Voiko tosiaan olla että teinien mielestä 47v on yhtä vanha kuin 52v?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Mutta itse kyllä erotan helposti 10 ja 15 vuotiaan teinin.
ap
No onpa yllättävää 😁
Iän karttuessa tuon kokoista ikäeroa ei enää erota ja toiset viettää niin rankkaa elämää, että näyttää vanhemmalta vaikka onkin nuorempi.
Kun mennään yli kolmen kympin, niin viiden vuoden ikäerolla ei tosiaankaan ole minkäänlaista merkitystä minkään suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se mieltä hivelevää, jos teinit pitää hyvän näköisenä, vaikka ei niistä mitenkään muuten kiinnostunut olisikaan.
ap
Aika epäilyttävää, jos pitää miettiä, pitääkö alaikäiset sinua hyvännäköisenä.
No jos ei itse ole koskaan ollut hyvän näköinen niin ei tuollainen varmaan tule koskaan mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No sinä et olekaan teini. Teinien ikäarvostus muista kuin toisista teineistä menee jotakuinkin näin.
Alle 7 v = toukka, joku v...n vauva
7-13 v = pikkupentu
20-40 v = jotain, ööh ehkä meiän ope on jotain ton ikäinen, kurppa tai öklöttävä ukko
Yli 40 v mutta alle 80 v = v...n mummo/ papparainen, vanhus
Yli 80 v = häh mitä v...a?
Toki loukkaantuvat silminnähden, jos joku ei huomaa että Janica on 3 kk Annipinniä vanhempi. Janica on 15 v ja 5 kk, Annipinni 15 v ja 2 kk. JOKAINENHAN TUON NYT HUOMAA JA ON IHAN ERI ASIA OLLA 15 V JA 5 KK KUIN 15 V JA 2 KK!!!
Nyt ota lääkkees hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinien mielestä kaikki yli 40 v on mummeleita ja papparaisia. Ikivanhoja ja haudan partaalla.
Silloin kun olin itse teini, pidin kaikkia yli 20 v ikivanhoina vanhuksia.
Ketä nelikymppistä tai viisikymppisistä edes kiinnostaa teinin mielipiteet.
Ilmeisesti jotakuta ikäkriisiä potevaa kulahtanutta vaihdevuosinaista joka epätoivoissaan kyselee teineiltä ikäänsä ja ulkonäköään, ja tulee sitten vauvapalstalle mesomaan miten teinitkin pitävät häntä nuorekkaana. Huoh.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin viisikymppiseltä näyttävä ihminen voi olla mitä vain 45-55-v. väliltä.
Voi jeesus! No noitten 45-55 välillä on kyllä ihan jäätävä ero.
ap
Niinkö? Tiedätkö kaikkien näkemiesi ihmisten iät?
Ainakin itse tiedän yli viisikymppisiä, jotka näyttävät nuoremmilta kuin monet neljävitoset.
Yhdessä työpaikassa luulin kollegaani kolmekymppiseksi ja hämmästykseni oli suuri kun hän yksi päivä kertoi viettävänä "ensi lauantaina" 50 v juhlia. Omia juhliansa, ei jonkun muun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No sinä et olekaan teini. Teinien ikäarvostus muista kuin toisista teineistä menee jotakuinkin näin.
Alle 7 v = toukka, joku v...n vauva
7-13 v = pikkupentu
20-40 v = jotain, ööh ehkä meiän ope on jotain ton ikäinen, kurppa tai öklöttävä ukko
Yli 40 v mutta alle 80 v = v...n mummo/ papparainen, vanhus
Yli 80 v = häh mitä v...a?
Toki loukkaantuvat silminnähden, jos joku ei huomaa että Janica on 3 kk Annipinniä vanhempi. Janica on 15 v ja 5 kk, Annipinni 15 v ja 2 kk. JOKAINENHAN TUON NYT HUOMAA JA ON IHAN ERI ASIA OLLA 15 V JA 5 KK KUIN 15 V JA 2 KK!!!
Erinomainen katsaus aiheesta.
t. teinin äiti ja boomeri, vaikka oikeasti ei ole boomerivuosina syntynyt. Huomautettuani asiasta teiniä oli vastaus tuskastunut joo, joo tiedetään, kutsun sua silti boomeriksi 🤣
Kumma, että korkeaa ikää pidetään huonona, mutta jokainen tekee kaikkensa elääkseen vanhaksi. Jokaisen ikä kertyy samaan tahtiin, ne joilla sitä on enemmän, eivät ole huonompia. Jos ei elä, kuolee.
Viis vuotta on aika pieni ikäero aikuisuudessa. Vain lapsena tuollaisella on merkitystä, jos vertaa vaikka 2- ja 7-vuotiasta.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Noin viiskymppisiä molemmat.
Olen 46,5-vuotias, en lähelläkään viittäkymppiä! Muista itse sanomasi myöhemmin.
Kuinkahan paljon myöhemmin? 😅
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen on 35-40 vuotias.
Tuota vanhemmat on vanhuksia.
Ja tämän taisi kirjottaa 15-vuotias räkänokka😂
Teinille 20 vuotias on tylsä kulahtanut ikäloppu ja 30 v muumioon verrattava otus. Teinin käsitys ei riitä hahmottamaan yli neljällä kymmenellä alkavia ikiä.
Kyllä.
Teininä 5 vuotta on paljon, aikuisena ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Noin viiskymppisiä molemmat.
Olen 46,5-vuotias, en lähelläkään viittäkymppiä! Muista itse sanomasi myöhemmin.
Vaikuttaa ongelmalliselta sinulle tuo viidenkympin lähestyminen. Ihan rauhassa vaan. Kyllä se ikä näkyy ulkonäössä. Varsinkin nuoremmilta on turha hakea tukea siihen, että itse asiassa kävisit mielestäsi 42-vuotiaasta. Minultakin kysyi tuttu lapsi, kun olin puhelimella, että mitähän varten kaikilla mummoilla on Samsung. En ole vieläkään mummoksi päässyt ja olin tuolloin 51v.
Just tytär, 19v hämmästyi lun oli mun syntymäpäivä ja sanoin että 46 täytin. Oli luullu että oon jotain 50v. No eipä se kauas heittänyt.
No onko 47 ja 52 ikävuoden välillä havaittavissa ihmisessä merkittävää henkistä kehitystä tai isoja ulospäin näkyviä fyysisiä muutoksia? Väitän, että ei ja suurin osa ihmisistä ei osaisi sadan henkilön otannasta osaisi tunnistaa ikäeroa samasta henkilöstä viiden vuoden välein otetuissa kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se mieltä hivelevää, jos teinit pitää hyvän näköisenä, vaikka ei niistä mitenkään muuten kiinnostunut olisikaan.
ap
Joo. Kun kohtaa keski-ikäisen, jossain näiden esiintymisalueella, on teinin ensimmäisenä tunnistettava tarkka ikä (välillä 47-55) jossa 47-vuotias on todennäköisimmin hyvännäköinen ja 55-vuotias ei koskaan. 48-vuotiaana se teinien himoama hehkeys kadota. Erityisen hyvä huijaaja voi mennä vähemmän tarkalle teinille vielä 49-vuotiaana hyvännäköisestä. Kokenut bongari tunnistaa kyllä kuukauden tarkkuudella keski-ikäisyyden asteen.
Vierailija kirjoitti:
Olin yläkoulussa töissä. Kasin pojat luuli että olen nuorempi kuin mua 15 v nuorempi kollega. En ole nuoren näköinen ja kollega on hoikka ja kaunis. Itsellä lapsia kollegalla ei. Tunsin teinien maailman ja esim. pelaan itsekin.
Teinit on täysin sokeita kaikkia yli 30 vuotiaita kohtaan
No sama se on toisinkin päin. Olen itse 52v ja mun silmiin 30-vuotiaat ja nuoremmat näyttää ihan lapsilta. Ei niistä 20-30-vuotiaista pysty sanomaan onko 22 vai 25 vai 28.
Aika epäilyttävää, jos pitää miettiä, pitääkö alaikäiset sinua hyvännäköisenä.