Paras eines mitä olet syönyt ja ostat usein?
Tykkään älyttömästi Mama kananmakuisista nuudeleista. Malesialaisia makuja, aina teen kulhoon näitä ja lisäät kuumaa vettä, sitten sinne voi kaataa sekaan vaikka paistettuja kasviksia ja kanaa, kalaa tai lihaa vaihtelevasti. Joskus leikkaan kananmunia myös joukkoon. Vähä semmonen suomalais-malesianainen versio Japanin rameneista. Ja parasta on että siinä on kaikki mitä keho tarttee.
Kommentit (661)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapolan mustamakkara ja puolukkasurvos
Siis värillinen makkara - ollaanpas nyt tarkkoja.
Sausage of color.
Amerikassa varmaan sanottaisiin nykyään "African-American sausage".
Purkkihernekeitto,kananuggetit, kalapuikot, lidlin Nasi Goreng-pakasteateria, riittää pariin kertaan. Ja myös Culinea-merkkiset kevätkääryleet on ihan parhaita!
Lanttukukko, muikku tai kalakukko
Hyi tätä ketjua. Ei ihme että av-mammat on vastenmielisiä läskejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapolan mustamakkara ja puolukkasurvos
Siis värillinen makkara - ollaanpas nyt tarkkoja.
Naiset tykkäävät mustasta makkarasta ,koska vastaavan kokoista ei ole tarjolla valkoisena.
Vierailija kirjoitti:
Onko nää edes eineksiä, mutta hallumi ja feta juusto, gruyere juusto, appenzeller juusto, kirsikkahillo
Vastaus: Ei ole. Samantien tähän voisi luetella "eineksinä" jogurtteja, leikkeleitä, hedelmiä, kasviksia, suolakeksejä, mitä ikinä. Nauratti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi herkku, jota ei voi ohittaa on Hanna Partasen lihapiirakka. Paistolämpimänä ostettu myyntikojulta ja liikelounaana heti nautittu. Ai mistäkö saa? Kuopion torilta tai suoraan leipomolta. Älä sorru halpoihin kopioihin, tai siihen toiseen saman sukunimen tuotteeseen.
Ai että, Partasen piirakat! Ihan parasta, sekä liha- että karjalanpiirakat <3 Niitä on mulla hirveä ikävä ja tosiaan, samanlaista ei mistään muaalta saa.
t. lapsuuden Kuopiossa viettänyt
Täällä myös yksi Hanna Partasen kannattaja! 👍Partasen kalakukko (ahvenkukko) on myös aivan loistava. Kai sekin lasketaan, harmaata aluetta?
Kokkikartanon kanapasta (omilla lisämausteilla) on ollut yksi hyvä, mutta nyt en ole nähnyt sitä kuin niissä pienenissä pakkauksissa niin on jäänyt ostamatta. Keittoja tulee myös ostettua, onkohan se Apetit jolla on tomaatti-mascarpone. Perinteinen kasviskeitto on toinen, jonka saatan valita. Pakasteesta tulee toisinaan ostettua täytettyjä jalopenoja, mozzarellatikkuja, kevätkääryleitä, sekä myös pakastepizzoja.
Nuorempana tykkäsin eines-broileripullista, ne oli mielestäni kylmänäkin ihan hyviä. Ja nugetteja tuli myös ostettua silloin. Nyt ei ole tullut kumpaakaan koitettua moneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin Lasagne. Rasvaa vain 9,5%.
Sama täällä, koska lasagne nyt vaan on niin työläs ruoka tehdä ja joskus sitä kuitenkin haluaa. Aina kun itse tekee, niin ajattelee, että eihän siinä nyt niin kauan kestä. Aina menee tyyliin 4 tuntia kun tekee ison erän. Silti ne ei päivän parin päästä maistu läämitettyinä edes enää hyville.
En ole yhtä ainutta hyvää eineslasagnea löytänyt. Joskus oli kaupan lihatiskin kyljessä sellainen lasagne, joka oli ihan asiallinen. Siis myytiin tiskiltä, josta löytyi valmiita ruokia, jotka pakattiin siinä kaupassa.
Eilen juuri tein lasagnea. Onhan se iso urakka. Kolmas osa syötiin eilen, kolmas osa syödään tänään ja kolmas osa meni pakkaseen. Sille työlle saa kompensaation, kun tekee sellaisen annoksen, josta syö useamman kerran. Mutta on ruoka, joka vaatii kyllä aina lauantain tai sunnuntain kun tehdään. Palkitsee kyllä loistavalla maualla sitten!
Lasagne on niin suuritöinen ruoka, että tyydyn mielelläni eineslasagneen, vaikka se ei olisikaan yhtä hyvä kuin itse tehty lasagne. Minulta sitä paitsi puuttuu sopiva uunivuoka, jollaista en ole ostanut, koska epäilen, että käyttäisin sitä vain kerran.
Tein kerran itse lihapiirakoita. Maku oli loistava, mutta lihapiirakoiden tekemiseen meni koko päivä ja lisäksi kuuma öljy osoittautui turvallisuusriskiksi. Sen kokemuksen jälkeen olen tyytynyt einespiirakoihin.
Kuuma öljy?
Siis uppopaistoitko lihikset?
Tietenkin. Lihapiirakoita myös kutsutaan keitinpiirakoiksi, koska ne keitetään öljyssä kypsäksi.
Vietin useita kesiä teini-iässä leipomossa uppopaistaen kaupungin parhaita lihiksiä. Silloin siitä hommasta vielä maksettiinkin.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Kokkikartann pinaattifetapasta
Tämä on hyvää mutta sikäli vähän turha eines että pinaattifetapasta on todella helppo ja nopea tehdä itsekin. Tietysti jossain työpaikalla ei pysty kokkailemaan, mutta jos on kotona.
Tää on puolivalmiste, mutta Spagetteria Formaggio keitetään valmiiksi ja sitten joukkoon pilkotaan Kokkikartanon lihapullia. Annetaan pyöryköiden vähän lämmetä ja ääntä kohti. Tästä riittää kahdelle ja tuo ähkyn yhdelle.
Todellinen eines ja guiltypleasure: Eines lasagne HKscanin eli Pirkan tai HKn. Muut ei käy tähän herkutteluun. Mä rakastan sitä valkokastiketta. Se on se juttu, se lähes mauton lillu siinä pinnalla. Muilla firmoilla ei semmoista olekaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, koska lasagne nyt vaan on niin työläs ruoka tehdä ja joskus sitä kuitenkin haluaa. Aina kun itse tekee, niin ajattelee, että eihän siinä nyt niin kauan kestä. Aina menee tyyliin 4 tuntia kun tekee ison erän. Silti ne ei päivän parin päästä maistu läämitettyinä edes enää hyville.
Knorrin lasagnessa nyt ei ainakaan mene neljää tuntia ja maku vaan paranee kun sitä lämmittää myöhemmin. Jauhelihaan kannattaa kyllä laittaa vähän ekstramaustetta omasta takaa, itse lisään valkosipulia.
Knorrin lasagne on puolivalmiste. Eihän sitä voi verrata itse tehtyyn. Kyllähän sitäkin syö nälkäänsä, muttei se yhtä herkkua ole.
Eriks såser -nimisen merkin bearnaisekastike on tosi hyvää.
Minusta puuhellalla keitelty kaalisoppa on parasta, siihen pittää ostaa kaupalta kaalia, perut meillä on omasta takkaa..
Kokkikartanon paneroitu kalaleike ja muusi (mukana herneet ja yrttivoi) - ihana retromaku, oikeasti kotitekoisen makuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtä ainutta hyvää eineslasagnea löytänyt. Joskus oli kaupan lihatiskin kyljessä sellainen lasagne, joka oli ihan asiallinen. Siis myytiin tiskiltä, josta löytyi valmiita ruokia, jotka pakattiin siinä kaupassa.
Eilen juuri tein lasagnea. Onhan se iso urakka. Kolmas osa syötiin eilen, kolmas osa syödään tänään ja kolmas osa meni pakkaseen. Sille työlle saa kompensaation, kun tekee sellaisen annoksen, josta syö useamman kerran. Mutta on ruoka, joka vaatii kyllä aina lauantain tai sunnuntain kun tehdään. Palkitsee kyllä loistavalla maualla sitten!
Lasagne on niin suuritöinen ruoka, että tyydyn mielelläni eineslasagneen, vaikka se ei olisikaan yhtä hyvä kuin itse tehty lasagne. Minulta sitä paitsi puuttuu sopiva uunivuoka, jollaista en ole ostanut, koska epäilen, että käyttäisin sitä vain kerran.
Tein kerran itse lihapiirakoita. Maku oli loistava, mutta lihapiirakoiden tekemiseen meni koko päivä ja lisäksi kuuma öljy osoittautui turvallisuusriskiksi. Sen kokemuksen jälkeen olen tyytynyt einespiirakoihin.
Kuuma öljy?
Siis uppopaistoitko lihikset?
Tietenkin. Lihapiirakoita myös kutsutaan keitinpiirakoiksi, koska ne keitetään öljyssä kypsäksi.
Vietin useita kesiä teini-iässä leipomossa uppopaistaen kaupungin parhaita lihiksiä. Silloin siitä hommasta vielä maksettiinkin.
Ohis
Ok. Minä teen pellillisen uunissa.
Pirkan Broileria ja riisiä kermaisessa currykastikkeessa.