Käyttekö rintaliiviliikkeissä?
Olen keski-ikäinen, mutta en ole koskaan uskaltautunut rintaliiviliikkeeseen, esim. Change. Voiko tuolla katsella rauhassa? Tunkeeko myyjä koppiin? Saako tuolta jotain muuta hyvää, kuin vaikka Prismasta ostamalla? Liivikokoni on 70C, mitä löytyy helposti taviskaupoistakin.
Entä kannattaako tuollaiseen liikkeeseen mennä teini-ikäisen kanssa, joka tähän asti käyttänyt vain toppeja, eikä koosta ole hajuakaan (ehkä n. 65C).
Kommentit (85)
Saa katella rauhassa. Tai siis myyjä kysyy voiko auttaa ja kun sanot että katselet, se jättää sut rauhaan. Mut oikeesti kantsii hyödyntää sitä koppiinkantopalvelua kun sovittelee. Eri liiveissä käy vähän eri koot.
Menin sinne kans ihan hoo moilasena ekaa kertaa ja annoin myyjän mitata mut ekaks ja sit se roudas mulle mieluisista malleista oikeat koot sovitukseen.
En. Siellä on ihan liian kallista. Hyvä puoli rintaliiviliikkeissä on että saa varmasti asiantuntevaa apua ja löytää oikean kokoiset ja hyvän tuntuiset liivit ja varsinkin juuri teinille suosittelisin ensimmäisten rintsikoiden ostoa ihan asiantuntevasta liikkeestä jossa sopiva koko selvitetään mittanauhan kanssa. Mutta jos oman koon jo tietää ja koko on sellainen mitä löytää perus vaatekaupoista niin havelmmaksi tulee hankkia liivit vaikka New Yorkerista.
Kävin reilusti yli 30v ekan kerran rintsikkaliikkeessä. Ensimmäisen kerran ikinä sain istuvat liivit, olin luullut aina kokoni väärin.
Vierailija kirjoitti:
Minua alkoi naurattaa tuo "tunkeeko myyjä koppiin". Kauhea ajatus. Mutta koska en ole koskaan käynyt rintsikkaliikkeessä, en tiedä, olisiko sellainen mahdollista.
Minulla kerran Sokoksella rintaliiviosaston myyjä tunki koppiin kokeilemaan puristaako liivit alaosasta. Tunki oikein sormet sinne väliin mitään kyselemättä. Sen jälkeen olen välttänyt käymästä liiviostoksilla paikoissa, joissa tarjotaan väkisin palvelua. Traumat jäi :D
Kannattaa käydä. Jos et ole koskaan käynyt, on iso todennäköisyys että käytät vääränkokoisia liivejä. Myyjä ei tunge koppiin, mutta kuten jo sanottu, on kätevää kun joku muu juoksee vaihtoehtoisia kokoja ja malleja sinulle ja voit itse hengata puolinakuna kopissa.
Turha maksaa liivikaupan hintoja. Tyhjän saa ilmaiseksikin eli kokemukseni on huono palvelu liivikaupassa . Ostan nykyään verkkokaupasta kaikki alusvaatteeni.
Vierailija kirjoitti:
En. Siellä on ihan liian kallista. Hyvä puoli rintaliiviliikkeissä on että saa varmasti asiantuntevaa apua ja löytää oikean kokoiset ja hyvän tuntuiset liivit ja varsinkin juuri teinille suosittelisin ensimmäisten rintsikoiden ostoa ihan asiantuntevasta liikkeestä jossa sopiva koko selvitetään mittanauhan kanssa. Mutta jos oman koon jo tietää ja koko on sellainen mitä löytää perus vaatekaupoista niin havelmmaksi tulee hankkia liivit vaikka New Yorkerista.
Olisi varmasti supernoloa teinille mennä tuonne mitattavaksi. Ne mallithan on jotain pitsisiä mummo tai seksimalleja, ei teineille sopivia.
En käy, aiempien kokemusten perusteella ei ole hintansa eikä vaivansa väärti. Törkeän kalliita liivejä ja vaikka kuinka käsin pesin ym., niin silti menivät äkkiä huonoiksi. Kahdesta eri liikkeestä kokemusta.
Ei ollut liivilike kun myyjä tunki ittensä sovituskoppiin. Olipa kiva kun olin teini. Hyvä että nykyaikana ei tuota tapahdu.
Kävin juuri viime viikolla Changessa. Hyvin hoiti tyttö hommansa. Kysyi ensin kokoa ja arvioi silmämääräisesti vaatteiden päältä. Antoi sitten muutamat sovitettavaksi ja kysyi nätisti hetken päästä verhon takaa, saako katsoa. Olisin voinut sanoa ei, mutta annoin luvan. Tämän jälkeen haki vielä muutamat ja löytyi aivan täydellinen koko, joka oli aivan jotain muuta kuin mitä olen koskaan itse käyttänyt. Ja nätitkin vielä. Otin kolmet liivit samaa mallia, eri värisinä.
Olen pari kertaa käynyt, on saanut katsella ihan rauhassa aluksi molemmissa liikkeissä. Toisessa sai katsella rauhassa koko ajan. Toisessa liikkeessä sen sijaan myyjä alkoi raivoinnokkaasti esitellä erilaisia malleja, ja kokoja. Kertoessani kokoni hän naurahtaen totesi että eiei, olet vissiin käyttänyt aina vääränkokoisia liivejä. Hänen mukaansa kokoni oli melko varmasti yhden kupin isompi ja ympärysmitalta 5 cm pienempi.
Neuvoi sovittamaan ja huvikseni sovitin kun ei ollut mihinkään kiire. Huomasin heti, että ympärysmitta tuntui aivan liian tiukalta, vaikka hakaset oli uloimmassa ja ne liivit oikeasti jopa sattui. Tämä myyjä taas alkoi jankkaamaan että no mutta pitäähän niiden olla napakat. En ostanut, omatkin liivini on aina olleet tarpeeksi napakat, mutta eivät tunnut puristavan epämukavasti koko ajan yllä ollessa.
Liivien kulutuksenkesto riippuu ihan materiaaleista. Usein ne kalliimmat erikoisliikkeen liivit on tehty ihan samoista materiaaleista ja samanlaisissa tuotanto-oloissa kuin jonkun ketjun perusliivit, joten pelkkä hinta ja merkki ei mitenkään takaa kestävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmasti supernoloa teinille mennä tuonne mitattavaksi. Ne mallithan on jotain pitsisiä mummo tai seksimalleja, ei teineille sopivia.
Itse asia se mittaus voidaan ihan hyvin suorittaa siten, että teinillä on päällä sellainen toppaamaton toppimallinen "urheilu"liivi.
Kävin joskus Changessa, mutta minusta se tyrkytys oli kamalaa. Sitten yleensä tuli myyjän avustuksella ostettua ympärysmitaltaan liian pienet (näin ainakin luulen, rintaliiveissäkin pitäisi saada hengittää, eikä jäädä punaisia hankaumia) ja minua katsottiin kuin hullua, koska halusin kokoa tai kahta isomman ympärysmitan. Kokoni ei ole mitenkään erityisen iso (Change 75H/G), mutta hankalahko löytää jostain perusmarketista sopivaa.
Siksi nykyisin käytän vaan urheiluliivejä, joissa kokomerkinnät on tyyliin xs/s/m/l/xl. Katson vaan, että ei tursua mistään ja, että ovat tarpeeksi tukevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle oli valtava helpotus ja oivallus teini-iässä, kun liiviliikkeen rouva katsoi oikeasti sopivat liivit. Sen jälkeen olen itsekin osannut.
Miten kullekin.
Funky Ladyssa olen käynyt jo vuosia.
Ihan loistava palvelu ja laaja mallisto.
Aina löytyy sopivat. Minulla on käytössä useat liivit, ja todellakin kestävät 10 vuotta ohjeiden mukaan hoidettuina, eli korkeahko ostohinta kyllä sitten tasoittuu kun käyttöikä on pitkä.
Juuri käytin 13v sisarentyttären liiviostoksilla ja ujostelun jälkeen oli onnesta soikeana kun löytyi niin mukavat ja nätit liivit.
En käy. Kallista ja huono palvelu. Tikkurilassa on yksi liike jossa sain hyvää palvelua, muualla en ole saanut.
Changesta oli vähän aikaa sitten se kohu, pakottavat työntekijöitä tyrkyttämään tuotteita ja ilmeisesti muutenkin kohtelevat työntekijöitä todella huonosti ketjun taholta. Kävisin jossain toisessa liikkeessä. Itse en edes käytä rintaliivejä niin ei tule noissa liikkeissäkään käytyä.
Minua alkoi naurattaa tuo "tunkeeko myyjä koppiin". Kauhea ajatus. Mutta koska en ole koskaan käynyt rintsikkaliikkeessä, en tiedä, olisiko sellainen mahdollista.