Onko palkkasi huomattavasti pienempi kuin puolisollasi? Miten matkustelette?
Onko sinulla varaa hotelliin, jossa puolisosi haluaa majoittua? Tai käydä syömässä iltaisin hyvin? Käydä retkillä jne. Miten toimitte? Matkusteleeko puolisosi myös ilman sinua ja silloin enemmän luksusmatkoja kuin kanssasi?
Kommentit (112)
Meillä on yhteiset rahat, joten matkustamme tasan samalla tasolla.
Kaikki rahamme tulevat yhdelle pankkitilille, joten mitään eroa ei ole elintasossamme.
Tämä on keskustelupalsta. Millään muullakaan tiedolla kukaan ei täällä mitään "tee".
Meillä oli tällainen tilanne, nyt jo tasaantunut kun eletään miltei pääomatuloilla.
Meillä jyvitettiin laskut, menot, matkat, ruoat ym.
Kumpikin maksoi tulojensa mukaan. Ei ollut ongelmallista, vaikka mies hankki 4-5 kertaa enemmän kuin minä.
Meillä on aina ollut yhteiset rahat, ei ole eroteltu, kumpi saa enemmän. Oli vuosia, jolloin tienasin enemmän, kun mies oli nuori assistentti. Sitten osat vaihtuivat, kun mies meni teollisuuden palvelukseen, eteni nopeasti, lähdettiin ulkomaankomennukselle, syntyivät lapset.
Eli lomamatkat on tehty yhdessä yhteisillä rajoilla. Niillä on ostettu asunnot, mökki ja kaikki muut. Omistus on rahastoja ja pörssiosakkeita lukuunottamatta 50/50.
Olen kotirouva eli ei lainkaan tuloja. Meillä on yhteiset rahat olleet aina eli tuollaisia ei tartte miettiä. Vähän kurjalta kyllä kuulostaa, olen pahoillani :(
Mieheni on siitä ihana ollut aina, ettei ole lainkaan pihi. Enkä minä itse ole myöskään ollut mikään shoppailija koskaan, vaikka olemme suht varakkaita. Jos rahankäyttö olisi hyvin erilaista, niin suhteessa olisi varmaan tullut ongelmia.
Palkkani on muutaman tonnin pienempi kuin puolisollani. Meillä on yhteiset rahat, joten minulla on varaa kaikkeen, mihin puolisollanikin. Tosin kyllä minulla olisi varaa ihan omalla palkallakin ostaa haluamiani lomamatkoja ja ruokia..
Mies matkustelee hirveästi ilman minua, koska matkustaa työn puolesta. Muuten matkustaa ilman minua vain yhden Sweitsin lasketteluloman vuodessa kavereidensa kanssa.
Puolisoni matkustaa minua enemmän. Heillä on esim. pari kertaa vuodessa tapana käydä katsomassa Valioliigaa Englannissa. Majoittuvat silloin huomattavasti paremmin ( tai ainakin kalliimmin, kuka nyt mistäki pitää), kuin mitä me kaksin, koska ystävänsä arvostavat sellaista meitä enemmän
En tiedä puolisoni tuloja. Hän on yrittäjä, jolla on myös ns. passiivista tuloa. Meillä on samanlainen maku matkojen suhteen, emme juuri koskaan majoitu hotelleissa vaan vuokraamme apartmentin. Käydään ulkonakin syömässä, mutta osa aterioista tehdään huoneistossa. Läheskään joka paikassa ei vieläkään ole hyvää erityisruokavaliotarjontaa.
Ilman minua puoliso käy lähinnä kaverinsa mökillä (minä saatan lähteä siksi aikaa kaupunkilomalle). On käynyt myös katsomassa jalkapalloa ulkomailla ja moottoriurheilua kotimaassa. Ei tee mitään "luksusmatkoja", päinvastoin, hän yöpyisi aina kun mahdollista tuttavillaan (minä taas en missään tapauksessa suostu yöpymään kenenkään luona).
Minulla on puolisoani suurempi palkka ja ihan yhteiset ovat talouden rahat. Tuntuisi aika kummalliselta alkaa jyvittelemään kuluja 20 vuotta kestäneessä avioliitossa. Molemmat oltiin ihan yhtä p.a. kun aikoinaan yhteen mentiin.
Eihän ihmisen matkailutottumukset ole välttämättä mitenkään sidonnaisia tulotasoon, jos ylipäänsä työpaikka on. Minulla ei ole ikinä ollut huipputuloja, mutta majoitun aina hyviin hotelleihin, mieluummin pihistän muusta. Mieheni taas ennen käytti aina halpoja majoituksia, on vasta minun kanssani tottunut panostamaan majoitukseen. Tällä hetkellä tulotasossa ei juurikaan ole eroa, mutta mies on aina ollut suht hyvätuloinen. Meille hyvä hotelli on parisuhdeaikaa parhaimmillaan, yksin matkustaessa voisin ottaa halvan majoituksen, jossa käyn vain nukkumassa.
Mä nukun hostellin dormissa ja mies four seasonsissa. Syön illalla falafel wrapin ja sitten meen odottamaan miestä michelin-ravintolan ulkopuolelle. Kävellään vähän yhdessä (tähän mulla on varaa), haen kaupasta kaljan ja meen takas hostellin, mies jatkaa jonnekin kattoterassille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteiset rahat, joten matkustamme tasan samalla tasolla.
Kaikki rahamme tulevat yhdelle pankkitilille, joten mitään eroa ei ole elintasossamme.
Meillä myös. Mieheni tulot ovat n.15-kertaiset omiini nähden, mutta olemme sopineet, että teen osa-aikatyötä ja rahatkin tietysti yhteiset.
Puoliso ei suostu majoittumaan kuin viiden tähden ultra all inclusive-hotelleihin, joten annan hänelle tonnin ja hän maksaa loput.
Hän tienaa 6000 euroa kuussa ja mä 2500 euroa. Matkustellaan yhdessä. Muutenkin tehdään paljon yhdessä ja yhteisesti.
Kyllä, meillä on ollut yhteiset rahat 25 vuotta.
On, mutta ei hän sen ihmeellisempää aktiviteettia/majoitusta siitäkään huolimatta kaipaa
Tienaan pari tonnia vähemmän mutta itsekin yli viisi tonnia kuussa. Palkat menevät yhteiselle tilille ja rahat ovat yhteisiä, samoin kuin kotimme mihin laitoimme minun asuntoni myynnistä saadut rahat.
Menen itse parempaan hotelliin ja mies menee motelliin. Käyn itse hienoissa ravintoloissa ja mies mäkkärissä.
Muuten ollaan yhdessä ja joskus ostan miehelle kaljaa rantabaarista.
Vierailija kirjoitti:
Menen itse parempaan hotelliin ja mies menee motelliin. Käyn itse hienoissa ravintoloissa ja mies mäkkärissä.
Muuten ollaan yhdessä ja joskus ostan miehelle kaljaa rantabaarista.
Siis kaljan. En kaljaa.
Kummallakin huomattavan pienet tulot. Ei matkustella.
Mitä teet tiedolla?