Mitä tapahtui Orthexin muovikauhoille?
Laatu on nykyisin aivan kelvoton, eivät kestä tavallista ruuanlaittoa vaan sulavat. Mikä merkki olisi kestävämpi?
Kommentit (117)
Hintaa on kumminkin enemmän kuin merkittömillä kauhoilla. Tunnen itseni petetyksi, että maksoin turhaan muka priimalaadusta.
Tästähän saisi nimen kirjalle: Risto Räppääjä ja katkeilevat kauhat. Elvi-täti voisi siinä aloittaa kipakan taiston kehnoja kauhoja valmistavaa firmaa vastaan. Ja kuten tavallista, Lennart vaan sopertaisi taustalla jotain, mokoma vätys...
Noni, töihin taas, kaffet on juotu!
Vierailija kirjoitti:
Ja ne muovisäilytyslaatikot haisee ihan kamalalle jäteöljylle tai jollekin oudolle!
Ei auttanut edes reklamaatio. Muka kannattaa pestä ennen käyttöä. No olen aina pessyt ne kyllä, mutta ei tuollaista lemua ole ennen ollut. Joskus yli pari-kolme vuotta sitten sai hyviä, mutta nyt vikan vuoden aikana olen haistellut eri kaupoissa ja joka paikassa sama juttu. Ei niihin uskalla säilöä mitään.
No, nyt kai joutuu sitten karsimaan tavaraa vain...
Sama juttu muuten useissa muovipusseissa. Jopa Sinin muovinen pukupussi haisi oudolle.
Kuka haluaa säilöä vaikkapa kalliin juhlamekkonsa tuollaiseen ja sitten haisee seuraavissa juhlissa jollekin "rekkamiehen öljylle"?
Mitä jäteöljyä ne nykyään käyttää raaka-aineena??
Ihmettelin, kun K-marketin harmaat muovikassit haisivat jossain vaiheessa ihan tupakansavulta. En ole ostanut niitä enää, niin en tiedä haisevatko vieläkin. Luulin ensin että lähimarketissa joku vain röökaa ihan pussivaraston vieressä, mutta Citymarketin samoissa muovikasseissa oli sama löyhkä.
Vierailija kirjoitti:
ihanaa etten ole ainoa. meillä mies onnistuu katkaisemaan nämä uudet. vain 1 vanha kauha kestää. kertokaas mistä hyviä vastaavia kauhoja?
Lidlin soppakauhat on hyviä. Kannattaa ostaa sieltä, silloin kun on erä myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole vielä sulanut, mutta kaksi viikkoa sitten ostettu kauha natisee epäilyttävästi. Ostettaessakin ihmettelin, että jotenkin kevyempi ja heppoisempi kuin aiemmat (jotka käytössä vieläkin mutta mökillä). Muuta merkkiä en osaa suositella, mutta kuulisin itsekin mielelläni.
Minulla tämä paha natina kuuluu, kun hämmennän paksua puuroa pohjaa myöten. Entiset ei natise eikä taivu.
Meillä on muovikauhojen ja -lastojen lisäksi puisia kauhoja ja lastoja, eivät natise tai katkeile.
Mistä löytäisi hyvän puukauhan?
Vierailija kirjoitti:
ihanaa etten ole ainoa. meillä mies onnistuu katkaisemaan nämä uudet. vain 1 vanha kauha kestää. kertokaas mistä hyviä vastaavia kauhoja?
Lidlin soppakauhat on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole vielä sulanut, mutta kaksi viikkoa sitten ostettu kauha natisee epäilyttävästi. Ostettaessakin ihmettelin, että jotenkin kevyempi ja heppoisempi kuin aiemmat (jotka käytössä vieläkin mutta mökillä). Muuta merkkiä en osaa suositella, mutta kuulisin itsekin mielelläni.
Minulla tämä paha natina kuuluu, kun hämmennän paksua puuroa pohjaa myöten. Entiset ei natise eikä taivu.
Meillä on muovikauhojen ja -lastojen lisäksi puisia kauhoja ja lastoja, eivät natise tai katkeile.
https://www.tynnyri.fi/Puukauha
Raumlaist laatu
Samaa olen ihmetellyt. Meillä ihan normaalissa sekoitus käytössä katkeaa varsi juuri sen kauhaosan yläpuolelta. Olen ostanut noin 5 uutta kauhaa per vuosi. Aina sama juttu. Nyt kokeilen Fiskarsin functional form kauhaa vaikka se on enemmänkin iso lusikka.
Vierailija kirjoitti:
Se sama kuin kaikelle muullekin, tehdään paskempaa laatua korkeampaan hintaan.
Ostin juuri pyykkärin. Hitto mikä homma.
Hintaluokassa 500 euroa kaikkia älytoimintoja riittäisi, mutta osassa merkeistä ei ole villaohjelmaa (wtf?), 90 asteen ohjelma puuttuu lähes kaikista ja osassa on virtajohto lyhentynyt metriin.Ei liittynyt kauhoihin mutta ilmiö on sama, heikennys on trendi.
Pitää ettiä torista vanha kunnon 60-luvun Upo siniviiri ? pelittää vielä pitkään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee liian kestävää niin asiakkaat kaikkoaa, koska ei ole tarvetta ostaa uusia kauhoja kun ne kestävät vuosikymmeniä. Kun tekee vähän hauraampaa niin myyntikin on parempaa, kun hajonneiden tilalle pitää ostaa uusia.
Asiakashan ei osta huonoa laatua.
Onhan se tehonnut kun tässäkin ketjussa on vuoden sisään ostettu viisi kauhaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me tehtiin niitä koivuhaloista jopa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.tynnyri.fi/Puukauha
Raumlaist laatu
Pahus vieköön kun en tätä eilen tiennyt. ajelin nimittäin juuri tuolla Sorkantiellä.
Vierailija kirjoitti:
Hintaluokassa 500 euroa kaikkia älytoimintoja riittäisi, mutta osassa merkeistä ei ole villaohjelmaa (wtf?), 90 asteen ohjelma puuttuu lähes kaikista ja osassa on virtajohto lyhentynyt metriin.Ei liittynyt kauhoihin mutta ilmiö on sama, heikennys on trendi.
No .ei 500 e pyykkäriä ostaa kannatakaan. Ostaa kerralla kunno koneen, Miele maksaa tuplaten, mutta on hyvä kone. Ohjelmia on vaikka kuinka ja 1600 kierroksen linko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee liian kestävää niin asiakkaat kaikkoaa, koska ei ole tarvetta ostaa uusia kauhoja kun ne kestävät vuosikymmeniä. Kun tekee vähän hauraampaa niin myyntikin on parempaa, kun hajonneiden tilalle pitää ostaa uusia.
Asiakashan ei osta huonoa laatua.
Onhan se tehonnut kun tässäkin ketjussa on vuoden sisään ostettu viisi kauhaa
Kyllä ihmiset on tyhmiä, kun ostavat aina vaan uuden, vaikka oma kokemus jo kertoo, ettei kannata. Minulta jos hajoaa orthex heti kättelyssä,en taatusti osta enää samanlaista. Jos jaksan, laittaisin vielä valmistajalle reklamaation.
Mersujakin myydään nyt puolella laadulla, mutta vähintään samaan hintaan. Koska huomattu, ettei kuluttajat joko välitä tai tottuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkaluukku puuttuu monesta uudesta pesukoneesta. Huomasin sen vasta olin jo ostanut sen uuden, melko kalliin. Prkl.
Ja joo, Orthexin uudet kauhat on syvätä. Vein landelta vanhat kauhat kotin, ja toin uudet lelukauhat tänne maalle jossa ovat vähemmällä käytöllä.
Sama juttu, orthexit mökillä ja paremmat kotona. Katkeavat kyllä helposti vaikken voimalla kokkailekaan.
Eilen halkes jo toinen löylykippo, kun putosi nurmikolle. Pesin sitä siinä, siksi olin nurmella.
Olisiko nuo uudet tehty kierrätysmuovista tai jostain muusta uudemmasta matskusta? Mä sekoittelen puulastalla ja käytän puukauhaa.
Nukkaluukku puuttuu monesta uudesta pesukoneesta. Huomasin sen vasta olin jo ostanut sen uuden, melko kalliin. Prkl.
Ja joo, Orthexin uudet kauhat on syvätä. Vein landelta vanhat kauhat kotin, ja toin uudet lelukauhat tänne maalle jossa ovat vähemmällä käytöllä.