Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatiiko koulusi päällystämään kirjat - ilmoita vain ykskantaan että ei kuulu sinun kustannettavaksi!!

Vierailija
14.08.2022 |

Koulutus on ilmainen, mitään ei tarvitse maksaa!

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, se oli hauskaa. Kuten myös vihkojen koristeleminen ja marginaalien piirtäminen. Tykkäsin ja tykkään edelleen paperitavaroista. Vihkoista, kynistä, tarroista, viivottimista . Ja viiskymppinen olen 😁. Sääliksi käy nykylapset, jos materiaalit on vain digitaalisia.

Vierailija
62/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo muovittaminen enää ole tätä päivää. Lisää turhaa muovijätettä, johon maailma hukkuu muutenkin. Omille oppilaille sanon aina, ettei tarvitse päällystää ja kerron ympäristövaikutuksista. Osa kirjoista on sitäpaitsi käytössä vain syys- tai kevätlukukauden, esim. monet matikan kirjat. Täysin turhaa työtä päällystää näitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko tämä provo vai mikä, mutta fakta on, että muovittamaton kirja kestää kahdella oppilaalla, muovitettu taas ainakin viidellä. Minä päällystytän kirjat oppitunnilla oppilailla, vaikka jotkut yrittävät selittää vievänsä kotiin äidin päällystettäväksi. Mutta pakko ne on joka tapauksessa päällystää, eivät ne muuten kestä. 

T. Yläkoulun opettaja 

ja ryhmästä 2 menee vtuiksi, koska oppilas ei kuunetele ja pysty seuraa ohjeita, vaan länttää sen kirjan suoraan siihen muovin päälle ja jopa niin päin, että paketoi sen siten, ettei kirja enää aukea

Meillä tähän hyödynnetään välitunteja ja niitä oppilaita, jotka osaavat (vapaaehtoisia). On myös oikeasti opena kiva käyttää muutama välitunti tosi kivoja lasten kanssa höpöttelyyn. 

Vierailija
64/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä mielellään päällystän, jotta pysyvät hyvinä. Ärsyttää jos lapsi saa ensimmäisenä käteensä vuosia vanhan aapisen, joka päällystämättä repeilee sieltä täältä. Enemmän se uusien kirjojen painaminen luontoa haittaa kun yhden päällystäminen uusiokäyttöön.

Päällystän myös tehtäväkirjat. Kestävät paremmin jos vaikka sadekin pääsee repusta läpi. Tai jos joku kiusaaja vaikka päättää nakata kaikki kirjat luonnonarmoille.

Lapsen kaverin kotona ei päällystetä ja kaverilla repsotteli tehtäväkirjoista jo sivuja irti parin kuukauden jälkeen.

Vierailija
65/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytyy olla niin aggressiivinen kaikesta? Juu ei tarvitse päällystää, mutta onko se niin iso vaiva? Kyllä mä noudatan opettajan/koulun toiveita ihan siksi että arvostan mun lapsen opettajaa. Ja haluan osoittaa lapsellekin että meillä arvostetaan opettajaa ja koulua ja siihen kuuluu panostaa.

Vierailija
66/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on edelleen kielten kielioppikirjat ja pari muuta koulukirjaa kirjanhyllyssä. Siististi muovitettuna. Kirjoitin ylioppilaaksi 1993.

Vierailija
67/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhemmin sama tyyppi kyselee, miksei kukaan tee sitä ja tätä ja miksi verot ovat niin korkeat

Kuka littis mulle kondomin?

Sun faijas sitä kondomia olisi tarvinnut.

sun lapses harmi, kun oon ope

Vierailija
68/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontaktimuovi on tietääkseni PVC:tä, eli täynnä hormonihäiriköitä. Mikromuovia pääsee luontoon. Eli ystävällisesti lopettakaa tuokin turhamaisuus! 

Vierailija
69/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo muovittaminen enää ole tätä päivää. Lisää turhaa muovijätettä, johon maailma hukkuu muutenkin. Omille oppilaille sanon aina, ettei tarvitse päällystää ja kerron ympäristövaikutuksista. Osa kirjoista on sitäpaitsi käytössä vain syys- tai kevätlukukauden, esim. monet matikan kirjat. Täysin turhaa työtä päällystää näitä.

No, meillä kirjat ovat olleet jo käytössä viitisen vuotta Ne jotka on päällystetty, on lähinnä rumia oppilaiden töherrysten takia, ne jotka päällystämättöämiä, niin kannet repeilee..

Vierailija
70/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täytyy olla niin aggressiivinen kaikesta? Juu ei tarvitse päällystää, mutta onko se niin iso vaiva? Kyllä mä noudatan opettajan/koulun toiveita ihan siksi että arvostan mun lapsen opettajaa. Ja haluan osoittaa lapsellekin että meillä arvostetaan opettajaa ja koulua ja siihen kuuluu panostaa.

Se on ihan samanlainen työ kuin vaikka kaupan kassa. Arvostatko sä kaupan kassaa hyllyttämällä tuotteet itse?

Vierailija
71/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontaktimuovi on tietääkseni PVC:tä, eli täynnä hormonihäiriköitä. Mikromuovia pääsee luontoon. Eli ystävällisesti lopettakaa tuokin turhamaisuus! 

Eli tuplataan verot et poltetaan joka vuosi kirjat jnauudet tilalle?

Vierailija
72/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan samanlainen työ kuin vaikka kaupan kassa. Arvostatko sä kaupan kassaa hyllyttämällä tuotteet itse?

Hyllyttäminen kuuluu myyjän työhön, päällystäminen ei kuulu opettajan työhön. Vähän valoja päälle nyt. 

Vierailija
73/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjojen kansien hajoaminen tuskin kuule TUPLAA veroja. Ja miksi ihmeessä kirja pitäisi polttaa joka vuosi, jos kannet nuhjuuntuvat? Koulukirjojen ei tarvitse olla uuden kaltaisia. En suosittele kontaktimuovia missään nimessä. Ennemmin vaikka jollain nitojalla niittaa kiinni irtosivuja, jos sellaisia on. Tai käyttää kansiota, jonka sisällä rikkinäistäkin kirjaa voi kuljettaa.

Vierailija
74/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vanhempainilloissa on parasta ottaa se vähän alentuva ilme ja vastata näille persuvanhemmille "me voimme kyllä maksaa sen 15e, jotta köyhemmätkin pääsevät museo retkelle", ja sen kyllömeilläonrahaa - vastauksen jälkeen jatkaa "on ihan ymmärrettävää, että vähätuloisuus hävettää, mutta voimme kyllä maksaa". Ja parasta, kun opettaja vaan toteaa, että sittenhän asia on selvä.. 

Vierailija
75/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain rajaa tuohon turhamaisuuteen!

Vierailija
76/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aivan pakko päällystää, suosikaa paperia. Sellaista käytettiin 60-luvulla. Ei teippiä, ei liima-aineita, vain taitoksia ja paperia. Toki kansista ei sitten näy läpi. Mutta se on luontoystävällisempää, ettekä myrkytä lapsianne hormonihäiriköillä.

Vierailija
77/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sanoppas mistää kahteen euroon? nykysin muovit on nii saatanankovapaskoja enne oli paremmat

Äiti siinä haastelee...

Vierailija
78/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjojen kansien hajoaminen tuskin kuule TUPLAA veroja. Ja miksi ihmeessä kirja pitäisi polttaa joka vuosi, jos kannet nuhjuuntuvat? Koulukirjojen ei tarvitse olla uuden kaltaisia. En suosittele kontaktimuovia missään nimessä. Ennemmin vaikka jollain nitojalla niittaa kiinni irtosivuja, jos sellaisia on. Tai käyttää kansiota, jonka sisällä rikkinäistäkin kirjaa voi kuljettaa.

Nitojalla kiinni irtisivuja 😄 

otapa kirjankäteen.. revi siitä kannet irti ja  8 sivua irti ja nido kiinni kerro miten toimi 😄

Vierailija
79/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jotkut pohtii jotain ympäristöjuttuja näissä päällystyshommissa. Sitä en ymmärrä, että periaatteesta ei vaivauduta mitää tekemään oman lasten koulun eteen. Meillä löytyy ne vitoset tai luistimet ihan sen mukaan, mitä sieltä koulusta toivotaan. Sen verran paljon arvostan oman lasteni opettajien työtä, että en todellakaan halua olla sitä estämässä. 

Vierailija
80/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kouluni 1956 ja silloin vaaivat, että kirjat päällystetään. Hyllypaperi oli lähes ainoa vaihtoehto. Köyhänkin oli pakko ostaa.😰

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme