Mitä tapahtui Orthexin muovikauhoille?
Laatu on nykyisin aivan kelvoton, eivät kestä tavallista ruuanlaittoa vaan sulavat. Mikä merkki olisi kestävämpi?
Kommentit (117)
Minullakin katkeaa orthex kauhat kevyessä käytössä. Harmittaa, kun lähikaupasta ei saa muita kauhoja. En osta niitä enää.
Mulla on sekä orthexin että plastexin muovikauhoja, suunnilleen samaan aikaan ostettuja. Plastexin kauhat napsahtelee poikki paljon helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
GastroMax oli mun viimeisin kauhavalinta, eli valittamista laadussa.
Eikös tuo Gastro-max ole orthexin jokin fancy merkki.
Ainakin kuuluu samaan konserniin.
https://www.orthexgroup.fi/orthex-group/brandit/gastromax
Fiskarsin kauhoja ja lastoja käytän. Sellaisia missä on joku silikoni(?)reunus. Ovat tosi hyviä eikä mene miksikään vaikka koneessakin pesen. Fiskarsin paistinpannut taas on surkeita, mutta se on toinen keskustelu se.
Vierailija kirjoitti:
Ne on tarkoitettu ruuan ottamiseen lautaselle. Sekoita vispilällä tai puulastalla.
Ennenwanhaan esim puuro sekoitettiin kauhalla. Muistan lapsuuden kodista -80-luvulta ensimmäisen punaisen muovisen puurokauhan. Äiti käyttää sitä vieläkin. Pitäisi sen kauhan kestää puuron ja keiton sekoittaminen.
Itse ostin aiemmilta n mainitulta gadtromaxilta vihreän lastaan myytävän sekoitus välineen. Vaikka se on aika ohjausta materiaalia niin se on sen verran jauhaminen että sillä voi sekoittamisen lisäksi myös nostella sitä tarjottavaa
Vierailija kirjoitti:
Fiskarsin kauhoja ja lastoja käytän. Sellaisia missä on joku silikoni(?)reunus. Ovat tosi hyviä eikä mene miksikään vaikka koneessakin pesen. Fiskarsin paistinpannut taas on surkeita, mutta se on toinen keskustelu se.
https://www.stockmann.com/fiskars-functional-form--kauha/10099299902-1…
Tätä sarjaa tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on tarkoitettu ruuan ottamiseen lautaselle. Sekoita vispilällä tai puulastalla.
Ennenwanhaan esim puuro sekoitettiin kauhalla. Muistan lapsuuden kodista -80-luvulta ensimmäisen punaisen muovisen puurokauhan. Äiti käyttää sitä vieläkin. Pitäisi sen kauhan kestää puuron ja keiton sekoittaminen.
Itse ostin aiemmilta n mainitulta gastromaxilta vihreän lastaan myytävän sekoitus välineen. Vaikka se on aika ohkaista materiaalia niin se on sen verran kauhamainen että sillä voi sekoittamisen lisäksi myös nostella sitä tarjottavaa. Korjattu ennakoivan syötön sekoilu
Vierailija kirjoitti:
Mulla on katkennut ainakin neljä kauhaa kuluneen vuoden aikana ihan vaan sekoittamalla kastiketta pastan sekaan tai muussa täysin tyypillisessä kauhan käyttötarkoituksessa. Naps vaan. Enkä ole mikään voimanainen.
Oletpa hyvä asiakas heille kun ostat aina vaan uuden, vaikka hajoavat! Itse vaihtaisin kyllä merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin aiemmilta n mainitulta gadtromaxilta vihreän lastaan myytävän sekoitus välineen. Vaikka se on aika ohjausta materiaalia niin se on sen verran jauhaminen että sillä voi sekoittamisen lisäksi myös nostella sitä tarjottavaa
???
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee liian kestävää niin asiakkaat kaikkoaa, koska ei ole tarvetta ostaa uusia kauhoja kun ne kestävät vuosikymmeniä. Kun tekee vähän hauraampaa niin myyntikin on parempaa, kun hajonneiden tilalle pitää ostaa uusia.
Tietoisesti laadittu hajoaminen. Kuka lähtee valittelemaan? Myös elekriniikkaa tehdään hajoamaan.
Toisaalta jotkut kamat eivät hajoa mitenkään. -Haluaisin nykyaikaistaa telkkuni, mutta nykyinen on kestänyt toistakytä v. Ekoja dikitelkkuja aikoinaan, ei siis vaatinut erikseen boksia.
Ei näistä laadunhuononnuksista päästä eroon, elleivät asiakkaat äänestä jaloillaan. Eikös se "turunsinappikin" palannut juurilleen euroopanseikkailujen jälkeen, epäilen vaan, että ainakaan kaikki asiakkaat eivät palanneet.
Itse olen päättänyt, että jos ei hinta/laatu ole kohdallaan, niin jätän kauppaan. En ostele kymmensiä kappaleita todetakseni, että on ihan kuraa. Ihan jo ympäristösyistä ostan mielummin tuotteen, josta varmasti tiedän, että se kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on katkennut ainakin neljä kauhaa kuluneen vuoden aikana ihan vaan sekoittamalla kastiketta pastan sekaan tai muussa täysin tyypillisessä kauhan käyttötarkoituksessa. Naps vaan. Enkä ole mikään voimanainen.
Oletpa hyvä asiakas heille kun ostat aina vaan uuden, vaikka hajoavat! Itse vaihtaisin kyllä merkkiä.
Moni varmaan ostaa aina niitä orthexin kauhoja koska muita ei tuppukylän marketissa ole tarjolla. Itse käyn harvoin missään isommissa kaupoissa, joissa ehkä valikoima olisi parempi.
Mitä ihmettä te oikein teette niillä kauhoillanne? En ole ikinä saanut kauhaa katki. En kyllä käytäkään Orthexia, vaan jotain Ikeaa ja Housea 🥴
Fiskars on laatua kaupoissa. Saman laatuista saa myös Prismasta House merkkisenä.
Myös Tokmannilla myyty aika hyviä kauppoja, mitkä ei ole Orthex.
Uusi Orthex pesuvati selkeästi ohuempi kuin vuosikymmeniä aiemmin ja pohjassa merkintä, että kestää max 65 asteen lämpötilaa. Eipä siitä ole saunavadiksi esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä te oikein teette niillä kauhoillanne? En ole ikinä saanut kauhaa katki. En kyllä käytäkään Orthexia, vaan jotain Ikeaa ja Housea 🥴
Kaurapuurossa katkeaa, naps.
Iittala Tools kauha on maailman paras. Varmasti kestää sekoittaa jäykempääkin taikinaa / ruokaa / kuumia ruokia. Vähän tyyris, mutta hintansa väärti.
Se natina tulee siitä, kun se kahva murtuu siitä ihan sen kauhanpesän juuresta.
Olen kuvitellut, että olen jotekin kovin kovakourainen, kun nuo hajoavat heti kättelyssä. En ole ainoa, joten vika on sitten tuotteessa.
Täytynee ryhtyä veistelemään puusta kauhoja. Kuusi vai koivu - vai kataja? Olisi myös mäntyä, mutta se taitaa olla liian pehmeää?
Kone tiskiaineet haurastuttaa ne kauhat, vuoden sisällä 3 kauhaa hajonnut juuri siitä kauha-osan ja varren kohdalta
Ne ovat loppuneet, koska niin moni lusikalla saanut haluaisi ottaa kauhalla.