Mitä tapahtui Orthexin muovikauhoille?
Laatu on nykyisin aivan kelvoton, eivät kestä tavallista ruuanlaittoa vaan sulavat. Mikä merkki olisi kestävämpi?
Kommentit (117)
Samoin ovat kulahtaneet Sloggin alushousut. Kaikki huononee.
Sulavat? Keitätkö niitä kattilassa, paistat paistinpannulla? Vai vain sekoitat kypsymässä olevaa ruokaa ja laitat sen jälkeen sivuun odottamaan seuraavaa sekoitusta?
Minulla ei ole vielä sulanut, mutta kaksi viikkoa sitten ostettu kauha natisee epäilyttävästi. Ostettaessakin ihmettelin, että jotenkin kevyempi ja heppoisempi kuin aiemmat (jotka käytössä vieläkin mutta mökillä). Muuta merkkiä en osaa suositella, mutta kuulisin itsekin mielelläni.
ihanaa etten ole ainoa. meillä mies onnistuu katkaisemaan nämä uudet. vain 1 vanha kauha kestää. kertokaas mistä hyviä vastaavia kauhoja?
Se sama kuin kaikelle muullekin, tehdään paskempaa laatua korkeampaan hintaan.
Ostin juuri pyykkärin. Hitto mikä homma.
Hintaluokassa 500 euroa kaikkia älytoimintoja riittäisi, mutta osassa merkeistä ei ole villaohjelmaa (wtf?), 90 asteen ohjelma puuttuu lähes kaikista ja osassa on virtajohto lyhentynyt metriin.
Ei liittynyt kauhoihin mutta ilmiö on sama, heikennys on trendi.
Vierailija kirjoitti:
Se sama kuin kaikelle muullekin, tehdään paskempaa laatua korkeampaan hintaan.
Ostin juuri pyykkärin. Hitto mikä homma.
Hintaluokassa 500 euroa kaikkia älytoimintoja riittäisi, mutta osassa merkeistä ei ole villaohjelmaa (wtf?), 90 asteen ohjelma puuttuu lähes kaikista ja osassa on virtajohto lyhentynyt metriin.Ei liittynyt kauhoihin mutta ilmiö on sama, heikennys on trendi.
Ja mulla myös katkeaa kauhat, viimeksi jääkaappikylmissä valkosipuliperunoissa.
Oletteko ottaneet yhteyttä ko. firman asiakaspalveluun?
Ne kestää kuumuutta vain 100 asteeseen, käytännössä siis keiton sekoittaminen onnistuu. Esim. paistinpannulle tarvii kovempaa lämpöä kestävävän, kuten tällaisen: https://www.prisma.fi/fi/prisma/house-sekoituskauha-musta
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa, tietävät kyllä mitä ovat tehneet. Ei varmasti ole vahinko.
Pakasterasioissa ovat aiemmin krovanneet kannet paljon heikommilla. Orthexin kauhalla ainoa ongelma ollut, kun kerran sulatin sokeria minkä lämpötila nousi yli kauhan 120 asteen ylärajan.
Mulla on katkennut ainakin neljä kauhaa kuluneen vuoden aikana ihan vaan sekoittamalla kastiketta pastan sekaan tai muussa täysin tyypillisessä kauhan käyttötarkoituksessa. Naps vaan. Enkä ole mikään voimanainen.
Jos tekee liian kestävää niin asiakkaat kaikkoaa, koska ei ole tarvetta ostaa uusia kauhoja kun ne kestävät vuosikymmeniä. Kun tekee vähän hauraampaa niin myyntikin on parempaa, kun hajonneiden tilalle pitää ostaa uusia.
Ja ne muovisäilytyslaatikot haisee ihan kamalalle jäteöljylle tai jollekin oudolle!
Ei auttanut edes reklamaatio. Muka kannattaa pestä ennen käyttöä. No olen aina pessyt ne kyllä, mutta ei tuollaista lemua ole ennen ollut. Joskus yli pari-kolme vuotta sitten sai hyviä, mutta nyt vikan vuoden aikana olen haistellut eri kaupoissa ja joka paikassa sama juttu. Ei niihin uskalla säilöä mitään.
No, nyt kai joutuu sitten karsimaan tavaraa vain...
Sama juttu muuten useissa muovipusseissa. Jopa Sinin muovinen pukupussi haisi oudolle.
Kuka haluaa säilöä vaikkapa kalliin juhlamekkonsa tuollaiseen ja sitten haisee seuraavissa juhlissa jollekin "rekkamiehen öljylle"?
Mitä jäteöljyä ne nykyään käyttää raaka-aineena??
Laatu on todellakin huonontunut. Uudet menevät hetkessä poikki ja kauhaosasta reuna murtuu helposti. Minulla on vanhoja kauhoja, jotka ovat paksumpia ja tukevampia ja parin tai kolmen kymmenenkin vuoden jälkeen ehjiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole vielä sulanut, mutta kaksi viikkoa sitten ostettu kauha natisee epäilyttävästi. Ostettaessakin ihmettelin, että jotenkin kevyempi ja heppoisempi kuin aiemmat (jotka käytössä vieläkin mutta mökillä). Muuta merkkiä en osaa suositella, mutta kuulisin itsekin mielelläni.
Minulla tämä paha natina kuuluu, kun hämmennän paksua puuroa pohjaa myöten. Entiset ei natise eikä taivu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa, tietävät kyllä mitä ovat tehneet. Ei varmasti ole vahinko.
Asioita voidaan myös muuttaa, jos jo tehty muutos on epäonnistunut. Reklamaatioita ja niiden määrää seurataan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee liian kestävää niin asiakkaat kaikkoaa, koska ei ole tarvetta ostaa uusia kauhoja kun ne kestävät vuosikymmeniä. Kun tekee vähän hauraampaa niin myyntikin on parempaa, kun hajonneiden tilalle pitää ostaa uusia.
Asiakashan ei osta huonoa laatua.
Ostin juuri mökkisaunaan uuden orthexin 2 l kauhan. Lapussa lukee lämpötilarajoitus +65. Keittiössä ja muuripadassa vesi on usein kuumempaa. Jos soppakaupat samaa "laatua", eihän noilla voi sekoittaa keitoksiakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tämä paha natina kuuluu, kun hämmennän paksua puuroa pohjaa myöten. Entiset ei natise eikä taivu.
Meillä on muovikauhojen ja -lastojen lisäksi puisia kauhoja ja lastoja, eivät natise tai katkeile.
Olen ihmetellyt ihan samaa!
Tarvitsisin niitä pienimpiä kauhoja mutta mitä kaupoissa olen katsellut, ne Orthexin ovat sellaisia lerpun oloisia niin en ole ostanut sitten ollenkaan.