Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin Roomassa kaksi viikkoa ja laihduin melkein 9 kg!!

Vierailija
15.08.2022 |

Toki liikuimme paljon, mutta niin liikun muutenkin.

Kyllä se oli suomalaisten ruokailutottumusten unohtaminen, mikä sai tämän aikaan. Siis tukeva aamiainen, välipalat ja lautasmalli on vain lihottanut minua!

Lähdimme joka aamu liikkeelle aikaisin. Join aamulla ennen liikkeellelähtöä lasillisen kylmää vettä, johon oli puristettu 1/2 sitruunan mehu.

Joskus 10 aikaan pysähdyttiin aamukahvilla. Joskus söin pienen keksin kahvin kanssa tai puolikkaan voisarven.

Yhden ja kahden välissä alkoi olla nälkä, joten söimme kevyen lounaan: Salaatti, keitto, pieni annos pastaa tai pitsapala. Lasi valkoviiniä, olut tai cokis juomaksi.

Neljän-viiden aikoihin joimme espressot asunnon läheisessä kahvilassa ennenkuin menimme vähän lepäämään.

Illallisen söimme yleensä 20-22 aikoihin. Minä söin yleensä kalaa tai äyriäisiä ja kasviksia. Joskus pari palaa antipastoja alkuun. Juomaksi viiniä ja alkudrinkit. Iltakävelyn jälkeen nukkumaan.

Aamulla herätessä ei koskaan ollut nälkä. Vettä toki joimme päivän mittaan paljon, mutta aina mineraalisuolaista kivennäisvettä.

Tietty vaatteet alkoivat tuntua löysiltä jo Roomassa, mutta arvatkaa hämmästykseni, kun paino oli tippunut 84,5 kg:sta 76 kg:oon.

Äkkiä pian takaisin Italiaan!

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua estää syömästä samalla lailla täällä Suomessa ollessa?

Vierailija
2/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tuo aamupalan skippaus. Vaan prosessoimaton ruoka. Moni muu on huomannut saman.

Mä pätkäpaastoan enkä syö aamiaista ja en laihdu tippakaan suomessa vaikka lasken kalorit. Sen sijaan muualla euroopassa samalla formaatilla LAIHDUN. Se on suomalainen ruoka ja sen prosessoitu luonne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan pakota Suomessakaan mutustamaan välipaloja parin tunnin välein, senkun syöt samalla tavalla täällä kuin siellä.

Vierailija
4/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, turistirysässä ravintolahinnat ovat sitä luokkaa että mennään jäävedellä ja leipätikuilla.

Vierailija
5/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahdessa viikossa 9 kiloa rasvaa ehdi mitenkään palaa.Taidat olla viinan turvoittama alkoholisti jolta lähti 1.5kg rasvaa ja 7.5kg nestettä.

Vierailija
6/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teimme gourmet-matkan San Sebastianiin ja siitä huolimatta laihduin minäkin. Minusta suurin ero oli siinä, että kun tilaat kalaa, saat kalaa eikä sen viereen ole ympätty perunaa ja kastikkeita. Lisuke tilattiin erikseen, salaatti tai grillatut kasvikset. Jälkiruokaa syötiin toisinaan myös, mutta se oli aina todella pieni annos tai sesongin hedelmiä kauniisti lautaselle asetettuna.

Vierailija
7/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole tuo aamupalan skippaus. Vaan prosessoimaton ruoka. Moni muu on huomannut saman.

Mä pätkäpaastoan enkä syö aamiaista ja en laihdu tippakaan suomessa vaikka lasken kalorit. Sen sijaan muualla euroopassa samalla formaatilla LAIHDUN. Se on suomalainen ruoka ja sen prosessoitu luonne.

Osta vähemmin prosessoitua ja prosessoi sitten itse haluamaasi kypsyysasteeseen?

Vierailija
8/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko. Tai uskon, jos ravintokiekkosi koostuu lenkkimakkarasta, kaljasta, sipseistä ja irtokarkeista Suomessa.

Vierailija
9/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa toiset lihoo, toiset kehittää vatsavaivoja. Ulkomailla vaivat katoavat. On se kumma....

Vierailija
10/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsinkin uuden syyn lähteä Italiaan. Ihana Italia. Nyt hiukan liian kuuma vaan. Syksymmällä sitten ja laihtumaan.

Vierailija
11/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän turhan paljolta 9kg laihtuminen kahden viikon aikana. Siinähän tippuu jo housutkin päältä jos noin paljon laihtuu. Ellet sitten ole tehnyt paljon voimaharjoittelua ja menettänyt lihasmassaa loman aikana.

Vierailija
12/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kukaan pakota Suomessakaan mutustamaan välipaloja parin tunnin välein, senkun syöt samalla tavalla täällä kuin siellä.

Ei tule onnistumaan. Periaatteessa samat ruoka-ainekset on täällä erilaisia. Monet lounaspaikat menevät kiinni jo kahdelta ja kerrostalossa tulee hiljaisuus kymmeneltä.

Vierailija
13/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuo (italialainen) ruokatapa aikoinaan ja olin terve ja hoikka. Sitten tuli tämä: aamiainen on päivän tärkein ateria... munia, juustoja ja hiilareita masu täyteen ja POKS!

Seuraus oli nimittäin se, että aina oli näläntunne.

Vierailija
14/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin LIHOIN Italian matkalla pizzoista ja pastosta + muusta hiilarihötöstä.

Vierailija
15/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin huomasin, että kun syö 19-21 niin jää pois ilta- ja aamupalat.

Vierailija
16/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus, tosin laihduin vain kaksi kiloa. Kaksi viikkoa Italiassa, puolihoito hotellissa. Iso aamiainen ja illallinen siis, päivällä syötiin lasten toiveita, eli joko pizzaa tai pastaa. Jäätelöä tietenkin joka päivä, ja välillä muitakin herkkuja.

Toki liikuttiin joka päivä, muttei esim. uitu. Lähinnä vuokra-autolla kiertelimme. Olin kerrankin laskematta kaloreita, ja niin vain paino putosi.

Kovasti olen miettinyt mistä saattoi johtua.

Vierailija
17/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule onnistumaan. Periaatteessa samat ruoka-ainekset on täällä erilaisia. Monet lounaspaikat menevät kiinni jo kahdelta ja kerrostalossa tulee hiljaisuus kymmeneltä.

Lounaan voi syödä kotonakin eikä hiljaisuusaika estä syömistä. Jos syö vaikka nuo aloittajan luettelemat ruuat Suomessa, niin ei niillä täälläkään liho vaikka olisivat miten erilaisia.

Vierailija
18/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin LIHOIN Italian matkalla pizzoista ja pastosta + muusta hiilarihötöstä.

Söit luultavasti tanakan aamiaisen hotellissa, kokonaisen pizzan klo 15, viiniä ja kaljaa, vähän suklaata, sitten pastaa kukkurallinen turistirysässä klo 17-18, illalla patonkia ja karkkia hotellihuoneessa?

Vierailija
19/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ruoka on erilaista bakteerikannaltaan eri maissa? Minulla oli USA:n lomalla kakka ihan uskomatonta sitkeää tervaa koko loman, eikä vatsa toiminut kunnolla. Olisi ollut käyttöä käsisuihkulle pöntön vieressä, en tajua miten siellä pärjätään ilman.

Vierailija
20/109 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä asiat liittyy asiaan? Lounasta voi laittaa itse, tai käydä jossain muualla kuin lounaspaikassa joka sulkee kahdelta. Klo kymmenen hiljaisuuden ei luulisi ruokailuihin vaikuttavan.

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan