Paras eines mitä olet syönyt ja ostat usein?
Tykkään älyttömästi Mama kananmakuisista nuudeleista. Malesialaisia makuja, aina teen kulhoon näitä ja lisäät kuumaa vettä, sitten sinne voi kaataa sekaan vaikka paistettuja kasviksia ja kanaa, kalaa tai lihaa vaihtelevasti. Joskus leikkaan kananmunia myös joukkoon. Vähä semmonen suomalais-malesianainen versio Japanin rameneista. Ja parasta on että siinä on kaikki mitä keho tarttee.
Kommentit (661)
Mun suosikkia ei ole saanut enää vuosiin. Aiemmin S-markettien valikoimissa oli pakaste, jonka nimikin on jo haihtunut mielestä. Siinä oli casarecce-pastaa jonkinlaisessa tomaattikastikkeessa ja pieniä polpette-lihapyöryköitä, ja myös munakoisonpaloja. Viimemainituista en niin välitä, mutta kokonaisuus oli mainio. Olin suorastaan riippuvainen siitä.
Findus (ellen väärin muista) Vegetarian couscous -pakaste on mainio. Menee sellaisenaankin pannulla lämmitettynä, mutta sitä on erittäin helppo tuunata vaikka millä (esim. kik-herne hyvä, tai joku broilerijuttu) tai sitten lisukkeena mille vaan ruualle.
Asian viereen, mutta huvittaa kun aina pitää tulla kauhistelemaan ja syyllistämään einesten käytöstä...
On aika paljon työpaikkoja joista ei ole mahdollisuutta lähteä kaupungille lounaalle, eikä työpaikan lounasruokalassa ole aina mieleistä ruokaa - ja se työpaikan lounas on kalliimpi kuin mikroateria.
Kiire meillä kaikilla on varmaan joskus, miksei sitä muka saisi helpottaa (puoli)valmiilla? Koska emäntien nyt vaan pitää laittaa itse kun viiskytluvullakin laitettiin?
Ja itselle en ainakaan viitsi yksin ollessa kokkailla, kyllä viikot menee aikalailla valmisruoilla tai jollain voileipätyylillä.
Ikääntyessä on huomattavasti turvallisempaa syödä mikrotavaraa kuin häärätä hellojen ja uunien kanssa.
Kivikylän Lindströmin pihvit. Ja nämä voissa paistettuna pannulla, mikrossa ei tule niin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Kun tän otsikon alapuolella oli otsikko kivet, niin onnistuin lukemaa " paras kives mitä olet syönyt"
Pässinkives. Muita en ole syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Olon maa-artisokkakeitto on ihan ravintolakamaa.
Hyvä tietää! Maa-artisokka on niin hyvää mutta ei aina jaksa kuoria niitä pikku mukuloita.
Kokkikartanon pekonipasta on tällä hetkellä mun suosikki
Saarioisten maksalaatikko (vaikken ostakaan usein, noin kerran vuodessa), Jalostajan hernekeitto ennen kun niissä alkoi olla hyönteisiä.
Poronkäristys. Harmittaa vain että annos on niin pieni, ei ruumiillista työtä tekevän nälkä sillä lähde.
Pirkan vegaaniset pinattiletut ja Makulan vönerleivät!
Via-merkin tuorekeitot on yllättävän hyviä! Etenkin se kana-couscous. Se toisen merkin (joka voitti tv-kisan) pikkuämpärissä myytävä tuorekeitto on myös ihan hyvää, mutta minulle liian suuri lounasannos.
Saarioisten kasvislasagne on luottotuotteeni, jos en ehdi kokata töihin ruokaa.
Useimmiten teen itse, koska en siedä esim. vakuuminhajua ja ruuan tuntumalla on kovasti väliä. Jos pitää oikoa, niin tiskin tuotteet yleensä menevät edelle (esim salaatit, grillibroileri jne), mutta näitä olen eineksistä saanut syötyä:
Saarioisilta härkäruukku ja maksalaatikko
Thai cubet tmv
Kaalikääryleet, näitä ei itse viitsi tehdä, mutta valmistajalla on väliä.
Pinaattikeitto (pakaste)
Kokkikartano lohikiusaus
Pakastealtaasta Findus Falafel Marrakech, mutta en ole jostain syystä löytänyt tätä enää pitkiin aikoihin omista ruokakaupoistani? Onko poistunut markkinoilta?
Grandiosa Hawaii pizza pakkasesta, sama Rainbow kalapihvit valkosipulikastikkeella.
Tykkään Pirkan ja Kotimaista-merkin pakastepinaattikeitosta. Ostaisin useamminkin, jos niiden pahvipakkaukset olisi helpommin avattavia xD
Sol&Mar Gazpacho Vegetable Soup 1 l purkki. Ahh, niin hyvää. Tähän kylmään keittoon tulee himo ja parasta hellekelien herkkua. Saa ainoastaan Lidlistä Iberia-viikoilla.
Kokkikartanon lohipasta ja lohikiusaus.
Atrian pinaatti juusto pitsa. Minusta todella hyvää. Harmi vaan, kun monessakaan kaupassa ei ole tätä.
Kokkikartanon Lohikeitto. Parempaa kuin omatekemä.