Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käveleekö sinunkin miehesi 5 metriä edellä?

Vierailija
15.08.2022 |

Tuntuuko tutulta? Isabellan miesystävä kävelee aina 5 metriä edeltä Joku miesten juttu
Isabella kuvasi huvittavan videon Tiktokkiin, joka sai jopa 1,5 miljoonaa näyttökertaa.

https://www.iltalehti.fi/iltvviihde/a/0a803a5f-dfef-446f-a52e-1e323adfb…

Oma mies tekee myös tuota.

Seuraavalla kerralla pysähdyn rauhassa kahvilaan tai johonkin bling bling putiikkiin kun mies lähtee harppomaan edelle.

Kommentit (496)

Vierailija
161/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hemmetin hitaita kävelijöitä te sitten oöette, jos jäätte useita metrejä jälkeen? Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin liikenteen tukkivat hitaat haahuilijat.

Minä kävelen reippaasti enkä jää maleksimaan, mieheni taas tykkää kävellä hitaasti. Yritän parhaani mukaan hidastaa hänen tahtiinsa, mutta sellainen hidas sunnuntaikävely on vain turhauttavaa.

Miksi nopeammin kävelevien pitäisi hidastaa, miksi ette itse nopeuta tahtia! Täytyy olla kyllä todella persjalkainen, jos ei kestä pidemmän perässä. Ymmärrän, jos kyseessä on 150cm ja 190cm pitkä pariskunta, mutta joku perus n.165cm ja 180cm, siinä ei kyllä niin valtava pituusero ole, ettäkö ei voisi kävellä samaa vauhtia.

Ei kyse edes ole erilaisesta nopeudesta, jos välimatka pysyy muuttumattomana.

Jos toinen kävelee nopeammin, välimatka muuttuu eikä pysy vakiona.

Vierailija
162/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanit ja Somalit tekee tuota. Mies edellä ja naisväki takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole romani, joten meillä ei nainen ole alemmassa asemassa mieheen nähden. Ihan vierekkäin kävelemme. Usein käsi kädessäkin. 

Tuskin nuokaan 100 000 naista, jotka ovat kommentoineet tutuksi jutun tuohon Tiktokiin, kaikki romaneja ovat. 

No onhan sitä mm. mûslim kulttuurissakin tyypillistä, että naisen katsotaan olevan miestä alempana. Siitähän tuo edellä kävely kielii. 

Ei ole olemassa mitään yhtä "muslimikulttuuria". Indonesiassa on aivan eri kulttuuri kuin Kiinassa, Egyptissä taas ihan omat juttunsa verrattuna Bangladeshiin, jne. Siihen päälle vielä jokaisen oma luonne, perhetausta, koulutus yms. Ei voi todellakaan mitenkään yleistää että "muslimikulttuurissa" nainen olisi jotenkin alhaisempi. Esim. egyptiläisen ystäväni perheessä äiti on koko suvun matriarkka ja hänen sanansa on laki. Siinä ei miehet väitä vastaan kun hän komentaa.

Nimenomaan muslimikulttuurissa nainen on alhaisempi. Heidän uskontonsa mukaan asia on näin ja piste. Egyptiläisten perheessä muu egyptiläinen kulttuuri on kenties sitten ollut vahvempi ja tämä egyptiläinen matriarkkakulttuuri on voittanut uskonnon vaikutuksen.

Miksiköhän tätä on alapeukutettu? On täysin totta, eikä sen toteamisessa ole mitään väärää minusta. Minä en esimerkiksi aio ikinä mennä Dubaihin, koska inhottaa naisten asema siellä.

t. eri

Myös raamatun mukaan nainen on miehen alamainen.

Se on totta ainakin avioliitossa, suurin syy miksi teininä aloin kapinoimaan uskonnollista taustaani vastaan. Oli meilläkin matriarkaalinen suku, mutta Raamatun luku pisti vihaksi. Se, että kaikki eivät tottele tätä Raamatun käskyä ei tee sukupuolten tasa-arvosta kristillistä.

Vierailija
164/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun velikin tekee tota. Ei siis vain miesystävät.

Vierailija
165/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on käsittämätöntä ja moukkamaista käytöstä. Eivätkö nuo keskustele koskaan mitään, kun kävelevät?

Vierailija
166/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vetelehtijä kävellessäni kaikkea pitää kattella ja ihmetellä. Mies kyllä kulkis nopeempaan, mutta se hipsuttelee mun tahtiin ja jutustelee.

Aikuisen poikani kanssa kun olen liikeellä, niin hän kävelee edellä. Odottelee. Hetken tulee mun tahtiin ja taas kirmaa edelle. Odottaa.

Vierailija
167/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan minä menen edellä joka paikkaan. En ole aikaisemmin hirveästi kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta nyt kesällä oltiin festareilla ja siellä ihmisjoukossa mentiin sillä tyylillä että minä johdan, mies tulee perässä. Huomasin, että valtaosa pariskunnista menee just päinvastoin: mies edellä, nainen seuraa. Mutta kun en ite oikein osaa jättäytyä seuraamaan ketään. 

Miksi tämä tapa sitten on parempi? Miten ihmisten sukupuolet liittyvät tuollaisiin omituisiin seuraa johtajaa -leikkeihin?

Vierailija
168/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan minä menen edellä joka paikkaan. En ole aikaisemmin hirveästi kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta nyt kesällä oltiin festareilla ja siellä ihmisjoukossa mentiin sillä tyylillä että minä johdan, mies tulee perässä. Huomasin, että valtaosa pariskunnista menee just päinvastoin: mies edellä, nainen seuraa. Mutta kun en ite oikein osaa jättäytyä seuraamaan ketään. 

Miksi tämä tapa sitten on parempi? Miten ihmisten sukupuolet liittyvät tuollaisiin omituisiin seuraa johtajaa -leikkeihin?

No aika pieni ongelma kuitenkin, jos toinen kuitenkin ymmärtää pyytäessä odottaa ja keskittyä kulkemaan yhdessä. 

t. se 22 v yhdessä

Vierailija
169/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole romani, joten meillä ei nainen ole alemmassa asemassa mieheen nähden. Ihan vierekkäin kävelemme. Usein käsi kädessäkin. 

Tuskin nuokaan 100 000 naista, jotka ovat kommentoineet tutuksi jutun tuohon Tiktokiin, kaikki romaneja ovat. 

No onhan sitä mm. mûslim kulttuurissakin tyypillistä, että naisen katsotaan olevan miestä alempana. Siitähän tuo edellä kävely kielii. 

Ei ole olemassa mitään yhtä "muslimikulttuuria". Indonesiassa on aivan eri kulttuuri kuin Kiinassa, Egyptissä taas ihan omat juttunsa verrattuna Bangladeshiin, jne. Siihen päälle vielä jokaisen oma luonne, perhetausta, koulutus yms. Ei voi todellakaan mitenkään yleistää että "muslimikulttuurissa" nainen olisi jotenkin alhaisempi. Esim. egyptiläisen ystäväni perheessä äiti on koko suvun matriarkka ja hänen sanansa on laki. Siinä ei miehet väitä vastaan kun hän komentaa.

Nimenomaan muslimikulttuurissa nainen on alhaisempi. Heidän uskontonsa mukaan asia on näin ja piste. Egyptiläisten perheessä muu egyptiläinen kulttuuri on kenties sitten ollut vahvempi ja tämä egyptiläinen matriarkkakulttuuri on voittanut uskonnon vaikutuksen.

Miksiköhän tätä on alapeukutettu? On täysin totta, eikä sen toteamisessa ole mitään väärää minusta. Minä en esimerkiksi aio ikinä mennä Dubaihin, koska inhottaa naisten asema siellä.

t. eri

Se on totta ainakin avioliitossa, suurin syy miksi teininä aloin kapinoimaan uskonnollista taustaani vastaan. Oli meilläkin matriarkaalinen suku, mutta Raamatun luku pisti vihaksi. Se, että kaikki eivät tottele tätä Raamatun käskyä ei tee sukupuolten tasa-arvosta kristillistä.

Sitä juuri tarkoitin. Kuten joku jo sanoi, ei ole yhtenäistä muslimikulttuuria jossa nainen on miehelle alisteinen, samoin kuin ei ole yhtenäistä kristillistä kulttuuria jossa mies on naisen yläpuolella. Vaikka molempien porukoiden ohjekirjassa sanotaan että niin on.

Vierailija
170/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se meilläkin hiihtelee edellä, se on pitkäkinttuinen urheilija. Mikä lie adhd, kun kyllä se kauppareissullakin hiihtelee edestakaisin, kun minä menen hyllyt järjestyksessä ja katselen.

Vierailija
171/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Sitä juuri tarkoitin. Kuten joku jo sanoi, ei ole yhtenäistä muslimikulttuuria jossa nainen on miehelle alisteinen, samoin kuin ei ole yhtenäistä kristillistä kulttuuria jossa mies on naisen yläpuolella. Vaikka molempien porukoiden ohjekirjassa sanotaan että niin on.

Joo no nämä on vähän määrittely kysymyksiä. Ymmärrän kristillisen kulttuurin kristinuskon mukaan elämisenä. Siksi itse muotoilisin sen niin, että kristillisen kulttuurin mukaan nainen on alamainen, mutta voihan sen muotoilla myös niin että nainen on alamainen kristillisen uskonnon mukaan ja kuitenkin esimerkiksi Korson seurakunnan kristillisessä kulttuurissa sukupuolet ovat tasa-arvoisia. Mikä nyt on milloinkin uskonnollista tai kansallista tai paikallista kulttuuria?

Vierailija
172/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Joo no nämä on vähän määrittely kysymyksiä. Ymmärrän kristillisen kulttuurin kristinuskon mukaan elämisenä. Siksi itse muotoilisin sen niin, että kristillisen kulttuurin mukaan nainen on alamainen, mutta voihan sen muotoilla myös niin että nainen on alamainen kristillisen uskonnon mukaan ja kuitenkin esimerkiksi Korson seurakunnan kristillisessä kulttuurissa sukupuolet ovat tasa-arvoisia. Mikä nyt on milloinkin uskonnollista tai kansallista tai paikallista kulttuuria?

Juurikin niin. Pätee islamiin samoin kuin kristinuskoonkin.

Vierailija
173/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsikädessä joka paikkaan. Jos ollaan vihasia, painellaan kumpi milloinkin edeltä :D

Eli meillä kummallakin tulisi tunne, että nyt on jokin vialla..

Vierailija
174/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tekee tuota vähän väliä. Nyt on alkanut vanhin poikakin tekemään samaa. Olen kummallekin monta kertaa huomauttanut, että eivätkö tajua kuinka moukkamaisen kuvan antavat itsestään.

Toinen todella moukkamainen tapa erityisesti vanhemmilla miehillä on istua pers kiinni auton penkissä, kun vaimot menevät kauppaan. Edes siinä vaiheessa se takapuoli ei nouse, kun vaimo lähestyy kauppakasseja raahaten autoa. Oma mies on tehnyt samaa. Nykyään ei enää kehtaa, kun on alkanut itsekin kiinnittämään huomiota miltä se näyttää.

Ja todellakin, kyse ei ole siitä, että mies muuttaisi käytöstapojaan minut huomioidakseen. Ainoastaan se, että näyttää MUIDEN silmissä nololta, on saanut hänet muuttamaan edes hieman tapojaan...

Mä oon niin moukka, etten edes lähde sinne kauppaan, kun vihaan siellä käymistä vaan lähetän mieheni sinne .

Meilläkin mies käy kaupassa ,mutta ihan omasta aloitteestaan ,koska on niin nopea ja vahva.

Vierailija
175/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä ihmeen takia on käveltävä miehen kanssa rinta rinnan? Tämän ketjun mukaan ilmeisesti siksi, jotta hitaampi ei tunne itseään alisteiseksi? Vaan miksi tuntisi? Ei minun tarvitse pitää koko ajan miestä kädestä tai olla lähellä tunteakseni, että olen hänen kanssaan. Se nyt vasta naurettavaa olisikin, jos joka paikassa pitäisi kulkea käsi kädessä, koska "me ollaan pariskunta". Ei minun tarvitse sitä ulkopuolisille todistella!

N45

Vierailija
176/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä ihmeen takia on käveltävä miehen kanssa rinta rinnan? Tämän ketjun mukaan ilmeisesti siksi, jotta hitaampi ei tunne itseään alisteiseksi? Vaan miksi tuntisi? Ei minun tarvitse pitää koko ajan miestä kädestä tai olla lähellä tunteakseni, että olen hänen kanssaan. Se nyt vasta naurettavaa olisikin, jos joka paikassa pitäisi kulkea käsi kädessä, koska "me ollaan pariskunta". Ei minun tarvitse sitä ulkopuolisille todistella!

N45

Kai tämä on taas sitä että pitäisi olla niin hemmetin tasa-arvoisia eikä millään suvaita sitä että toinen kävelee muutaman askeleen edellä. Koska sehän voi NÄYTTÄÄ oudolta!

Vierailija
177/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten hauska havainto ja tein saman aiemmin. On tullut naureskeltua näille majakka ja perävaunu -pareille.

Vierailija
178/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellään miehen kanssa yleensä aina käsikädessä, aina kuitenkin rinta rinnan. Onko teillä jotain valtataistelua vai mistä kiikastaa?

Vierailija
179/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että se hitaasti kävelevä ei viitsi kiristää tahtia, vaan nopeammin kävelevän pitäisi hidastaa. Ihan yhtä hankalaa se on yrittää maleksia sen hitaan tahdissa kuin hitaan nopeuttaa omaa vauhtiaan.

Vierailija
180/496 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Kai tämä on taas sitä että pitäisi olla niin hemmetin tasa-arvoisia eikä millään suvaita sitä että toinen kävelee muutaman askeleen edellä. Koska sehän voi NÄYTTÄÄ oudolta!

Saat kuvitella mitä haluat mutta se nyt meinaa ainoastaan vain sitä, että toinen on rakas ja tuntuu hyvältä olla rintarinnan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan