Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinnönjako, onko minua huijattu?

Vierailija
14.08.2022 |

Isovanhempani kuolivat ja isäni ilmoitti minulle myöhemmin, ettei koskaan vastaanottanut perintöä, vaan luopui siitä. En saanut tarkempia tietoja asiasta.
Isälläni on myös sisaruksia. Menikö perintö todella isäni sisaruksille, eikä meillä isän lapsilla ole mitään oikeuksia?

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmillani ei rahasta pulaa ollut, taloja pystytettiin milloin minnekkin uutta uuden perään ja myytiin voitoilla, oli uudet autot, kesämökit yms. Joten mistään parista eurosta ei ole edes kyse. Kyselin lisää, mutta isä sanoi, että oli pankista kyselty aikoinaan haluaako lakiosuuden ja siitäkin oli kieltäytynyt. Eikö tällöin perintö siirry minulle kun isästäni aika jättää?-ap

Onko nuo vain sinun oman mielikuvituksesi tuotetta, isovanhempien rikkaudesta, vai löytyykö siihen jotain todistusaineistoa ja faktaa.

Kovin tarkkaan kun tunnut tietävän esim. talojen myyntivoitot. Yleensä noista ei normaalisti puhuta tai ainakaan niitä kukaan muista, ei edes asianomaiset itse.

Vierailija
122/129 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun ihmiset, joilla ei ole asioista hajuakaan, antavat neuvoja ja vastaavat ihan päin honkia olevilla tiedoilla.

Jos perinnöstä luopuu, siirtyy se seuraavalle/seuraaville, jolle se olisi mennyt siinäkin tapauksessa, jos kieltäytyjä olisi kuollut.

Eli se kieltäytyjän osuus jaetaan hänen lapsilleen. Isän sisarukset saavat sen osan mitä olisivat muutenkin saaneet.

Kysykääpä verottajalta miten perukirja/jakokirja on tehty. Kyllä näitä sooloilijoita ja niitä jotka jakavat pesän väärin perustein omien virheellisten käsitystensä mukaan, aina löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankista ei lakiosaa kysellä. Lakiosavaatimus jätetään testamentin saajalle 6 kuluessa testamentin tiedoksiannosta eikä pankille. Tarinassa on liikaa hämäriä kohtia.

Vierailija
124/129 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmillani ei rahasta pulaa ollut, taloja pystytettiin milloin minnekkin uutta uuden perään ja myytiin voitoilla, oli uudet autot, kesämökit yms. Joten mistään parista eurosta ei ole edes kyse. Kyselin lisää, mutta isä sanoi, että oli pankista kyselty aikoinaan haluaako lakiosuuden ja siitäkin oli kieltäytynyt. Eikö tällöin perintö siirry minulle kun isästäni aika jättää?-ap

Onko nuo vain sinun oman mielikuvituksesi tuotetta, isovanhempien rikkaudesta, vai löytyykö siihen jotain todistusaineistoa ja faktaa.

Kovin tarkkaan kun tunnut tietävän esim. talojen myyntivoitot. Yleensä noista ei normaalisti puhuta tai ainakaan niitä kukaan muista, ei edes asianomaiset itse.

Hyvinkin voi olla kyse fantasia perinnöstä. Liikaa hämäriä kohtia.

Vierailija
125/129 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse luopunut perinnöstä ja se siirtyi automaattisesti lapsilleni (niille, jotka olivat siihen mennessä syntyneet). En olisi itse voinut määrätä tätä esim. vain yhdelle lapselle tai jollekin muulle. Voin vain luopua ja perintö jaetaan siten kuin olisin kuollut.

Katsotaanko tuo perinnöstä luopuminen ennakkoperinnöksi isompien sisarusten kohdalla siinä vaiheessa, jos perheeseen syntyy vielä myöhemmin lisää lapsia, jotka eivät päässeet osallisiksi isovanhempien tms perinnöstä? Vai voiko käydä niin, että perheessä esim. kaksi vanhinta sisarusta perii sekä äitinsä vanhemmat ja omat vanhempansa, kun taas nuorin sisarus perii vain omat vanhempansa? Siinä tapauksessahan perinnöstä ei kannattaisi luopua, jos on vielä mahdollisuus, että perheeseen syntyy lisää lapsia.

Vierailija
126/129 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun ihmiset, joilla ei ole asioista hajuakaan, antavat neuvoja ja vastaavat ihan päin honkia olevilla tiedoilla.

Jos perinnöstä luopuu, siirtyy se seuraavalle/seuraaville, jolle se olisi mennyt siinäkin tapauksessa, jos kieltäytyjä olisi kuollut.

Eli se kieltäytyjän osuus jaetaan hänen lapsilleen. Isän sisarukset saavat sen osan mitä olisivat muutenkin saaneet.

Kysykääpä verottajalta miten perukirja/jakokirja on tehty. Kyllä näitä sooloilijoita ja niitä jotka jakavat pesän väärin perustein omien virheellisten käsitystensä mukaan, aina löytyy.

Mutta kun isä ei ole ilmoittanut, että vaatii lakiosaansa. Eli kyse ei ole ollut perinnöstä luopuminen. Eli testamentissa hän ei ole siinä tapauksessa ollut saamassa mitään ja koska hän ei ole vaatinut lakiosaansa, perintö on mennyt sisaruksille tai kenelle se nyt sitten on testamentattukin.

Vierailija
127/129 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todella perintö mene automaattisesti seuraavalle sukupolvelle, jos vainajalla on ollut testamentti ja perintö siirtyy testamentin mukaisesti ja rintaperillisellä on tosin oikeus lakiosaan, mutta se pitää itse hakea, muussa tapauksessa rintaperillinen on perinnön ulkopuolella.

Vierailija
128/129 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isäsi on luopunut perinnöstä , olisi hänen osuutensa pitänyt tulla hänen lapsilleen.

Jos ei luopuessa ollut lapsia niin meni muille perillisille.

Vierailija
129/129 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis mahdollista, että isäni ei ole omasta tahdostaan ottanut perintöä vastaan, vaan siirtänyt sen sisaruksilleen omasta tahdostaan? -ap

Mitenkähn isosta kuolinpesästä.on ollut kysymys... ?Isän osuus ei voi siirtyä hänen sisaruksille muuten kuin hönen antamanaan lahjana (josta menee lahjavero). Mutta onhan näitä itsetehtyjä perukirjoja joissa kaikki ei lain mukaan okein ole hoidettu.... ehkä kannattaa ihan suoraan kysy minkä suuruinen oli perintö josta kertoi luopuneensa (koska tuo luoumine vaikuttaa epäilyttåvältä kiska sinya ei ole merkityy sitten hnen sijastaan kuolinpesän osakkaaksi.. Koskeehan se sinuakin, välillisesti ainakin, koska mahdollisdti olet menettänyt sinulle kuuluvan osuuden jos perunkirjoitus on epäasialliseti hoidettu.

Miten ihmeellä se koskisi ap.

jos hän ei ole edes syntynyt silloin. Ja mistä kristallipallosta olisi ennustettu tulevaisuudessa syntyneet lapset perunkirjaan.

"Perintö siis jaettiin ennen syntymääni eikä äiti halunnut siitä mitään".

Tässä on nyt sotkettu 2 eri tapausta ! Lukekaa huolella aloitus ennen kuin kommentoitte !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi