Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras eines mitä olet syönyt ja ostat usein?

Vierailija
15.08.2022 |

Tykkään älyttömästi Mama kananmakuisista nuudeleista. Malesialaisia makuja, aina teen kulhoon näitä ja lisäät kuumaa vettä, sitten sinne voi kaataa sekaan vaikka paistettuja kasviksia ja kanaa, kalaa tai lihaa vaihtelevasti. Joskus leikkaan kananmunia myös joukkoon. Vähä semmonen suomalais-malesianainen versio Japanin rameneista. Ja parasta on että siinä on kaikki mitä keho tarttee.

Kommentit (661)

Vierailija
521/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin Lasagne. Rasvaa vain 9,5%.

Sama täällä, koska lasagne nyt vaan on niin työläs ruoka tehdä ja joskus sitä kuitenkin haluaa. Aina kun itse tekee, niin ajattelee, että eihän siinä nyt niin kauan kestä. Aina menee tyyliin 4 tuntia kun tekee ison erän. Silti ne ei päivän parin päästä maistu läämitettyinä edes enää hyville.

En ole yhtä ainutta hyvää eineslasagnea löytänyt. Joskus oli kaupan lihatiskin kyljessä sellainen lasagne, joka oli ihan asiallinen. Siis myytiin tiskiltä, josta löytyi valmiita ruokia, jotka pakattiin siinä kaupassa.

Eilen juuri tein lasagnea. Onhan se iso urakka. Kolmas osa syötiin eilen, kolmas osa syödään tänään ja kolmas osa meni pakkaseen. Sille työlle saa kompensaation, kun tekee sellaisen annoksen, josta syö useamman kerran. Mutta on ruoka, joka vaatii kyllä aina lauantain tai sunnuntain kun tehdään. Palkitsee kyllä loistavalla maualla sitten!

Lasagne on niin suuritöinen ruoka, että tyydyn mielelläni eineslasagneen, vaikka se ei olisikaan yhtä hyvä kuin itse tehty lasagne. Minulta sitä paitsi puuttuu sopiva uunivuoka, jollaista en ole ostanut, koska epäilen, että käyttäisin sitä vain kerran.

Tein kerran itse lihapiirakoita. Maku oli loistava, mutta lihapiirakoiden tekemiseen meni koko päivä ja lisäksi kuuma öljy osoittautui turvallisuusriskiksi. Sen kokemuksen jälkeen olen tyytynyt einespiirakoihin.

Vierailija
522/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras eines oli varmaan aikoinaan kun maistoin siihen aikaan uutuutta, roiskeläppää. Toimii kiireessä vieläkin, harvoin tosin.

Eineksistä varmaan eniten menee kalapuikkoja ja ns pakastekalapaloja..

Ja unohtamaan Saarioisten maksalaatikkoa rusinoilla joka syödään kylmänä suoraan rasiastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapolan mustamakkara

Vierailija
524/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, koska lasagne nyt vaan on niin työläs ruoka tehdä ja joskus sitä kuitenkin haluaa. Aina kun itse tekee, niin ajattelee, että eihän siinä nyt niin kauan kestä. Aina menee tyyliin 4 tuntia kun tekee ison erän. Silti ne ei päivän parin päästä maistu läämitettyinä edes enää hyville.

En ole yhtä ainutta hyvää eineslasagnea löytänyt. Joskus oli kaupan lihatiskin kyljessä sellainen lasagne, joka oli ihan asiallinen. Siis myytiin tiskiltä, josta löytyi valmiita ruokia, jotka pakattiin siinä kaupassa.

Eilen juuri tein lasagnea. Onhan se iso urakka. Kolmas osa syötiin eilen, kolmas osa syödään tänään ja kolmas osa meni pakkaseen. Sille työlle saa kompensaation, kun tekee sellaisen annoksen, josta syö useamman kerran. Mutta on ruoka, joka vaatii kyllä aina lauantain tai sunnuntain kun tehdään. Palkitsee kyllä loistavalla maualla sitten!

Lasagne on niin suuritöinen ruoka, että tyydyn mielelläni eineslasagneen, vaikka se ei olisikaan yhtä hyvä kuin itse tehty lasagne. Minulta sitä paitsi puuttuu sopiva uunivuoka, jollaista en ole ostanut, koska epäilen, että käyttäisin sitä vain kerran.

Tein kerran itse lihapiirakoita. Maku oli loistava, mutta lihapiirakoiden tekemiseen meni koko päivä ja lisäksi kuuma öljy osoittautui turvallisuusriskiksi. Sen kokemuksen jälkeen olen tyytynyt einespiirakoihin.

Ei lasagne ole mikään suuritöinen ruoka.

Vierailija
525/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattila bros nyhtösika.

Vierailija
526/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Billus-pitsa

Vierailija
527/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Findusin Marrakech falafel oli tosi hyväpakasteruoka. Harmi ettei ole enää saatavilla.

Vierailija
528/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Via Pasta Carbonara.

Vierailija
529/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomaatti-linssikeitto, Saarioisten. Tosi hyvää, ja paljon kuitua, vähän kaloreita. Tästä itse asiassa ei tule täyteen, pitää syödä leipää ja vaikka kananmunaa lisäksi. Koko keitto kun on vain 250 kaloria.

Mä tykkään tästä myös. Samoin Tomaatti-vuodenjuustokeitto on ihan hyvää. 

Vierailija
530/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman palvelutiskiltä sushia,grillikylkeä,paahtopaistia,kermaperunoita,valmis salaatteja ym. Kokonaisia grillattuja broilereita harvemmin tai muutenkaan mitään kanaa.

Ihan hyviä eineksiä ,ei paljoa kotiruuasta erota,eikä edes tarvitse välttämättä lämmittää erikseen,kun Prisma on niin lähellä.

Vierailija
531/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kirjolohikiusauksesta.

Vierailija
532/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten iso vaalea karjalanpiirakka, ai että.

Vierailija
533/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saarioisten iso vaalea karjalanpiirakka, ai että.

Ne on kyllä hyviä. Olen jo vuosia tykännyt.

Vierailija
534/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten perinteinen maksalaatikko, rusinoitailla. Se on ihan paras, ja siihen lisää vielä puolukkahilloa. Nam

Vierailija
535/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Oolannin tehtaan sivuja luin, niin jännä tieto tarttui:

Oolannin ranskanperunatehdas ostaa kaiken perunan mitä koko Ahvenanmaan alueella viljellään. Siis koko Ahvenanmaan tuotannon.

Vierailija
536/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuma öljy?

Siis uppopaistoitko lihikset?

Vierailija
537/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinatutkimus halvalla, kysytään mammapalstalta...

Vierailija
538/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuma öljy?

Siis uppopaistoitko lihikset?

Kyllä, ainoan silloin löytämäni lihapiirakkareseptin mukaan lihapiirakat, joihin tein itse taikinan, piti kypsentää uppopaistamalla ne öljyssä! 😅

Vierailija
539/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/kitchen-joy-tomyum-wonton-nuudelkei…

Tuo Tom yum keitto on todella hyvä! Itse lisään kasviksia sekaan.

Vierailija
540/661 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä apaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi