Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen korkeakoulutettu vakituisessa työssä oleva nelikymppinen äiti mutta joudun karsimaan mm

Vierailija
14.08.2022 |

Työpaikkaruokailusta, autopaikasta, taloyhtiön saunavuorosta, kampaajasta, psykoterapiasta, netflixistä.
Nuori luopuu kuntosalikortista, hbo maxista, 5g liittymästä ja junamatkoista kotiin kerran kuussa.

Kaupassa mietin, onko varaa tosiaan ostaa -60% tuote ja venytän kauppaan menoa viimeiseen asti. Ei tunnu kyllä kohtuulliselta.

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin ne rahat menee jos kuitenkin töisdä käy?

Rahaa kuluu autoon, bensaan, asumiseen, ruokaan, vakuutuksiin, lääkkeisiin, terveydenhuoltoon, nettiin, puhelimeen, sähköön, veteen, lukiolaisen opintojen tukemiseen ja hygieniaan.

Kaikillahan nuo samat menot on. Aika harva paljaan taivaan alla asuu ja pelkästä pyhästä hengestä elää. Ja silti pärjäävät palkallaan. Eli ap:lla nuo menot on liian suuret tuloihin nähden. Totta kai silloin pitääkin ruveta karsimaan.

Vierailija
22/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kova kohtalo. Millaista on elämä ilman psykoterapiaa, netflixiä, kuntosalikorttia ja hbo maxia. Ei pysty edes kuvittelemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt sitä, että aina kun laitat 100-120e/ kerta siihen terapiaan niin se on rahaa minkä annat uhriksi menneisyyden ongelmille sen sijaan että tekisit sillä jotain paremman tulevaisuutesi eteen?

Kaippa noi on oikeasti sekaisin jotka niihin menee vapaaehtoisesti.

Ei sinne pääse kuin suht terveet. 

Vierailija
24/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa kuluu autoon, bensaan, asumiseen, ruokaan, vakuutuksiin, lääkkeisiin, terveydenhuoltoon, nettiin, puhelimeen, sähköön, veteen, lukiolaisen opintojen tukemiseen ja hygieniaan.

Ei nuo sosiaalitoimen elätit ymmärrä tätä.

T toinen ahtaalle ajettu työssäkäyvä äiti

Vierailija
25/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti ja puhelin jos on erikseen voi joko alkaa käyttää puhelimen nettiä tai soittaa puhelut netin kautta.

Vierailija
26/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ap sun listassa paljon turhaa on. Olen itsekin työssäkäyvä nelikymppinen enkä käy ikinä työpaikkaruokalassa! Miksi maksaisin höyrytetyistä kasviksista ja makaronilaatikosta 7,15 euroa kun itse tehden maksaa ehkä 2 euroa. Joku ehkä saivartelee että mitä väliä, mutta vuodessa se tekee kuitenkin pitkälle yli tonnin. Välillä voi toki käydä, mutta joka päivä on tuhlausta, jos muutenkin taloudessa tiukkaa.

Vierailija
27/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt sitä, että aina kun laitat 100-120e/ kerta siihen terapiaan niin se on rahaa minkä annat uhriksi menneisyyden ongelmille sen sijaan että tekisit sillä jotain paremman tulevaisuutesi eteen?

Jos maksaisin 100-120e/kerta terapiasta niin joutuisin terapiaan.

Vierailija
28/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa mitään noista mainitsemistasi asioista, vaikka rahasta ei ole pulaa.

Teen itse parempaa ruokaa kuin mitä ravintoloiden lounaat yleensä ovat, kotipaikkakunnallani autoa voi paikoittaa ilmaiseksi, taloyhtiön sauna ei kiinnosta (uimahallin vuosikortti on edullinen), värjään itse hiukseni, netflixiä en kaipaa kun en ehdi Areenastakaan kaikkea mielenkiintoista katsomaan ja psykoterapiaa en todellakaan tarvitse enkä ymmärrä miksi joku haluaa vatvoa elämäänsä jollekin kyllästyneelle mykälle rahastakuuntelijalle.

Ketä kiinnostaa... Ja miten tää nyt liittyi ap:hen?

Vierailija
29/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kova kohtalo. Millaista on elämä ilman psykoterapiaa, netflixiä, kuntosalikorttia ja hbo maxia. Ei pysty edes kuvittelemaan. 

Ehkä tässä on kuitenkin pointtina se ettei edes ns asiansa hoitanut pääse kunnon elintasoon enää Suomessa.

Onhan tämä naurettavaa. Ymmärrän hyvin aloittajaa.

Itse lohduttaudun sillä että olen ainakin äänestyskopissa tehnyt parhaani. Useimmat naiset äänestävät niin päin h*lvettiä että oikeastaan ansaisevatkin tämän.

Vierailija
30/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kommentoi muuhun, mutta ihmettelen, miten täällä terapiaa dissataan. Voin kertoa, ettei sinne terapiaan huvikseen mennä. Ei se ole niin kuin joku ripsihoito tai hiustenpidennys. Terapiaan mennään, kun on sellaisia ongelmia, joiden kanssa eläminen on liian raskasta. Terapiassa käymistä jatketaan, jos koetaan, että siitä on itselle hyötyä. Jos tuntuu turhalta, niin sitten sinne ei enää mennä.

Olen itse käynyt nyt noin 9kk ajan terapeutilla parin viikon välein ja olen kokenut, että tästä on ollut itselleni paljon apua. Tähän mennessä lysti on maksanut alle 180€/kk ja nyt hintaan on tulossa korotus, mutta en tiedä tarkalleen minkä verran. En koe, että tämä on joku uhrilahja menneisyyden ongelmille. Jos menneisyydessä on asioita, jotka ovat jättäneet ihmiseen syviä haavoja, niin ei näiden patoaminen jonnekin syvälle auta sitä eteenpäin menoa.

Minä työskentelen noiden asioiden kanssa, jotta pystyn näkemään itseni jonkin arvoisena ja jotta voin myös tuntea, että elämäni on elämisen arvoista. Se, että olen valmis maksamaan terapiasta on minusta hyvä juttu! Se tarkoittaa, että ihminen näkee itsensä sen arvoisena, että ansaitsee hakea ja saada apua, jotta voi saada siitä omasta elämästään paremman - ihan itsensä vuoksi!

Te, jotka pilkkaatte toisia terapiassa käynnistä, vähättelette näiden ihmisten arvoa. Tai ette ehkä näe itseännekään sen arvoisina, että olisitte valmiita maksamaan rahaa oman hyvinvointinne puolesta.

Vierailija
31/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin terapiaan pitäisi päästä. Kyllä tuo vaan niin rankalta kuulostaa.

Vierailija
32/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap elää vastaavaa elintasoa kuin sossuntuilla eletään ilman, että on viitsitty opiskella ja tehdä töitä päivääkään tässä maailmassa. Tämä ei kertakaikkiaan voi jatkua näin maassamme, meillä ei ole varaa tähän ja eipä todellakaan ole ihme, että koulutetut hakeutuvan ulkomaille jo varsin sankoin joukoin.

Vierailija
33/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Olen miljonääri, mutta en voi todellakaan ostaa, mitä haluan, koska mielin pitää varallisuuden samankokoisena. Nettotulot ovat noin 3400€:n luokkaa.

Vierailija
34/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt kommentoi muuhun, mutta ihmettelen, miten täällä terapiaa dissataan. Voin kertoa, ettei sinne terapiaan huvikseen mennä. Ei se ole niin kuin joku ripsihoito tai hiustenpidennys. Terapiaan mennään, kun on sellaisia ongelmia, joiden kanssa eläminen on liian raskasta. Terapiassa käymistä jatketaan, jos koetaan, että siitä on itselle hyötyä. Jos tuntuu turhalta, niin sitten sinne ei enää mennä.

Olen itse käynyt nyt noin 9kk ajan terapeutilla parin viikon välein ja olen kokenut, että tästä on ollut itselleni paljon apua. Tähän mennessä lysti on maksanut alle 180€/kk ja nyt hintaan on tulossa korotus, mutta en tiedä tarkalleen minkä verran. En koe, että tämä on joku uhrilahja menneisyyden ongelmille. Jos menneisyydessä on asioita, jotka ovat jättäneet ihmiseen syviä haavoja, niin ei näiden patoaminen jonnekin syvälle auta sitä eteenpäin menoa.

Minä työskentelen noiden asioiden kanssa, jotta pystyn näkemään itseni jonkin arvoisena ja jotta voin myös tuntea, että elämäni on elämisen arvoista. Se, että olen valmis maksamaan terapiasta on minusta hyvä juttu! Se tarkoittaa, että ihminen näkee itsensä sen arvoisena, että ansaitsee hakea ja saada apua, jotta voi saada siitä omasta elämästään paremman - ihan itsensä vuoksi!

Te, jotka pilkkaatte toisia terapiassa käynnistä, vähättelette näiden ihmisten arvoa. Tai ette ehkä näe itseännekään sen arvoisina, että olisitte valmiita maksamaan rahaa oman hyvinvointinne puolesta.

Jep. En itsekään ymmärrä vertausta, että olisi uhrilahja menneisyydellä. Ennemminkin se on panostusta tulevaisuuteen.

Vierailija
35/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olen selvinnyt yli seitsenkymppiseksi ilman noita? Mitään minulla ei koskaan ole ollut. En edes katso telkkariakaan kuin joskus harvoin.

Jos me eläkeläiset pärjätään, pidän kyllä autoa, miten ihmeessä ei työssäkäyvä pärjäisi?

En minäkään syö kalliisti, mutta normaalihinnoillakin saa syötävää, budjetin kaatumatta.

Vierailija
36/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elit siis "mulle kaikki heti"-tyylillä. Huomasit nyt, että tulosi eivät riitäkään tähän, koska palkkasi ei niin kummoinen ole.

Vierailija
37/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap elää vastaavaa elintasoa kuin sossuntuilla eletään ilman, että on viitsitty opiskella ja tehdä töitä päivääkään tässä maailmassa. Tämä ei kertakaikkiaan voi jatkua näin maassamme, meillä ei ole varaa tähän ja eipä todellakaan ole ihme, että koulutetut hakeutuvan ulkomaille jo varsin sankoin joukoin.

Ei siitä koulutuksesta kukaan palkkaa maksa vaan työstä! Jos 70% työssäkäynti-ikäisistä on korkeasti koulutettuja niin kuinka heille kaikille voitaisiin maksaa keskitasoa korkeampaa palkkaa? Ap ei kertonut mitä työtä tekee, ettei olisi tradenomi ärrän kassalla, näitähän on.

Vierailija
38/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä koulutuksesta kukaan palkkaa maksa vaan työstä! Jos 70% työssäkäynti-ikäisistä on korkeasti koulutettuja niin kuinka heille kaikille voitaisiin maksaa keskitasoa korkeampaa palkkaa? Ap ei kertonut mitä työtä tekee, ettei olisi tradenomi ärrän kassalla, näitähän on.

Mitä väliä sillä on missä työssä on. Oleellinen kysymys on miten helvetissä eroa sossupummeihin ei ole tuon enempää.

Vierailija
39/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo ovat ylellisyyshyödykkeitä, joita ei kukaan pakollisesti tarvitse. Ensimmäisistä luopuessasi sekä myös lapsen tv-palvelusta jää varmasti hänen salikorttiinsa vielä varaa. Kaiken tuon tilalle saa ihan tavallisia hyviä ja ilmaisia asioita, jotka tekevät hyvää niin keholle kuin mielellekin kuten luonnossa liikkuminen, ulkoilu kävellen, juosten tai pyöräillen. Aika kuluu huomattavasti hyödyllisemmin kuin esim. Netflixin ääressä ja varmasti myös vastineellisesti saat hyötyä enemmän.

Ylipäänsä olen usein ihmetellyt, että kellä perheellisillä työssä käyvillä aikuisilla on aikaa roikkua sarjojen parissa netflixeissä ym. kanavilla ja minkä vuoksi haluavat siellä aikaansa viettää, kun mahdollisuutena on esim. ulkona/luonnossa pään tuulettaminen ja nauttiminen vapaa-ajalla. Illalla voi hetken tv:n ääressä istahtaa, jos vielä jaksaa.

Kotiruokaa teen lähes aina ja viikonloppuna panostan siihen enemmän ja teen jotain vähän parempaa. En kaipaa ravintoloihin, enkä koe jääväni mistään paitsi ilman ravintolaruokailua. Toki joskus ravintolassa syön, mutta en kaipaa mitenkään säännöllisesti sitäkään.

Vierailija
40/140 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olen selvinnyt yli seitsenkymppiseksi ilman noita? Mitään minulla ei koskaan ole ollut. En edes katso telkkariakaan kuin joskus harvoin.

Jos me eläkeläiset pärjätään, pidän kyllä autoa, miten ihmeessä ei työssäkäyvä pärjäisi?

En minäkään syö kalliisti, mutta normaalihinnoillakin saa syötävää, budjetin kaatumatta.

Oma äitini saa enemmän eläkettä kuin minä bruttopalkkaa per kk. Hän saa myös eläkeläisalennusta ravintolalounaista, bussilipuista, uimahallin kortista, työväenopiston jumpista jne. Minä en saa. Kaikesta maksan täysimääräisesti. Kummallakohan on lähtökohtaisesti enemmän rahaa käytettävissä per kk, hänellä vai minulla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi