Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkapäivä tänään, tilille jäi 40e

Vierailija
10.08.2022 |

Se oli kuulkaa palkkapäivä tänään. Käyn töissä ihan normaalisti 5pv viikossa. Palkkaa tuli nettona 1500e.
Oon tehnyt sellaisen budjettitaulukon, paljonko rahaa tarttee pakollisiin kuluihin. Maksoin ne laskut pois, jotka olivat saapuneet ja loppuihin laitoin rahat valmiiksi toiselle tilille odottamaan laskujen saapumista. Ruokatilille laitoin 800 euroa, sieltä maksetaan myös autojen tankkaukset ja kaikki kodin pesuaine, tms. käyttötavarahankinnat. Olisi kiva, jos tästä rahasta jäisi yli, mutta yleensä ei mitään jää. Kaikkien pakollisten kulujen ja menojen jälkeen mulle jäi 40 euroa rahaa käyttötilille hummattavaksi. Musta se tuntuu aika vähältä.

Kommentit (402)

Vierailija
121/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, minäkin sain palkan ja siirsin sen toiselle tilille. Nyt on 0 euroa käytettävissä koko kuussa, mitä teen?

... Huokaus. Nolla-aloitus. ...

Muuten meneekö teillä todella ruokaan + pesuaineeseen + ehkä bensaan 1600 e kuussa? Kun teitä oli kaksi saman verran tienaavaa ja molemmat maksavat puolet kuluista?

Voi herranjestas.  Ei tietenkään mene 1600 euroa. Meinaatko, että kun maksoin puhelinlaskun, niin mies maksaa sen saman laskun uudestaan?? No ei tietenkään. 

Kun mä laitan rahaa ruokatilille, niin SAMALLA SUMMALLA mies maksaa esimerkiksi vakuutusmaksuja ja sähkölaskuja.

Kirjoitat aloituksessa: "Ruokatilille laitoin 800 euroa, sieltä maksetaan myös autojen tankkaukset ja kaikki kodin pesuaine, tms. käyttötavarahankinnat." Ilmeisesti teilläpäin ruokatilillä tai käyttötavarahankinnoilla tarkoitetaan puhelinlaskuja. Sitä ei oikein ulkopuolinen voi arvata, joten ihan turhaan suutut. Sinulla on vaan 40 euroa tälle kuulle, nyt ei kannata saada slaagia.

Aloituksessa luki "Maksoin ne laskut pois, jotka olivat saapuneet ja loppuihin laitoin rahat valmiiksi toiselle tilille odottamaan laskujen saapumista. Ruokatilille laitoin 800 euroa, sieltä maksetaan myös autojen tankkaukset ja kaikki kodin pesuaine, tms. käyttötavarahankinnat."

Vierailija
122/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä sä ap teet ja perheen koko?

Olen myyjä ja meitä on 4 henkeä. Lapset on teini-ikäisiä.

-ap

Sittenhän sulla on mieskin joka varmaan jotain tienaa?

On. Tienaa suunnilleen saman verran. Kulut menee about puoliksi. 

-ap

Laittaako mieskin 800e ruokaan ja bensaan?

Ei. Mies laittaa sen 800 euroa sähkölaskuihin, vesilaskuihin, vakuutuksiin, jne. 

Aloituksessa kerroit, että sinä maksoit laskut ja laitoit tulevia varten rahaa jemmaan? Mitenkäs tämä nyt yhtäkkiä kääntyi niin, että mies makseleekin laskuja 800€ edestä? Vai onko teillä muka laskuja joka kuukausi niin paljon, että 800€ ei niihin riitä?

Ei tämä nyt mitenkään yhtäkkiä ole mihinkään kääntynyt. Maksoin laskuja. Kaikki minun verkkopankkiin tulevat laskut tältä kuulta ei ole vielä tulleet. Laitoin niihin tiedossaoleviin, joka kuukausi toistuviin laskuihin rahat jemmaan. Siirsin 800e ruokatilille ja käyttötilille jäi se 40e.

Miehellä on eri päivänä tilipäivä. Me on laskettu, että vuoden aikana samalla summalla, kun mun palkasta maksetaan ruoka- ja bensakuluja, mies maksaa meidän talouden muita kuluja. 

Niitä sellaisia "muita kuluja" tai "mysteerikuluja", joita mun mies esimerkiksi maksaa on sellaiset kuin 

sähkölasku, vesilasku, perheenjäsenten vakuutukset, kiinteistön ja sen irtaimen vakuutus, autovakuutukset, autoverot, kodin nettilaskut kaikkine laitteineen ja palveluineen, autojen huollot, kiinteistöverot, jätemaksut... On niitä aika monenlaisia. 

Siihen päälle sitten on vielä muitakin kuluja, esimeriksi puhelinlaskuja, lääkelaskuja, vaatehankintoja, jne. 

Tälläisiä esim itse maksoin tänään. Olen myös omasta halustani ostanut auton ja maksan sen rahoitusta ihan itse.

Mutta ei tän aloituksen tarkoituksena nyt ollut avata jokaista erillistä laskua meidän taloudesta, vaan lähinnä päivitellä sitä, kuinka liukkaasti ne pennoset sieltä tililtä katoaa. Ja taas huomenna saa raahautua töihin takomaan lisää, että voi sitten ensi kuun palkkapäivänä katsoa, jääkö tilille 30e vai jopa 50e.

No katoaahan ne, kun ne rahat siirretään toiselle tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki extratyö jos haluat elää leveämmin

Niin siis ap:han käy 5 päivää viikossa töissä. Eikö sen pitäisi riittää?

Ei näytä ap:lle riittävän, kun parkuu miten vähän ja rahaa laskujen ja ruoka/bensakulujen jälkeen jäljelle. Muutama sunnuntaivuoro tuohon päälle niin johan tulee lisää rahaa tuhlatt... eikun säästöön :)

Vierailija
124/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Ap älä välitä palstan ankeuttajista. Sinulla on kiva tapa kirjoittaa ja moni varmasti lukee mielellään ja laittaa myös omia pohdintojaan. Nuo ilkeät mölisijöt voisi lähteä vaikka mustikoita poimimaan.

Vierailija
125/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Ei. Mies laittaa sen 800 euroa sähkölaskuihin, vesilaskuihin, vakuutuksiin, jne. 

Aloituksessa kerroit, että sinä maksoit laskut ja laitoit tulevia varten rahaa jemmaan? Mitenkäs tämä nyt yhtäkkiä kääntyi niin, että mies makseleekin laskuja 800€ edestä? Vai onko teillä muka laskuja joka kuukausi niin paljon, että 800€ ei niihin riitä?

Ei tämä nyt mitenkään yhtäkkiä ole mihinkään kääntynyt. Maksoin laskuja. Kaikki minun verkkopankkiin tulevat laskut tältä kuulta ei ole vielä tulleet. Laitoin niihin tiedossaoleviin, joka kuukausi toistuviin laskuihin rahat jemmaan. Siirsin 800e ruokatilille ja käyttötilille jäi se 40e.

Miehellä on eri päivänä tilipäivä. Me on laskettu, että vuoden aikana samalla summalla, kun mun palkasta maksetaan ruoka- ja bensakuluja, mies maksaa meidän talouden muita kuluja. 

Niitä sellaisia "muita kuluja" tai "mysteerikuluja", joita mun mies esimerkiksi maksaa on sellaiset kuin 

sähkölasku, vesilasku, perheenjäsenten vakuutukset, kiinteistön ja sen irtaimen vakuutus, autovakuutukset, autoverot, kodin nettilaskut kaikkine laitteineen ja palveluineen, autojen huollot, kiinteistöverot, jätemaksut... On niitä aika monenlaisia. 

Siihen päälle sitten on vielä muitakin kuluja, esimeriksi puhelinlaskuja, lääkelaskuja, vaatehankintoja, jne. 

Tälläisiä esim itse maksoin tänään. Olen myös omasta halustani ostanut auton ja maksan sen rahoitusta ihan itse.

Mutta ei tän aloituksen tarkoituksena nyt ollut avata jokaista erillistä laskua meidän taloudesta, vaan lähinnä päivitellä sitä, kuinka liukkaasti ne pennoset sieltä tililtä katoaa. Ja taas huomenna saa raahautua töihin takomaan lisää, että voi sitten ensi kuun palkkapäivänä katsoa, jääkö tilille 30e vai jopa 50e.

No kai ne nyt kaikkoaa, kun tolkuttomat määrät laskuja joka kuukausi. Normaalisti ihminen ei tarvitse esim. vaatteita tai auton osia joka kuukausi sadoilla euroilla. 

Voi että te ootte ihania höpönassuja. Teillä ei vissiin ole laskuja ollenkaan, jos nuo mainitsemani normaalit laskut oli jotenkin tolkutonta? Vai onko se niin, että kun vaikka kodin vakuutuslasku tulee kerran vuodessa, niin sitä ei ole olemassa? Kyllä se silti pitää maksaa, vaikka se tulisikin vuoden välein... Kiinteistöveroa ei toki kaikilla ole, mutta tiedät varmaan, että kaupunkialueella sijaitsevassa talossa se yksinään voi olla useita satoja euroja?  Ei ole halpaa eläminen, vaikka tykkäisi monessa asiassa tinkiäkin.

Minä olen ostanut vaatteita viimeksi helmikuussa 2020 ennen koronahässäkän alkua. Mutta kuten sanoin, taloudessa on kaksi teiniä, enkä minä ainakaan ketään perheenjäsentä pakota liian pieniin vaatteisiin, saati rikkonaisiin.

-ap

No kyllä se aika tolkutonta on, jos JOKA KUUKAUSI saa laskuihin uppoamaan 1500€. Toki, jos lasket esim. vaateostokset laskuiksi, sitten voin jotenkin tuon ymmärtää. Minulla laskuja ovat sähkölasku, vesilasku, vakuutuslasku ja puhelin/nettilasku. Muita laskuja tulee äärettömän harvoin. 

Helposti voi mennä 1500e/kk laskuihin jos laskut käsittelevät siis myös asuntolainanlyhennyksen tai vuokran, yhtiövastikkeen, sähkölaskun, vesilaskun, vakuutukset, ajoneuvoverot,puhelinlaskun... yms.

Itselläni ainakin menee palkasta melkein tuo 1500e joka kuukausi pelkästään "laskuihin".

-Asuntolainan lyhennys 600e/kk

-Yhtiövastike 180e/kk

-Rahoitusvastike 100e/kk

-Sähkölasku keskimäärin 100e/kk(sähkölämmitys)

-Netti+puhelin 59e/kk

Sitten tuohon päälle ne laskut jotka eivät tule kuukausittain eli vakuutukset ja ajoneuvoverot yms. jotka tekee varmaan joku 100e/kk keskimäärin. 

Autoa tarvin että pääsen töihin eli bensaa menee joku 200e joka kuukausi pelkästään työmatkoihin eli pakollinen kulu sekin on.

Onneksi asun vuokralla. Ei ole asumiskulut kuin pyöreästi 580€/kk. Tämä siis kattaa vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen. Netti ja puhelin jos otetaan mukaan, tulee noin 30€/kk lisää. 

Huih missäs päin suomea sinä asut oikein? Ei taida asuntosi olla kuin joku 10 neliön koppi?

Vierailija
126/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen, että miksi täällä on noin negatiivinen asenne ap:ta kohtaan? Onko hän valittanut, että rahat on loppu? Ei. Tai että rahaa on liian vähän? Ei. Totesiko hän, että rahaa jäi vähänlaisesti kulujen jälkeen? Kyllä. Miksi täällä aina alkaa se v*ttuilu ja sättiminen, eikö me aikuiset ihmiset osata kirjoittaa ystävällisesti? Vai johtuuko se nyt vaan tästä, että ollaan täällä palstalla ja täällä kuuluu asiaan v*ttuilla ja aukoa päätä aina, kun tilaisuus aukeaa? Vastaisitteko yhtä tiukasti facebookissa omalla naamalla jollekin kaverillenne, joka miettisi ääneen samoja asioita? Oli muutama asiallisesti vastannutkin ja tästä olisi voitu saada ihan kiva keskustelu aikaan hyvässä hengessä.

Vierailija
127/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

No kai ne nyt kaikkoaa, kun tolkuttomat määrät laskuja joka kuukausi. Normaalisti ihminen ei tarvitse esim. vaatteita tai auton osia joka kuukausi sadoilla euroilla. 

Voi että te ootte ihania höpönassuja. Teillä ei vissiin ole laskuja ollenkaan, jos nuo mainitsemani normaalit laskut oli jotenkin tolkutonta? Vai onko se niin, että kun vaikka kodin vakuutuslasku tulee kerran vuodessa, niin sitä ei ole olemassa? Kyllä se silti pitää maksaa, vaikka se tulisikin vuoden välein... Kiinteistöveroa ei toki kaikilla ole, mutta tiedät varmaan, että kaupunkialueella sijaitsevassa talossa se yksinään voi olla useita satoja euroja?  Ei ole halpaa eläminen, vaikka tykkäisi monessa asiassa tinkiäkin.

Minä olen ostanut vaatteita viimeksi helmikuussa 2020 ennen koronahässäkän alkua. Mutta kuten sanoin, taloudessa on kaksi teiniä, enkä minä ainakaan ketään perheenjäsentä pakota liian pieniin vaatteisiin, saati rikkonaisiin.

-ap

No kyllä se aika tolkutonta on, jos JOKA KUUKAUSI saa laskuihin uppoamaan 1500€. Toki, jos lasket esim. vaateostokset laskuiksi, sitten voin jotenkin tuon ymmärtää. Minulla laskuja ovat sähkölasku, vesilasku, vakuutuslasku ja puhelin/nettilasku. Muita laskuja tulee äärettömän harvoin. 

Helposti voi mennä 1500e/kk laskuihin jos laskut käsittelevät siis myös asuntolainanlyhennyksen tai vuokran, yhtiövastikkeen, sähkölaskun, vesilaskun, vakuutukset, ajoneuvoverot,puhelinlaskun... yms.

Itselläni ainakin menee palkasta melkein tuo 1500e joka kuukausi pelkästään "laskuihin".

-Asuntolainan lyhennys 600e/kk

-Yhtiövastike 180e/kk

-Rahoitusvastike 100e/kk

-Sähkölasku keskimäärin 100e/kk(sähkölämmitys)

-Netti+puhelin 59e/kk

Sitten tuohon päälle ne laskut jotka eivät tule kuukausittain eli vakuutukset ja ajoneuvoverot yms. jotka tekee varmaan joku 100e/kk keskimäärin. 

Autoa tarvin että pääsen töihin eli bensaa menee joku 200e joka kuukausi pelkästään työmatkoihin eli pakollinen kulu sekin on.

Onneksi asun vuokralla. Ei ole asumiskulut kuin pyöreästi 580€/kk. Tämä siis kattaa vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen. Netti ja puhelin jos otetaan mukaan, tulee noin 30€/kk lisää. 

Huih missäs päin suomea sinä asut oikein? Ei taida asuntosi olla kuin joku 10 neliön koppi?

Lännessä päin. Asuntoni on reilu 40m2 kokoinen. Kaikki tarvittavat palvelut lähellä eli ei ole missään korvessa. Ystäväni asuu Jyväskylän keskustan nurkilla ja hänellä on yli 50m2 asunnossa vuokra 670€/kk. Sitä en tiedä kuuluuko siihen sähkö ja/tai vesi. 

Vierailija
128/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, että miksi täällä on noin negatiivinen asenne ap:ta kohtaan? Onko hän valittanut, että rahat on loppu? Ei. Tai että rahaa on liian vähän? Ei. Totesiko hän, että rahaa jäi vähänlaisesti kulujen jälkeen? Kyllä. Miksi täällä aina alkaa se v*ttuilu ja sättiminen, eikö me aikuiset ihmiset osata kirjoittaa ystävällisesti? Vai johtuuko se nyt vaan tästä, että ollaan täällä palstalla ja täällä kuuluu asiaan v*ttuilla ja aukoa päätä aina, kun tilaisuus aukeaa? Vastaisitteko yhtä tiukasti facebookissa omalla naamalla jollekin kaverillenne, joka miettisi ääneen samoja asioita? Oli muutama asiallisesti vastannutkin ja tästä olisi voitu saada ihan kiva keskustelu aikaan hyvässä hengessä.

Helpottiko?

Vierailija
129/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asuminen ja asumisen sivukulut sekä autoilu on aivan liian kallista, päättäjien pitäisi tehdä asialle jotain.

Vierailija
130/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Unohdit mainita että saat kuitenkin lapsilisät, nehän jää teille hummattavaksi.

Vierailija
131/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että karhunvatukat ovat jotenkin pakollinen ostos.....

Voi herranjestas. Ei teidän kanssa voi mistään keskustella, kun aina joku dille takertuu johonkin pikkujuttuun.

Pienistä sitä säästöä kertyy myös. Ei voi aina ajatella: noku tääki maksaa vaan 1.99€, niin pakko ostaa. Sitä kun jatkaa joka päivä, ties kuinka monta sataa tekee kuussa. Sitä voi jäädä laskujen jälkeen 40e sijasta vaikka 250e.

Pennissä on miljoonan alku oli äitini motto aikoinaan, mutta nyt se taitaa olla, että se maksaa vaan kympin kuussa kun osamaksulla ostetaan verhotkin. Ja kuinkakohan monta suoratoistopalvelua aloittajalla on kun nekin on vaan kympin kuussa?

Vierailija
132/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Hyvin sinulla menee, mutta menkööt.

Vierailija
133/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Aloittaja on aika reipas ja toimelias. Talous kunnossa, asiat hoidossa. Onko muilla palstalaisilla yhtä hyvä tilanne? Moni voisi hyötyä ap:n kahden pankkitilin systeemistä.

Vierailija
134/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjä kirjoitti:

Palkkani ollut nettona 2000-2500 vuosia eri töistä.

Säästöön jaa vähintään 500 euroa joka kuukausi. Olen säästänyt 80 tonnia jo säästötilille.

Hyvin silti elää eikä tarvii luopua mistää ja syön mitä haluan. Ruokaan menee siinä 400 euroa kuukaudessa. 

Minä en lomaile, en käy ulkomailla. Siinä säästyy rahaa. Muutenkaan en matkustele kovin paljon. Viimeksi kävin ruotsissa kalastusreissulla v 2016.

Ja minkä kokoinen perhe sinulla on ? Mitä harrastatte ? Miten pitkä työmatka sinulla on. Montako autoa taloudessasi on ?

Yksin minä elän. Ei hyvää elintasoa voi pitää jos perustaa perheen tai ottaa naisen vaivoikseen.

Vierailija
135/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas. Ei teidän kanssa voi mistään keskustella, kun aina joku dille takertuu johonkin pikkujuttuun.

Pienistä sitä säästöä kertyy myös. Ei voi aina ajatella: noku tääki maksaa vaan 1.99€, niin pakko ostaa. Sitä kun jatkaa joka päivä, ties kuinka monta sataa tekee kuussa. Sitä voi jäädä laskujen jälkeen 40e sijasta vaikka 250e.

Pennissä on miljoonan alku oli äitini motto aikoinaan, mutta nyt se taitaa olla, että se maksaa vaan kympin kuussa kun osamaksulla ostetaan verhotkin. Ja kuinkakohan monta suoratoistopalvelua aloittajalla on kun nekin on vaan kympin kuussa?

Kaksi. Netflix ja Spotify. Molemmat ovat päivittäisessä käytössä ja käyttäjinä koko perhe. Netflix on 16e/kk ja Spotify 19e/kk.

-ap

Vierailija
136/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Aloittaja on aika reipas ja toimelias. Talous kunnossa, asiat hoidossa. Onko muilla palstalaisilla yhtä hyvä tilanne? Moni voisi hyötyä ap:n kahden pankkitilin systeemistä.

Miten sinä voit nettikirjoittelun perusteella tietää, miten reipas joku on? Jos 3000€/kk tuloista jää vain 40€ käyttöön laskujen ja ruuan jälkeen, mielestäni talous ei ole silloin hallussa. Varsinkin, kun kaikesta paistaa, että ap toivoisi rahaa jäävän enemmän. Ja sitä jäisikin, kun vähän näkisi vaivaa eikä ostaisi ihan kaikkea, mitä mieli tekee. Ruokakuluissa saa helposti säästettyä, kun jättää kantarellit yms. kalliit tuotteet ostamatta tai ostaa niitä tyyliin kerran vuodessa. 

Vierailija
137/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi. Netflix ja Spotify. Molemmat ovat päivittäisessä käytössä ja käyttäjinä koko perhe. Netflix on 16e/kk ja Spotify 19e/kk.

-ap

Sinne holahtikin jo 35€. Miksi maksaa Spotifystä, kun ilmaisversiokin soittaa samat kappaleet? 

Vierailija
138/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Unohdit mainita että saat kuitenkin lapsilisät, nehän jää teille hummattavaksi.

Totta, lapsilisät tulevat kyllä 26.päivä. 

-ap

Vierailija
139/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla oli palkkapäivä kuun viimeinen päivä. Laskujen ja siirtojen jälkeen jäi tilille 10 €.

Mutta ei minulla mitään hätää ole tässäkään kuussa. Kuun aikana tulee mukavasti osinkoja joilla voi elellä. Kannattaisi muidenkin hankkia myös muita tuloja kuin pelkkä palkka.

Vierailija
140/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Pystyn hallitsemaan talouttani ilman mitään ylimääräisiä tilikikkailuja.🤣