Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palkkasi huomattavasti pienempi kuin puolisollasi? Miten matkustelette?

Vierailija
10.08.2022 |

Onko sinulla varaa hotelliin, jossa puolisosi haluaa majoittua? Tai käydä syömässä iltaisin hyvin? Käydä retkillä jne. Miten toimitte? Matkusteleeko puolisosi myös ilman sinua ja silloin enemmän luksusmatkoja kuin kanssasi?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat, joten ihan samalla tasolla reissataan. Kaikki vapaa-ajan matkat tehdään yhdessä. Minä matkustelen lisäksi työn puolesta paljon.

En ymmärrä, miten pariskunnat voivat elää keskenään eri elintasoa. Miten toinen voi nautiskella elämästä ja lomista, jos se elämän suuri rakkaus sinnittelee samalla paljon vähemmällä?

Vierailija
22/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isompi palkka. Matkustelen yksin tietysti kun puolisolla ei ole varaa. Hyvä että pystyy ruokansa ostamaan. Joskus tulee norkoomaan kun pihviä jää minulta tähteeksi, mutta olen aina antanut loput koiralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoa ei matkailu liiemmälti kiinnosta. Autolla ja teltalla suostuu reissuun lähtemään, Norjan puolella on käyty ja Kålmordeniin vietiin muksu pakettimatkalla. Kulut suunnilleen puoliksi ja kaikki syö samaa ruokaa.

Ulkoimailla olen sitten reissannut muksun kanssa, lähinnä pitkiä viikonloppuja jossain kaupungissa. Lapsi saa isältään vähän ylimääräistä taskurahaa mukaan. Kulut maksan itse. Seuraavana Lontoo, Skotlanti tai Islanti. Alaikäisen kanssa en lähde ainoana aikuisena eurooppaa pidemmälle. Puoliso on se pienempituloinen, mutta paremmat säästöt sillä on.

Vierailija
24/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamme kalliisti, ja mies maksaa matkat. Miehen elämänfilosofia on hedonistinen, eli jälkipolville ei kuulu jättää rahaa.

Emme ole matkustaneet erikseen.

Vierailija
25/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis, kysyn tätä siksi, koska palstalla käydään keskustelua, että Suomessa on perheitä, joiden sisällä eletään kahta elintasoa, Me Naisissa on juttukin siitä.

Mietin, että miten matkustellessa, jossa viikon, pari sisällä tämä elintasoero tulee hyvin selvästi esiin.

Meillä on iso tuloero, mutta rahat yhteiset. Mieheni ei ikinä haluaisi, että minä yöpyisin jossain retkeilymajan makuusalissa, johon varani riittäisivät. AP

Vierailija
26/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli ja matkakohde valitaan sen mukaan mihin molemmilla sillä hetkellä on varaa. En tykkää olla elätettävänä.

Vierailija
27/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelli ja matkakohde valitaan sen mukaan mihin molemmilla sillä hetkellä on varaa. En tykkää olla elätettävänä.

Mutta eikö puolisoasi harmita, jos hänellä jää iso osa maailmaa näkemättä kun sinulla ei ole varaa kaukomatkoihin? Vai meneekö hän yksin tai jonkun toisen kanssa?

Vierailija
28/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö puolisoasi harmita, jos hänellä jää iso osa maailmaa näkemättä kun sinulla ei ole varaa kaukomatkoihin? Vai meneekö hän yksin tai jonkun toisen kanssa?

Ei harmita. Ei hän syyllistä minua siitä että en tienaa aina yhtä paljon ja että en halua olla elätti. Menemme silloin kun minulla on enemmän rahaa. Jää sinunkin puolisollasi elämästä kokematta yhtä sun toista, kun sinulta puuttuu joitakin ominaisuuksia tai taitoja. Harmittaako se puolisoasi?

Vierailija
29/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme matkustele yhdessä ihan siitä syystä, ettei toinen joudu maksajaksi. Kumpikin reissaa oman budjettinsa rajoissa.

Vierailija
30/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso betalar.

Vierailija
31/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei harmita. Ei hän syyllistä minua siitä että en tienaa aina yhtä paljon ja että en halua olla elätti. Menemme silloin kun minulla on enemmän rahaa. Jää sinunkin puolisollasi elämästä kokematta yhtä sun toista, kun sinulta puuttuu joitakin ominaisuuksia tai taitoja. Harmittaako se puolisoasi?

Jos puolisoni on jääräpäinen asiassa, mikä olisi ratkaistavissa, niin kyllä harmittaa ja vietävästi.

Jos puolisoltani puuttuu ominaisuuksia tai taitoja, niin ei harmita.

Sinun käytöksesi kuuluu ekaan kategoriaan. Jos istut pyörätuolissa, niin se kuuluu toiseen kategoriaan.

Olet ilmeisesti hankala persoona: minua ei saa kukaan auttaa!.

Eri

Vierailija
32/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan suht hyvin, mies on tällä hetkellä työtön. Matkakohteet valitaan yhdessä, samoin majoitus. Yhdessä käydään kaikkialla ja syödään ulkona yhdessä. Meillä on yhteiset rahat eikä minua harmita maksaa molempien osuutta.

Vierailija
33/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhempi lentää moukassa, rikkaampi bisneksessä.

Vierailija
34/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puolisoni on jääräpäinen asiassa, mikä olisi ratkaistavissa, niin kyllä harmittaa ja vietävästi.

Sinun käytöksesi kuuluu ekaan kategoriaan. Jos istut pyörätuolissa, niin se kuuluu toiseen kategoriaan.

Eri

Olen jo aika tottunut siihen että kun kerron että en halua muiden elättävän minua, löytyy erittäin nopeasti joku joka raivostuu ja alkaa haukkua minua. Koskee sitä että en halua puolison elättävän, sitä että en kerjää rahaa vanhemmilta ja sitä kun teen jotakin työllistymisen eteen jos olen työtön. Osalle ihmisistä tuntuu olevan punainen vaate. Jokin ongelma teillä selvästi on.

Vierailija
35/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen kysymys. Meillä on yhteiset rahat jotka käytetään yhdessä. Matkat suunnitellaan yhdessä siten miten niihin on varaa.

Vierailija
36/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Olen jo aika tottunut siihen että kun kerron että en halua muiden elättävän minua, löytyy erittäin nopeasti joku joka raivostuu ja alkaa haukkua minua. Koskee sitä että en halua puolison elättävän, sitä että en kerjää rahaa vanhemmilta ja sitä kun teen jotakin työllistymisen eteen jos olen työtön. Osalle ihmisistä tuntuu olevan punainen vaate. Jokin ongelma teillä selvästi on.

Minusta on ihan hyvä, että elät omillasi, mutta jos puoliso haluaa maksaa loman, niin on silkkaa jääräpäisyyttä kieltäytä. Lahjasta ei sovi kieltäyä, ellei tietoisesti halua loukata lahjan antajaa.

Eri asia tietty, jos puoliso ei edes halua maksaa sinulle mitään.

Sama

Vierailija
37/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään muualla kuin tällä palstalla tavannut naisia, joille on niin tärkeää saada matkoja ja tavaroita miehensä maksamana. Kuvittelin että tasa-arvo olisi saanut kaikki naiset hankkimaan vähän itsekunnioitusta, mutta palstalla eletään 50-luvulla.

Vierailija
38/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä artikkeli oli siis taustana kysymykseeni. AP

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000007799947.html

Vierailija
39/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole missään muualla kuin tällä palstalla tavannut naisia, joille on niin tärkeää saada matkoja ja tavaroita miehensä maksamana. Kuvittelin että tasa-arvo olisi saanut kaikki naiset hankkimaan vähän itsekunnioitusta, mutta palstalla eletään 50-luvulla.

Aika löyhällä kantimella on itsekunnioitus, jos se häviää tuosta syystä.

Vierailija
40/112 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Minusta on ihan hyvä, että elät omillasi, mutta jos puoliso haluaa maksaa loman, niin on silkkaa jääräpäisyyttä kieltäytä. Lahjasta ei sovi kieltäyä, ellei tietoisesti halua loukata lahjan antajaa.

Eri asia tietty, jos puoliso ei edes halua maksaa sinulle mitään.

Sama

Minusta olisi ihan hyvä, jos et nimittelisi keskustelupalstalla muita ihmisiä "hankalaksi persoonaksi" siksi että sinulla on eri näkemys. Se ei ole rakentavaa keskustelua, vaikka palstan taso tietenkin on matala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän