Lapsen nätti opettaja
Olen siis eronnut (mies) ja neljäsluokkalaisen poikani opettajan kanssa ollaan tultu hyvin juttuun. Hän on opettanut poikaa yhden vuoden ja vastaa viesteihin aina saman päivän aikana ja käyttää paljon hymiöitä. voi tietysti olla että vaan työn puolesta ystävällinen. En ole tietenkään lähetellyt viestejä kesällä mutta jos nyt syksyllä keksisi taas tikusta asiaa. siis käsittääkseni ihan sinkku kyseessä eikä ole sormusta tai mitään. ja hän tuntee meidän perheen jo ja on hyvä opettaja ja pitää pojastakin. Että rohkenisiko pyytää kahville vai ahdistuisiko hän tuollaisesta?
Kommentit (246)
Itse työskentele päiväkodissa ja olen kaikille ystävällinen, hymyilen ja nauran paljon. Kuuluu työnkuvaan. En usko, että sinunkaan kohdalla on kyse muusta. Sinuna en lähtisi yrittämään yhtään mitään. Jos nainen oikeasti olisi kiinnostunut, hän antaisi kyllä jonkin merkin. Älä vaan mene koskettelemaan. Voit tuhota sillä koko elämäsi. Nykyään ollaan tosi tarkkoja sellaisesta.
Aloittajalle ei kelpaa sana ei. Ihan sama mitä täällä joku koittaa sanoa, niin aina löytyy syy miksi pyytää ulos. Creepy.
Sääliksi käy opettajia.
Ehkä tapaatte lapsen käytyä koulunsa. Jos niin on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanon, että unohda!
Voisitko vähän avata että miksi?
ap
Kuka opettaja huolisi vätylän joka ulisee asioitaan aihe vapaa-palstalla?
Olet kyllä yksi saakelin apina.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä hämmentävää lapselle varsinkin jos suhde ei toimisikaan.
Tämä. Suhdetta voi alkaa haihattelemaan aikasintaan vasta, kun lapsi ei enää ole kyseisen opettajan oppilas.
Kuvittelet vain viestien perusteella, että olisi kiinnostunut ja yrität saada vahvistusta kuvitelmallesi kysymällä täältä neuvoja. Et voi päätellä tuossa tilanteessa onko kiinnostunut sinusta, ystävällisyys on eri asia kuin kiinnostus. Joten anna olla, jos ei oikeasti ole ollut mitään kiinnostukseen viittaavaa ja viestien kautta sitä ei voi nähdä suoraan, jos ei niin lue suoraan niissä viesteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JooEi. Olen itse ope, enkä ikinä alkaisi suhteeseen oppilaan isän kanssa.
Hienoa, että teitä eettisiä opettajia on enemmistö!
Lapsi pitää tietty laittaa toiseen kouluun...
Minkälainen aikuinen on niin itsekäs, että laittaa lapsensa vaihtamaan koulunsa ja koulukaverinsa, jotta voisi itse aloittaa sutinansa lapsen vanhemman kanssa? Ei kai kukaan herranen aika tosissaan tällaista mieti edes?? Kyllä jotkut ihmiset on ihan sietämättömän itsekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen aikuinen on niin itsekäs, että laittaa lapsensa vaihtamaan koulunsa ja koulukaverinsa, jotta voisi itse aloittaa sutinansa lapsen vanhemman kanssa? Ei kai kukaan herranen aika tosissaan tällaista mieti edes?? Kyllä jotkut ihmiset on ihan sietämättömän itsekkäitä.
Tai millainen opettaja on niin itsekäs, että lapsen pitää vaihtaa koulua..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile hipaista varovaisesti käsivarresta ja katso miten reagoi
En minä nyt iholle tunge mutta ovia olen pitänyt auki. aina se hymyilee ja kiittää
ap
Tämä nyt ei kerro yhtikäs mitään muuta kuin että hänellä on käytöstapoja. Minäkin teen noin kaikille miehille, jotka pitävät minulle ovea auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai millainen opettaja on niin itsekäs, että lapsen pitää vaihtaa koulua..
Pitää tietysti muuttaa pari kertaa, jotta lapsen koulukin vaihtuisi muutaman kerran. Sillä tavalla se ei pistä niin silmään.
Toi on huvittavaa, että kun nykyään opastetaan kaikissa palveluammateissa tms olemaan asiakkaille kohtelias ja hymyilemään, niin on paljon miehiä, jotka kuvittelevat siinä ystävällisyydessä olevan jotain suurempaa kiinnostusta. Ihan yleinen juttu esim kaupan kassoilla, kahviloissa, ravintoloissa jne. Heti alkaa äijä miettimään, että mitä jos...
Niinpä niin.
Sehän on tutkittu tosiasia, että miehet yliarvioivat varsinkin kauniiden naisten heitä kohtaan osoittaman kiinnostuksen.
Opettaja todennäköisesti haluaa älykkään kumppanin.
Toisaalta. Voi jäädä hyvä ihmissuhde kokematta. Etenisin, mutta varovasti.
Lapsen kannalta erittäin huono idea lähestyä, oli lopputulos mikä tahansa.
Oletko itse tarpeeksi tasokas opelle?
Mun ala-asteella yhden tyttöoppilaan vanha juoppo isä lähetti kauniille ja fiksulle nuorelle naisopettajalle omenankukkaoksan keväällä. Lapsi joutui tuomaan sen kouluun isän terveisin. Jopa minua, kolmasluokkalaista, myötähävetti.
Tässä on varmaan sama tilanne, kun nuorena miehenä työskentelin baarimikkona. Olin asiakkaille ystävällinen, hymyilin ja jos oli aikaa ja asiakkaalla halua, heitettiin läppää.
Usein sitten naiset käsitti sen sellaisena signaalina, että olisin kiinnostunut heistä. Pilkun aikaan usein heitä jäikin siihen tiskille notkumaan ja pyytämään mukaan jatkoille. Minä siis tein vain työtäni ja vastapuoli käsitti asiat väärin.
Ehkä ap:lla on nyt myös joku väärinkäsitys tästä open kiinnostuksesta.
Tähän nimenomaiseen tapaukseen en ota kantaa, mutta ettekö ole nyt hieman turhan jyrkkiä tuomitessanne opettajan ja oppilaan vanhemman suhteen täysin?
Kyllä kahden vapaan aikuisen ihmisen välille voi ja saa muodostua suhde, vaikka toisen ammatti/asema olisi mikä hyvänsä eikä sen tarvitse olla lapselle mitenkään traumaattista.
Harkintaa ja viisautta näissä tietenkin on syytä käyttää.
Jos se opettaja onkin kiinnostunut siitä lapsesta?
Olisiko vaikka lapselle traumaattista? Tuttu ja luotettava opettaja yhtäkkiä vamppaakin sun isän.