Ihmiset jotka matkustaa esim. Kaliforniaan ja New Yorkiin
Ja suurin haave on päästä poseeraamaan Hollywood-kyltin eteen. Tai jonnekin Grand Canyonille.
Aika tusinatouhua. Tylsää ja persoonatonta. Mikä tuossa muka kiinnostaa?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grand Canyon ei ole Kaliforniassa eika Route 66 ole enaa mikaan valtatie.
Mikä vika ä-kirjaimessa? Toimii myös USAssa...
Sita ei tarvita amerikkalaisessa lapparissa. Onko muuta valittamista tai neuvomista?
Voin neuvoa sulle mistä saat sen väliaikaisesti aina käyttöön. Ihan on yhden klikkauksen päässä. Eli ei kovin työläs.
En valitse matkakohteita sillä perusteella ovatko ne suosittuja vai eivät. Vaan mikä minua kiinnostaa.
Haaveilen yhtä lailla suljetun Pohjois-Korean ja Etelämantereen saarten kuin myös Grand Canyonin ja Vapaudenpatsaan näkemisestä.
jenkkimatkoista on jäänyt parhaat muistot
Vierailija kirjoitti:
Mitä se on sinulta pois jos joku haluaa niin tehdä? Onpahan väljempää kun on yksi turisti vähemmän niissä sinun mielenkiintosi kohteissa, joihin itse matkustat.
Oisko päästöt ilmastossa? Vai eikö yksilön ratkaisuilla olekaan enää väliä?
Älä edes kehtaa väittää olevasi vihreä tai huolissasi ilmaston tulevaisuudesta.
Grand Canyon on yksi luonnon suurimmista ihmeistä. Se, että moni muukin haluaa nähdä sen ei tee siitä yhtään tylsää.
Ainut, mikä minua harmittaa, on, kun tuovat luteet mukanaan sieltä Suomeen. Luteet leviävät kerrostaloissa niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiset kävi Jenkeissä ja ajoivat Route 66 valtatien läpi, parin viikon lomallaan.
Oli niin sanottu road trip.Bensiinikin on suhteellisen halpaa siellä.
Mitenhän on sähkön kanssa?
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
Ole ensimmäinen, joka ajaa Route 66:n rannikolta rannikolle täyssähköautolla.
(Mulle provikat sponsorisopimuksista ja nimi Guinness World Records -kirjaan, jos onnistut.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se on sinulta pois jos joku haluaa niin tehdä? Onpahan väljempää kun on yksi turisti vähemmän niissä sinun mielenkiintosi kohteissa, joihin itse matkustat.
Aloittaja on ainakin vihreä, kateudesta.
Olin aikoinaan kuukauden kiertomatkalla ja oli kyllä hienoja maisemia kuten just Grand Canyon, Kalliovuoret, Monument Valley jne...
Valtaosa ei osaa matkustaa kuin kohteisiin jonne on Helsingistä suora lento. Siksi matkat suuntautuu vain eurooppalaisiin pääkaupunkeihin tai tiettyihin suuriin kaupunkeihin. Esim. Tshekkeihin mennessä pakkaudutaan siihen iänikuiseen Prahaan, vaikka maassa olisi muitakin hienoja paikkoja. Englannissa kohteena on aina ja ikuisesti Lontoo, vaikka siellä olisi tarjolla vaikka mitä upeaa keskiaikaista miljöötä (Bristol, Cambridge, York jne.). Saksassa mennään joko karmeaan Berliiniin tai tylsääkin tylseempiin Frankfurtiin tai Kölniin, eikä puhettakaan niistä oikeasti hienoista paikoista.
USA:ssa kohteina on ja pysyy tästä samasta syystä NYC-Miami-Los Angeles-SFO, vaikka Finski yrittää parhaansa mukaan kannustaa ihmisiä myös Chicagoon, Dallasiin tai Seattleen. Yhdellä vaihdolla pääsisi ihan mihin tahansa päin yhdysvaltoja; kohteita on varmaan satoja.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa ei osaa matkustaa kuin kohteisiin jonne on Helsingistä suora lento. Siksi matkat suuntautuu vain eurooppalaisiin pääkaupunkeihin tai tiettyihin suuriin kaupunkeihin. Esim. Tshekkeihin mennessä pakkaudutaan siihen iänikuiseen Prahaan, vaikka maassa olisi muitakin hienoja paikkoja. Englannissa kohteena on aina ja ikuisesti Lontoo, vaikka siellä olisi tarjolla vaikka mitä upeaa keskiaikaista miljöötä (Bristol, Cambridge, York jne.). Saksassa mennään joko karmeaan Berliiniin tai tylsääkin tylseempiin Frankfurtiin tai Kölniin, eikä puhettakaan niistä oikeasti hienoista paikoista.
USA:ssa kohteina on ja pysyy tästä samasta syystä NYC-Miami-Los Angeles-SFO, vaikka Finski yrittää parhaansa mukaan kannustaa ihmisiä myös Chicagoon, Dallasiin tai Seattleen. Yhdellä vaihdolla pääsisi ihan mihin tahansa päin yhdysvaltoja; kohteita on varmaan satoja.
Monet haluavat säästää aikaa vaan ja toisekseen nuo on ihan hienoja paikkoja myös, joten miksi mennä mutkien kautta, jos suoralla lennolla pääsee katsomaan ihan hyviä nähtävyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
helvetin tuliinko säästätte fyffenne?
Koska ainoa mahdollinen matkakohde on tusinakohteet jenkeissä? :D
Route 66 ja muut tässä ketjussa mainitut kohteet etelämannerta lukuunottamatta pääsee kuvaamaan muutamalla tonnilla.
Vastuullisilla kansalaisilla ei ole perillisiä, joten he voivat hyvällä omalla tunnolla kiertää vähän mualimaa.
Käärinliinoissa ei ole taskuja eikä ruumisautossa peräkoukkua (vanha viidakon sananlasku).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilön ratkaisuilla on todellakin väliä.
Oma ratkaisuni on kondomi. Luonnovaroja surutta tuhlailevien jälkeläisten ohella se suojaa minua sukupuolitaudeilta ja mahdollistaa huolettoman elämäni. Ja maailma pelastuu.
Vierailija kirjoitti:
jenkkimatkoista on jäänyt parhaat muistot
Tämä. Siinä on joku jännä juttu: ihan kuin kotiin menisi, vaikka kävisi maassa ekaa kertaa. Jopa se tulohaastattelu osataan hoitaa sillai että jää kiva vaikutelma ja fiilis että on tervetullut. Tosi kiva matkailumaa! Harmi että on nykyään vaan niin kallis.
Itse olin Califoriniassa 40 vuotta sitten 1kk. Pienten lasteni kanssa . Koskan en unohda sitä matkaa oli mahtava. Matkasta on 3 kpl.Kuva albumeja. Mieleläni katson nitä kuivia lämöllä silloin tällöin.Hienoa että matkat ympäri maailmaa halventuneet ja lähes kaikilla mahdolisuus avartaa itseään matkustaa mailmalle lomalla.
Ei minusta kyllä ole tusinatouhua matkustaa New Yorkiin ja poseerata Hollywood-kyltin alla? Aika taitavaa enemmänkin