Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras eines mitä olet syönyt ja ostat usein?

Vierailija
15.08.2022 |

Tykkään älyttömästi Mama kananmakuisista nuudeleista. Malesialaisia makuja, aina teen kulhoon näitä ja lisäät kuumaa vettä, sitten sinne voi kaataa sekaan vaikka paistettuja kasviksia ja kanaa, kalaa tai lihaa vaihtelevasti. Joskus leikkaan kananmunia myös joukkoon. Vähä semmonen suomalais-malesianainen versio Japanin rameneista. Ja parasta on että siinä on kaikki mitä keho tarttee.

Kommentit (661)

Vierailija
101/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikartanon kalapala muusilla. 

Niin hyvää, että kirjoitin palautteen valmistajalle ja kehuin!

Nykyisessä työssäni on ateriaetu sellainen, ettei kannata ostaa valmisruokia, mutta edellisessä työpaikassa tuota tuli syötyä vähintään kerran viikossa. 

Vierailija
102/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oolannin pyttipannu pakasteesta. Ei lisäaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaako joku riisipuuronkin valmiina? Olen ällistynyt jo siitä, että sitä myydään valmiina, ja joku jopa ostaa.

Kyllähän jokaisella on se pari tuntia aikaa keittää riisipuuroa & sitten keittää pesuaineen kanssa pohjaanpalanutta kattilaa. Nukkuu vain joka yö 3 tuntia vähemmän, niin aikaa löytyy. Ok, uuniriisipuuro on keksitty, mutta näillä sähkön hinnoilla sitä ei ehkä kannata joka aamu tehdä ainakaan 1-2 hengelle. Mun mummon porukat laittoi jossain vaiheessa myös mikrossa riisipuuroa kannellisessa lasiastiassa. Mielestäni ei ollut kattilasssa laitetun veroista.

Kun olin opiskelija ja luin tentteihin kotona, niin laitoin aina vähän väliä ohrasuurimopuuroa. Silloin ehti hämmentää. Minulla oli myös puuhella. Puita en kyllä kaatanut itse. Siitä saat taas sanomista.

Sinä tietysti keität puuron illalla ja laitat aromipesään, eikun siis heinälaatikkoon kypsymään. Riisit viljelet itse kylpyaammeessasi. Se vaatii vain vähän viitseliäisyyttä.

Vierailija
104/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaako joku riisipuuronkin valmiina? Olen ällistynyt jo siitä, että sitä myydään valmiina, ja joku jopa ostaa.

Kyllähän jokaisella on se pari tuntia aikaa keittää riisipuuroa & sitten keittää pesuaineen kanssa pohjaanpalanutta kattilaa. Nukkuu vain joka yö 3 tuntia vähemmän, niin aikaa löytyy. Ok, uuniriisipuuro on keksitty, mutta näillä sähkön hinnoilla sitä ei ehkä kannata joka aamu tehdä ainakaan 1-2 hengelle. Mun mummon porukat laittoi jossain vaiheessa myös mikrossa riisipuuroa kannellisessa lasiastiassa. Mielestäni ei ollut kattilasssa laitetun veroista.

Kun olin opiskelija ja luin tentteihin kotona, niin laitoin aina vähän väliä ohrasuurimopuuroa. Silloin ehti hämmentää. Minulla oli myös puuhella. Puita en kyllä kaatanut itse. Siitä saat taas sanomista.

Sinä tietysti keität puuron illalla ja laitat aromipesään, eikun siis heinälaatikkoon kypsymään. Riisit viljelet itse kylpyaammeessasi. Se vaatii vain vähän viitseliäisyyttä.

Jep, sama näillä kotitekoisen hernekeiton ylistäjillä. Liota ensin yön yli ja sen jälkeen keitä pari tuntia. Ei huvita sinkkuna ruveta moiseen työmäärään. Varsinkaan, kun en viitsi pakastaa litratolkulla hernekeittoa...

Vierailija
105/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan Heatpot on hyvää. Lisätään vain kuuma vesi, sekoitellaan ja odotellaan 5 min. Aivan ihana välipala pikkunälkään. Siihen kun kaveriksi leipää niin avot.

Vierailija
106/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etnisestä marketista ostetut Basak-merkkiset valmiskeitot. Alle eurolla saa ison satsin esim. jogurtti- tai linssikeittoa.

Vierailija
107/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli ennen, mutta nyt alkanut tökkiä.

https://www.atria.fi/tuotteet/valmisruoka/mikroateriat/atria-350g-chick…

En kyllä tajua kun sisältöä luen mikä siinä niin "pahaa". Siis ettei tulisi "ikinä syödä", niinkuin joku täällä raivosi.

Tää oli ennen mun ehdoton lemppari, mutta joskus ehkä vuosi sitten kun söin, niin valitsisin itsekin sanan tökki. Ovat varmaan parantaneet reseptiä? Muita Atrian chicken rogan joshiin makunsa menettäneitä?

Vierailija
108/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nakit ja tietty HK:n sininen (kylmänä ja punaisella Turun sinapilla höystettynä)

Kaikki?

Nakeissa on eroja.

Vierailija
109/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siken italialainen kanakeitto

Vierailija
110/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihis kasvispiirakka. Väliin vielä lisää kasviksia ja chilimajoneesia niin on hyvää!

Vierailija
111/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!!

Kun syö riisipuuroa aika harvoin, niin ei kyllä viitsi vaivautua yhden lautasellisen takia.

Tuo valmis riisipuuro on kätevä käyttää ja sen lisäksi vielä maistuu myös hyvälle.

Vierailija
112/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli juuri mieleen, en siis usein osta, mutta urheilukaupoissa myytävät retkimuonat ovat erittäin maukkaita. Keitetty vesi sekaan, haudutus pussi suljettuna ja ei kun syömään! Kallista, viimeksi oli tarjouksessa 9.90, mutta yhdestä pussista riitti kahdelle pienisyöntiselle. Täyttävää, tarkoin lasketut ravintoaineet mukana. Merkkiä en muista, retkeilen harvoin ja vähenevässä määrin.

Vierailija
113/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atria Artesaani kalapihvit smetanakastikkeella on tosi hyvää. Toinen on Kokkikartanon possupekonipata muusilla.

Vois kokeilla. Paljo näillä kilohintaa?

Mene töihin niin saat rahaa. Vai eikö mitenkään jaksa.

Mee pois. Vai onko sormet juuttuneet kiinni? Älyleikkaus?

Vierailija
114/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikylän kaalikääryleet ja Saarioisten kanttarellikeitto.

Vierailija
115/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei vissiin ole järkeä keitellä yhtä annosta kaurapuuroa.

Hernekeittoa anoppi keittelee, sitä on meillä pakkasessa muutama annos.

Teettekö hyvät emännät itse maksalaatikonkin?

Vierailija
116/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei vissiin ole järkeä keitellä yhtä annosta kaurapuuroa.

?

Siis RIISIpuuroa...

Vierailija
117/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lohi-sushisalaatista. Epäileväisenä ostin alennuksesta, mutta wasabi maistuu, ja riisistä saa sopivasti hiilareita.

Vierailija
118/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioskin tuliset kanataquitot. Lasketaanko eineksiksi?

Vierailija
119/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaamieltä myös minun lempikeitto

Vierailija
120/661 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli juuri mieleen, en siis usein osta, mutta urheilukaupoissa myytävät retkimuonat ovat erittäin maukkaita. Keitetty vesi sekaan, haudutus pussi suljettuna ja ei kun syömään! Kallista, viimeksi oli tarjouksessa 9.90, mutta yhdestä pussista riitti kahdelle pienisyöntiselle. Täyttävää, tarkoin lasketut ravintoaineet mukana. Merkkiä en muista, retkeilen harvoin ja vähenevässä määrin.

Minun kokemukseni mukaan nuo retkimuonat ovat kalliita ja pahoja. Kaupan pussipasta on parempaa, eikä parin päivän tai viikonkin vaelluksella ole niin tarkkaa kaikista ravintoaineista.