Miehen lapsi ärsyttää
Muita joilla sama tilanne? Miten oppia pitämään tai edes sietämään toisen lasta?
Lapsi on vielä pieni muutaman päivän päälle 2v. Isänsä on lapsen kanssa ihan hysteerinen ja niin on kyllä äitinsäkin sekä miehen vanhemmat. Kaikki kielteiset tunteet on kiellettyjä tuoda esiin ja lapsen kuullen on puhuttavakin tietyllä äänensävyllä ja jos erehtyy vähääkään parahtamaan vaikka varpaan lyönnin takia lapsi alkaa itkeä. Lapsen kanssa on mahdotonta tehdä mitään kun kitisee ja ei esimerkiksi kestä yhtään jos käsissä on pienikin lika tms vaan huutaa kädet ojossa kunnes joku syöksyy lässyttäen putsaamaan kädet. On myös todella huomionkipeä. Lasta pitää vähintään tuijottaa kokoajan tai muuten alkaa huuto. Paljon on tuollaisia pieniä asioita jotka kaikki yhdessä saavat mut raivon partaalle. En ymmärrä miksi lasta hyysätään noin eikä maalaisjärjellä voi edes ajatella mitään.
Miehen kanssa haluaisin kuitenkin jatkaa ja ainakin yrittää oppia elämään lapsenkin kanssa.
Itselläni ei ole lapsia enkä niitä halua. En kuitenkaan ole mitenkään lapsivastainen eli kyse ei ole siitä.
Kommentit (96)
Lapsestahan kasvatetaan tahallaan persoonallisuushäiriöistä, kun on noin hysteeriset vanhemmat.
Nyt hei oikeesti. Lapsi touhuaa isän kanssa kun näkevät ja hanki itsellesi muuta menoa. Miksi asutte edes yhdessä jo? Tai jos ette niin tosiaan anna isän riehua lapsen kanssa ja sinä korjaat päältä vaan kirsikat.
On nää nykypäivän uusperhehässäkät kyllä jotain ihan hirveää. Ap on varmaan hirmu nuori ja kokematon lapsista. Lasten kanssa on koko ajan jt ja rankkaa ennen kouluikää.
Toivotan tsemppiä, asennemuutosta ja miettimään asioita vähän kauempaa katseltuna. Taidat ehkä inhota sitä lasta? Jps haluat ollq miehen kanssa, sinun pitää rakastaa myös lasta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt hei oikeesti. Lapsi touhuaa isän kanssa kun näkevät ja hanki itsellesi muuta menoa. Miksi asutte edes yhdessä jo? Tai jos ette niin tosiaan anna isän riehua lapsen kanssa ja sinä korjaat päältä vaan kirsikat.
On nää nykypäivän uusperhehässäkät kyllä jotain ihan hirveää. Ap on varmaan hirmu nuori ja kokematon lapsista. Lasten kanssa on koko ajan jt ja rankkaa ennen kouluikää.
Toivotan tsemppiä, asennemuutosta ja miettimään asioita vähän kauempaa katseltuna. Taidat ehkä inhota sitä lasta? Jps haluat ollq miehen kanssa, sinun pitää rakastaa myös lasta.
Ei tietenkään pidä, miksi pitäisi? Sen miehen lapsihan se on. Eikä ketään voi edes pakottaa rakastamaan toisen lasta, hyvänen aika sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pidä, miksi pitäisi? Sen miehen lapsihan se on. Eikä ketään voi edes pakottaa rakastamaan toisen lasta, hyvänen aika sentään.
Oman itsensä takia pitäisi joten kuten tykkäillä miehen lapsesta, jos uusperheessä elää. Sietäminen ei riitä. Liian raskasta jos inhoaa ja itse inhosin ja siksi erosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman itsensä takia pitäisi joten kuten tykkäillä miehen lapsesta, jos uusperheessä elää. Sietäminen ei riitä. Liian raskasta jos inhoaa ja itse inhosin ja siksi erosin.
Tykätä onkin eri asia kuin rakastaa. Jos tehtäisiin nimetön gallup niin bonuslapsiaan tuskin kovin moni "rakastaa", vaikka voivatkin olla ihan mukavia ihmisiä. Omia ne ei kuitenkaan ole siitä huolimatta, eikä bonusvanhempi ole millään tavalla yhtä tärkeä lapsellekkaan kuin ne lapsen rakastamat äiti ja isä. Joku roti nyt näihin palstan vaatimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykätä onkin eri asia kuin rakastaa. Jos tehtäisiin nimetön gallup niin bonuslapsiaan tuskin kovin moni "rakastaa", vaikka voivatkin olla ihan mukavia ihmisiä. Omia ne ei kuitenkaan ole siitä huolimatta, eikä bonusvanhempi ole millään tavalla yhtä tärkeä lapsellekkaan kuin ne lapsen rakastamat äiti ja isä. Joku roti nyt näihin palstan vaatimuksiin.
Nimenomaan! En missään nimessä puhunutkaan rakastamisesta. Hiukan jos oppii tykkäämään niin se yhteiselo on mahdollista, mutta silloinkin uusperheen ongelmat tulevat vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ja nuoret voivat nykyään niin hyvin, kun ympärillä on rakastavia aikuisia huolehtimassa ja luovimissa lasten kanssa elämän myrskyissä. Vai miten se nyt menikään? Minun lapset ja muiden kakarat?
Täälläkin ärsyttää miehen lapsi 10 v. Tai en tiedä ärsyttääkö enemminkin lapsen äiti 🙄 Onneksi meillä kuitenkin aika vähän. Ja tiedän että myös miestäni ärsyttää minun lapseni aika ajoin aika paljonkin.
Lapsi kaipaa selvästi täysjärkistä aikuista lähelleen. Kokeilepa sellaista, että lähetät mieheni viikonlopuiksi pois ja vietät lapsen kanssa aikaa kahdestaan. Hänelle olisi korvaamattoman arvokasta saada kokemusta normaalista aikuinen-lapsi -vuorovaikutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytti välillä miehen lapsi mutta niin kyllä omatkin. Ja tuskinpa itsekään kaikkien mielestä aina niin ihana olen. Se on elämää, eikö? 2v on todella, todella pieni vielä.
Mielestäni on outoa, että on yleisesti hyväksyttyä sanoa omien lasten käyvän välillä hermoille ja se on ok ja ymmärrettävää mutta heti katsotaan pahalla jos sanoo puolison lapsen ärsyttävän. Miksi omat saa ärsyttää mutta muiden ei?
Tätä samaa ongelmaa pohdin isäpuolena/bonusvanhempana. Tuntuu etten saa sanoa mitään edes hivenen poikkipuolista puolison lapsesta, koska se menee hänellä heti tunteisiin. On vaikea muutenkin tasapainotella siinä yhtälössä, eikä tuollainen herkkähipiäisyys sitä ainakaan helpota.
Miksi sun pitäisi haukkua puolison lasta? Miten itse suhtautuisit jos joku haukkuisi omaa lastasi? Tai sitä, miten kasvatat häntä?
Haukkua? Joskus on tilanne kun pitää olla jämäkkä ja puhua vähän kovemmalla sävyllä, joskus jopa hieman moittia. Eikö sinusta sellaista saa tehdä, vaikka lapsi käyttäytyisi miten?
Katsotko, että on äitipuolen tai isäpuolen asia kommentoida negatiivisesti lasta? Siitähän ketjun aiemmassa viestissä oli kyse.
Katson, jos lapsi tekee jotain sellaista joka häiritsee kaikkien elämää. Eikö sinusta lapsia pidä kasvattaa käytöstapoihin?
Haluat vain kaiken huomion itseesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasta pitää vähintään tuijottaa kokoajan tai muuten alkaa huuto
Ihanaa :D
Aikuiset tujottaa kännykkää ja taapero huutaa. Missähän vika?
Ei ole kyse siitä vaan lasta pitää tuijottaa kokoajan ja mielellään puhua taukoamatta. Ei osaa ominpäin aloittaa mitään leikkiä vaan kantaa lelut aikuiselle.
Kyse on 2-vuotiaasta! Mahtavaa varmasti lapsesta olla kotonaan ei toivottu yhden aikuisen läsnäollessa. En kyllä altistaisi omaa lastani moiselle parisuhteelle.
Mä niin ymmärrän. Tapailen kerran miestä, joka puhui 14-v tyttärestään neitinä. Meidän neiti sitä ja meidän neiti tätä ja mairea hymy kasvoilla. En tiiä mikä siinä neiti-sanassa sai niin vereni kiuhumaan mutta sai. Ehkä kun tytär myös sitten käyttäytyi kuin mikäkin neiti, muita vähän parempi. Huomautin asiasta kyllä, että tyttäresi on 14-v, eikä mikään 4-v jolloin neiti sanan ehkä jotenkin ymmärrän. Mutta mies siinä sitten ihan huuli pyörä pyöreänä että miksi minä sitten häntä kutsun. No miten olisi vaikka ihan etunimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytti välillä miehen lapsi mutta niin kyllä omatkin. Ja tuskinpa itsekään kaikkien mielestä aina niin ihana olen. Se on elämää, eikö? 2v on todella, todella pieni vielä.
Mielestäni on outoa, että on yleisesti hyväksyttyä sanoa omien lasten käyvän välillä hermoille ja se on ok ja ymmärrettävää mutta heti katsotaan pahalla jos sanoo puolison lapsen ärsyttävän. Miksi omat saa ärsyttää mutta muiden ei?
Tätä samaa ongelmaa pohdin isäpuolena/bonusvanhempana. Tuntuu etten saa sanoa mitään edes hivenen poikkipuolista puolison lapsesta, koska se menee hänellä heti tunteisiin. On vaikea muutenkin tasapainotella siinä yhtälössä, eikä tuollainen herkkähipiäisyys sitä ainakaan helpota.
Miksi sun pitäisi haukkua puolison lasta? Miten itse suhtautuisit jos joku haukkuisi omaa lastasi? Tai sitä, miten kasvatat häntä?
Haukkua? Joskus on tilanne kun pitää olla jämäkkä ja puhua vähän kovemmalla sävyllä, joskus jopa hieman moittia. Eikö sinusta sellaista saa tehdä, vaikka lapsi käyttäytyisi miten?
Katsotko, että on äitipuolen tai isäpuolen asia kommentoida negatiivisesti lasta? Siitähän ketjun aiemmassa viestissä oli kyse.
Katson, jos lapsi tekee jotain sellaista joka häiritsee kaikkien elämää. Eikö sinusta lapsia pidä kasvattaa käytöstapoihin?
Lapsen kasvatus kuuluu vanhemmille. Voit valita vain, oletko sen vanhemman kanssa parisuhteessa vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kasvatus kuuluu vanhemmille. Voit valita vain, oletko sen vanhemman kanssa parisuhteessa vai et.
Eli minun tehtäväni on vain maksaa kaikesta puolet ja muuten pysyä pois toisten jaloista? Kuulostaa paskalta diililtä. Tästä selvästi pitää keskustella, että onko asia puolisonikin mielestä näin.
Minä lähtisin vetämään tuosta kuviosta. Arvostan omaa elämääni niin paljon, etten haluaisi tuhlata sitä jonkun vässykkämiehen ja kauhukakaran takia.