Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mikä tää pointti on monien jatkuvassa vippikierteessä elävien aikuisten ihmisten kanssa?

Vierailija
11.08.2022 |

Niillä on silti kallis maku. Ei voida ostaa esim. kaupan omien tuotemerkkien (Pirkka, Rainbow) tuotteita vaan hommataan aina kalliimpia brändimerkkituotteita (esim. Apetit). Ikinä ei osteta punalaputettuja ale-tuotteita (esim. -30 - -60%). Ruokaa heitetään surutta roskiin jo ennen kui parasta ennen päiväys tulee vastaan. Ja sitten itketään ja vaikerretaan kun ollaan NIIN köyhiä! Rahat ei riitä mihinkään! Miksi näin?

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä vielä on, että pitää sitä apua pyytää vasta kun on laskut ulosotossa tai just ne sähköt katkeamassa huomenna tai laskun eräpäivä oli toissapäivänä? Eikö sen vertaa osaa laskea tulevaa?

Tuleva talvi voi olla köyhälistölle varsin haastava ihan jo pelkästään sähkölaskujen suuruutta ajatellen. Kannattaisi varmaan yrittää alkaa laittaa rahaa jo sukanvarteen.

Ei. He ajattelevat nimenomaan niin päin, että kaikki tulee kallistumaan niin kovasti, että kaikki raha mikä tulee kannattaa käyttää pois. Muuten voi joutua käyttämään ne rahat vaikka juuri siihen sähkölaskuun.

Eivät voi ymmärtää, miksi "hillota rahoja tilillä" kun ei kerran käytä niitä ulkomaille matkustamiseen tai miksi ei vaikka tilaa joka päivä ravintolaruokaa, kun rahaa kerran on.

Heille olisi hyvä, jos he oppisivat ns. 'laiskuuden' shoppailuun. Että ei yksinkertaisesti jaksa eikä huvita lähteä ostoksille.

Vierailija
102/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompikin perintö olisi tällaisella ihmisellä äkkiä tuhottu. Tosin vanhoihin velkoihin menisi siitä varmaankin leijonanosa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta lottovoitot eikä isot perinnöt. Kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia.

Vierailija
104/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko häpeämättömät ihmiset joutua noihin vaikeuksiin?

Vierailija
105/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät raukat ole niitä fiksuimpia

Palkka- tai tuenmaksupäivänä tuhlataan kaikki kun eihän rahaa kahden viikon päästä mihinkään tarvita.

Veronpalautukset ja kaikki on sitä kuuluisaa ylimääräistä rahaa. Sillä hemmotellaan itseä, kun ei olla kuulemma pitkään aikaan saatu itselle mitään. Se hemmottelu on ihan päätöntä, kunhan vain törsätään johonkin krääsään, jota ei kohta edes muista ostaneensa. Ilkeillään kaverille, että hyvähän sun on kun sulla on säästöjä. No, se sun ylimääräinen raha on juuri sitä, minkä minä pistän aina suoraan säästöön.

Hah! Tuttu vippaili rahaa silloin tällöin 20 euroa ruokaan ja lainasinkin koska maksoi aina seuraavassa kuussa takaisin. Lopetin vippaamasta, kun velka jäi kaksi kertaa maksamatta. Oli niin tiukkaa, ettei voinut maksaa, mutta lupasi hoitaa velan. Sitten sai muistaakseni 5000 euron voiton jostain pelistä ja päivitti asiasta iloisena naamakirjaan. Odotin tietysti että maksaa 40 euron velan heti pois ja kun näin ei käynyt, muistutin asiasta. Tuttu vastasi, että tuo voittohan on ylimääräistä rahaa eikä sitä lasketa. Että hän yrittää kyllä maksaa sitten ensi kuussa. Rahaa ei ole näkynyt mutta vippiä kehtasi pyytää pari kertaa tuon jälkeenkin. 

Vierailija
106/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää suuresti, miksi moni pienillä tuloilla elelevä ulisee sitä, miksi he eivät koskaan pääse lomamatkoille. No, jumankauta, alkaa säästämään vuotta tai jopa kahta ennen sitä reissua! Lähikaupan entinen, nykyään jo eläkkeellä oleva myyjä menee kuukausitolkulla vaikka pelkällä kaurapuurolla, että hän pääsee lähtemään Espanjan Granadaan.

Vierailija
107/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää suuresti, miksi moni pienillä tuloilla elelevä ulisee sitä, miksi he eivät koskaan pääse lomamatkoille. No, jumankauta, alkaa säästämään vuotta tai jopa kahta ennen sitä reissua! Lähikaupan entinen, nykyään jo eläkkeellä oleva myyjä menee kuukausitolkulla vaikka pelkällä kaurapuurolla, että hän pääsee lähtemään Espanjan Granadaan.

Eihän tuo kestopersaukisilta onnistu. Sen sijaan Hesen aterioiden tilaaminen kotiin Woltin kautta kyllä onnistuu.

Vierailija
108/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukevatko ja hyödyntävätkö he eri kauppojen tarjouslehtisiä?

Vierailija
109/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonauran aina kun kuulen itseaiheutetuissa rahavaikeuksissa olevasta tapauksesta joka hikeentyy kun sille ei lainata rahaa.

Vierailija
110/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan punalapputuotteita ja olen nälässä aina viimeiset päivät ennen kuin tulee rahaa. En ole uusia vaatteita ostanut vuosiin, en käy kampaajalla, kosmetologilla enkä ravintoloissa. Pikavippejä olen ottanut, kun olen ottanut työtä vastaan kaukaa kotipaikkakunnalta ja on pitänyt muuttoautot ja takuuvuokrat maksaa. Ei ole himoverotetulla palkalla sitten saanut lyhennettyä koskaan noita pois. Kalliiksi tuli työssäkäynti ja olin tyhmä. Merkkivaatteita ei kuitenkaan ole ja sellaisten ihailulle oon täysin immuuni. Yritän vaan hengissä pysyä.

Vierailija
111/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonauran aina kun kuulen itseaiheutetuissa rahavaikeuksissa olevasta tapauksesta joka hikeentyy kun sille ei lainata rahaa.

Niin, kun tänään saaduista rahoista on maksettu velkarästejä ja loput on jo törsätty viimeistä senttiä myöten ja sitten ollaan naama valkoisena, että millä minä elän seuraavat melkein neljä viikkoa. 

Vierailija
112/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo kestopersaukisilta onnistu. Sen sijaan Hesen aterioiden tilaaminen kotiin Woltin kautta kyllä onnistuu.

Ei ne Woltin kuljetukset mitään ilmaisia ole. Siinä sitä tulee aterioille lisähintsua. Ja näitähän on joilla se mäkkäri on melkein kulman takana mutta silti tilataan himaan vaikka manit on jo melkein lopussa.

Vierailija
113/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan punalapputuotteita ja olen nälässä aina viimeiset päivät ennen kuin tulee rahaa. En ole uusia vaatteita ostanut vuosiin, en käy kampaajalla, kosmetologilla enkä ravintoloissa. Pikavippejä olen ottanut, kun olen ottanut työtä vastaan kaukaa kotipaikkakunnalta ja on pitänyt muuttoautot ja takuuvuokrat maksaa. Ei ole himoverotetulla palkalla sitten saanut lyhennettyä koskaan noita pois. Kalliiksi tuli työssäkäynti ja olin tyhmä. Merkkivaatteita ei kuitenkaan ole ja sellaisten ihailulle oon täysin immuuni. Yritän vaan hengissä pysyä.

Hyvä! Esimerkkitapaus suomalaisesta sisukkuudesta.

Vierailija
114/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne Woltin kuljetukset mitään ilmaisia ole. Siinä sitä tulee aterioille lisähintsua. Ja näitähän on joilla se mäkkäri on melkein kulman takana mutta silti tilataan himaan vaikka manit on jo melkein lopussa.

Niilläkin rahoilla voisi tehdä vaikkapa herkullista makkara- tai jauhelihakeittoa. 

Vierailija
115/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kun tänään saaduista rahoista on maksettu velkarästejä ja loput on jo törsätty viimeistä senttiä myöten ja sitten ollaan naama valkoisena, että millä minä elän seuraavat melkein neljä viikkoa. 

Haloo, pikavippifirma! Tarvitsisin ...

Vierailija
116/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsailet varmaan.Hinnat niille evvk.

Vierailija
117/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, pikavippifirma! Tarvitsisin ...

Ja nopeasti! Itse asiassa HETI!

Vierailija
118/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsailet varmaan.Hinnat niille evvk.

Suurin osa ei lue. He eivät vaivaudu. Silti he valittavat, miten ruoka on Suomessa niin älyttömän kallista. No, niin makaa kuin petaa.

Vierailija
119/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän (ja hyväksyn) esimerkiksi asunto-, auto- ja remonttilainat, mutta en ymmärrä (enkä hyväksy) arkielämän pyörittämistä lainaamalla siihen jatkuvasti rahaa toisilta ihmisiltä.

Vierailija
120/144 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa Porvoon perhesurman vuodelta 2004? Siinä pahoissa velkaongelmissa ollut äiti t a p p o i ensin kaksi lastaan ja miehensä ja lopuksi itsensä. Päällepäin oli näytetty, että rahaa on. Tosiasiassa sitä ei ollutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän