Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsi ärsyttää

Vierailija
11.08.2022 |

Muita joilla sama tilanne? Miten oppia pitämään tai edes sietämään toisen lasta?

Lapsi on vielä pieni muutaman päivän päälle 2v. Isänsä on lapsen kanssa ihan hysteerinen ja niin on kyllä äitinsäkin sekä miehen vanhemmat. Kaikki kielteiset tunteet on kiellettyjä tuoda esiin ja lapsen kuullen on puhuttavakin tietyllä äänensävyllä ja jos erehtyy vähääkään parahtamaan vaikka varpaan lyönnin takia lapsi alkaa itkeä. Lapsen kanssa on mahdotonta tehdä mitään kun kitisee ja ei esimerkiksi kestä yhtään jos käsissä on pienikin lika tms vaan huutaa kädet ojossa kunnes joku syöksyy lässyttäen putsaamaan kädet. On myös todella huomionkipeä. Lasta pitää vähintään tuijottaa kokoajan tai muuten alkaa huuto. Paljon on tuollaisia pieniä asioita jotka kaikki yhdessä saavat mut raivon partaalle. En ymmärrä miksi lasta hyysätään noin eikä maalaisjärjellä voi edes ajatella mitään.
Miehen kanssa haluaisin kuitenkin jatkaa ja ainakin yrittää oppia elämään lapsenkin kanssa.

Itselläni ei ole lapsia enkä niitä halua. En kuitenkaan ole mitenkään lapsivastainen eli kyse ei ole siitä.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän toi sun miesystävä ihan täysillä kulje jos ei osaa olla normaalisti kaksivuotiaan kanssa. Juuri tuolla tavalla lapsesta tukee pieni hirviö joille pienikin vastoinkäyminen on katastrofi ja osoittaa että osa vanhemmista ei tulisi lisääntyä ollenkaan. Jos mies on ihan oikeasti noin daiju niin ei se siitä parane..lapsi on vielä hirveämpi vuoden ja pari kuluttua. Sääliksi käy lapsi jolle on annettu noin paljon valtaa ja säälin myös sinua. Minäkin vohaisin tuollaista kakaraa.

Vierailija
22/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, ärsyttää niin vietävästi puolison lapsi. Tai ehkä enemmän lapsen äiti hankaluuksia monessa asiassa ja mieheni ja exänsä eivät pysty puhumaan vaan viestien välityksellä tai lapsen avulla kommunikoivat . Lapsi on 11.

Olisi helpompaa olla lapsettoman miehen kanssa mutta minkäs teet kun rakkaus iski.

Onneksi olen ne vkl töissä kun lapsi on meillä

Sama täällä. Miehen lapsi kun tulee meille, niin olen töissä tai omilla menoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasta pitää vähintään tuijottaa kokoajan tai muuten alkaa huuto

Ihanaa :D

Aikuiset tujottaa kännykkää ja taapero huutaa. Missähän vika?

Mistä puhut?

Vierailija
24/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on todella pieni vielä. Uhmaikä tulossa tai meneillään. Et ap itse ilmeisesti tiedä/ymmärrä lapsista yhtään mitään, asenteesi on myös todella negatiivinen. Aivan kuin kateellinen teini kadehtimassa uusperheen vauvaa, kun itse saa vähemmän huomiota. Teinille ymmärrettävää käytöstä, koska perheen teini tarvitsee itsekin vielä tukea kasvaessaan aikuiseksi, mutta sinä et ole tämän perheen teini.

Miksi olisin kateellinen lapselle? Lähes jokaisella ystävälläni on lapsia eikä heistä kukaan kohtele lastaan noin eivätkä lapsetkaan ole heistä kenelläkään sellaisia tyhjän kiukuttelioita mitä tämä lapsi on. Toki ymmärrän että kaikki ovat erilaisia.

Vierailija
25/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on todella pieni vielä. Uhmaikä tulossa tai meneillään. Et ap itse ilmeisesti tiedä/ymmärrä lapsista yhtään mitään, asenteesi on myös todella negatiivinen. Aivan kuin kateellinen teini kadehtimassa uusperheen vauvaa, kun itse saa vähemmän huomiota. Teinille ymmärrettävää käytöstä, koska perheen teini tarvitsee itsekin vielä tukea kasvaessaan aikuiseksi, mutta sinä et ole tämän perheen teini.

Miksi olisin kateellinen lapselle? Lähes jokaisella ystävälläni on lapsia eikä heistä kukaan kohtele lastaan noin eivätkä lapsetkaan ole heistä kenelläkään sellaisia tyhjän kiukuttelioita mitä tämä lapsi on. Toki ymmärrän että kaikki ovat erilaisia.

Tää kateellisuuskortti on kyllä klassikko. Ei aina kyse ole kateudesta, voi joku ärsyttää muuten vaan, vaikkapa ihan käytöksensä takia.

Vierailija
26/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse siitä vaan lasta pitää tuijottaa kokoajan ja mielellään puhua taukoamatta. Ei osaa ominpäin aloittaa mitään leikkiä vaan kantaa lelut aikuiselle.

Vierailija
27/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti välillä miehen lapsi mutta niin kyllä omatkin. Ja tuskinpa itsekään kaikkien mielestä aina niin ihana olen. Se on elämää, eikö? 2v on todella, todella pieni vielä.

Vierailija
28/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika laittaa mies valitsemaan joko sinut tai lapsi. Voit olla varma voitostasi, mies valitsee AINA ateria-, siivous- ja seksipalvelut.

Vierailija
29/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua se lapsi ärsytä, vaan aikuisten käytös. Kun ymmärrät tuon, pystyt suhtautumaan lapseen neutraalimmin.

En tiedä toimiiko noin pienen kanssa, mutta minulle toimi se, että suhtauduin lapseen ihmisenä, enkä puolison lapsena. Toki hän oli jo kouluikäinen. Juttelin ja tutustuin. Vuoden verran oli tunnettu, ennen kuin tajusin tuon ja sen jälkeen on ollut paljon helpompi olla.

Sama täällä! Sitten vain tajusin että lapsihan on ihan mukava, mies vaan on se vässykkä. :D No, ollaan saatu kuitenkin puhuttua asioista. Mä olen sanonut että mulla on oikeus myös tuoda mun tunteita esiin mun kotona, jos jollekin tulee siitä paha mieli niin voi voi. Ei tietenkään saa vyöryttää omaa pahaa oloa muiden päälle mutta kyllä välillä saa Ärsyttää ja todellakin epäkohtiin pitää puuttua ja se täytyy lasten myös kestää.

Mutta jos ap jatkatte yhdessä niin teidän on pakko puhua asiasta. Kyllä teidän kodissa pitää olla teidän säännöt ja rajat. Ja meillä kaikki alkoi sujua hyvin kun lapsilla tosiaan oli rajat ja turvallista, tieto siitä että tällä toimitaan näin, eikä ihan miten sattuu.

Vierailija
30/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkoi huolestuttaa eniten että tuollaisesta lapsesta pitäisi vielä tulla kunnollinen työtä tekevä ja veroja maksava kansalainen! :o Tuollaisiako ne kaikki on nykyään?

Vierailija
31/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyykö mies muissakin asioissa typerästi, vaiko vain kasvatuksessa?

Vierailija
32/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua alkoi huolestuttaa eniten että tuollaisesta lapsesta pitäisi vielä tulla kunnollinen työtä tekevä ja veroja maksava kansalainen! :o Tuollaisiako ne kaikki on nykyään?

Yhden aloituksen perusteella ei ihan vielä kannata vetää yleistyksiä.

Vierailija
33/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kateellisuuskortti on kyllä klassikko. Ei aina kyse ole kateudesta, voi joku ärsyttää muuten vaan, vaikkapa ihan käytöksensä takia.

Nyxä haluaa olla ykkönen ja hänelle itselleen täysin merkityksetön tai jopa hänelle negatiivisella asennelatauksella oleva lapsi häiritsee häntä.

Vierailija
34/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani ainoastaan tuosta "äitipuolesta".

Vierailija
35/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse siitä vaan lasta pitää tuijottaa kokoajan ja mielellään puhua taukoamatta. Ei osaa ominpäin aloittaa mitään leikkiä vaan kantaa lelut aikuiselle.

Hei, se on 2 v. eli todella pieni vielä.

Vierailija
36/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä jeesus. Se on vasta pari vuotias lapsi.

Vierailija
37/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaan kehitys. Lisää linkkejä avautuvan sivun oikeassa laidassa.

https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/2-3-v/2-3-vuotia…

Vierailija
38/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sinulle lelun ja haluaa leikkiä? Pitäisin tuota suurena luottamuksen osoituksena ja olisin ilahtunut.

Vierailija
39/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos asuisitte erillään ja viettäisitte aikaa yhdessä vain silloin, kun lapsi on äidillään? Oma koti, omat säännöt. Lapsi kasvaa ja tulee vaatimaan yhä enemmän miehesi huomiota, tämä tilanne ei ole äkkiä ohi. Nykyään on pareja, jotka ovat tosi rakastuneita ja tulevat hyvin toimeen, mutta asuvat eri osoitteissa.

Vierailija
40/96 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsytti välillä miehen lapsi mutta niin kyllä omatkin. Ja tuskinpa itsekään kaikkien mielestä aina niin ihana olen. Se on elämää, eikö? 2v on todella, todella pieni vielä.

Mielestäni on outoa, että on yleisesti hyväksyttyä sanoa omien lasten käyvän välillä hermoille ja se on ok ja ymmärrettävää mutta heti katsotaan pahalla jos sanoo puolison lapsen ärsyttävän. Miksi omat saa ärsyttää mutta muiden ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi