Mies myönsi pettäneensä minua 15 vuotta sitten. Avioliitolta pohja pois
Olimme silloin seurusteluvaiheessa ja tosissamme ja mies sanoi nyt, että olen ollut viimeiset 14 vuotta hänen ainoa seksikumppani. Kysyin että miten voi olla kun olemme olleet yhdessä 15+ vuotta. Myönsi sitten että harrasti seksiä seurusteluaikanamme. Tuntuu kuin tikarila lyötäisiin sydämeen. Voisitteko jatkaa liittoa
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ollut jotenkin hirveän masentava ketju. Horjuu jo usko ihmisiin, kun niin moni tuntuu kannattavan pettämisen pimittämistä. Jos joskus eroan, niin en tiedä ryhdynkö edes suhteeseen enää jos ihmiset on tällaisia. Ja ei, se seksi ei ole minulle ongelma, vaan se ajatus että on okei huijata toinen suhteeseen. Minulle se ajatus on jostain syystä äärimmäisen loukkaava. Tuntuu, että minulta olisi riistetty jotain hyvin yksityistä ja omaa - oikeus päättää itse, millaisilla ehdoilla olen parisuhteessa. Kävelty minun ylitseni. Valtava halveksunnan osoitus.
Aika harvan mielestä kai pettäminen on ok, saati sen pimittäminen. Jotain kai kuitenkin painaa vaakakupissa myös 14 vuoden uskollinen avioliitto.
Joka perustuu valheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ollut jotenkin hirveän masentava ketju. Horjuu jo usko ihmisiin, kun niin moni tuntuu kannattavan pettämisen pimittämistä. Jos joskus eroan, niin en tiedä ryhdynkö edes suhteeseen enää jos ihmiset on tällaisia. Ja ei, se seksi ei ole minulle ongelma, vaan se ajatus että on okei huijata toinen suhteeseen. Minulle se ajatus on jostain syystä äärimmäisen loukkaava. Tuntuu, että minulta olisi riistetty jotain hyvin yksityistä ja omaa - oikeus päättää itse, millaisilla ehdoilla olen parisuhteessa. Kävelty minun ylitseni. Valtava halveksunnan osoitus.
Aika harvan mielestä kai pettäminen on ok, saati sen pimittäminen. Jotain kai kuitenkin painaa vaakakupissa myös 14 vuoden uskollinen avioliitto.
Joka perustuu valheelle.
Olettaisin että tämäkin avioliitto, kuten avioliitot yleensä, perustuu aika monelle muulle asialle kuin valheelle.
Jos näkee vain yhden asian ja tulkitsee kokonaisuutta pelkästään sen kautta niin sitten ei varmaan ole olemassa muuta kuin "valhe".
Kuulostaa siltä, että AP:n mies haluaisi erota. Ei kai kukaan muuten kertoisi yhtäkkiä 15v takaisia asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka perustuu valheelle.
Olettaisin että tämäkin avioliitto, kuten avioliitot yleensä, perustuu aika monelle muulle asialle kuin valheelle.
Jos näkee vain yhden asian ja tulkitsee kokonaisuutta pelkästään sen kautta niin sitten ei varmaan ole olemassa muuta kuin "valhe".
Eiköhän tosiaan ole jo ihan muut perustat tälle 15-vuoden avioliitolle syntynyt?
Jos 15-vuotta sitten, ennen avioliittoa, tapahtunut asia sen 15-vuodessa kuitenkin yhdessä rakennetun liiton perustuksen kerarysäyksellä kaataa niin aika huterat ovat olleet.
Eikö ole muuta näkökulmaa kuin tämä, että "mies valehteli, kaikki on nyt mennyt".
Pettäminen ei ole oikein, mutta pitää nähdä myös se mittakaava mitä sen jälkeen on tapahtunut.
Asiat pitää laittaa oikeaan suhteeseen.
Sitä tikulla silmään joka noin vanhoja asioita muistelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan on pitkässä liitossa täysin rehellinen.
Se on vaan hyväksyttävä. Jokaisella on omia salaisuuksiaan, joko pieniä tai suuria. Silti ihmiset elävät yhdessä, jopa onnellisina. Ihmiset ovat vajavaisia ja täydellisen ihmisen kanssa tuskin olisikaan helppoa elää.En sano, että pettäminen tai epärehellisyys olisi pieni asia, mutta sanonta "meillä ei ole keskenämme mitään salaisuuksia" tuskin on todellisuudessa mahdollinen tilanne.
Mutta se ei tarkoita silti, että tässä tilanteessa ihmiset silti olisivat onnettomia.Minusta tämä on aika mustavalkoinen asenne. Ei kaikki salaisuudet on saman arvoisia. Ei varmaan kukaan ole puhunutkaan täydellisestä rehellisyydestä. Ei se niin mene, että joko ihminen ei hyväksy mitään vikoja tai sitten on pakko hyväksyä ihan kaikki. Itse olen sitä mieltä, että lopettaisin suhteen mikäli kumppani olisi ollut epärehellinen sen kokoluokan asiassa, että hän on tiennyt tai olisi pitänyt tietää sen olevan parisuhteen jatkumisen kannalta olennainen. Silloin hän on vienyt minulta oikeuden päättää omasta elämästäni itse. Ei kunnioittava ihminen tee niin. Se on ihan eri asia, kuin joku hätävale imuroinnista.
No, en nyt tarkoittanut nyt hätävalhetta imuroinnista tai kysymystä on takapuoleni levinnyt. Nämä ovat lillukanvarsia.
Mutta jos vaihtoehtona on valehtelu pettämisestä tai valehtelu imuroinnista niin olkoon sitten.
Tarkoitin kuitenkin hiukan syvempiä asioita joita pitkässä suhteessa saattaa olla ja joista kuitenkin vaietaan.
Sama tilanne minulla, että olen pettänyt puolisoa noin 15 v sitten seurusteluaikana. Ja useamman kanssa. Olin silloin parikymppinen, lapsellinen ja itseäni etsivä nuori nainen. Itse ajattelen, että haluan olla armollinen itselleni. Pettämistä ei ole tapahtunut sen jälkeen, kun sitten tulikin raskaus, ja päätin sitoutua mieheeni. Ehkä muut 20 vuotiaat ovat osanneet seurusteluaikoinaan toimia järkevästi, mutta minä en. Ja tämä ei ole mieheni taakka kantaa.
Kyll maar mää vaa sano jot moro näkemiin.
En saisi itse luultavasti takaisin luottamusta enää koska a) jos sovitte seurustelevanne 15+v sitten, mies petti ja pettämistä en anna ikinä anteeksi ja b) mies salasi asian yli 15 vuotta, joten eroaisin itse vastaavassa tilanteessa. Jos vasta tapaillaan, niin sitten en katso toisen pettäneen, mutta jos on sovittu olevansa yhdessä, en hyväksy pettämistä. Ja se ei ole mikään selitys, että siitä on aikaa, tai että tietäsittepä miten moni haksahtaa väärään petiin, se on pettämistä ja thats it jos mennään vieraan petiin seurustelun aikana taikka ole avoin suhde tms.
Seurusteluaikana saa olla sivusuhteita tosin ei kannata rehvastella niillä. Hän joka tapauksessa valitsi sinut ja se toine sai mennä, ajattele edes sitä myönteisenä asiana
Vierailija kirjoitti:
En saisi itse luultavasti takaisin luottamusta enää koska a) jos sovitte seurustelevanne 15+v sitten, mies petti ja pettämistä en anna ikinä anteeksi ja b) mies salasi asian yli 15 vuotta, joten eroaisin itse vastaavassa tilanteessa. Jos vasta tapaillaan, niin sitten en katso toisen pettäneen, mutta jos on sovittu olevansa yhdessä, en hyväksy pettämistä. Ja se ei ole mikään selitys, että siitä on aikaa, tai että tietäsittepä miten moni haksahtaa väärään petiin, se on pettämistä ja thats it jos mennään vieraan petiin seurustelun aikana taikka ole avoin suhde tms.
Mikä ero on tapailulla ja seurustelulla?
Typerä äijä kun tuommoisia vetää enään esiin.Toivottavasti et näyttänyt järkytystäsi kun voisit vielä sanoa että niin petit sinäkin.Itsehän olisin näin sanonut vaikka ei olisi tosi ollutkaan vain sen tunteen vuoksi minkä hän sinulle aiheutti saman voisi hänkin kokea.En tiedä miksi koittaa sinulle pahaa mieltä aiheuttaa ehkä haluaa huomiota enemmän.Meillä kanssa mies oli 3 lapsen jälkeen aina kapakassa ja minä kotona.Sanoin että nyt on minun vuoroni juosta.Eipäs ukon vaipan vaihdot ja minun menemiseni kauaa maittanut kun mustasukkaisuus astui peliin ja jäi hänen ja minun juoksemiset.Ollaan oltu 31 vuotta yhdessä ja edelleen rakastetaan.
Heh, minä nussin kaasoa häissäni.
Oli se myöhemmin minun kanssa. Sitä se ei kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni keskustelija on kyllä ollut sitä mieltä, ettei olisi pitänyt kertoa. Ihan karsea ajatusmaailma minusta.
Joka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään, sanoo vanha viisas sananlasku.
Enemmän miettisin sitä, miks kerto nyt. Haluaako eron? Ja tää olis helppo reitti
Kato mitä tapahtuu, kun et ees nosta ilmoille eroa.
Tuleeko jotain muuta, mistä saat syyn pistää sen pihalle. Ehkä sillä on jotain sutinaa jonkun kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan on pitkässä liitossa täysin rehellinen.
Se on vaan hyväksyttävä. Jokaisella on omia salaisuuksiaan, joko pieniä tai suuria. Silti ihmiset elävät yhdessä, jopa onnellisina. Ihmiset ovat vajavaisia ja täydellisen ihmisen kanssa tuskin olisikaan helppoa elää.En sano, että pettäminen tai epärehellisyys olisi pieni asia, mutta sanonta "meillä ei ole keskenämme mitään salaisuuksia" tuskin on todellisuudessa mahdollinen tilanne.
Mutta se ei tarkoita silti, että tässä tilanteessa ihmiset silti olisivat onnettomia.Minusta tämä on aika mustavalkoinen asenne. Ei kaikki salaisuudet on saman arvoisia. Ei varmaan kukaan ole puhunutkaan täydellisestä rehellisyydestä. Ei se niin mene, että joko ihminen ei hyväksy mitään vikoja tai sitten on pakko hyväksyä ihan kaikki. Itse olen sitä mieltä, että lopettaisin suhteen mikäli kumppani olisi ollut epärehellinen sen kokoluokan asiassa, että hän on tiennyt tai olisi pitänyt tietää sen olevan parisuhteen jatkumisen kannalta olennainen. Silloin hän on vienyt minulta oikeuden päättää omasta elämästäni itse. Ei kunnioittava ihminen tee niin. Se on ihan eri asia, kuin joku hätävale imuroinnista.
No, en nyt tarkoittanut nyt hätävalhetta imuroinnista tai kysymystä on takapuoleni levinnyt. Nämä ovat lillukanvarsia.
Mutta jos vaihtoehtona on valehtelu pettämisestä tai valehtelu imuroinnista niin olkoon sitten.
Tarkoitin kuitenkin hiukan syvempiä asioita joita pitkässä suhteessa saattaa olla ja joista kuitenkin vaietaan.
Siis pointti oli, että valheita on eri kokoisia. Ei se, että pitää uskottomuudesta valehtelua anteeksiantamattomana tarkoita sitä, että olisi pakko olla epärealistiset odotukset raivorehellisyydestä. Ihminen voi itse vetää rajat siihen, millaista epärehellisyyttä ja millaisissa asioissa on valmis sietämään. Jotenkin ärsyttää, kun näissä uskottomuuskeskusteluissa vedetään aina tämä näkökulma esiin, että eihän kukaan ole täydellinen. Ei sitä ole kukaan vaatinutkaan.
Tais olla sillloin aika juniori? Lapsimiehet tekee tuollaista. Todelliset miehet lopettavat seurustelun, jos heidä on pakko höylätä myös muita. Keskustelkaa asiasta pitkällisesti (ehkä terapeutin tukemana) ja miettikää, onko ukko kypsynyt.
Ikä tuo mukanaan viisautta. Itse ajattelen, että en jaksaisi enää tuollaisista murehtia. Olisin valmis avoimeen suhteeseenkin, sillä en ymmärrä, miksi seksiä olisi harrastettava lopun ikää yhden ja saman kanssa. Hänen tai minun.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että AP:n mies haluaisi erota. Ei kai kukaan muuten kertoisi yhtäkkiä 15v takaisia asioita?
Tämä tuli minullekin mieleen ja onko edes mitään todellista pettämistä tapahtunut 15v sitten? Ap:n mies tietää mistä rva hermostuu ja iski siihen, saa "sotatilan" aikaan ja riidan, jossa sanotaan asioita joita ei tarkoiteta ja sen myötä on helpompi jättää eroanomus.
Aika moni keskustelija on kyllä ollut sitä mieltä, ettei olisi pitänyt kertoa. Ihan karsea ajatusmaailma minusta.