Paras eines mitä olet syönyt ja ostat usein?
Tykkään älyttömästi Mama kananmakuisista nuudeleista. Malesialaisia makuja, aina teen kulhoon näitä ja lisäät kuumaa vettä, sitten sinne voi kaataa sekaan vaikka paistettuja kasviksia ja kanaa, kalaa tai lihaa vaihtelevasti. Joskus leikkaan kananmunia myös joukkoon. Vähä semmonen suomalais-malesianainen versio Japanin rameneista. Ja parasta on että siinä on kaikki mitä keho tarttee.
Kommentit (661)
S-marketin herkkukeittiön vuohenjuustolasagne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikroaaltouunini meni rikki, ja mietin, kannattaako ostaa uutta sen tilalle. Miten te muut kuumennatte einesruoat?
Sitä kutsutaan uuniksi.
Kasarilla oli niitä käteviä DDR-grillejä. Tehoa oli niin että sai olla varovainen.
Uuni kuluttaa niin paljon sähköä ja se kuumenee niin hitaasti, ettei sitä kannata käyttää yhden einesruoka-annoksen lämmittämiseen!
Mulla ei ole kiire ruokaa tehdessäni. Voin aivan hyvin odottaa sen puoli tuntia, jopa pidempään. Ranskalaisten teko kestää kaikkineen vajaan tunnin.
En ymmärrä, miksi ruuan täytyisi valmistua kotona nopeasti. Pikaruokakulttuuri tunkee kaikkialle.
Toiseksi, minulla on varaa maksaa uunin lämmittämisestä, ei maksa paljoa elämän muiden kulujen keskellä. Ei se nyt oikeasti maksa yhtään mitään.
Hohhoijaa, tässä ketjussa kyseltiin, mikä olisi hyvä tapa kuumentaa kaupoista valmiina ostetut einesruoat nopeasti ja energiatehokkaasti. Sana "eines" on jo ketjun nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin Lasagne. Rasvaa vain 9,5%.
Sama täällä, koska lasagne nyt vaan on niin työläs ruoka tehdä ja joskus sitä kuitenkin haluaa. Aina kun itse tekee, niin ajattelee, että eihän siinä nyt niin kauan kestä. Aina menee tyyliin 4 tuntia kun tekee ison erän. Silti ne ei päivän parin päästä maistu läämitettyinä edes enää hyville.
S
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko, rusinoilla
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, koska lasagne nyt vaan on niin työläs ruoka tehdä ja joskus sitä kuitenkin haluaa. Aina kun itse tekee, niin ajattelee, että eihän siinä nyt niin kauan kestä. Aina menee tyyliin 4 tuntia kun tekee ison erän. Silti ne ei päivän parin päästä maistu läämitettyinä edes enää hyville.
Knorrin lasagnessa nyt ei ainakaan mene neljää tuntia ja maku vaan paranee kun sitä lämmittää myöhemmin. Jauhelihaan kannattaa kyllä laittaa vähän ekstramaustetta omasta takaa, itse lisään valkosipulia.
Purkki hernekeitto ja Saarioisten maksalaatikko rusinoilla
Vierailija kirjoitti:
Wotkinin lohikiusaus.
Onkohan Votkin yhä 5örkässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikroaaltouunini meni rikki, ja mietin, kannattaako ostaa uutta sen tilalle. Miten te muut kuumennatte einesruoat?
Sitä kutsutaan uuniksi.
Kasarilla oli niitä käteviä DDR-grillejä. Tehoa oli niin että sai olla varovainen.
Uuni kuluttaa niin paljon sähköä ja se kuumenee niin hitaasti, ettei sitä kannata käyttää yhden einesruoka-annoksen lämmittämiseen!
Mulla ei ole kiire ruokaa tehdessäni. Voin aivan hyvin odottaa sen puoli tuntia, jopa pidempään. Ranskalaisten teko kestää kaikkineen vajaan tunnin.
En ymmärrä, miksi ruuan täytyisi valmistua kotona nopeasti. Pikaruokakulttuuri tunkee kaikkialle.
Toiseksi, minulla on varaa maksaa uunin lämmittämisestä, ei maksa paljoa elämän muiden kulujen keskellä. Ei se nyt oikeasti maksa yhtään mitään.
Hohhoijaa, tässä ketjussa kyseltiin, mikä olisi hyvä tapa kuumentaa kaupoista valmiina ostetut einesruoat nopeasti ja energiatehokkaasti. Sana "eines" on jo ketjun nimessä.
No hoh hoh itselles,. juuri niitä eineksiä minä syön, kuten aiemmin postasin.
Vian Red Thai curry, Pasta pepperoni ja Risotto Pollo Limonello, Kokkikartanon Makaronilaatikko, Kinkku-ananaspasta, Kaalilaatikko ja Broileripasta. Yksi uusi suosikki on Saarioisen Päivän pasta - sarjasta Paahteinen kana-valkosipuli.
Kolestrolini on koholla. Olen kuitenkin hoikka. Lääkäri kysyi ensimmäisenä, syönkö usein eineksiä. Kuulemma suolan määrä niissä on hurja ja sekin nostaa kolesterolia.
Hyvä apajan kirjolohipyörykät. Vakkari ruoka kun on sydänmerkki ja maksaa päälle kolme e vaan. Arvioisin että on noin parikymmentä pyörykkää. Siihen itsetehty kermaviili kastike ja perunoita😋
Vian pasta bolognese ja pepperonipasta. Atrian meetwurstipizza. Riitan herkku pinaattiletut. Saarioinen broilerimakaronilaatikko.
Apetit pinaattikeitto pakastealtaasta.
Mikä tahansa hernekeitto.
Kaikki yksinkertaiset ruuat, missä on vain muutama raaka-aine, ovat sellaisia, että niihin on vaikea piilottaa lisäaineita tai huonolaatuisia aineita, kun maku paljastaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Kolestrolini on koholla. Olen kuitenkin hoikka. Lääkäri kysyi ensimmäisenä, syönkö usein eineksiä. Kuulemma suolan määrä niissä on hurja ja sekin nostaa kolesterolia.
Suolan määrän voi tarkistaa jo kaupassa pakkauksesta. Kaikki einekset eivät ole liian suolaisia. Kunnalliset ravitsemusterapeutti jopa suosittelevat asiakkailleen monia einesruokia, jotka ovat paljon mainettaan parempia, mutta eineksiäkin syödessä kannattaa tietysti muistaa vanha kunnon lautasmalli eli täyttää ainakin puolet lautasesta kasviksilla. Silloin myös aterian sisältämän suolan määrä on helpompi saada pysymään kohtuullisena.
Hoviruoka Vihis eli vegaaninen lihapiirakka
Kokkikartanon täyteläinen lohikeitto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtä ainutta hyvää eineslasagnea löytänyt. Joskus oli kaupan lihatiskin kyljessä sellainen lasagne, joka oli ihan asiallinen. Siis myytiin tiskiltä, josta löytyi valmiita ruokia, jotka pakattiin siinä kaupassa.
Eilen juuri tein lasagnea. Onhan se iso urakka. Kolmas osa syötiin eilen, kolmas osa syödään tänään ja kolmas osa meni pakkaseen. Sille työlle saa kompensaation, kun tekee sellaisen annoksen, josta syö useamman kerran. Mutta on ruoka, joka vaatii kyllä aina lauantain tai sunnuntain kun tehdään. Palkitsee kyllä loistavalla maualla sitten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Knorrin lasagnessa nyt ei ainakaan mene neljää tuntia ja maku vaan paranee kun sitä lämmittää myöhemmin. Jauhelihaan kannattaa kyllä laittaa vähän ekstramaustetta omasta takaa, itse lisään valkosipulia.
Mikä ihmeen Knorrin lasagne? Joku valmis lasagne-maustepussi vai? Eihän ne ole mistään kotoisin kunnolla tehtyyn lasagneen verrattuna! Nopeita varmaan kyllä.
Ripsipiirakka munagreemillä maustettu
Hernekeitto sinapilla!
Ainoa einesruoka, jota ostan.