Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtui Orthexin muovikauhoille?

Vierailija
11.08.2022 |

Laatu on nykyisin aivan kelvoton, eivät kestä tavallista ruuanlaittoa vaan sulavat. Mikä merkki olisi kestävämpi?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se natina tulee siitä, kun se kahva murtuu siitä ihan sen kauhanpesän juuresta.

Olen kuvitellut, että olen jotekin kovin kovakourainen, kun nuo hajoavat heti kättelyssä. En ole ainoa, joten vika on sitten tuotteessa.

Täytynee ryhtyä veistelemään puusta kauhoja. Kuusi vai koivu - vai kataja? Olisi myös mäntyä, mutta se taitaa olla liian pehmeää?

Koivusta tai pihlajasta.

Vierailija
82/117 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kierrätetty muovi heikkolaatuisempaa kuin fossiilisestä öljystä valmistettu?

Ehkä siinä voi olla ainakin osa syy..

Vaikka hyvä jos käytetään kierrätettyä muovia ympäristön kannalta. Uudempia ekomuoveja on olemassa, miksi niitä ei käytetä? Koska ne maksavat enemmän .. ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ostettiin viime syksynä, toinen hajosi lähes samantien.

Toinen on vielä ehjä mutta vain siksi että on pikkuinen kauha joka uppoaisi esim. puuroon mutta on sopiva pieneen kasariin jossa esim. vain pieni määrä kastiketta.

Muut kauhat, lastat ym. ovat lähinnä Lidlistä, Tiimarista jne. ostettuja, iso osa ollut käytössä jo 10-15 vuotta.

En ole Lidlistä vuosiin ostanut vastaavia eli en tiedä onko nykyään enää laatu samaa.

Joku väitti että johtuisi konetiskiaineista haurastuminen, mutta jännä juttu että uudet muka haurastuu kuukaudessa ja vanhat eri merkkiset kestää yli 10v.

Vierailija
84/117 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatu on todellakin huonontunut. Uudet menevät hetkessä poikki ja kauhaosasta reuna murtuu helposti. Minulla on vanhoja kauhoja, jotka ovat paksumpia ja tukevampia ja parin tai kolmen kymmenenkin vuoden jälkeen ehjiä.

Sama juttu! Minulla on ikivanhoja jotka kestää ja kestää. Olen ostanut uusia pirtsakan värisiä ja ovat menneet kaikki poikki nopeasti. Luulin, että tein jotain ihmeellistä, mutta kolmen uuden ja katkenneen kauhan jälkeen täytyy uskoa. Riitti kaurapuuron sekoittaminen.

Ei enää näitä. Harmi, sillä ostaisin mielelläni suomalaista. En kuitenkaan tykkää tulla kusettetuksi.

Vierailija
85/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen huomannut nämä uudet kauhat, vanha kauha kesti 20 vuotta perunamuusin teossa. Kaupassa oli pinkki ,noh murtuu ja varmaan kohta naksahtaa poikki. 

Minä olen katsellut uutta,toisen merkkistä, tykkään vaan tuosta muodosta kun teen perunamuusia.

Muuhun en sitä käytäkään ikinä.

Keittoon sopii hyvin metallinen soppakauha xD

Myös Orthexin suihkepullo hajoaa 4 kerran jälkeen.

Merkki on pilattu, saisivat parantaa laadun!

Laitan boikottiin ne .. ja kerron sen niille.

Vierailija
86/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ostin niiden muoviämpäreitä pyykkäykseen, eikä niillä tee mitään. Notkuvat mutkille :(

Vierailija
87/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Ostin juuri mökkisaunaan uuden orthexin 2 l kauhan. Lapussa lukee lämpötilarajoitus +65. Keittiössä ja muuripadassa vesi on usein kuumempaa. Jos soppakaupat samaa "laatua", eihän noilla voi sekoittaa keitoksiakaan!

Kaikki menee huonommaksi paitsi herrojen edut.

Vierailija
88/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulavat? Keitätkö niitä kattilassa, paistat paistinpannulla? Vai vain sekoitat kypsymässä olevaa ruokaa ja laitat sen jälkeen sivuun odottamaan seuraavaa sekoitusta?

Olisikohan syynä kierrätetty materiaali? Jotkut tuotteet ovat paljon huonompia kuin entiset. Käytin ennen ruokakaupan muovikassai jopa 15 kertaa kantamiseen. Nykyiset hajoavat 1-3 käytttökerran jälkeen. Miten lienee pitempiaikaiseen käyttöön tarkoitettujen tuotteiden kesto? Ei kai sen näin pitänyt mennä.

Vierailija
89/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakasterasioissa ovat aiemmin krovanneet kannet paljon heikommilla. Orthexin kauhalla ainoa ongelma ollut, kun kerran sulatin sokeria minkä lämpötila nousi yli kauhan 120 asteen ylärajan. 

Suosittelen siihen pitkän puulastan käyttämistä.

Vierailija
90/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee liian kestävää niin asiakkaat kaikkoaa, koska ei ole tarvetta ostaa uusia kauhoja kun ne kestävät vuosikymmeniä. Kun tekee vähän hauraampaa niin myyntikin on parempaa, kun hajonneiden tilalle pitää ostaa uusia.

Vläineiden hajoaminen kesken ruoanlaiton ei ole ollenkaan mukavaa. Siis ihan oikeasti.

Vierailija
91/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne muovisäilytyslaatikot haisee ihan kamalalle jäteöljylle tai jollekin oudolle!

Ei auttanut edes reklamaatio. Muka kannattaa pestä ennen käyttöä. No olen aina pessyt ne kyllä, mutta ei tuollaista lemua ole ennen ollut. Joskus yli pari-kolme vuotta sitten sai hyviä, mutta nyt vikan vuoden aikana olen haistellut eri kaupoissa ja joka paikassa sama juttu. Ei niihin uskalla säilöä mitään.

No, nyt kai joutuu sitten karsimaan tavaraa vain...

Sama juttu muuten useissa muovipusseissa. Jopa Sinin muovinen pukupussi haisi oudolle.

Kuka haluaa säilöä vaikkapa kalliin juhlamekkonsa tuollaiseen ja sitten haisee seuraavissa juhlissa jollekin "rekkamiehen öljylle"?

Mitä jäteöljyä ne nykyään käyttää raaka-aineena??

Kierrätysmateriaalit. Huomasin tämän pari vuotta sitten, kun jauhot alkoivat haista hirveän pahalta uudessa ja melko hintavassa muovipurkissa. Joku vuosi aikaisemmin ostetun kanssa ei koskaan ollut ongelmia.

Vierailija
92/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen löylykauhana, kestäviä ovat 

Vierailija
93/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihanaa etten ole ainoa. meillä mies onnistuu katkaisemaan nämä uudet. vain 1 vanha kauha kestää. kertokaas mistä hyviä vastaavia kauhoja?

Mä sekoitin ihan normaalisti italianpataa tuolla kauhalla viime viikolla. Kauha ei ollut kuin pari viikkoa vanha. Kuului vain naks ja se katkesi!!!

Vierailija
94/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakasterasioissa ovat aiemmin krovanneet kannet paljon heikommilla. Orthexin kauhalla ainoa ongelma ollut, kun kerran sulatin sokeria minkä lämpötila nousi yli kauhan 120 asteen ylärajan. 

pakasterasiat kesti aiemmin konepesua, uudemmat muuttaa muotoaan jo ekassa pesussa..ylätaso ja 55c..eli ikean lasisilla mennään sitten.

Vierailija
95/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on tarkoitettu ruuan ottamiseen lautaselle. Sekoita vispilällä tai puulastalla.

Ennenwanhaan esim puuro sekoitettiin kauhalla. Muistan lapsuuden kodista -80-luvulta ensimmäisen punaisen muovisen puurokauhan. Äiti käyttää sitä vieläkin. Pitäisi sen kauhan kestää puuron ja keiton sekoittaminen.

Itse ostin aiemmilta n mainitulta gadtromaxilta vihreän lastaan myytävän sekoitus välineen. Vaikka se on aika ohjausta materiaalia niin se on sen verran jauhaminen että sillä voi sekoittamisen lisäksi myös nostella sitä tarjottavaa

En ymmärrä viimeisiä lauseita.

Vierailija
96/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kone tiskiaineet haurastuttaa ne kauhat, vuoden sisällä 3 kauhaa hajonnut juuri siitä kauha-osan ja varren kohdalta

Ai. Minulla ei ole tiskikonetta vaan pesen astiat käsin.

Vierailija
97/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaushan on tämä nykyään, valitettavasti. Vihertävät arvot ja "luontoystävälliset" muutokset raaka-aineisiin aiheuttavat loppupeleissä tälle maapallolle paljon enemmän tuhoa kuin se, että tehtäisiin kestävää vaikkakin sitten hieman tymäkämmistä aineksista. Kun ne sellaiset näes kestävät. Huonot eivät. Ihmiset kuitenkin tarvitsevat arjessaan yhtä sun toista käyttötuotetta, se ei muutu miksikään. Hulluutta on kaiken heikennys ylipäätään. Sitähän tämä pallo ei kestä. Esimerkkinä myös Fairy-tiskiaine. Ennen riitti kolme pisaraa. Nyt pitää ruutata iso määrä, jotta käsitiskit saa mitenkään puhtaiksi. Mitä arvoa se palvelee? 

Vierailija
98/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sama kuin kaikelle muullekin, tehdään paskempaa laatua korkeampaan hintaan.

Ostin juuri pyykkärin. Hitto mikä homma.

Hintaluokassa 500 euroa kaikkia älytoimintoja riittäisi, mutta osassa merkeistä ei ole villaohjelmaa (wtf?), 90 asteen ohjelma puuttuu lähes kaikista ja osassa on virtajohto lyhentynyt metriin.

Ei liittynyt kauhoihin mutta ilmiö on sama, heikennys on trendi.

Kyllä. Pyykkikoneen on monella tapaa huonontuneet. Samoin Lambi talouspaperi

Vierailija
99/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kontio-kumisaappaat kesti ikuisesti 

Nyt ne on erilaisesta aineesta ja kestää muutaman vuoden. Olen näin lukenut. 

Vierailija
100/117 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on katkennut ainakin neljä kauhaa kuluneen vuoden aikana ihan vaan sekoittamalla kastiketta pastan sekaan tai muussa täysin tyypillisessä kauhan käyttötarkoituksessa. Naps vaan. Enkä ole mikään voimanainen.

Ne ihmettelikin että miksi kauhojen ostaminen on lisääntynyt huimasti viime aikoina.  No siksi kun ne katkeaa normaalikäytössä ja vaihtoehtoisia on aika vähän.

Ei tarvitse kyllä kuin hieman varomattomammin kauhasee niin jo napsahtaa  ortheksin kauha poikki. Aivan laaduttomia käyttöä ajatellen.