Työkkäri tarjosi 48-vuotiaalle naiselle tontun työtä Ei se mitään helppoa työtä ole, enkä siihen tässä iässä haluaisi ruveta.
Joulutontun rooliin etsimme ennen kaikkea heittäytymiskykyisiä persoonia, jotka tulevat erinomaisesti toimeen lasten kanssa. Kielitaito on välttämätön, sillä asiakkaat koostuvat pitkälti ulkomaalaisista, mutta kielitaidoksi soveltuu myös tonttukieli :), työilmoituksessa kerrotaan.
Nainen kertoo IS:lle, että hän on omissa työnhakukriteereissään painottanut hakevansa ravintolapäällikön töitä.
Sitä toivoisi, että [TE-palveluissa] mietittäisiin, mikä on työnhakijan ammattitaito, eikä tarjottaisi mitä tahansa työtä. Tiedän ihmisiä, jotka tätä työtä ovat tehneet, Levillä useamman kerran sesonkiaikaan työskennellyt nainen sanoo.
Kommentit (8)
No ei ole oikeasti työtön jos noin sanoo. Tuohan olisi kevyt ja siisti työ. Samanlaista näyttelemistä mikä tahansa muukin asiakaspalvelutyö on.
sopiiko kieleksi somalia tai arabia ja KELA maksaa joululahjat eli tonttu joutuu kantamaan pumppukärryllä 7. kerrokseen uuden pesukoneen + asennus
1. "Työkkäri" ei tarjoa yhtään mitään työtä. 2. Viittaat vuoden 2024 artikkeliin, jossa ravintolapäällikkö halusi lomailla 7 kuukautta ansiosidonnaisella ennen kuin kausityö Lapissa alkaisi, työkkäri oli ehdottanut tontuksi hakemista, ja akka oli vihainen, kun ansiosidonnaisen kestoa leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä provo on jo ollut aiemmin.
Niin, työkkäri tosiaan on provonnut työttömiä jo vuosikymmenet samoilla kikoilla. Eli täysin älyvapailla pakkotyöhauilla tai turhilla kursseilla, ilmaistyöllä milloin milläkin nimikkeellä etc.
Oikeasti jos otetaan pois tää weppisivu josta voi hakea työpaikkailmoituksia niin työkkäri ei tarjoa normityöttömälle mitään mistä olisi oikeasti hyötyä. Maassa ei ole työtä ja nuo pyörittää koneistoaan lähinnä omien virkailijoidensa työllistämiseksi.
Työkkäri sanoi minulle, että ei tarvitse enää hakea töitä ja voin asustella työttömänä ihan Thaimaassakin ainakin kylmän talven!
Vierailija
15.12.2025 | 10:21
käytännössä noin. oli ihana työkkärin pimu, kerroin vain että minulla on 2 tyräää vatsassa ja lääkäri ei ole suostunut leikkaamaan koska en ole valittanut kipuja. Sanoin että kesällä kun olin maalaushommissa naapurilla muutaman tunnin päivässä niin 4 tunnin jälkeen tyrä kipeytyi niin että en voinut olla kuin max 4 tuntia seisoma-asen nossa töissä. mikä osin totta, koska tyrähän kipeytyy aina paineessa vaikka ei se kipeydy esim punttisalilla tai uidessa ja silti nostan sen 110 kg penkkiä, tosin en tee kyykkyjä.
no työkkärin kiva pimu tai neito soitti sitten viikon päästä syksyllä että hän vapauttaa minut pakollisista kolmesta työnhakuvelvollisuudesta per kuukausi eikä enää soittele, koska tyrä haittaa työntekoja ja vasta jos se on leikattu voin ilmoittaa ja palata työnhakuvelvollisuuteen, mitä en tosin tekisi vaikka pääsisinkin leikkaukseeen, nyt olen tosin jonossa lääkäriin enkä usko että ne edes leikkaa ellen valita kovista kivuista. Leikkautan tyrän jossain EU maassa valittaen kipuja ja KELA maksaa sen kuten kaverillenikin joka oleskeli Saksassa ihan muutaman viikon vaan.
Toissa keväänä sanoin että men Intiaan talveksi 3 kkdeksi ja viime kevääänä 2 kkdeksi Etelä-Amerikkaan, kaikki oli työkkärille ok eikä siitä tullut karenssia. Nyt aion kevääksi Thaimaahan ja ehkäpä pitemmäksikin aikaa kun on perintorahaa toisella tilillä (ei KELAN korvaustilillä). Kun ei tarvii ilmoittaa kuin vain kerran kuussa "työtön työtön" ja Kelan korvaus + toimeentulo + asumistuki tulee tilille yht. 1200 e kk. - vuokra eli vastike 485 e jonka maksan vuokrana perikunnalle 120 neliön rivaristamme. Kela maksaa myös lääkkeet ja sähköt.
eikä minun tarvii edes ilmoittaa että olen Thaimaassa, koska ei ole työnhakuvelvollisuuksia enää eikä perään enää soitella
kiitos tästä työkkiksen neiti! äläkä soita enää perään please. ehkä pääsen leikkaukseen ehkä löydän työtä Aasiasta!
tv Anderson Andy
Tämä provo on jo ollut aiemmin.