Lapsen nätti opettaja
Olen siis eronnut (mies) ja neljäsluokkalaisen poikani opettajan kanssa ollaan tultu hyvin juttuun. Hän on opettanut poikaa yhden vuoden ja vastaa viesteihin aina saman päivän aikana ja käyttää paljon hymiöitä. voi tietysti olla että vaan työn puolesta ystävällinen. En ole tietenkään lähetellyt viestejä kesällä mutta jos nyt syksyllä keksisi taas tikusta asiaa. siis käsittääkseni ihan sinkku kyseessä eikä ole sormusta tai mitään. ja hän tuntee meidän perheen jo ja on hyvä opettaja ja pitää pojastakin. Että rohkenisiko pyytää kahville vai ahdistuisiko hän tuollaisesta?
Kommentit (246)
Rohkeasti vaan viestien avulla tunnustelemaan. Kerro että oli mahtavat säät viikonloppuna ja että olitte todella mukavalla rannalla tms.
Siitä paljonko vaivaa hän pistää vastauksiin voi tulkita kiinnostuksen tason. Hymiö vastauksena pitkään tekstiin on merkki siitä että kiinnostus ammatillinen. Mutta kysymys on että haluaako hän ylläpitää ja jatkaa ei ammatillista keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Voi opettajaparkoja.
Että tällaistakin riesaa heillä on.
Eiköhän tämä ole uusi versio klassisesta trollauksesta "kaupankassa hymyilee minulle aina sillein tiedäthän..."
Vierailija kirjoitti:
Oli tämä aloitus provo tai ei, mutta häiritsevän monessa viestissä on jotain dick pick-juttuja. Kukaan nainen EI HALUA mitään dick pickejä.
Koska jengi ottaa avauksen trollauksena, niin vastaavat trollaten. Hupiketju, jota ei kannata ottaa vakavissaan.
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi kätevää, ope voisi illalla opettaa lasta ja yöllä isiä!
No niin, otetaan kertauksen vuoksi vielä uudestaan!
Tämä.
Tukiopetusta!
Vierailija kirjoitti:
Oli tämä aloitus provo tai ei, mutta häiritsevän monessa viestissä on jotain dick pick-juttuja. Kukaan nainen EI HALUA mitään dick pickejä.
Ei kai kukaan tosissaan ota lähetä wilman kautta tyylikäs mustavalkokuva mulkusta -neuvoja. Nehän on läppää vaan, kuten aloitus.
On luonnollisinta aloittaa suhde sellaiseen ihmiseen, johon luonnollisesti tutustuu.
No kai voit tapailla häntä niin kuin yh:t yleensä aina ensin tapailee eli ilman lapsia vaikka vuoden ja useinhan ope vaihtuu 5-6lk toiseen
. Ja jos ei vaihdu niin sitten kertoo asian pojalle ja tuskin nyt sitten heti suhde kaatuu ja jos kaatuu jatkossa niin pojalla koko ajan vähemmän aikaa ko. opettajan kanssa ala-astetta. Pojanhan ope jo tuntee niin sinänsä ei ole kiire häntä esitellä.
Provohan tuo aloitus on. Tosimaailmassa olisi opettajalla hankalaa, jos joutuisi kaikenlaisten pervojen ahdistelemaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanon, että unohda!
Voisitko vähän avata että miksi?
ap
Superkiusallista opettajalle, jos hän ei ole kiinnostunut ja joutuu tästä lähtien joka hiton kommunikaatiossa keskittymään siihen, ettei anna vahingossa mitään vääriä viestejä. Vaan todella rasittavaa.
Enemmän ihmettelen sitä, että oletko ajatellut asiaa lapsesi kannalta? Mitä hän tykkäisi tuosta, miten se vaikuttaisi häneen?
Sinänsä olen kyllä rakkauden löytämisen kannalla, mutta opettajalla on kiusallinen välikäsi tuossa tilanteessa (pitää olla koko ajan tekemisissä ja kohtelias) että hänen on todella vaikea kieltäytyä huomiosta. Eli sanoisin että kannattaisi katsoa josko asiat etenevät omalla painollaan. Kyllä nainen huomaa jos mies on kiinnostunut ja voi näyttää vihreää valoa, tai teeskennellä "ettei huomaa mitään". Eli naisia ei tarvitse iskeä halolla päähän näissä asioissa... Huomaavat kyllä vihjeet. Eli anna tapahtua luonnostaan ja jätä suora treffipyyntö välistä niin kauan kun on lapsesi opettaja, sanoisin.
Itse varmaankin osaat jotenkin arvioida että onko ope enemmän kuin perusystävällinen. Vaikuttaa kuitenkin siltä että itse olet jo liekeissä.
Lapsen takia odottaisin minkäänlaisen liikkeen tekemisessä lapsen kutosluokan kevätjuhlaan (ellei ope vaihdu ennen sitä). Pari vuotta kärvistelet ja sitten tee siirtosi.
Kutsu kahville. Jos ei halua, niin homma oli siinä.
Onko elämäntilanteenne muuten sama? Jos olet paljon opettajaa vanhempi, niin sitten ei ehkä noteeraa sinua. Minua kysyi 15 vuotta minua vanhempi pomoni yhteen tilaisuuteen aveciksi. En mennyt ja seuraavissa Yt: ssä tuli kenkää. Sinulla on jo lapsi. Moni haluaa lapsettoman kumppanin. Lapsesi voi ottaa tilanteen raskaasti. Jos pitää opettajasta ja kokee, että opettaja ns. kuuluu hänelle. Voi olla kova paikka, jos hänestä tulisi tyttöystäväsi. Kannattaa ainakin odottaa, että lapsen ope vaihtuu.
Täällä pyörii tämä reaGtiomies sekä aloittajana että dickpick-/panoviestien kirjoittajana. Joku sekopää keskustelee itsensä kanssa, vastailee hävyttömiä omaan aloitukseensa. Kuka mistäkin kicksinsä saa - ei voi kuin ihmetellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanon, että unohda!
Voisitko vähän avata että miksi?
ap
Superkiusallista opettajalle, jos hän ei ole kiinnostunut ja joutuu tästä lähtien joka hiton kommunikaatiossa keskittymään siihen, ettei anna vahingossa mitään vääriä viestejä. Vaan todella rasittavaa.
Enemmän ihmettelen sitä, että oletko ajatellut asiaa lapsesi kannalta? Mitä hän tykkäisi tuosta, miten se vaikuttaisi häneen?
Sinänsä olen kyllä rakkauden löytämisen kannalla, mutta opettajalla on kiusallinen välikäsi tuossa tilanteessa (pitää olla koko ajan tekemisissä ja kohtelias) että hänen on todella vaikea kieltäytyä huomiosta. Eli sanoisin että kannattaisi katsoa josko asiat etenevät omalla painollaan. Kyllä nainen huomaa jos mies on kiinnostunut ja voi näyttää vihreää valoa, tai teeskennellä "ettei huomaa mitään". Eli naisia ei tarvitse iskeä halolla päähän näissä asioissa... Huomaavat kyllä vihjeet. Eli anna tapahtua luonnostaan ja jätä suora treffipyyntö välistä niin kauan kun on lapsesi opettaja, sanoisin.
Eihän juttu noin menisi. Järkevät aikuiset ihmiset lopettavat tutustumisyritykset siihen, jos vastapuolta ei kiinnosta. Siis jos tämä ope kertoo aplle, että ei ole kiinnostunut, se on tietysti ok aplle. Ja asiat hoidetaan asiallisesti jatkossakin. Eihän tässä ole teineistä kyse. Tietty täällä vastailevat ovat monet varmaan tosi nuoria.
Mä voin avata: olet varmasti ylitulkinnut: hymiöiden käyttö, viesteihin nopea reagoiminen, ystävällinen käytös ja hymyily ei ole flirttaamista vaan ihan normaalia arkipäivän kohteliaisuutta. Kuvailit juuri normi alakoulun opettajaa. Unohda koko juttu. Lahjojen suhteen sanon että ei kannata. Eihän ne edes saa vastaanottaa mitään lahjoja kun voidaan epäillä lahjusten ottamisesta.
Kaikki mitä opettaja on tehnyt, hän on voinut tehdä työn puolesta.
Jos viestittely on tapahtunut pelkän wilman tjms. kautta ei välttämättä tässä ole ollut mitään keissiä. Mutta. Sinun tilanteessasi laittaisin hyvin asiat selväksi tekevän viestin.
"Olen ollut iloinen juuri siitä että sinä olet "pikku-petterin" opettaja. Tämä on hyvin vaikea asia muotoilla, enkä halua laittaa sinua vaikeaan tilanteeseen. Mutta jos sinulla olisi aikaa esimerkiksi joululomalla (27.12. klo 17;32) , tarjoaisin sinulle mielelläni kahvit Fazerin kahvilassa."
Tässä siis kutsu kahveille riittävän kauas, että ehtii ajatella asiaa, Pyydetään jo etukäteen anteeksi, ja aluksi annetaan se positiivinen signaali. Tarkka kellonaika voisi olla absurdia huumoria viestittävä yksityiskohta. Mutta tuotakaan viestiä en laittaisi ennenkuin olisin varma siitä että sinkkustatus on varma.
Oma on soppasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä kahdenkeskistä tapaamista lapseesi liittyen 🤔
tämä voisi toimia. Poika on ihan hyvä koululainen ja saa keskivertoja arvosanoja mutta lukemisen kanssa on vaikeaa kun sitä ei meinaa millään saada lukemaan mitään jos ei väkisin pakota. niin siitä voisi pyytää tapaamista. voisi vaikka viedä jotain pientä mukana kiitoksena palaverista ja katsoa sitten reagtiota
ap
ReaKtiota. Reagoida.
Tätä pervo paskaa voi julkaista täällä ja asialliset keskustelut poistetaan?