Tuleeko sellaisesta suhteesta jotain missä on eripariset seksihalut? Kannattaako jäädä vai lähteä?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan riippuu kuinka paljon seksihalut eroavat ja miten nämä erot otetaan huomioon. Meillä mies haluaa paljon useammin seksiä kuin minä, mutta pärjää kuitenkin ihan hyvin ilmankin. Mulla taas saattaa seksihalut herätä jos tarpeeksi lämmitellään vaikka aluksi ei tekisi yhtään mieli. Siinä vaiheessa kun mies haluaa seksiä alkaa varovaisesti hyväillä enemmän ja lopettaa heti jos pyydän tai huomaa että en ole ihan innostunut asiasta. Yleensä se kuitenkin tuntuu niin hyvältä että omatkin halut heräävät hyvin äkkiä. Jos miehellä olisi kokoajan seksi mielessä ja pitäisi joka päivä seksiä harrastaa niin en kyllä jaksaisi, mutta tämä on yleensä selvinyt jo ihan tapailuvaiheessa ja sitten juttu kaatunut jo heti kättelyssä siihen että toinen haluaa seksiä liikaa.
Ei toinen halua seksiä liikaa, etkä sinä liian vähän. Mistä ihmeestä tulee tuo tarve määräillä toisten haluista?
Se juttu on kaatunut siihen, että ette sovi toisillenne, että haluatte eri asioita. Ei kummassakaan ole ollut mitään vikaa. Miksi tämä on niin mahdoton ajatus niin monelle?
Moni haluaa seksiä "liikaa" heti kättelyssä eikä kyse niinkään ole seksin määrästä vaan sitä halutaan liikaa eli se määrittää kaiken/menee kaiken muun edelle ja sitä pitäisi olla heti vaikka ei vielä edes tunneta riittävästi.
Silloin tulee tietenkin vaikutelma että toinen on vain seksin perässä ja/tai jokin seksiaddikti joka panee ketä vaan eikä sellaista tapailua monikaan halua jatkaa. Ei ainakaan jos on hakemassa parisuhdetta eikä pelkkää seksiä.
Ainahan se on ollut niin, että miehet haluavat seksiä koko ajan, mutta naiset eivät haluaisi koskaan sitä seksiä mutta naisten on kuitenkin ollut pakko antaa, koska se on ollut miehen oikeus saada seksiä halutessaan. Niin se minusta pitäisi olla nytkin, että jos mies haluaa, niin naisen pitäisi levittää hänelle jalkansa, vaikka nainen ei sitä haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sujunut ainakaan minulla ja seksi tuntui olevan toiselle välttämättömyys. Jatkuva kauna siitä kun "pihtaan" ja "pidän rumana" yms.
Mikä sulla oli sitten oikeasti se syy että et halunnut seksiä vai siis oikeasti oletko vain haluton😅 mielenkiinnosta kyselen
Ap
Oikea syy on se, etten tiedä. Kun aloin miettimään menneisyyttäni niin enpä minä sielläkään kauheasti ole seksin perässä juossut ja olen kaivannut enemmän romanttisia tunteita. Mitä enemmän häneen rakastuin, sen vähemmän seksi oli mielessä.
Sama. Ja mitä enemmän se toinen osoittaa rakkauden/romantiikan sijaan niitä fyysisiä halujaan niin sitä enemmän tulee fiilis, että onkin toiselle vaan reikä kuten olisi ollut niillekin jotka halusi vain seksiä ja jollainen ei koskaan ole kiinnostanut..
Lopulta sitten häviää ne romanttiset tunteet itseltäkin ja sen jälkeen ei ainakaan tee enää mieli seksiä kyseisen kumppanin kanssa.
Tuo liika kiimaisuus ilman muuta hellyyttä/romantiikkaa tai vain väärällä suhdeluvullakin on todella tehokas konsti pilata (orastava) parisuhde.
Moni mies tekee naisestaan haluttoman ihan sillä omalla arkikäytöksellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten seksihalut yleensä lopahtaa lasten ollessa 0-15v. Sen jälkeen ne voi taas palata.
Tää on vaan silloin, jos nainen on lastensa isän kanssa yhdessä. Johtuu siitä, että päivittäin joutuu pettymään miehen kontribuutioon kotiasioissa ja lasten asioiden hoidossa. Sellaista on vaikea haluta. Jotkut ehkä pystyy unohtamaan nuo pettymykset lasten aikuistuttua. En tiedä. Itse erosin ja uutta miestä halusin kyllä ihan hurja paljon. Ei siis johdu suoranaisesti lapsista tai naisen iästä, vaan ihan pelkästään siitä, millainen suhde siihen mieheen on ja millaisena näkee sen miehen.
Tuleeko sinulle jotenkin parempi olo, kun kuvittelet että muiden suhteet ovat yhtä paskoja kuin sinun ja exäsi suhde oli? Miten se sinulta on pois, jos myöntäisit että monilla on hyviä parisuhteita ja onnellisia perheitä?
Nyt en ihan saa kiinni, että miten kiistin hyvien parisuhteiden olemassaolon? Minähän puhuin vain parisuhteista, joissa nainen ei halua miestään silloin, kun lapset on 0-15-vuotiaita. Ne eivät ole hyviä parisuhteita. Tottakai on myös hyviä miehiä ja hyviä suhteita. Niissä on seksiä myös silloin, kun lapset asuvat ovat alaikäisiä (koska kaikki on hyvin ja eivät ole aseksuaaleja, koska ovat lapsetkin tehneet).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan riippuu kuinka paljon seksihalut eroavat ja miten nämä erot otetaan huomioon. Meillä mies haluaa paljon useammin seksiä kuin minä, mutta pärjää kuitenkin ihan hyvin ilmankin. Mulla taas saattaa seksihalut herätä jos tarpeeksi lämmitellään vaikka aluksi ei tekisi yhtään mieli. Siinä vaiheessa kun mies haluaa seksiä alkaa varovaisesti hyväillä enemmän ja lopettaa heti jos pyydän tai huomaa että en ole ihan innostunut asiasta. Yleensä se kuitenkin tuntuu niin hyvältä että omatkin halut heräävät hyvin äkkiä. Jos miehellä olisi kokoajan seksi mielessä ja pitäisi joka päivä seksiä harrastaa niin en kyllä jaksaisi, mutta tämä on yleensä selvinyt jo ihan tapailuvaiheessa ja sitten juttu kaatunut jo heti kättelyssä siihen että toinen haluaa seksiä liikaa.
Ei toinen halua seksiä liikaa, etkä sinä liian vähän. Mistä ihmeestä tulee tuo tarve määräillä toisten haluista?
Se juttu on kaatunut siihen, että ette sovi toisillenne, että haluatte eri asioita. Ei kummassakaan ole ollut mitään vikaa. Miksi tämä on niin mahdoton ajatus niin monelle?
Moni haluaa seksiä "liikaa" heti kättelyssä eikä kyse niinkään ole seksin määrästä vaan sitä halutaan liikaa eli se määrittää kaiken/menee kaiken muun edelle ja sitä pitäisi olla heti vaikka ei vielä edes tunneta riittävästi.
Silloin tulee tietenkin vaikutelma että toinen on vain seksin perässä ja/tai jokin seksiaddikti joka panee ketä vaan eikä sellaista tapailua monikaan halua jatkaa. Ei ainakaan jos on hakemassa parisuhdetta eikä pelkkää seksiä.
Ei. Edelleenkään siinä ei ole mitään vikaa, että joku haluaa seksiä "heti" tai "kenen vaan" kanssa. Jos joku ei ole sinulle mieleinen parisuhdekumppani, niin se ei tarkoita, että hänessä olisi mitään vikaa tai hän toimisi mitenkään väärin. Ihmiset ovat erilaisia. Hyväksy se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sujunut ainakaan minulla ja seksi tuntui olevan toiselle välttämättömyys. Jatkuva kauna siitä kun "pihtaan" ja "pidän rumana" yms.
Mikä sulla oli sitten oikeasti se syy että et halunnut seksiä vai siis oikeasti oletko vain haluton😅 mielenkiinnosta kyselen
Ap
Oikea syy on se, etten tiedä. Kun aloin miettimään menneisyyttäni niin enpä minä sielläkään kauheasti ole seksin perässä juossut ja olen kaivannut enemmän romanttisia tunteita. Mitä enemmän häneen rakastuin, sen vähemmän seksi oli mielessä.
Sama. Ja mitä enemmän se toinen osoittaa rakkauden/romantiikan sijaan niitä fyysisiä halujaan niin sitä enemmän tulee fiilis, että onkin toiselle vaan reikä kuten olisi ollut niillekin jotka halusi vain seksiä ja jollainen ei koskaan ole kiinnostanut..
Lopulta sitten häviää ne romanttiset tunteet itseltäkin ja sen jälkeen ei ainakaan tee enää mieli seksiä kyseisen kumppanin kanssa.
Tuo liika kiimaisuus ilman muuta hellyyttä/romantiikkaa tai vain väärällä suhdeluvullakin on todella tehokas konsti pilata (orastava) parisuhde.
Kumma yleisoletus tuntuu olevan taas tässäkin keskustelussa, että haluton olisi aina se nainen. Vai onko se miehillä sitten aina se että jossain on vikaa jos ei jöpötä ja halua panna. T: haluton mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kumma yleisoletus tuntuu olevan taas tässäkin keskustelussa, että haluton olisi aina se nainen. Vai onko se miehillä sitten aina se että jossain on vikaa jos ei jöpötä ja halua panna. T: haluton mies
Juu itse olen nainen ja kyllä se mies on se haluttomampi osapuoli ja en ole ainoa jolla tämä kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sehän on vanha palstatotuus, että jos miehen ja naisen suhteessa nainen ei halua seksiä, niin se on miehen vika. Ja jos mies ei halua seksiä, niin se on miehen vika. Niin kuin kaikki muutkin ongelmat parisuhteessa. :)
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se on ollut niin, että miehet haluavat seksiä koko ajan, mutta naiset eivät haluaisi koskaan sitä seksiä mutta naisten on kuitenkin ollut pakko antaa, koska se on ollut miehen oikeus saada seksiä halutessaan. Niin se minusta pitäisi olla nytkin, että jos mies haluaa, niin naisen pitäisi levittää hänelle jalkansa, vaikka nainen ei sitä haluaisi.
Raiskaaja
Riippuu varmaan siitä, miten iso ero haluissa on. Jos toinen haluaa joka päivä ja turhautuu jo parin päivän tauosta ja toinen kerran kuukaudessa ja ahdistuu jo yhdestä lisäkerrasta, voi olla haastavaa. Esim meillä on niin että mies haluaa ehkä kerran, max 2 krt kuukaudessa ja itse haluaisin hieman useammin, esim. n kerran viikossa, mutta kuitenkaan meillä ei ole niin suurta eroa tässä, joten voin hyvin joustaa ja olen tyytyväinen siihen että seksiä on edes harvoin, vaikka useammin olisi kiva.
Kun tiedän että mies haluaa vähemmän, seksin ehdottamisen sijaan olen pyytänyt usein että saisin muuta läheisyyttä ja eroottista/seksuaalissävytteistä kosketusta, vaikka pieniä kosketuksia arjessa, ja kun tällaista on, niin tuntee itsensä kuitenkin seksikkääksi ja naiselliseksi, mikä on itselläni iso osa koko seksiä ja seksuaalisuutta. Usein itselleni riittää tämä muu läheisyys ja seksi harvemmin on ok.
Itse haluan muutaman kerran viikossa ja mikäli toinen haluaa vain kerran-pari kuukaudessa, niin eihän sellaisella parisuhteella ole mitään tulevaisuutta. Säännöllinen ja hyvä seksielämä ihmisen kanssa josta välittää on ainakin itselle tärkeimpiä syitä olla parisuhteessa, joten puutteessa en ala kärvistelemään. On ok olla tilapäisesti haluton erinäisten syiden vuoksi, mutta alhaisella libidolla varustetun ihmisen kanssa en enää ala millekään.
Meillä ainakin toimi niin, että alussa minä olisin jatkuvasti ollut halukas, mutta kumppanille riitti paljon harvemmin. Ajan myötä tilanne on tasaantunut. Ajoittain on jo päinvastoin. Mutta ihan hyvin siis menee. Seksi on vain yksi osa alue parisuhteessa, ja kyllä meillä riittävästi on aina joustoa ollut puolin ja toisin. T. 18 vuotta yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sehän on vanha palstatotuus, että jos miehen ja naisen suhteessa nainen ei halua seksiä, niin se on miehen vika. Ja jos mies ei halua seksiä, niin se on miehen vika. Niin kuin kaikki muutkin ongelmat parisuhteessa. :)
Joo ei tule mieleenkään että se voisi olla ihan kyseisen miehen ominaisuus, vaan se heti pitää tunkea johonkin hoitoon että alkaa seisomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuossa voisi olla sen verran perää, että naisen haluttomuus on aina henkistä, eli suhde miehen kanssa ei voi hyvin ja mies pystyy tekemään asialle jotain parantaakseen heidän suhdettaan (eli jonkun toisen miehen kanssa paremmassa suhteessa nainen voisi olla hyvinkin halukas). Miehen haluttomuus saattaa usein liittyä ihan fyysisiin juttuihin (ei enää seiso, testot on liian alhaalla jne.), ja niille asioille ei se nainen oikein mitään voi (eikä mies haluaisi seksiä kenenkään muunkaan naisen kanssa).
Riippuu siitä, miten päin epäsuhta on. Jos nainen on halukkaampi ja mies haluttomampi niin tämä tasaantuu ajan kanssa hormonien hälvennyttyä. Jos mies on halukkaampi ja nainen haluttomampi tulee epäsuhta vain pahenemaan.
Ei kannata koettaa. Ajan kanssa mitä todennäköisimmin vaan pahenee. Toisella on turhautunut olo ja toisella syyllistetty, ei hyvä.
Meillä on seksiä lähes päivittäin, joskus monestikin, jos ei päättyn asti niin pientä kivaa hellimistä. Molemmilla on hyvä, vapaa ja rakastettu olo. Ennen olin kumppanin kanssa joka halusi ehkä kerran viikossa tai joka toinen viikko ja tunsin nääntyväni hengiltä.
Yhtä lailla uskon että ei ole kivaa jos oma fokus on muualla ja kumppani koko ajan vaativan oloinen. Seksuaalisuus ON tärkeää, ja suhteessa pitää saada olla sen osalta oma itsensä, mitä se sitten onkin.