Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja tunsin myötähäpeää.

Vierailija
15.08.2022 |

Olen 36-vuotias nainen, ja tunsin todellisen boomer-hetkeni koittaneen. Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja ensimmäisenä mieleen nousi että onpas naurettavaa pelleporukkaa, typerissä asuissa ollaan niin tyrkyllä kuvissa ja ollaan olevinaan tärkeitä :D

Alkoi hävettämään se uniikkiuden tavoittelu ja asujen esittely. Nii kuin oltaisiin jossain muotinäytöksessä ja niin kuin sillä olisi kenellekään mitään merkitystä mitä kelläkin on päällään.

Tuli niin turha olo näiden ihmisten puolesta, että tämmöiseenkö tuhlataan ajatusta ja resursseja. Ajatus että tuollainen porukka on sellaista, minkä kanssa minulla ei ole mitään yhteistä enkä haluakkaan että on. :D

Tämä oli tietysti aika yksipuolinen ja erittäin kärjistetty kommentti, mutta tulipahan sanottua. Boomer minussa on herännyt, eikä se ole huono asia. Koen tavoiteltavana asiana pysyä erossa ja suorastaan vastustaa nykyistä itsekeskeistä, pinnallista ja turhaa yksilökulttuuria ja mukaerikoisuuden tavoittelua.

Ennen oli kaikki paremmin. :)

Kommentit (780)

Vierailija
501/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flowsssa korostuu nykyajan narsistinen minäkeskeisyys yhdistettynä sensitiiviseen lumihiutaleenohueen egoon.

On narsistista ostaa/pukea päälleen sellaisia vaatteita, jotka ovat omaan silmään hyvännäköisiä ja joita pitää kauniina? OK. Varmaan valtavirrasta poikkeavan uskonnonkin tunnustaminen ja harjoittaminen on narsistista, koska se on juurikin se omalta tuntuva juttu?

Vierailija
502/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 22 v nainen ja olen jokseenkin samaa mieltä. Kaikki asut olivat mielestäni rumia eikä edes kyseisen festivaalin esiintyjät olleet tasokkaita. Miksi ihmeessä ihmiset haluaisivat näyttää tuolta ja tuhlata rahaa ja aikaa tuollaiseen touhuun? En ymmärrä, mutta mielummin niin, koska olisin huolissani jos ymmärtäisin tai samaistuisin heihin...miksi ylipäätään pitää olla koko ajan niin uniikki? Mitä vikaa samankaltaisessa pukeutumisessa ja meikkaamisessa on? Nykyään tuntuu että kaikki odottavat saavansa jonkin palkinnon ja kunniamaininnan siitä että eivät seuraa "valtavirtatyyliä". No, you dont get a prize.

No, jokainen tietysti tyylillään enkä sano ettei jokainen saisi ilmaista itseään tyylinsä kautta. Naurattaa vain koska tätä menoa kohta "valtavirtatyyliä" ei enää ole vaan se on harvinaista olla esim vaaleat pitkät hyväkuntoiset hiukset ja normaalit siistit vaatteet sekä nätti tavallinen meikki :D no hate

Minä olen taas ihan eri mieltä tästä. Olen itse 28 v ja vielä, kun olin yläkoulussa niin näin paljon ns eri alakulttuurien mukaista pukeutumista. Silloin esim musiikkityylit määrittivät paljon pukeutumista. Nyt myöhemmin tuo monipuolisuus pukeutumisessa ja esim juuri eri musiikillisten alakulttuurien tyyli on lähes kadonnut. Näin tuo väite etteikö enää ihmiset pukeutuisi lainkaan valtavirtatyyliin on minusta ihan vääriin. Nykyisinhän moni juuri matkii muita ja tyyli on monella nuorella varsinkin kuin samasta muotista. Yksilöllisyyttä ei paljon ole. Näin itse ajattelen. Minusta suunta on vaan mennyt siihen massapukeutumiseen päin ja yksilöllisyys unohtuu. Toista se oli vielä, kun olin yläkoulussa missä näki oikeasti erilaista tyyliä. Samoin jos miettii mikä on normaalia tyyliä niin minusta jos katsoo ihmisiä kaupungilla niin monella on hyvin tavallinen asu. Ehkä moni tahtoo sitten festareilla yms paikassa pukeutua erikoisemmin. Minusta se on ihan ok. Itse tykkään myös erikoisista asuista ja tyylistä. Jos olisin ollut rohkeampi nuori niin esim gootti tyyli olisi kiinnostanut. Vielä aikuisenakin olisin kiinnostunut pukeutumaan erilailla kuin moni muu. En siksi, että haluaisin huomiota vaan sen vuoksi, että minua kiinnostaa se tyyli ja se tavallaan olisi mielenkiintoista esim etsiä sopivia asusteita yms, mutta en vaan enää viitsi alkaa siihen. Koen myös olevani melko ruma joten en halua kiinnittää enempää huomiota itseeni. Samalla kyllästyn silti monia kertoja tavallisiin vaatteisiin ja en saa niistä mitään itselleni. Ovat minusta tylsiä monesti. Pitää olla jokin oikein hieno vaate ja sellainen erottuva jos voin sanoa, että pidän siitä oikeasti. Nyt vaan keskityn ostamaan välillä edes jotain mikä on ok. Muuten nämä tavisvaatteet eivät itsekään oikein innosta, mutta itse kun olen tuon tavislinjan valinnut niin menköön sillä sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut missään festareilla, mutta kyllähän minusta festarit ovat juuri se hyvä paikka pukeutua erikoisemmin. Itse menisin toki varmaan Tuskaan ensimmäisenä (siihen parjattuun muka keski-ikäisistä äijistä koostuvaan yleisöön). Itse olen alle 30 v nainen ja aina pitänyt metallimusiikista. Ehkä se Suomessa mukamas keski-ikäisten musiikkia. Kyllä ulkomailla riittää pienellekin keikalle myös nuoria mitä olen kuvista nähnyt, kun esim seuraan eräiden bändien uraa. Metalcore bändit kiinnostavat myös nuoria. Sori ohiskin.

Vierailija
504/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Flow:n kuvia juurikaan katsellut, mutta noin niinkus yleisluontoisesti: kerran täällä eletään, joten itsensä tälläämisestä/tuunaamisesta saa iloa, niin mikäs siitä. Festarit ei ole minun juttu, mutta jonkinlaisiin hienoihin tanssiaisiin olisi joskus mukava osallistua - viimesen päälle pukeutuneena tietenkin:)

Vierailija
505/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käynyt flowssa, enkä käy.

Junantuomat wannabeet noissa pyörii.

Ei stadilaiset.

T. Kolmannen polven stadilainen.

On niin monia tapoja nostattaa itseänsä. Tiedän monia oikeita stadilaisia, jotka tuolla käyneet. Ovat edelleen ihan yhtä stadilaisia.

Vierailija
506/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän sun pitäis hävetä sitä että ajattelet toisista ihmisistä noin. Kehittäisit itseäs ihmisenä paremmaksi niin ei tartteis miettiä noin myrkyllisiä ajatuksia ja voisit vaan keskittyä omaan elämään. Voimia.

Näin just! Pahinta tässä maailmantilanteessa on kaikki negatiivinen ja vieläpä tuntemattomia kohtaan. Ihmisyys jotenkin kateissa. Jos joku randomihminen, tai someihminen tai pukeutuminen herättää pahoja negoja, kannattaa oikeesti miettiä, mistä (omassa elämässä) ne nousee. Jos miettii kaikkea tätä p*skaa, mitä täällä kevyesti heitellään, ei tarvitse miettiä sitäkään, miten ne sodatkin oikein syttyy. Niin helppo vaan inhota tai halveksua ihan tuntemattomiakin festari-ihmisiä.

Vierailija
507/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki sinäkin elämä! Sitten sinulla on paljon paljon hauskempaa!

Kummallinen ajatus että minulla ei olisi elämää, kun tuon esiin negatiivisen ja ilmeisesti valtavirtaa vastustavan mielipiteen. :D

Se on katsos laumasieluisten, narukaulassa yhden trendiääliömäisyyden harjalta toiselle julkkispellejen ja markkinamiesten/-naisten toimesta talutettavien tyhjäpäiden reaktio siihen, jos jollakin on omia näkemyksiä, jotka poikkeaa heidän valtavirta-elämäntyylistä.

Vierailija
508/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goottityttö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flowsssa korostuu nykyajan narsistinen minäkeskeisyys yhdistettynä sensitiiviseen lumihiutaleenohueen egoon.

On narsistista ostaa/pukea päälleen sellaisia vaatteita, jotka ovat omaan silmään hyvännäköisiä ja joita pitää kauniina? OK. Varmaan valtavirrasta poikkeavan uskonnonkin tunnustaminen ja harjoittaminen on narsistista, koska se on juurikin se omalta tuntuva juttu?

Onhan näitä nähty uskonnollisia suuntauksia, joissa erotutaan maailmallisesta pukeutumalla erottuvasti, laittamalla hiukset eri tavalla kuin muut, laihduttamalla naiset luurangoiksi jne. On siinä kyse yksilöllisestä erottautumisesta ja itsensä korostamisesta vai laumasieluisuudesta? Ovatko he itseään täynnä, kun haluavat erottautua muista, vai onko siinä riittävä määrä bakavaa suhtautumista maailmantuskaan?

Vierailija
509/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 22 v nainen ja olen jokseenkin samaa mieltä. Kaikki asut olivat mielestäni rumia eikä edes kyseisen festivaalin esiintyjät olleet tasokkaita. Miksi ihmeessä ihmiset haluaisivat näyttää tuolta ja tuhlata rahaa ja aikaa tuollaiseen touhuun? En ymmärrä, mutta mielummin niin, koska olisin huolissani jos ymmärtäisin tai samaistuisin heihin...miksi ylipäätään pitää olla koko ajan niin uniikki? Mitä vikaa samankaltaisessa pukeutumisessa ja meikkaamisessa on? Nykyään tuntuu että kaikki odottavat saavansa jonkin palkinnon ja kunniamaininnan siitä että eivät seuraa "valtavirtatyyliä". No, you dont get a prize.

No, jokainen tietysti tyylillään enkä sano ettei jokainen saisi ilmaista itseään tyylinsä kautta. Naurattaa vain koska tätä menoa kohta "valtavirtatyyliä" ei enää ole vaan se on harvinaista olla esim vaaleat pitkät hyväkuntoiset hiukset ja normaalit siistit vaatteet sekä nätti tavallinen meikki :D no hate

Minä olen taas ihan eri mieltä tästä. Olen itse 28 v ja vielä, kun olin yläkoulussa niin näin paljon ns eri alakulttuurien mukaista pukeutumista. Silloin esim musiikkityylit määrittivät paljon pukeutumista. Nyt myöhemmin tuo monipuolisuus pukeutumisessa ja esim juuri eri musiikillisten alakulttuurien tyyli on lähes kadonnut. Näin tuo väite etteikö enää ihmiset pukeutuisi lainkaan valtavirtatyyliin on minusta ihan vääriin. Nykyisinhän moni juuri matkii muita ja tyyli on monella nuorella varsinkin kuin samasta muotista. Yksilöllisyyttä ei paljon ole. Näin itse ajattelen. Minusta suunta on vaan mennyt siihen massapukeutumiseen päin ja yksilöllisyys unohtuu. Toista se oli vielä, kun olin yläkoulussa missä näki oikeasti erilaista tyyliä. Samoin jos miettii mikä on normaalia tyyliä niin minusta jos katsoo ihmisiä kaupungilla niin monella on hyvin tavallinen asu. Ehkä moni tahtoo sitten festareilla yms paikassa pukeutua erikoisemmin. Minusta se on ihan ok. Itse tykkään myös erikoisista asuista ja tyylistä. Jos olisin ollut rohkeampi nuori niin esim gootti tyyli olisi kiinnostanut. Vielä aikuisenakin olisin kiinnostunut pukeutumaan erilailla kuin moni muu. En siksi, että haluaisin huomiota vaan sen vuoksi, että minua kiinnostaa se tyyli ja se tavallaan olisi mielenkiintoista esim etsiä sopivia asusteita yms, mutta en vaan enää viitsi alkaa siihen. Koen myös olevani melko ruma joten en halua kiinnittää enempää huomiota itseeni. Samalla kyllästyn silti monia kertoja tavallisiin vaatteisiin ja en saa niistä mitään itselleni. Ovat minusta tylsiä monesti. Pitää olla jokin oikein hieno vaate ja sellainen erottuva jos voin sanoa, että pidän siitä oikeasti. Nyt vaan keskityn ostamaan välillä edes jotain mikä on ok. Muuten nämä tavisvaatteet eivät itsekään oikein innosta, mutta itse kun olen tuon tavislinjan valinnut niin menköön sillä sitten.

Suomalaisten nuorten tyylisuuntia on aina kehuttu monipuolisiksi. Jopa omassa nuoruudessa muoti oli hyvin moninaista ja juurikin musiikkisuuntaukset vaikutti siihen. Aina ollut suuri ero mm. ruotsalaisiin, jotka ovat pitkään pukeutuneet samalla tavalla jonkin kulloisen oikun mukaan. On todella surullista, jos meillä pienikin omaperäisyys mollataan pois.

Tässä ketjussa on omituisella tavalla haukuttu ihmisiä siitä, että ovat kaikki samalla tavalla toisiaan matkien kehittäneet jotain omalaatuista ja vaikka matkivatkin toisiaan liulevat olevansa uniikkeja. Todella sekavaa arvostelua.

Vierailija
510/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki sinäkin elämä! Sitten sinulla on paljon paljon hauskempaa!

Kummallinen ajatus että minulla ei olisi elämää, kun tuon esiin negatiivisen ja ilmeisesti valtavirtaa vastustavan mielipiteen. :D

Se on katsos laumasieluisten, narukaulassa yhden trendiääliömäisyyden harjalta toiselle julkkispellejen ja markkinamiesten/-naisten toimesta talutettavien tyhjäpäiden reaktio siihen, jos jollakin on omia näkemyksiä, jotka poikkeaa heidän valtavirta-elämäntyylistä.

Jos valtavirtaa on se, että ihmiset saavat pukeutua, kuten haluaa ja käydä festareilla, vs. näiden randomihmisten haukkuminen, mielelläni kannatan valtavirtaa. Pakkopositiivisuudesta en pidä, mutta randomvihamielisyys on vielä pahempi.

Vierailija
511/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä huvittaa se valheellinen uniikkiuden tunne joka monella tuntuu olevan. Ollaan olevinaan niin muista poikkeavaa erikoisyksilöä ja silti kun summaa kaikki nämä tyypit yhteen niin hyvin samankaltaista se pukeutuminen on. Kirkkaita värejä, metallinhohtoa, paljettia jne. Ihan kuin olisi yhdessä jossain Jodelissa tms. sovittu että hei, tänä vuonna ollaan massasta erottuvia kaikki sit tällä tavalla. Oikeasti uniikit tyypit ei yleensä kokoonnu kaikki samaan paikkaan patsastelemaan.

Mistä kumpuaa tämä syytös sitä kohtaan, että ihmiset LUULEVAT olevansa UNIIKKEja? En yhtään saa kiinni tästä, mikä on se rikos. Luulevat siis siksi, kun ovat somessa? Uniikkeja, niinku miten? Koska sinä olet erilainen? Avatkaa nyt vähän tätä!

Kyllähän sen huomaa kun ihmisten kanssa puhuu, että he eivät haluaisi olla massaa vaan yrittävät joka tavalla korostaa omaa erityislaatuisuuttaan. "Mulla on vähän tämmönen jännempi huumori", "kukaan ei oikein ymmärrä näitä mun juttuja", jne. 

On sulla raskasta kun muut _joka tavalla_ _korostavat_ itseä vaikka sinä ihan yhtenä massasta haluaisit puhua tavisaiheista.

Aikamoiset johtopäätökset sulla. Et varmaan ole ollut paljoakaan ihmisten kanssa tekemisissä, jos et ole huomannut tuollaista ilmiötä, jossa halutaan ajatella että on itse jotenkin erityinen ja erilainen kuin kaikki muut? 

Oletko sinä siis erityinen ja sitä korostava vai et? Sehän tässä kiinnostaa.

En mielestäni, mutta enpä ole sellaista koskaan ajatellutkaan. Olen älyllisesti varmaan aika keskiverto ja pärjään normaalissa työssäni ihan kivasti.

Et ole ajatellutkaan? No sitten olet kyllä erityislaatuinen ja uniikki ihminen koko maailmanhistoriassa. Eli olet mitä arvostelit.

No nyt on kyllä defenssit päällä. Vähän vaikuttaa, että kalikka kalahti siellä päässä. 

Kalikkahullu is back.

Vierailija
512/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei stadilaiset.

Ehkä maailman tyhmin asia keulia sillä mihin et ole voinut itse vaikuttaa niin kuin sinulla syntymäpaikka. Jostakin syystä tämä tyhmyys ja siitä numeron tekeminen tiivistyy juuri "stadilaisissa". :)

Vierailija
513/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti, sensitiivisyys ja lumihiutale mainittu! Sain analyysistä bullshit bingon.

Vierailija
514/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flow-festareilla on "mikroaggressioista" loukkaantuvia uniikkeja lumihiutaleita, jotka tarvitsevat psykologisen hätäapupisteen sen varalta, että festarialueella esiintyy häivähdyksenomaisia sovinistisia tai rasistisia tuulahduksia.

Helpot ajat tuottavat heikkoja ihmisiä ja Flow-festarille niitä kerääntyy. 

Vierailija
515/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä huvittaa se valheellinen uniikkiuden tunne joka monella tuntuu olevan. Ollaan olevinaan niin muista poikkeavaa erikoisyksilöä ja silti kun summaa kaikki nämä tyypit yhteen niin hyvin samankaltaista se pukeutuminen on. Kirkkaita värejä, metallinhohtoa, paljettia jne. Ihan kuin olisi yhdessä jossain Jodelissa tms. sovittu että hei, tänä vuonna ollaan massasta erottuvia kaikki sit tällä tavalla. Oikeasti uniikit tyypit ei yleensä kokoonnu kaikki samaan paikkaan patsastelemaan.

Mistä kumpuaa tämä syytös sitä kohtaan, että ihmiset LUULEVAT olevansa UNIIKKEja? En yhtään saa kiinni tästä, mikä on se rikos. Luulevat siis siksi, kun ovat somessa? Uniikkeja, niinku miten? Koska sinä olet erilainen? Avatkaa nyt vähän tätä!

Kyllähän sen huomaa kun ihmisten kanssa puhuu, että he eivät haluaisi olla massaa vaan yrittävät joka tavalla korostaa omaa erityislaatuisuuttaan. "Mulla on vähän tämmönen jännempi huumori", "kukaan ei oikein ymmärrä näitä mun juttuja", jne. 

On sulla raskasta kun muut _joka tavalla_ _korostavat_ itseä vaikka sinä ihan yhtenä massasta haluaisit puhua tavisaiheista.

Aikamoiset johtopäätökset sulla. Et varmaan ole ollut paljoakaan ihmisten kanssa tekemisissä, jos et ole huomannut tuollaista ilmiötä, jossa halutaan ajatella että on itse jotenkin erityinen ja erilainen kuin kaikki muut? 

Oletko sinä siis erityinen ja sitä korostava vai et? Sehän tässä kiinnostaa.

En mielestäni, mutta enpä ole sellaista koskaan ajatellutkaan. Olen älyllisesti varmaan aika keskiverto ja pärjään normaalissa työssäni ihan kivasti.

Et ole ajatellutkaan? No sitten olet kyllä erityislaatuinen ja uniikki ihminen koko maailmanhistoriassa. Eli olet mitä arvostelit.

No nyt on kyllä defenssit päällä. Vähän vaikuttaa, että kalikka kalahti siellä päässä. 

Kalikkahullu is back.

No on taas ilkeetä! Miten olis itse asiasta kommentointi?

Vierailija
516/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti, sensitiivisyys ja lumihiutale mainittu! Sain analyysistä bullshit bingon.

Osui ja upposi? :D

Vierailija
517/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei stadilaiset.

Ehkä maailman tyhmin asia keulia sillä mihin et ole voinut itse vaikuttaa niin kuin sinulla syntymäpaikka. Jostakin syystä tämä tyhmyys ja siitä numeron tekeminen tiivistyy juuri "stadilaisissa". :)

Alusta oon samaa mieltä, mutta harva oikea stadilainen asialla erityisesti keulii. Enemmän kuulee helsinkiläisiä haukuttavan, kuin toisin päin. Itse oo junantuoma, mutta naimisissa monennenpolven kanssa. Eipä ikinä ole puheenaiheena suvussa. Siksipä epäilen tämän "kolmannenpolven" aitoutta.

Vierailija
518/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisen Pääasia-lounge, on paikka, johon olet tervetullut rauhoittumaan ja hengähtämään hetkeksi, tai saamaan henkistä tukea Mehiläisen mielenterveyden ammattilaisilta erilaisiin festivaalilla vastaan tuleviin tilanteisiin ja tunteisiin. Pääasia-lounge on turvallinen tila, jossa voit keskustella mistä tahansa mieltä painavasta asiasta. 

https://www.flowfestival.com/flow-info/turvallisuus-yhdenvertaisuus/

Mikroaggressiivisia tuulahduksia ilmassa ja sitten ahdistaa? :D

Vierailija
519/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flow-festareilla on "mikroaggressioista" loukkaantuvia uniikkeja lumihiutaleita, jotka tarvitsevat psykologisen hätäapupisteen sen varalta, että festarialueella esiintyy häivähdyksenomaisia sovinistisia tai rasistisia tuulahduksia.

Missä sun hätäapupiste on Flown aikaan? Tarttetko sellaisen kaikkien festareiden aikaan, vai onko Flow ainoa, joka sun päätäs vaivaa?

Vierailija
520/780 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sun hätäapupiste on Flown aikaan? Tarttetko sellaisen kaikkien festareiden aikaan, vai onko Flow ainoa, joka sun päätäs vaivaa?

Ymmärrän että sovinistis-rasistiset tuulahdukset voivat aiheuttaa vakavia henkisiä kriisejä, joita varten tarvitaan psyykkis-eettinen hätäapupiste. En suinkaan kritisoi sitä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän