Mies ei halua että alan urheilla
Ajattelin alkaa salilla käymään. Miehen mielestä se on typerää. Ihmettelen tätä vastustusta.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä salilla käymistä. Miksei samalla rahalla voi ostaa painoja ja muuta härpäkettä kotiin ja treenata? Ohjeita ja tekniikoita on netti täynnä ilmaiseksi.
Siksi koska naapuri voi luulla ,että ei käy kuin kaupassa.😂
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että alat ap "urheilla" salilla etkä tee jotain mistä oikeasti kunto ja lihasvoima kehittyy. Ne muut jutut ei sovellu naisille koska ne on vähän raskaita.
Mä keräsin naisena tällä viikolla töissä lavoja joilla oli mm. 20 kilon pahvilaatikoita täynnä säilykkeitä, 25 kilon suolasäkkejä yms. sellaisia isoja eurolavoja. Nostelin myös korkeilta lavoilta 13-20 kilon hevituotteita lavoille, täysiä lihalaatikoita ja kurottelin sinne tänne. Olen 36v naiseksi ollut koko ikäni urheilullinen.
Äsken mm. sairastin koronan joka veti petiin pariksi viikoksi. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja siitä tulee kaikenlaista oiretta. Olen viimeiset 20 vuotta ollut myös masentunut ja ahdistunut, mutta **ttu mulla ei ole tekosyitä inistä ja olla heikko, mikä on sun tekosyysi vikistä aikuisille naisille jollain nettifoorumilla?
Jos mä en tekisi työtäni niin sä pureksisit himassa kynsiäsi kun muutakaan ei olisi. Mun kovalla työllä tienaamilla veroilla ostat kaljaa ja kitiset netissä, naisia haukkuva vätys.
Laitapa huomenna kello soimaan klo 03.45, mene sitten parin tunnin lenkille ja seuraavat pari tuntia nostelet painoja. Sitten tiedät mitä on olla minä, pieni siro heikko nainen. Heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että alat ap "urheilla" salilla etkä tee jotain mistä oikeasti kunto ja lihasvoima kehittyy. Ne muut jutut ei sovellu naisille koska ne on vähän raskaita.
Mä keräsin naisena tällä viikolla töissä lavoja joilla oli mm. 20 kilon pahvilaatikoita täynnä säilykkeitä, 25 kilon suolasäkkejä yms. sellaisia isoja eurolavoja. Nostelin myös korkeilta lavoilta 13-20 kilon hevituotteita lavoille, täysiä lihalaatikoita ja kurottelin sinne tänne. Olen 36v naiseksi ollut koko ikäni urheilullinen.
Äsken mm. sairastin koronan joka veti petiin pariksi viikoksi. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja siitä tulee kaikenlaista oiretta. Olen viimeiset 20 vuotta ollut myös masentunut ja ahdistunut, mutta **ttu mulla ei ole tekosyitä inistä ja olla heikko, mikä on sun tekosyysi vikistä aikuisille naisille jollain nettifoorumilla?
Jos mä en tekisi työtäni niin sä pureksisit himassa kynsiäsi kun muutakaan ei olisi. Mun kovalla työllä tienaamilla veroilla ostat kaljaa ja kitiset netissä, naisia haukkuva vätys.
Laitapa huomenna kello soimaan klo 03.45, mene sitten parin tunnin lenkille ja seuraavat pari tuntia nostelet painoja. Sitten tiedät mitä on olla minä, pieni siro heikko nainen. Heh heh.
Hatunnosto sulle! Minä vaihdoin alaa juurikin näiden selkävaivojen takia. Pakko alkaa toimia, tai muuten menee työkyky tähänkin nykyiseen hommaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hatunnosto sulle! Minä vaihdoin alaa juurikin näiden selkävaivojen takia. Pakko alkaa toimia, tai muuten menee työkyky tähänkin nykyiseen hommaan. Ap
Kiitos, hattua nostan myös sulle kun jaksat kuntoutua ja pitää huolta kehostasi. Sehän se on parasta jos ennaltaehkäisee kipuja järkevillä toimilla. Tässäkin maassa sosiaali- ja terveydenhuollon sektorikin veisi paljon vähemmän rahaa jos ihmiset huolehtisivat terveydestään paremmin.
Eikä osata katsoa kokonaisuutta vaan tartutaan lillukanvarsiin. Onhan kaikki liike hyvästä jos se on säännöllistä. Sitten on nämä trōllit täällä joita voi välttää lähinnä kirjoittamalla täällä aamuseitsemältä kun ovat vielä nukkumassa eilisiltaista pöhnäänsä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä salilla käymistä. Miksei samalla rahalla voi ostaa painoja ja muuta härpäkettä kotiin ja treenata? Ohjeita ja tekniikoita on netti täynnä ilmaiseksi.
Siksi koska naapuri voi luulla ,että ei käy kuin kaupassa.😂
En nyt ymmärtänyt esimerkkiä tässä yhdessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän typerää. Voisit käyttää aikasi fiksumminkin.
Kuten miten?
Voisit opetella soittamaan uutta soitinta, opetella uusia kieliä, opetella ohjelmoimaan, lukea kirjoja, tehdä vapaaehtoistyötä jne.
Puhun useampaa kieltä sujuvasti ja luen paljon. Ohjelmointi ei kiinnosta. Palkka taasen on niin huono vaativaan alaan nähden, että menee jo itsessään vapaaehtoistatyöstä. Muita ideoita? Ap
Opiskele avoimesta kursseja, jotka eivät ole omaa alaasi. Esimerkiksi jos olet lääkäri, opiskele taidehistoriaa tai jos olet humanisti, ota kovien tieteiden perusteita.
Miten nämä sulkee pois salilla käynnin. Voihan sitä tehdä molempia. Hyvä on myös pitää fysiikastaan huolta. Ajatuskin rullaa paremmin silloin.
Fysiikasta voi pitää huolta ilman salilla käymistä.
Liikuntaedulla ei opiskella taidehistoriaa tietääkseni. Mitä ehdotat fysiikasta huolta pitämiseksi? Ap
Kilpauinti, triathlon, nyrkkeily
Salilla porukka joko vemputtaa säälittävillä painoilla tai rikkoo itsensä.
Toivottavasti maksoit myös pt:stä
Mitään noita mainitsemiasi lajeja ei tällä selällä harrasteta. Salilla kuuluu ilmainen ohjaus ja ohjelma maksuun. Kiitos vaan huolenpidostasi. Ap
eli nostelet 2kg painoja jotta voit sanoa käyväsi salilla.
Vaikka sitten niin alkuun jos tarvetta ilmenee 😅😅 Paljon sulla muuten nousee penkistä? Mites mave? Ap
Penkki 115, Mavea en tee, mutta kyykky on 190
Penkki on sulla aika vähän. Kerro itsestäsi vähän lisää 😊 Alkoi oikein kiinnostamaan. Käyn nyt koiran kanssa lenkillä, joten en ole heti vastaamassa, mutta lupaan palata rupattelemaan illemmalla, vaikka sillä aikaa kun sauna lämpiää. Ap
Sali on oheisharjoittelua, en "treenaa penkkiä" joten ei ihan hirvittävästi kiinnosta tulokset noissa.
Mutta minua kiinnostaa 😊 Näiden kirjoitusten takana on oltava todellinen liikunta-alan ammattilainen. Mikä sun päälaji on jos sali on oheista? Ap
Ajattelin jo että ap puhuu kilpaurheilusta ja mietin jo mikä laji mahtaa olla kyseessä, mutta aloituksen perusteella kyse on kuntoilusta.
Ap mä ihmettelen miksi sä ihmettelet sen vastausta netissä sen sijaan että oisit keskustellut sen itsensä kanssa sen asenteesta.
Miksi kaikesta pitää tehdä aloitus tänne?
Ei me mitään parisuhdeterppoja olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko vaihtoon, jos alkaa liikaa yrittää rajoittaa elämääsi. Et sinä ole mikään hänen omistama esine. Parisuhde perustuu 24/7 vapaaehtoisuuteen ja siihen, että joka päivä molemmat "valitsevat" olla siinä suhteessa just sen ihmisen kanssa.
Lämmin suositteluni salille sekä hierojalle! Mulla ilmeni selkäkipua, kun pohkeet olivat jumissa. Hierojalla käynti auttoi, saatiin pohkeista jumit pois.
Mulla on ihan rakenteellista vikaa selässä eri muodoissaan. Jos aion työkykyisenä säilyä, niin täytyy alkaa kokeilemaan erilaisia vaihtoehtoja. Leikkaus on edessä jossain vaiheessa joten sitäkin ajatellen on hyvä jos lihakset olisi mahdollisimman hyvässä kunnossa. Myös ortopedi ja fysiatri pitivät salia tosi hyvänä vaihtoehtona. Juoksu ja esim nopeat lajit ovat pahimmat tälle selälle. Ap
No sitä suuremmalla syyllä sun miehen kuuluisi tukea ja tsempata, eikä känistä vastaan, että huono idea, minä en tykkää.
Miehen mielestä varmaan typerää että alat kuntoilemaan ja näyttämään paremmalta? Uhkana kokee. Mikä urheilussa muuten olisi typerää miehen mielestä? Olethan hyvä varmaan tuollaisena mutta varmaan nyt mustasukkaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ap mä ihmettelen miksi sä ihmettelet sen vastausta netissä sen sijaan että oisit keskustellut sen itsensä kanssa sen asenteesta.
Miksi kaikesta pitää tehdä aloitus tänne?
Ei me mitään parisuhdeterppoja olla.
Mistä tänne sun mielestä saa tehdä aloituksen? Eikö tää keskustelupalsta ole. Ja mies on työmatkalla. Keskustellaan toki lisää kun tulee kotiin sieltä vajaan viikon päästä. Ap
Tutun mies oli kans ihme mököttäjä kun tuttu alkoi urheilla. Uskon että siinä on takana jotain sellaista huonommuuden tunnetta kun itse ei jaksa tai saa aikaiseksi. Hölmöä sinällään, kun ei se ole mieheltä pois jos nainen jumppaa. Mutta kaveripiirissä ollut hieman samaa meininkiä siten että kun yksi päättää alkaa elää terveellisemmin ja laihtuu, tuntuu toisesta pahalta kun ei itse siihen halua tai pysty. Kaverille oli hänen kaveri sanonut että "jos sinä nyt sitten laihdut niin minä olen yksi se porukan iso tyttö". Jotain sellaista huonommuuden tunnetta se joillekin tekee.
Minä olin vuosia ylipainoinen ja kun aloin laihduttaa sain melko ikävääkin kommenttia mm.siskoltani. Hän oli niin tottunut olemaan se pieni ja hoikka ja että minä olen se iso ja lihava. Se oli hänelle jonkinmoinen kriisi.
Onneksi mulla on ammattilainen opettamassa 😊 tarvittaessa otan lisätunteja. Ap