, mutta jos olet vain peruslenkkeilijä niin ei.
Kyllä siihen pääsee ihan peruslenkkeilijäkin jos ei syö ja palaudu tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on uusi muotijuttu.erittäin ylipainoinen työkaveri sanoi, että eivoi mennä kävelylle, koska ylikunto. Niin varmaan
Niinno itseasiassa paino ei liity ylikuntoon. Tarvitsee ne ylipainoisetkin palautumista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ap:n aloituksessa on jo 2 vuotta. Onko mitään selvinnyt?
Vierailija kirjoitti:
No nyt hörähtelin isosti: kilpirauhasen liiketoiminta!! 😆🤣😂 Mitäs afäärejä Tmi Kilpi-Rauhanen harjoittaa?
Mulle jäi tuommoinen hengästymisoire flunssan jälkitautina. Keuhkot ei ihan toimi kunnolla. Vai onko se sydän? Lepopulssi ja -paineet hyvät, mutta singahtavat kattoon pienestäkin rasituksesta.
Piikkilobbarit hälytti toisensa alapeukuttamaan ja keksimään "ylikunto"-juttuja.