Rahaongelmat - onko enää toivoa
Lyhyesti. Kärsin vuosia sitten vaikeasta masennuksesta, jonka seurauksena pelasin myös holtittomasti. Onnistuin aika nopeasti tuhlaamaan omaisuuteni, ja saamaan valtavat velat. Asunto-osakkeeno myymisen jälkeen jäi velkaa vielä noin 50.000 euroa. Lisäksi eteen tuli luonnollisesti vielä avioerokin.
Olen pyristellyt eroon peliriippuvuudesta, ja saanut 15-vuotiaan poikani takaisin elämääni. Nyt kuitenkin kaikki tuntuu talouden kannalta epätoivoiselta, velat eivät lyhene oikein ollenkaan, ja en voi enää tinkiä esim.elämiskustannuksista. Vuosipalkkani on noin 45000-50000€, ymmärrettävistä syistä en saa yhdistelylainaakaan, en järkevällä korolla.
En halua tähän elämäntilanteeseen uutta kumppania, en ennen kuin olen kuivemmilla vesille. Joten kuIut jaan itseni kanssa. Ikääkin on jo 50 vuotta. Onko vinkkejä, miten selviäisin? Olen käynyt pitkän taistelun ja toipumisen ongelmistani. Joten tiedän, että syyllinen on peilissä. Mutta haluaisin jotenkin vielä selvitä taloudellisestikin, ihan lapsenikin takia. En ole kehdannut kertoa asiasta kenelläkään, tunnen itseni luuseriksi tämän takia, menetettyäni omaisuuteni, ja maksamani vielä lisävelkaa, vain masennuksen ja peliongelman takia.
Kommentit (146)
Mun miesystävä on maksanut velkojaan ja exän tekemiä velkoja jo vuosia. Loppuvuodesta kaikki on maksettu. Tutustuttiin kolme vuotta sitten ja mies oli avoin asioistaan. Arvostan sitä suuresti. Rahalla ei ole mulle mitään muuta arvoa kuin se, että se on vaihdon väline. Toisilla sitä on enemmän, toisilla vähemmän. Mies on pystynyt tekemään maksusuunnitelman ja pysynyt siinä, vaikka tiukkaa on ollut, todella tiukkaa.
Muista, että rahalla ei ole kaikille sen kummempaa merkitystä, voit saada silti parisuhteen.
Pelkään, että tämän ketjun aloittaja on päättänyt päivänsä. Aika pitäisi olla toivoa, ei elämää mitata rahassa. Olen kokenut aika samanlaisen tarinan, myös itsemurhayrityksen, sukulaiseni löysi minut lattialta, ja pelasti viime hetkellä kuolemalta. Voin sanoa, että prosessi takaisin oli pitkä ja kivualia. Mutta kannatti. Nyt on vielä muutama vuosi velkoja jäljellä, ja ikää 59 vuotta. Vaikka omat ongelmat johtuivat menestyneen yrityksen konkurssista(alkoholiongelman takia), niin tilanne oli vielä paljon, paljon pahempi. Nyt arvostan jokaista päivää.
Kaikesta selviää. Toivottavasti mitään ei ole tapahtunut.
Raha ja omaisuus ei määritä ihmistä, vaikka se helpottaakin elämää. Suomessa on aikamoinen mammonan palvontakultti kyllä.
Had a life in gehenna, where torture never ends
Luin ketjun tänään ja itsemurhapuheiden takia olen sinusta huolissani, ap. Toivoisin että olet lääkäriin yhteydessä. Tilannehan ei ole mitenkään toivoton ja pojan elämässä olet tärkeä. Vielä elämä voittaa ja sinulla on paljon hyviä hetkiä elämässä.