Oletko syönyt karhua?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Karhunliha on tummaa ja voimakkaan makuista, ja siksi se sopii hyvin erilaisiin pata- ja kastikeruokiin. Suomessa metsästetään vuosittain arviolta 150-300 karhua, joten liha ei ole kaikkien saatavilla. Syksyisin sitä voi kuitenkin löytää laadukkaista lihakaupoista, joko tuoreena tai pakastettuna.
Vierailija kirjoitti:
Karhunliha on tummaa ja voimakkaan makuista, ja siksi se sopii hyvin erilaisiin pata- ja kastikeruokiin. Suomessa metsästetään vuosittain arviolta 150300 karhua, joten liha ei ole kaikkien saatavilla. Syksyisin sitä voi kuitenkin löytää laadukkaista lihakaupoista, joko tuoreena tai pakastettuna.
150t karhua vuodessa? Paskapuhetta
"Maa- ja metsätalousministeriö on lähettänyt lausunnolle karhun metsästyskiintiön, joka on 224 karhua metsästyskaudella 20242025. Kiintiö on 44 karhua enemmän kuin edellisellä kaudella. "
Kerran Saslik-ravintolassa Helsingissä 2000-luvun alussa. Votka oli hyvää.
Karhunlihan kypsennykdessä pitää olla huolellinen, lihaa syövissä pedoissa voi olla loisia.
En ole syönyt karhua, enkä joutsenta, jonka sanotaan olevan karhuakin parempaa.
Ainoastaan juonut. Voisin maistaa, mutta trikiininpelko istuu liian syvässä.
tumma ja isosyinen liha, voimakasmakuinen, ei herkkua
Vierailija kirjoitti:
Trikiini kuolee kypsentäessä, eli kun valmistat itse tiedät mitä syöt.
En, mutta söin kerran karhujen puurot.
Olen syönyt. Tummaa lihaa ja voimakasmakuinen. En itse ostaisi.
Olen syönyt. Hyvin vahva riistanmaku, en tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karhunliha on tummaa ja voimakkaan makuista, ja siksi se sopii hyvin erilaisiin pata- ja kastikeruokiin. Suomessa metsästetään vuosittain arviolta 150300 karhua, joten liha ei ole kaikkien saatavilla. Syksyisin sitä voi kuitenkin löytää laadukkaista lihakaupoista, joko tuoreena tai pakastettuna.
150t karhua vuodessa? Paskapuhetta
"Maa- ja metsätalousministeriö on lähettänyt lausunnolle karhun metsästyskiintiön, joka on 224 karhua metsästyskaudella 20242025. Kiintiö on 44 karhua enemmän kuin edellisellä kaudella. "
Vuonna 20242025, oletko tulevaisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Karhunlihan kypsennykdessä pitää olla huolellinen, lihaa syövissä pedoissa voi olla loisia.
Kasvista syövissä elukoissa voi olla niin paljon estrogeenia, että niitä syödessä kasvaa tissit ja alkaa nalkuttaa.
Olen syönyt karhun ulkofilettä. Ei mielestäni mitenkään erityisen voimakkaan makuinen, muistutti naudanpihviä.
Karhu on todella hyvää jos vain kokki tietää mitä tekee. Olen syönyt useammankin kerran mutta aivan liian harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Trikiini suositellaan tarkastettavaksi (karhu, villisika jne.) ja moni metsästysseura näin tekeekin. Lisäksi se kuolee yli 70 asteen lämmössä. Sanoisin siis, että juotuna huomattavasti haitallisempaa.