Lapsen nätti opettaja
Olen siis eronnut (mies) ja neljäsluokkalaisen poikani opettajan kanssa ollaan tultu hyvin juttuun. Hän on opettanut poikaa yhden vuoden ja vastaa viesteihin aina saman päivän aikana ja käyttää paljon hymiöitä. voi tietysti olla että vaan työn puolesta ystävällinen. En ole tietenkään lähetellyt viestejä kesällä mutta jos nyt syksyllä keksisi taas tikusta asiaa. siis käsittääkseni ihan sinkku kyseessä eikä ole sormusta tai mitään. ja hän tuntee meidän perheen jo ja on hyvä opettaja ja pitää pojastakin. Että rohkenisiko pyytää kahville vai ahdistuisiko hän tuollaisesta?
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä kahdenkeskistä tapaamista lapseesi liittyen 🤔
tämä voisi toimia. Poika on ihan hyvä koululainen ja saa keskivertoja arvosanoja mutta lukemisen kanssa on vaikeaa kun sitä ei meinaa millään saada lukemaan mitään jos ei väkisin pakota. niin siitä voisi pyytää tapaamista. voisi vaikka viedä jotain pientä mukana kiitoksena palaverista ja katsoa sitten reagtiota
ap
Älä ainakaan kirjallisesti lähesty. Ei opettaja innostu noin kirjoitus- ja kielioppitaidottomasta. Minimissään pilkkusäännöt pitää kerrata, ennen kuin opettajalla mitään kirjoittaa.
Ei hän ole tuollainen tuomitseva. koskaan ei ole sanonut mitään kirjoittamisestani. niin kuin sanoin niin aina vastaa hymiöillä myös
ap
Hassuja nämä jotka sanovat ettei opettaja millään voi pitää ihmisestä jolla ei ole kirjoitussäännöt hallussa. Useinkin käy niin että pariskunnat täydentävät toisiaan jollain lailla.
Nuorena olin kai itsekin hieman jyrkkä mutta elämä avaa silmät tällaisille asioille.
JooEi. Olen itse ope, enkä ikinä alkaisi suhteeseen oppilaan isän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä kahdenkeskistä tapaamista lapseesi liittyen 🤔
tämä voisi toimia. Poika on ihan hyvä koululainen ja saa keskivertoja arvosanoja mutta lukemisen kanssa on vaikeaa kun sitä ei meinaa millään saada lukemaan mitään jos ei väkisin pakota. niin siitä voisi pyytää tapaamista. voisi vaikka viedä jotain pientä mukana kiitoksena palaverista ja katsoa sitten reagtiota
ap
Älä ainakaan kirjallisesti lähesty. Ei opettaja innostu noin kirjoitus- ja kielioppitaidottomasta. Minimissään pilkkusäännöt pitää kerrata, ennen kuin opettajalla mitään kirjoittaa.
Ei hän ole tuollainen tuomitseva. koskaan ei ole sanonut mitään kirjoittamisestani. niin kuin sanoin niin aina vastaa hymiöillä myös
ap
Harva opettaja antaa vanhemmille palautetta näiden kirjoitustaidoista. Vaikka aihetta ehkä olisi, moni vanhempi ottaisi sen suoranaisena vittuiluna.
Jos olisin sinä niin koittaisin törmätä häneen vapaa-ajalla. Siis jossain kaupassa yms. Silloin ei olisi mitään työroolia päällä vaan näkisit miten hän suhtautuu sinuun muuten kuin lapsesi opettajana. Jos jäisi juttelemaan muutakin kuin nopeat moit niin sinulla voisi olla mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin sinä niin koittaisin törmätä häneen vapaa-ajalla. Siis jossain kaupassa yms. Silloin ei olisi mitään työroolia päällä vaan näkisit miten hän suhtautuu sinuun muuten kuin lapsesi opettajana. Jos jäisi juttelemaan muutakin kuin nopeat moit niin sinulla voisi olla mahdollisuus.
ettei se sitten vaikuttaisi stalkkaukselta? paras olisi jos tietäisi jotain samoja harrastuksia niin voisi mennä mukaan ja kohdata "luonnollisesti"
ap
Opettajaan ihastuminen on aika normaalia. Se pitää kuitenkin jättää ihastumisen tasolle. Näpit pitää pitää irti niin oppilaiden, kuin isien.
Mikäli olet noin onnettoman aloitekyvytön nahjus on varmasti viisaampaa, että unohdat koko asian.
Olisitko parisuhteessakin, ja elämässä yleensä, samanlainen epävarma ja saamaton hissukka?
Että kaikki pitää kysyä muilta. Kasvata hyvä mies pallit itsellesi niin naiset ovat sulaa vahaa edessäsi.
- sigma-
Mä olen opettaja ja olen ollut nyt pari vuotta onnellisessa suhteessa oppilaan isän kanssa. Itse vieläpä iskin miehen 😅 En näe mitään ongelmaa siinä jos kaksi vapaata ihmistä haluaa tutustua toisiinsa ja löytää toisistaan kumppanit itselleen.
Elämässä kannattaa olla rohkea, eipä sitten kaduta, ettei edes yrittänyt. Keksit varmaan keinon lähestyä. Opettajat ovat aivan tavallisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen opettaja ja olen ollut nyt pari vuotta onnellisessa suhteessa oppilaan isän kanssa. Itse vieläpä iskin miehen 😅 En näe mitään ongelmaa siinä jos kaksi vapaata ihmistä haluaa tutustua toisiinsa ja löytää toisistaan kumppanit itselleen.
No hyi, ei voi olla ammattieettisesti oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on, miksei olisi. Et taida tietää ammattietiikasta mitään oleellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan silloin, jos lapsi on edelleen tämän opettajan luokalla. Ap:n kirjoittama reagtio on kyllä ehkä opettajalle liikaa.
Pyydä kahville, mutta älä loukkaannu mahdollisista pakeista. Ystävällisyydestä ei voi päätellä yhtään mitään, se kuuluu ammattirooliin. Kun kysyt niin saat tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on, miksei olisi. Et taida tietää ammattietiikasta mitään oleellista.
Totta kai tiedän, olen itse koulussa erityistyöntekijänä ja tiedän tasan tarkkaan, että henkilökunnan ei ole ok sekaantua vanhempiin.
Hän saattaa olla myös romanttisesti kiinnostunut, tai sitten ei. Ei voi tietää. Hän ei ainakaan opettajana aloitetta tee vaikka olisi kuinka kiinnostunut, vaan sinun täytyy, kyse on vain siitä että miten. En suosittelisi missään tapauksessa mitään 2v leirikouluodottelua, siinä ajassa voi olla ettei hän todellakaan ole enää sinkku, jos siis on varmasti nytkään, se olis hyvä jotenkin selvittää. Olis hyvä jos sattumalta törmäisit häneen kauppakeskuksessa tms ja jutustelisit ja pyytäisit kahville siinä hetkessä luontevasti, hänen reaktio siihen on varmasti aika kertova. Jos hän sanoo että on varattu tai muuta vastaavaa kieltäytymistä niin voi sanoa että juu ihan ystävällisessä mielessä vaan tietysti halusit opettajan kanssa jatkaa hetken juttua vaan. Toki tämä toimii vaan jos tiedät missä hän asuu ja mitkä on lähikaupat yms missä käy.
Vierailija kirjoitti:
JooEi. Olen itse ope, enkä ikinä alkaisi suhteeseen oppilaan isän kanssa.
Hienoa, että teitä eettisiä opettajia on enemmistö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile hipaista varovaisesti käsivarresta ja katso miten reagoi
En minä nyt iholle tunge mutta ovia olen pitänyt auki. aina se hymyilee ja kiittää
ap
Flirttailet hissuksiin lisäten kunnes positiivinen palaute jää tulematta. Tuo hipaisu on vaaraton, kun teet sen oikein. Opettele flirttailemaan. Liian suurta hyppyä ei pidä tehdä, treffipyyntö on jo pitkälle menevä, pitää olla enemmän palautetta ensin.