Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu, että kaikilla muilla tradenomeilla on kunnon ura

Vierailija
13.08.2022 |

Tuntuu, että kaikilla muilla tradenomeilla on hyvä työpaikka, mielenkiintoiset työtehtävät ja järkevä palkka.

Itsehän olen valmistunut jo keväällä 2017, mutta työskentelen yhä edelleen tilitoimistossa kirjanpitäjänä. Olen tosin ollut myös määräaikaisena Verohallinnossa. Palkka tässä työssä on kokonaiset 2100 euroa.....Palkka on paska ja koko työ on paskaa, eikä koko taloushallinto oikeastaan edes kiinnosta minua. Nyt tosin olen onneksi hoitovapaalla, ja saatan olla tällä menolla vielä pidempäänkin, sillä en jaksa tuohon enää alata.

Nyt pitäisikin keksiä seuraava siirto. Ideoita? Jotain hinta-laatusuhteeltaan järkevää. :D

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa paskaa se on muillakin. Olen tehnyt töitä jo 20 vuotta, mutta urakehitys ei etene, vaikka olen jo ajat sitten kehittynyt nykyisestä työnkuvasta ulos

Vierailija
2/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole edes saanut koulutustani vastaavaa työpaikkaa.... olen hakenut jo monta vuotta, mutta koska työskentelen ihan eri alalla (viimeiset 20 vuotta), ei työhakemuksiani edes vilkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi. Olen käynyt kauppakorkean mutta samalla tavalla meitäkin on taloushallinnon tylsissä töissä ja jopa asiakaspalvelullisissa tehtävissä. Kaikille ei vaan riitä niitä toimarin paikkoja.

On sentään töitä :D

Vierailija
4/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tradenomi ja puhelinmyyjänä.

Vierailija
5/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Monta tuntemaani on verovirkalijana ja työvoimaneuvojana tai perussihteerinä (en muista mikä se uusin nimitys on). Itse en saanut mitään kunnon työtä, joten kouluttauduin kokonaan eri alalle tekniikkaan toisen amk-tutkinnon aikuiskoulutuksessa ja sitten sain.  

Vierailija
6/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo koulutusta vastaava homma.

Moni joutuu esim kaupan kassalle tms. Tradenomeja on liikaa.

Vierailija
7/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on edetty asiakaspalvelutyypistä assistentiksi vajaassa 20 vuodessa. Varsinainen urakiito :) Sinänsä kyllä pidän omista vaihtelevista ja osin suht. vaativista assarin tehtävistä (johdon assarin hommaa ja vaikka mitä muuta), että en valita. Enkä edes kaipaa uraa, pikemminkin voisin vaihtaa vähemmän vaativiin ja sitoviin tehtäviin.

Omat, vanhat koulukaverini ovat suurin osa ihan perushommissa assareina/sihteereinä, pankissa, tilitoimistossa, ostajana, controllerina tms. Jokunen on sit markkinointijohtaja, pankinjohtaja tai muuta vaativampaa hommaa, mutta harva.

Vierailija
8/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se koulutusta vastaa, mutta palkka on naurettava kiireeseen, työn määrään ja vaativuuteen nähden.

Ap

Vierailija
9/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 2013 valmistunu ja kirjanpitäjänä (KLT) tilitoimistossa täällä.

Tosin palkka on 3290. Kokemusvuosia on kyllä reilusti enemmän minulla, mutta alkupalkka oli 1700 aikanaan. Aika "jumissa" tässä tehtävässä, ei erityistä mielenkiintoa hommaan ollut vuosiin, mutta ei huonompi palkkaisenkaan kehtaisi vaihtaa.

Vierailija
10/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yamk tai yliopistoon samalle alalle.

Vierailija
11/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se koulutusta vastaa, mutta palkka on naurettava kiireeseen, työn määrään ja vaativuuteen nähden.

Ap

Meinasin vielä jatkaa, että tuolla palkallani olisin kyllä valmis tekemään vähemmän vaativia ja -sitovia työtehtäviä (jonkun aiemman sanoja lainatakseni), mutta nykyinen työ tällä palkalla käy kyllä mielenterveyden päälle. Tai sitten olisin valmis vaativampiin työtehtäviin, mutta niistä pitää saada asianmukainen korvaus.

Ap

Vierailija
12/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä siinä on vaativaa? Olen ollut kyseisten järjestelmien suunnittelu ja toteutushommissa ja ei siinä kyllä käyttäjälle enää haasteeksi jää kuin laittaa tunnit ja korvaus oikeisiin laatikoihin, ohjelmistot hoitaa loput.

Vierailija
13/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap tehnyt jo KLT:n? Tee se ja päivitä linkkariin niin työtarjouksia alkaa satelemaan. Olet alipalkattu, joten vaihda edes tilitoimistoon (vaikka etätyö) joka maksaa asiallisesti. 

Vierailija
14/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä siinä on vaativaa? Olen ollut kyseisten järjestelmien suunnittelu ja toteutushommissa ja ei siinä kyllä käyttäjälle enää haasteeksi jää kuin laittaa tunnit ja korvaus oikeisiin laatikoihin, ohjelmistot hoitaa loput.

Sä et näköjään edes osannut lukea aloitusta. Ap ei sanonut olevansa palkanlaskija. URPO! Ja kyllä, myös palkanlaskenta on vaativaa. Se on muutakin kuin niitten tuntien kirjaamista. 

Vierailija
15/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mietit nyt palkanlaskijaa, et kirjanpitäjää.

Eikä se palkanlaskijallakaan noin helppoa ole parhaillakaan ohjelmilla. Ellei nyt kaikki laskettavat satu olemaan kk-palkkalaisia ilman isompia muutoksia.

Vierailija
16/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä kiinnostavia uria niillä muilla on? Olen ajatellut, että tradenomit just tekee jotain tylsiä taloushallinnon hommia.

Vierailija
17/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentäs joku muukin tekee piip palkalla kirjanpitohommia. Itsellä sama palkka ja harkitsen jopa jättäytymistä tyhjän päälle. Tuolla palkalla en elätä perhettä, tilanne on järkyttävä. Ja kaiken lisäksi terveyskin reistailee...

Vierailija
18/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön tradenomi, enkä ole tehnyt päivääkään koulutustani vastaavaa palkkatyötä. Tutkinnon työharjoittelunkin suoritin koulun projektissa.

Vierailija
19/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ap tehnyt jo KLT:n? Tee se ja päivitä linkkariin niin työtarjouksia alkaa satelemaan. Olet alipalkattu, joten vaihda edes tilitoimistoon (vaikka etätyö) joka maksaa asiallisesti. 

Noita hommia tekee ihmiset ihan jopa peruskoulupohjalta. Tietysti kokemuksen myötä tulee myös alan asiantuntemusta mutta realistinen maksimipalkka tuosta työstä on 2600€/kk kenelle tahansa, ei siellä makseta koulutuksesta vaan itse työstä.

Vierailija
20/58 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 2013 valmistunu ja kirjanpitäjänä (KLT) tilitoimistossa täällä.

Tosin palkka on 3290. Kokemusvuosia on kyllä reilusti enemmän minulla, mutta alkupalkka oli 1700 aikanaan. Aika "jumissa" tässä tehtävässä, ei erityistä mielenkiintoa hommaan ollut vuosiin, mutta ei huonompi palkkaisenkaan kehtaisi vaihtaa.

Mielestäni kohtuullinen palkka tai jopa hyvä. Itse olisin ainakin tyytyväinen. Mutta siitä huolimatta harva varmaan tilitoimistossa vuosikymmeniä jaksaa. Oman työpaikkani myyminen eräälle nimeltä mainitsemattomalle isolle tilitoimistoketjulle oli kyllä viimeinen niitti, niin minulle, kuin valtaosalle työkavereistani...

Ap