Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käveleekö sinunkin miehesi 5 metriä edellä?

Vierailija
15.08.2022 |

Tuntuuko tutulta? Isabellan miesystävä kävelee aina 5 metriä edeltä Joku miesten juttu
Isabella kuvasi huvittavan videon Tiktokkiin, joka sai jopa 1,5 miljoonaa näyttökertaa.

https://www.iltalehti.fi/iltvviihde/a/0a803a5f-dfef-446f-a52e-1e323adfb…

Oma mies tekee myös tuota.

Seuraavalla kerralla pysähdyn rauhassa kahvilaan tai johonkin bling bling putiikkiin kun mies lähtee harppomaan edelle.

Kommentit (496)

Vierailija
121/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain jätän lähtemättä kävelemään minnekään laahustavien ystävieni kanssa. Koska en vaan jaksa laahustaa. Eikä tämä muuten johdu ihmisen pituudesta. Olen pitkäjalkainen, 177 cm. 10 v lapseni kulkee helposti samaa vauhtia kanssani, samoin ystäväni (alle 160cm) ja minua kymmenen senttiä pidempi mies ja vajaan 10 senttiä lyhyempi ystävä taas raahustavat kuin eläkeläiset.

Vierailija
122/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan naisen mennä edellä, koska haluan katsella edes jonkun naisen persettä kun muiden naisten perseiden tuijottelu on kielletty!

Tuijottele omaa persettäs peilistä, niin voit keskittyä kävelyyn ja muuhun elämämään naisesi kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani miehet kävelee 5m edellä. Tarkastan aina 5m onkivavallani.

Vierailija
124/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sekin on miehen vika että nainen kävelee perässä? :D

Jos vaimo on syystä tai toisesta pahalla päällä niin se ei vain suostu kävelemään samaa vauhtia. Kerran kyllästyin sen verran että kävelin itsekin omaa tahtiani ja siitäkös se suuttui kun huomasi painelleensa 50m kaulan. 

Vierailija
125/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tämä ongelma suhteessamme, ja inhoan tätä tapaa. Ollaan keskusteltu loputtomiin mutta ei mikään muutu. Olen tehnyt katoamistemppuja mutta ei ole ollut merkitystä. Ehkä kokeilen tuota kuvaamista seuraavaksi.

Onko miehesi jotenkin vähäjärkinen? Tekeekö tätä muidenkin kanssa? Jos molempiin vastaus on ei, voisiko olla että tekee tätä aivan tahallaan.

En tiedä, tätä olen itsekin ihmetellyt. Hän tuntuu unohtavan keskustellut asiat samantien. Vakuuttelee kyllä kiinnittävänsä jatkossa asiaan huomiota, mutta sanat ja teot eivät kohtaa. Usein toki kääntää asian minun syykseni.

Voihan se olla että kyseessä on joku dementia. Oma mies lomamatkoilla toisinaan motkottaa siitä että hänen täytyy aina päättää reitit.

Vähän vaikea minun häntä on viiden metrin päästä ohjailla.

Ehkä joku sähköiskuja antava laite voisi auttaa. Tärskäyttää oikeaan jalkaan kun pitää kääntyä oikealle ja vasempaan kun pitää kääntyä vasemmalle... Pitääkin ottaa asia puheeksi 🤓

Vierailija
126/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on miehille periluonnollista, varmaan ollut aikojen alusta alkaen.

Mies menee edellä, jotta eteentulevat 'vaarat' kohdistuisivat ensin häneen, eikä perässä tulevaan perheeseen. Se on siis miessukupuolen luonnollista suojeluvaistoa.

Mies, joka jää perään kulkemaan, ei ole ottanut miehen roolia tai on arka.

Älkää siis naiset valittako tästä. 

Ahaa. Mitenkäs antropologi selität sen ilmiön, että kun pariskunta kaupassa/kadulla/konsertissa tms tapaa naisen tuttavan, mies ei tule/jää tervehtimään ja vaihtamaan paria sanaa vaan jatkaa eteenpäin?

Ilmeisesti metsästäjä-keräilijä näkee jotain hirveän paljon kiinnostavampaa ravintoa vai mistä johtuu tämä epäkohtelias käytös?

Vierailija
127/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani miehet kävelee 5m edellä. Tarkastan aina 5m onkivavallani.

Sellainen viiden metrin rullamitta voisi olla kätevämpi. Se mahtuu kätevästi käsilaukkuun.

Vierailija
128/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on miehille periluonnollista, varmaan ollut aikojen alusta alkaen.

Mies menee edellä, jotta eteentulevat 'vaarat' kohdistuisivat ensin häneen, eikä perässä tulevaan perheeseen. Se on siis miessukupuolen luonnollista suojeluvaistoa.

Mies, joka jää perään kulkemaan, ei ole ottanut miehen roolia tai on arka.

Älkää siis naiset valittako tästä. 

Ahaa. Mitenkäs antropologi selität sen ilmiön, että kun pariskunta kaupassa/kadulla/konsertissa tms tapaa naisen tuttavan, mies ei tule/jää tervehtimään ja vaihtamaan paria sanaa vaan jatkaa eteenpäin?

Ilmeisesti metsästäjä-keräilijä näkee jotain hirveän paljon kiinnostavampaa ravintoa vai mistä johtuu tämä epäkohtelias käytös?

Jesh. Viskipaukku siintää näköpiirissä. Tai kala yrittää paeta kalatiskistä ja se täytyy rynnätä nopeasti taklaamaan.

Vierailija
129/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vain jätän lähtemättä kävelemään minnekään laahustavien ystävieni kanssa. Koska en vaan jaksa laahustaa. Eikä tämä muuten johdu ihmisen pituudesta. Olen pitkäjalkainen, 177 cm. 10 v lapseni kulkee helposti samaa vauhtia kanssani, samoin ystäväni (alle 160cm) ja minua kymmenen senttiä pidempi mies ja vajaan 10 senttiä lyhyempi ystävä taas raahustavat kuin eläkeläiset.

Tuleeko sinulle tunne, että kävelet nopeammin kuin ystäväsi jos olet koko ajan 5 metriä heidän edellään.

Vierailija
130/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrasmiehet eivät kävele naisesta edellä. Siitä tunnistaa aika hyvin. Sinänsä pikku juttu, tai sitten ei.

Tosi on👍👍👍

Vierailija
131/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ihmettelemistä tässä on... meillä miehellä ainakin on vetävämpi askel ja hän tykkää kävellä omaa vauhtiaan eikä hiljaisempaa minun vauhtiani, jotta saa kuntoiltua. Tokihan jos tarkoitus on keskustella ja katsella maisemia yhdessä, kävelemme yhteistä tahtia.

Vierailija
132/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun herrani kulkee aina juosten 20metriä edellä. nyt olen alkanut tehdä niin että kun näin tapahtuu lähden kulkemaan toiseen suuntaan ja menen lähimpään kulkuneuvoon ja ajan mahdollisimman kauas. Sitten jossain vaiheessa hän soittaa mihin olen kadonnut. Jos olemme olleet helsingin keskustassa kävelyllä olen päätynyt pisimmillään nuuksioon, tampereelle, hankoon tai kerran otin laivan ja menin tallinnaan. Mies ehti soittaa vasta kun olin jo tehnyt lähtöselvityksen ja noussut laivaan. Sanoin vain että en nyt yhtään tajua mihin hän on kadonnut että minä olen nyt matkalla tallinnaan vaikka iltapäivällä oli lapsen syntymäpäivät ja olimme hakemassa tarjottavia luokan syntymäpäiväjuhliin. Sanoin sitten etten nyt ehdikkään järjestämään juhlia kun olen matkalla ulkomaille.

Vierailija
133/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä teki tuota.

Pituuseroa oli ja itseni piti ottaa kaksi askelta siinä,kun toinen otti yhden.. sitten huokaili,kun olin niin "hidas".

Mutta... Tuo käytös korostui,kun ihastumisvaihe oli ohi.. alussa kyllä käveli rinnalla.

Vierailija
134/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ihmettelemistä tässä on... meillä miehellä ainakin on vetävämpi askel ja hän tykkää kävellä omaa vauhtiaan eikä hiljaisempaa minun vauhtiani, jotta saa kuntoiltua. Tokihan jos tarkoitus on keskustella ja katsella maisemia yhdessä, kävelemme yhteistä tahtia.

Eihän tuossa mitään, jos asia ei sinua häiritse. Täällä on monta esimerkkiä, joissa nainen on hyvin selkeästi kertonut ettei pidä tuollaisesta käytöksestä ja muutosta ei ole tapahtunut.

Jos olemme miehen kanssa yhdessä lenkillä ja hän haluaa mennä jonkun pätkän nopeampaan tahtiin, kommunikoimme asiasta. Esimerkiksi minä sanon "nyt minun pakko pakko kävellä loppumatka, haluatko mieluummin juosta edeltä?" tai hän kysyy "haittaako jos juoksen tämän pätkän?". Jos yhtäkkiä mitään sanomatta vai lähtisi menemään vauhdilla, jättäen toisen ihmettelemään että suuttuiko tuo jostakin, olisi aika erikoista käytöstä.

Jos ei olla kuntoilemassa vaan joko maisemakävelyllä tai siirtymässä yhdessä paikasta A paikkaan B, en keksi mitään muuta syytä mennä eritahtiin kuin: ajattelemattomuus, huonot käytöstavat, ilkeys tai itsekkyys. Eri tahtiin meneminen ei näissä tilanteissa nopeuta laisinkaan, ainoastaan tuo pahaa mieltä.

Vierailija
135/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä käveli edellä. Nyksä kävelee rinnalla. 😄

Sama täällä. 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
136/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija kävelee aina 5m edellä. Mitä enemmän hän kiihdyttää sitä enemmän hidastan

Vierailija
137/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetääkös se vetävämpi askel siten, että hän on koko ajan 5 metriä sun edellä? Sinä hipsuttelet hitaammin perässä, mutta välimatkanne ei lainkaan kasva?

Vierailija
138/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muija kävelee aina 5m edellä. Mitä enemmän hän kiihdyttää sitä enemmän hidastan

Pitää alkaa tekemään samaa.

Vierailija
139/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah taas vauvapalsta antaa yhden syyn lisää olla kiitollinen omasta miehestä

Vierailija
140/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein näkee näitä muita maahantulleita kulkevan siten, että naiset kulkevat kymmenen metriä edellä ja miehet perässä. Varmaan sillä lailla voi sitten pitää naista silmällä, ettei käyttäydy kulttuurilleen asiattomasti.

Mutta eiköhän tuo ole normaalia käytöstä tuo miesten edelläkulkeminen ilman mitään kulttuurillista kytköstä. Miehet ovat keskimäärin naistaan pidempiä ja siten askelmitta pidempi. Mutta nykyään pitää woketella kaikesta.

Miksi pidemmän pitää saada mennä edellä? Pelkääkö hän ettei näe se lyhyemmän rinnalta tarpeeksi kauas?

Nopeudesta ei voi olla kyse. Ihan samaa vauhtia he kumpikin etenevät jos toinen on koko ajan 5 metriä edellä.

Pitkillä jaloilla on toki helppo varmistaa ettei se lyhyempi saa kurottua välimatkaa umpeen. Senkun harppoo vaan vähän nopeammin jos toinen yrittää juosta välimatkan umpeen.

Mielikuva viimeisestä lauseesta 😂😂